Sony 55-210mm f/4,5-6,3 SEL Komentáře k Sony 55-210mm f/4,5-6,3 SEL

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (37 - 1)

  • 37

    Orlík

    Reaguje na (36) | Ještě bych dodal, že z tohoto pohledu byla volba nexe ta nejhorší možná. Zajímavé je, že nikon i canon mají objektivů plné regály, od sony není vidět nic. To abych si jel vyzkoušet jejich novou 70-200/4 sto kilometrů daleko. To je neuvěřitelné.

    Jaroslav Orlík, 13.11.2014 | Reagovat

  • 36

    Orlík

    Protože ani po třech letech vlastnictví nexe, stále nemám něco kolem 200mm a zjistil jsem, že můj spolužák, který prodává fototechniku, má toto sklo na pultě, zkusil jsem si udělat pár fotek v různých podmínkách. Venku, uvnitř, různé clony, různé časy i různá ohniska. Ta světelnost je opravdu katastrofální, ostrost celkem šla, ale na 200mm jsem musel přiclonit na f8 a to je strašně moc. Nicméně na focení venku, což se mě zas, až tolik netýká, to není marné. Nicméně, co je na objektivu zdaleka nejhorší, je jeho přenos kontrastu. To je opravdu tristní. Nádherně je to vidět na VŠECH ukázkových fotkách tady. Přirozený kontrast ničím nahradit nelze, zvýšením kontrastu při editace zničíme barevný gamut. Například u portrétů je to naprosto smrtící. Já jsem , od tohoto skla ani moc nečekal, dokonce jsem si říkal, že na dovolenou by to nebylo marné, ale přes ten kontrast se fakt nepřenesu.

    Jaroslav Orlík, 13.11.2014 | Reagovat

  • 35

    Florian

    Reaguje na (34) | Dobrý den,

    tento objektiv má bajonet Sony E, je tedy vhodný pro Alpha 6000.

     

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 03.09.2014 | Reagovat

  • 34

    Avatar

    Reaguje na (33) | ... tedy zejména, jestli byste doporučil například jiný objektiv s bajonetem E a podobným ohniskem (200 - 300 po přepočtu). Manuální expozici bych sice zvládl, ale ... pohodlnost je strašná věc :-) (Omlouvám se za dvojitou zprávu.)

    Vladimír Míč, 03.09.2014 | Reagovat

  • 33

    Avatar

    Reaguje na (32) | Ano, jen ještě poprosím o odpověď upravenou o fakt, že mám fotoaparát Sony Alpha 6000, tedy bajonet E. S tou zrcadlovkou jsme si nerozumněli.

    Vladimír Míč, 03.09.2014 | Reagovat

  • 32

    Maxant

    Reaguje na (31) | Dobrý den, no pokud máte standardní zrcadlovku Sony, tak objektiv 55-210 sel na něj nenasadíte. Protože ten je pro bajonet NEX. Osobně jsem fotografoval s objektivem Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD na Nikonu a byl jsem velice spokojen. Tedy rozhodně bych ho doporučil, ale s bajonetem pro Sony, redukci bych vynechal. Stabilizaci by jste měl mít v těle aparátu. A redukce sebou nese spoustu problémů. Nemají elektroniku a tím nejde ovládat clona a ostření je v manuálu a expozice také, protože nemá info o cloně atd.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 02.09.2014 | Reagovat

  • 31

    Avatar

    Dobrý den, krásná debata. Zajímala by mě porovnání tohoto objektivu se srovnatelnou konkurencí. Mám setový objektiv 16-50 mm a k němu by mě zajímaly možnosti v cenové hladině do 12 - 15 tisíc s delším ohniskem. Zajímalo by mě, jestli se vyplatí koupit spíš Sony 55-210 mm, nebo redukci a například Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD. U něj se mi líbí stabilizace (např. ve variantě pro Nikon), deklarovaná vysoká rychlost a řada ocenění, jenž jsem pro tento objektiv nenašel ani jedno. Zatím jsem podrobněji nenastudoval nevýhody, které sebou nese použití redukce a "cizího" objektivu. Uvědomuji si, že se nacházím v nižší kategorii objektivů, a že zde zmiňovaný 135mm f2.8 je někde jinde, ale takovou sumu za objektiv utratit nemůžu. Pevnému ohnisku (okolo 200 nebo 300 mm po přepočtu na kinofilm) bych se ale nejspíš nebránil, pokud by kvalitativní posun byl ... signifikantní ;-) Hlavním kritériem je pro mě kvalita obrazu. Mám "zrcadlovku bez zrcátka" s APS-C snímačem.

    Vladimír Míč, 01.09.2014 | Reagovat

  • 30

    Bouška

    Reaguje na 28 | Dobrý den, nezkoušel jsem to, ale dostanete se o dost blíž.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.02.2013 | Reagovat

  • 29

    Avatar

    Moc rychle píšu, oprava ...rozsah zvětšení...

    PetrP, 04.02.2013 | Reagovat

  • 28

    Avatar

    Jaký bude rozsah zvětší s předsádkou B+W makropředsádka NL-10 49 mm a má to smysl???

    PetrP, 04.02.2013 | Reagovat

  • 27

    Bouška

    Reaguje na 26 | Dobrý den, cena objektivů je většinou daleko stabilnější, než u fotoaparátů, moc se časem nemění.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.12.2012 | Reagovat

  • 26

    Avatar

    Dobrý den, jaká je možnost, že cena objektivu půjde dolů ? Mám Nex F3 s obj. 18-55, jeha cena docela klesla a tento objektiv teď stojí téměř stejně . Kdybych při jeho koupi počkala 3 měsíce tak jsem dost ušetřila :-(

    Irena, 18.12.2012 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    Tome, díky moc. Nicméně mě fotky nepřesvědčily a ani nemohly. V tak mizerném rozlišení není nic poznat a nenašel jsem tam možnost, jak fotku zvětšit. Bokeh je krásný, to ano, ale po resamplu dolů je to stejně neporovnatelné. Na bokehu to nechá stopy, stejně, jako na zbytku fotky. Proto jsem chtěl po Pepem jednu velkou fotku, která se mu líbí. A mimochodem, strašně mi, u takových galerií, na jako jsi mi sem dal link, vadí, že velmi často je od fotek odstřižen exif. Člověk by mohl, při znalosti clonění, lépe posoudit, jak se věci mají. KAždopádně ale díky.

    Taffey, 04.06.2012 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    Reaguje na 22 | ahoj Pepe - mimoradne mne zajima ten 135/2.8 (je to STF?). Mohl bys prosim napsat kratke hodnoceni - vazne o nem uvazuju ale je to hodne specificke sklo... mimochodem Taffey tady je stranka venovana vyhradne tomuto objektivu: http://www.the135stf.net a je tam spousta sample fotek - a dobrych...

    tom, 03.06.2012 | Reagovat

  • 23

    Avatar

    Reaguje na 22 | Pepe, prosím Vás, nemohl byste mi poslat nějakou, opravdu povedenou fotku z té stopětatřicítky v plném rozlišení, na mejl orlikja@volny.cz? To je ohniště, které mě hodně zajímá a taky jsem o tomhle skle uvažoval. S tou 50/1,4 jste udělal moc dobře, ale to Vy sám jistě víte nejlíp. Jediný problém je, že nexové nejsou, na rozdíl od minolty D7D nebo všech zrcadlovek sony, stabilizovaní a tak to, jisté omezení, má, to se nedá nic dělat a to říkám při vědomí, že jsem 30 let fotil nestabilizovaně. Ale je fakt, že, konkrétně u delších ohnišť, je ta stabilizace vynikající pomocník. Předem díky.

    Taffey, 01.06.2012 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Reaguje na 16 | Jojo. Koupil jsem pevnou 135mm f2.8 a 50mm f1.4 a jsem happy. Setové 16mm a 18-55mm už skoro nepoužívám. Pokud někdo z místních diskutérů chce co největší rozsah zoomu, ať si koupí nějakej úžasnej 30x ultrazoom s CCD chipem "velkým" jak z fotomobilu...

    Pepe, 22.04.2012 | Reagovat

  • 21

    Avatar

    Reaguje na 20 | jo ja vim, a prave proto nechci drahy zoom. Na seriozni foceni mam pevna skla jak pisu vyse a hledam jeden univerzalni zoom na fotky á la momentky z dovolene apod.

    tom, 26.03.2012 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    Tome, víte, Nex 5N a Nex 7 obzvlášť, jsou foťáky s velkým rozlišením a prvotřídním výstupem. Používat na těchto foťácích objektiv, který uvádíte, je něco podobného, jako lít do Bugatti Veyrona 95 oktanový benzín. Jo, pokud chcete fotit jen pro web nebo dělat malé papírové fotky, pak je to, do jisté, ale jen jisté míry, objektiv použitelný. Ale jakmile fotku zvětšíte na nativní rozlišení, tedy že jeden bod v souboru bude odpovídat jednomu bodu na papíře bez jakéhokoli resamplu, tedy, v případě Nexe7 cca 45x30 cm, tak náhle zjistíte, že tyhle vysocerozsahové objektivy jsou nepoužitelné. Záleží, samozřejmě, na kvalitativních mantinelech, které máte. Jinak mi adaptér nevadí, mám ho a jsem spokojen. Ono stačí přes něj nahodit třeba pevnou minoltí dvacku a nestačím se divit, co nex 5N umí.

    Taffey, 24.03.2012 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Reaguje na 18 | yslim ze jsou: Tamron 18-200 pro NEX. Da se srovnat opticka kvalita techto dvou skel resp. jeste SONY 18-200 pro NEX - na Tamron pejete dost chvalu...

    tom, 22.03.2012 | Reagovat

  • 18

    Bouška

    Reaguje na 17 | Dobrý den, tohle je teleobjektiv, takže na běžné focení se bohužel moc nehodí. Jiné možnosti než tyto bohužel nejsou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.03.2012 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    zdravim, mam NEX 7 a pevna skla Zeiss/Voigtlander na M bajonet ale hledam solidni "walkaround" zoom pro bezne foceni. E zoomy SONY se mi zdaji vsechny pod uroven snimace NEX 7, 18-200 vylucuji rovnou (moc velky rozsah a tedy kompromis) a 18-55 nechci. Tento 55-210 vypada zajimave ale souhlasim s Taffeym ze ty fotky na dpreview nejsou zadna slava. Existuje nejaka alternativa od jinych vyrobcu? Mimochodem SONY A zoomy jsem zkousel a kvalitativne je to OK, ale na NEX 7 je to overkill - moc velke a tezke a navic ten obrovsky adapter... Diky.

    tom, 21.03.2012 | Reagovat

  • 16

    Avatar

    Reaguje na 15 | iolane, díky za ten link. Z fotek je krásně vidět, jak pdostatná je světelnost objektivu. Každá z těch fotek je focena na plnou díru 6,3, to lze vyčíst z exifů. No a jsou měkké, jak bláto. Nejsou to pěkné fotky. Chtělo by to světelnost lepší a přiclonit. Plná díra je na prd vždy. Nedá se nic dělat, budu si muset pořídit nějakou pevnou dvoustovku.

    Taffey, 16.03.2012 | Reagovat

  • 15

    Milan, 27.02.2012 | Reagovat

  • 14

    Bouška

    Reaguje na 13 | Dobrý den, jak vidíte, je to tak. Skladem bohužel není...

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.02.2012 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    Je zvláštní a pro sony, svým způsobem, typické, že zatímco u fungl nového tamrona 18-200 s e-bajonetem máte už ukázkové fotky vloženy, z tohoto origoš skla nikoli. Je opravdu dodávka zboží od Sony tak mizerná, jak se říká?

    Taffey, 20.02.2012 | Reagovat

  • 12

    Bouška

    Reaguje na 11 | Dobrý den, já tyto informace nemám, ale stačí kliknout na odkaz "Poslat dotaz" u dostupnosti, kolega z obchodního oddělení Vám odpoví.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.02.2012 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Dobrý den,mněl bych dotaz na dostupnost objektivu 55-210.Kdy jej budete mnět na skladě?díky

    Tomáš, 06.02.2012 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Reaguje na 8 | ak mám rozumět podivu nad tím, že má "jen" 3,8x zoom? A kolik byste, proboha, chtěl mít? Nejlepší zoomy mají rozsahy 70-200 a to není ani 3x. Nechápu, proč vám tak záleží na tom, aby ten rozsah byl co největší? Pokud preferujete velký rozsah, kupte si 18-200. Pokud kvalitní kresbu, tak 55-210. A poku úplně nejlepší kresbu, pak 30/3,5 nebo 50/1,8. Každé má své. Jinak ke komentáři číslo 6 - jaký má objektiv zoom, tedy, pane Bouško, řeknu Vám, že se Vám divím, že na tom fleku vůbec vydržíte. Já bych s tím už dávno střelil.

    Taffey, 14.01.2012 | Reagovat

  • 9

    Bouška

    Reaguje na 8 | Dobrý den, 18-200 pokrývá stejný rozsah ohniskových vzdáleností, jako objektivy 18-55 a 55-210 dohromady. Takže pokud už máte 18-55, rozhodně se vyplatí dokoupit tento teleobjektiv, se kterým můžete fotit záběry z větší vzdálenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.01.2012 | Reagovat

  • 8

    Avatar

    Hezký den!! Já zírám, jaká je u tohohle objektivu cena. V létě, když jsem kupoval můj nex-5, tak tento objektiv ještě nebyl. Mohu se zeptat, jaký je rozdíl mezi tímto objektivem a objektivem 18-200mm? Jak to, že je zoom pouhých 3,8x. Mám objektiv 18-55, jaký bude rozdíl oproti tomu 55-210mm kromě horší světelnosti? Díky za odpověď!

    Marek, 09.01.2012 | Reagovat

  • 7

    Bouška

    Reaguje na 6 | Dobrý den, je to cca 3,8x zoom (to samo o sobě není nijak důležitá informace, důležitá je ohnisková vzdálenost v mm) a na NEX-3 jde použít.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.01.2012 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Dobrý den, mám 2 dotazy : 1. jaký má tento objektiv zoom ? 2. lze použít i pro NEX-3 ? Díky předem za odpověď.

    Petr, 02.01.2012 | Reagovat

  • 5

    Bouška

    Reaguje na 3 | Dobrý den, to zatím bohužel nevíme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.09.2011 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    Reaguje na 3 | cenu 349 USD, kterou jsem na netu viděl, v ČR asi nikdo nenabídne. Určitě by ale měl stát méně než polovinu ceny SEL-18200.

    keyser, 09.09.2011 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Dobry den, nevite kolik zhruba bude cena objektivu, eventuelne zda bude levnejsi nez SEL 18-200mm ? Předem dekuji za odpoved.

    Michal Lörincz, 08.09.2011 | Reagovat

  • 2

    Bouška

    Reaguje na 1 | Dobrý den, ano, je.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.09.2011 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Dobry den, je pouzitelny pro nex 5? Diky

    Balek Jan, 01.09.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím