Sony 18-105mm f/4,0 G SEL Komentáře k Sony 18-105mm f/4,0 G SEL

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (27 - 1)

  • 27

    Avatar

    Reaguje na (26) | Dekuji!

    StandaR, 17.05.2016 | Reagovat

  • 26

    Maxant

    (25)  Rychlost zoomu je možné plynule regulovat, oproti 16-50 je to velký rozdíl. Ovladač je ale velmi citlivý a pro pomalý zoom je třeba jej posunout opravdu jen velice jemně.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 17.05.2016 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    Dobrý den, mám dotaz, tenhle objektiv zvažuji především na video jako lehší variantu Sony 28-135/4 (což je apriory spíše video objektiv s kvalitní citlivou zomovací páčkou)k Sony A7RII v APS-C modu (event. A6300, který chci zakoupit taky spíše pro video ), pak mám ješte zkušenosti se zoomavací „páčkou“ na základáku 16-50, co je ale velice nekvalitní zoomování , trhané ,jen 1 rychlost ,no prostě tak max. na videa z dovolené že…Můj dotaz tedy zní jak je na tom se zoomováním tenhle objektiv, tedy s plynulostí a jestli má víc rychlostí ,tedy se aspoň cca blíží zoomování u 28-135/4 a nebo spíše jen ke „kvalitě „ u 16-50 , to by totiž byly pro mne vyhozené peníze…Moc děkuji za každy poznatek! Mate mně že tyhle informace o 18-105 nejsou u nej jasně napsané , či dostupné ani na netu, přitom je doporučován i jako základní zoom pro Apsc kamery jako FS5 či FS7, kde 28-135/4 je skutečně dlouhý a žel i relativne težký...?!

    StandaR, 14.05.2016 | Reagovat

  • 24

    Maxant

    Reaguje na (23) | Dobrý den, ano opravdu bych řekl, že je  dost lepší. A to jak opticky tak konstrukčně. Pokud chcete je možné jej vyzkoušet na prodejně. Lépe si tak porovnáte rozdíl. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.03.2015 | Reagovat

  • 23

    Vohryzka

    Dobrý den, původně jsem si chtěl pořídit jednu ze soňáckých redukcí z bajonetu A na E a přikoupit nový objektiv, protože ale objektivy zrcadlovek nemají stabilizaci (ta je u Sony na snímači) a rychlost ostření se dle celé řady kritik přes redukci zhorší, snažím se sehnat takový objektiv s bajonetem E, který by opticky (obrazově, kresbou a ostrostí) předčil setový objektiv mojí alfy 6000 (16-50mm OSS SEL). Jenomže kupovat "Karla" za hnedle třicet tisíc se mi dvakrát nechce. Myslíte si, že je tenhle objektiv vhodný pro člověka, který vyžaduje dobrou kvalitu obrazu v rámci fotografií a zároveň hodně natáčí? Bude oproti tomu setovému rozdíl viditelný a pokud ano, týká se jak fotek tak videí? (případně který byste mi doporučil). Děkuju :)

    Tomáš Vohryzka, 16.03.2015 | Reagovat

  • 22

    Orlík

    Reaguje na (15) | Protože stojím před stejným problémem, půjčil jsem si na chvíli tu 18-105 od kámoše. Byl jsem opravdu velmi nepříjemně překvalpen zkreslením tohoto objektivu na dlouhém konci. To by člověk nečekal, že? Že bude problém na 105mm. Spíš bych čekal soudkovitost na 18mm. Ostrost relativně dobrá, ale to zkreslení, to je šílené. Sice se to dá srovnat buď softwérem ve foťáku nebo v počítadle, ale to není řešení. Rozhodně ne v případě, že chcete zvětšovat na papír. Tam to je vidět, že jsou pixely dopočítány. Úplně jsem, toto sklo, zavrhl. O různých těch 18-200 jsem ani neuvažoval.

    Jaroslav Orlík, 04.09.2014 | Reagovat

  • 21

    Orlík

    Reaguje na (19) | No, clonové číslo zůstane, samozřejmě, stejné. Musíte se ptát, jak se změní poměr času a clony. Buď se změní clona nebo čas. Nebo ani jedno ale zvýší se potřeba citlivosti čipu. EV neznamená změna clony, ale změna expozičních hodnot, přesněji průchod světla na záznamové medium. Já vím, že to tazatel i Vy myslíte dobře, ale z hlediska názvosloví je otázka položena špatně a mnozí by to mohli špatně pochopit.

    Jaroslav Orlík, 04.09.2014 | Reagovat

  • 20

    Michalík

    Reaguje na (19) | Dobrý den, záleží jakého polarizačníhoi filtru, protože každý má trochu jiný průchod světla a také záleží na tom, jak jej nastavíte. Všeobecně to ale je od 1,5 až po 3EV. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 16.06.2014 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Dobrý den. O kolik se zvýší clonové číslo při použití polarizačního filtru? Děkuji

    Pavol Zvanciger, 16.06.2014 | Reagovat

  • 18

    Orlík

    Reaguje na (16) | No, ještě jste neřekl to hlavní, jaký je finiš Vašeho snažení? Pokud zvětšujete na A3 a výše, je pevné sklo nebo zoom nejvyšších kvalit vhodný, ale jak znám spoustu majitelů fotovercajku, tak jim není vhod ledasco, ale na papír nikdy nezvětšili. Takže pokud to máte jen pro pokoukání na moňasu nebo v telce, tak je ta 24-ka stejně házení perel sviním. Ale stejně je to sklo, co? Navíc, krajinu stejně cloníme dost hodně, a při F11 bude ostře kreslit i dno pivní flašky. Ale pokud zvětšujete nebo si děláte archiv do budoucna, pak není co řešit a pevný Kája je vynikající řešení. Jinak já stojím před stejným problémem.

    Jaroslav Orlík, 28.05.2014 | Reagovat

  • 17

    Michalík

    Reaguje na (16) | Dobrý den, úplně nejlepší je přesně jak píšete navštívit naši prodejnu v Praze, kde si dané objektivy lze vyzkoušet. Pokud můžete přineste si také vlastní tělo přístroje nebo paměťovou kartu, abyste si mohl v klidu pořízené testovacíé snímky porovnat doma.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 11.02.2014 | Reagovat

  • 16

    Avatar

    Reaguje na (15) | Dobrý den, děkuji za promtní odpověď. Jsem si vědom, že kvalita zoom objektivu nebude dosahovat kresby objektivu s pevným ohniskem. Zvláště v mém případě, kdy mám téměř pernamentně nasazený Carl Zeiss 24mm f/1.8. Ale jak popisuji, jedná se mi o občasné courání se v prostředí horské krajiny s upřednostněním statických snímků. Zatím pro ten účel vítězí Sony 18-105 f/4.0. Vzhledem k investici, zajedu raději na prodejnu do Prahy, kterou mám nejblíže, pro osobní radu s následným odzkoušením. Ještě jednou, pane Michalíku, díky! JiM.

    JiM, 10.02.2014 | Reagovat

  • 15

    Michalík

    Reaguje na (14) | Dobrý den, Tamron 18-200 je sice více univerzální z důvodu delšího ohniska, ale na druhou stranu nemá příliš dobrou kresbu. Sony 18-105 mm bude v tomto ohledu malinko lepší. Přesto jen upozorním, že kvalita obou objektivů nebude dosahovat kresby u objektivů s pevnými ohnisky. Pokud jste doposud používat pouze "pevné skla" je možné, že budete z kvality Zoom objelktivů zklamán. V případě, že byste chtěl použít objektivy typu Zoom a zachovat kvalitu obrazu stejnou jako máte u pevných ohnisek mohl byste použít objekitb např Sony 16-70 f4,0 ZA OSS, kde je sice menší rozsah ale kvalita objektivu vynikající.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 10.02.2014 | Reagovat

  • 14

    Avatar

    Dobrý den! Vlastním NEX-e u kterého používám, výhradně pevné objektivy. Leč rád bych si pořídil jeden zoom objektiv vhodný na túry a cestování obecně. Mám dilema a, prosím, o doporučení, který z objektivů by byl pro moji potřebu vhodnější? a/ Sony 18-105 mm f/4 b/ Tamron 18-200 mm f/3,5-6,3 ? Nejsem na tolik technicky zdatný abych se rozhodl z dostupných informací Dosud jsem objektivy koupil v Megapixelu, vždy na doporučení s následným zasláním, k plné spokojenosti. Na vyzkoušení jsem vzdálen přes 150 km od některé z prodejen. Proto volím tuto cestu před objednáním si zboží. Děkuji - JiM.

    Jiří Mrkvička, 08.02.2014 | Reagovat

  • 13

    Florian

    Reaguje na (11) | Dobrý den, prosíme nevkládat odkazy na jiné eshopy.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Technický specialista, 29.01.2014 | Reagovat

  • 12

    Florian

    Reaguje na (10) | Dobrý den, zatím jsme se k vlastní recenzi nedostali, ale objektiv již máme skladem, pokud se u nás na prodejně zastavíte tak si ho můžete sám vyzkoušet.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Technický specialista, 29.01.2014 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Reaguje na (8) | Zdravím, také jsem se na tento objektiv těšil až tady u nás bude k mání recenze zatím žádné a to co jsem našel na internetu tak je k ničemu a na Youtube 2min. šoty které nic neřeknou :-( Jestli máte nějaké odkazy můžete sem dát link. Předem dík M.

    Cirda, 28.01.2014 | Reagovat

  • 9

    Florian

    Reaguje na (8) | Dobrý den,

    přesně jak píšete. Některé recenze a testovací fotografie mohou mást a při osobním vyzkoušení jsou pak výsledky úplně jiné.
    Klidně si můžete udělat na ostravskou pobočku nezávaznou rezervaci na vyzkoušení objektivu.

    Vojtěch Florián - Megapixel, Technický specialista, 23.01.2014 | Reagovat

  • 8

    Orlík

    Když sony přišli s tímto sklem, hodně jsem se na něj těšil. Přestože dávám přednost pevným sklům, tak na dovolenou by mi parametry této 18-105 vrcholně stačily. Nicméně předevčírem jsem viděl poprvé fotky z něj a musím konstatovat, že mě silně zklamaly. Třeba chromatická aberace na některých ohniscích, s tím bych se těžko srovnával. Přestiže zrovna toto je vada, kterou lze dnes snadno v editoru eliminovat, tak díky ní klesá obrysová ostrost fotek. Což je, například u fotek přírody, smrtící. Nicméně ze zkušenosti vím, že nemohu toto sklo zazdít úplně ale podstatná bude má osobní zkušenost, protože objektiv, který je považován obecně za špatný, třeba u mě podává prvotřídní výsledky, Typickým příkladem je třeba základní seťák k nexům. Tak uvidím, až bude skladem v Ostravském Megapixelu, tak tam sjedu a vyzkouším ho.

    Jaroslav Orlík, 23.01.2014 | Reagovat

  • 7

    Florian

    Reaguje na (6) | Dobrý den,
    jedná se o ůplně nový objektiv a ještě jsme nemělimožnost ho vyzkoušet.

    Objektiv je určený pro APS-C snímače, ale dnešní plnoformátové fotoaparáty včetně A7/A7r jsou schoplné plně spolupracovat a přepnout se do APS-C režimu(což lze případně zakázat). Nevyužijete tedy plný potenciál velkého snímače, ale jsou situace, kde se to může hodit.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Technický specialista, 03.01.2014 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Dobrý den, máte prosím objektiv někde testovaný po stránce kresby? Nebo například srovnání kresby s SEL 10/18? Využije jej např. NEX 7 nebo je objektiv vhodný jen pro slabší stroje? Dále: máte jej jako vhodný objektiv pro Alpha A7 a A7R. Lze jej použít tedy i pro FF (nebo je to šotek?). Děkuji za odpověď.

    Mario Pospíšil, 31.12.2013 | Reagovat

  • 5

    Bouška

    Reaguje na (4) | Dobrý den, samozřejmě ano. Jinak jde v podstatě o blokování ostření a expozice, což se může hodit při focení statických fotek.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.12.2013 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    Dobrý den, funguje plně elektronický zoom na těle tohoto objektivu i u Sony A3000, která má též E bajonet jako řada NEX? Díky za odpověď

    Daniel, 22.12.2013 | Reagovat

  • 3

    Matějček

    Reaguje na (1) | Reaguje na (2) | Dobrý den,

    děkujeme za upozornění. V tomto případě s vámi samozřejmě souhlasím a požádám webmastera, aby našel vhodnější řešení doporučování Lepšího zboží na dosah. Je to plně automatizovaná funkce, která v drtivé většině "vrací" správné výsledky. Cena je však nejdůležitější ukazatel a tak se občas stává, že to není úplně v pořádku. Nicméně i v tomto případě, může být doporučený Lepší objektiv pro někoho skutečně Lepším zbožím na dosah, záleží na jeho preferencích... 

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 25.11.2013 | Reagovat

  • 2

    Avatar

    Reaguje na (1) | Protože to programoval nějaký diletant a předpokládá se, že produkt s vyšší cenou je automaticky lepší. Někdy to nabízí úplný nesmysly. Měly by tu funkci úplně odstranit, protože i mírně poučený laik si bude myslet, ze v Mpx asi technice moc nerozumí...

    Jaroslav, 24.11.2013 | Reagovat

  • 1

    Orlík

    Proč si myslíte, že Lepší produkt je na dosah! Tamron AF 18-200mm f/3,5-6,3 Di-III VC černý pro Sony NEX 12 300 Kč bez DPH je lepší proédukt? Není to, náhodou, opačně? Pokud vycházíte z přesvědčení, že čím větší rozsah zoomu, tím lépe, pak nejlepší bude sklo 8-5000mm, až ho jednou udělají.

    Jaroslav Orlík, 22.11.2013 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím