Produktové aktuality
Luděk Bouška • Vydáno: 8. 4. 2014 v 12:45 • Rubrika: Produktové aktuality
Sony A7S: nový fullframe se 4k videem a citlivostí 409 600
Včera představený fullframe kompakt s výměnnými objektivy Sony Alpha A7S je nejmladší člen plnoformátové rodinky A7 a je schopný natáčet 4K video rychlostí až 30 snímků za vteřinu. Pro natáčení 4K videa je potřeba externí záznamové zařízení, které je schopné přes HDMI kabel takový objem dat zpracovat. Na kartu ve fotoaparátu lze nahrávat "pouze" FullHD 1080/60p. Sony Alpha A7S je vybavena 12,1Mpx snímačem typu CMOS. Spolu s řadou A7 byly ohlášeny nové objektivy řady FE(full-frame NEX bajonet). Rodinka Sony A7 je vybavena novým processorem Sony Bionz X, 3 palcovým výklopným displejem a XGA OLED electronickým hledáčkem s 2,359,000 obrazovými body, multifunkčními sáňkami Sony a Wi-Fi modulem s technologií NFC.
Sdílet na
Přečtěte si také
Živě do éteru: Jak streamovat a co vám k tomu pomůže
TOMÁŠ KIVADER • předevčírem v 15:41 • RUBRIKA: FOTOPORADNA
Jak fotit digitální zrcadlovkou (DSLR) a bezzrcadlovkou: 38. díl - optimalizace dynamického rozsahu
MARTIN LUKEŠ • předevčírem v 14:16 • RUBRIKA: FOTOPORADNA
Nechte si u nás profesionálně vyčistit čip, náhradní fotoaparát vám půjčíme zdarma
ŽANETA SIKOROVÁ • předevčírem v 13:20 • RUBRIKA: PRODUKTOVÉ AKTUALITY
Komentáře k článku
FE těla jsou 3 a ve Vašem výčtu jsou výrobky které se již dávno neprodávají. Zatímco těla jsou nová každý rok, objektivy se obměňují mnohem pomaleji. Zkuste takto spočítat Canon a Nikon....vyjde vám poměr objektivů a těl ještě daleko horší.
Dan Svoboda, 11. 4. 2014 |Reagovat
Odpověd na první body je samozřejmě to, že to na FF čipu v malém balení nelze. Zmiňovaný Pana G to zvládá právě proto že má podstatně menší snímač. U zbytku nezbývá než konstatovat, že žádný HW není dokonalý a různé přístroje nabízí různé formy kompromisu. Vyberte si ten, který Vám osobně vyhovuje nejvíc. A7S je dle mého velký pokrok pro video z různých a jasných důvodů - kombinace FF, 4K a kompaktních rozměrů.
Dan Svoboda, 11. 4. 2014 |Reagovat
S
No mně spíše překvapuje opakovaná tendence Sony 3 kroky dopředu a aspoň jeden krok zpátky- evidetně je to stroj zameřen na video, pak nechápu proč 1. žádný interní 4K záznam, velká škoda a nevýhoda oproti např. GH4 2.displej by se měl vyklápět a)klasicky , na video ,ale i focení lepší, b) není (asi) dotekový zase minus pro video, c) na levných aps-c nex 16:9 a u FF 3:2 ?!!! fotografovi je to přece téměř jedno a pro video velká škoda...3. objektivy k aps-c nexy jsou stabilizované např. 35 1.8 OSS u FF nikoliv, zase minus a zbytečné minus, ja bych rozhodně klidně připlatil - pevné světelné objektivy se stabilizaci jsou pro video k nezaplacení!4 .120 slowmotion zní super, ale proč v 720p?! a v FULLHD NIC?!, zase bod pro GH4.... atd Takhle zůstávají jen rozpaky- jít do GH4 ale s malým čipem?! Nebo dál smutně koukat na skvělé nex objektivy, co mám doma a čekat na 4K v aps-c nexech( teda vlastne formát čipu Super35 ideální na filmování?!!!) event. na levnejší a konečně menší a ergonomičtejší variantu nexFS700?! nebo A7S k tomu Atomos shotgun, nové objektivy atd kde předpokládám skvělé lowlighty, dynamický rozsah,práci s hloubkou ostrosti ,ale výhody malých rozmeru - nenápadnost atd a ergonomie , co se často hodí je prostě pryč... Vždy jsem jejich výrobky nejdříve nadšen a pak prostě nevím a žel není to otázka (jen) penez, Možná nakonec nástupce canon 5D Mark se 4k videem , ale zatim nikde nic ani na NAB 2014...:-(
StandaR, 11. 4. 2014 |Reagovat
e
Abych to upřesnil: těl jsem napočítal celkem 18:(A7,A7S,A7R,NEX-3,NEX-5,NEX-C,NEX-5,NEX-7,NEX-F,NEX-5N,NEX-6,NEX-3,NEX-5,NEX-5,A3000,A5000,A6000,A3500)objektivů na NEX je 6 + 2 FE (16/2,8,20/2,8,24/1,8,30/3,5,35/1,8,50/1,8) + (35/2,8,55/1,8)
... ale je pravda, že je ještě 10 NEX a 3 FE zoomy(10-18,16-50,16-70,18-50,18-55,18-105,18-200,28-135,55-210) + (28-70, 24-70, 70-200)
Tedy celkově 18 těl 8 pevných objektivů a 13 zoomů.
emil, 10. 4. 2014 |Reagovat
Konkrétně mají tedy 3 FF objektivy a 2 těla. 55mm není zrovna nejlevnější ale cena není v porovnání se stejnou kvalitou od jiných výrobců mimo.
Dan Svoboda, 9. 4. 2014 |Reagovat
e
Každého teď bude zajímat kvalita výstupů (dynamický rozsah a šum na vysoké iso) a cena. Škoda, že pro (F)E-mount mají více těl než objektivů, a že základní 50/1,8 stojí několikanásobně více než konkurenční FF padesátky. A s AF adaptérem na Sony DLSR skla to už není ono... Pro kameramany je to ale zdá se ideální platforma - dá se na to nasadit spousta objektivů.
emil, 9. 4. 2014 |Reagovat