Recenze Sony Alpha A1 tělo

Snímky vytvořené s pomocí Sony Alpha A1 tělo od členů naší Galerie

Zobrazit fotky z Sony Alpha A1 tělo v Galerii

Snímky vytvořené s pomocí Sony Alpha A1 tělo

Představení Sony Alpha A1 tělo

Představení Sony Alpha A1 tělo

“Se nám v zimě ti výrobci pěkně rozjížděj..” Takto jeden kolega okomentoval aktuální situaci na fototrhu.
A má pravdu. Skrze kupu novinek ze všech stran mi tady přistála i nová A1 od Sony. Možná si vzpomenete, že přibližně před rokem jsem se tady v podobném duchu rozepsal o A9 mk II. Ta se na dlouho stala i mým společníkem.

S postupem času jsem však přicházel čím dál víc na to, že bych občas větší rozlišení přece jen ocenil. A také jsem dost laboroval nad tím, jak moc. Nakonec jsem dospěl k závěru, že raději zvolím variantu 42 Mpx než 61 Mpx, neboť je ideální pro to, co jsem občas potřeboval.

Je toto opravdu první, stoprocentní hybrid u rozlišení vs rychlost, nebo u foto vs video této japonské značky? Parametrově jednoznačně ano. Pojďme se podívat, jak se mi s tímto fešákem v posledních pár dnech žilo.

Zpracování a ergonomie

Už jsme si za ten rok a půl zvykli, že je výrazně větší důraz kladen na ergonomii. A1 toto rozhodně nemění a přichází se stejným konceptem, jako již zmíněná A9 II, či A7R IV. Samotné tělo skvěle padne do ruky a drží se velmi dobře. Občas u některých velkoprstých jedinců může nastat problém s mezerou mezi širšími objektivy. Mně osobně se toto nikdy nestalo. Také jsem nikdy neměl problém se vejít na grip a tudíž nepotřeboval žádné prodlužující L-Platy.

Nejen na žádost profíků před časem přišlo Sony s tímto větším gripem a je to rozhodně fajn. Váha se ustálila na hodnotě 737 gramů, což je super. Není těžký a velikostně je tak akorát.

Co jednoznačně kvituji, je implementace nového hledáčku, který jsme poprvé potkali u modelu A7S III. Téměř 9,5 Mpx spolu se zvětšením 0,90x je něco neskutečného a kdo jste měli možnost si jej vyzkoušet, dáte mi jednoznačně za pravdu. Je to absolutní TOP toho, co jsme dnes v bezzrcadlech schopni mít. Hledáček v nejrychlejší variantě obnovovací frekvence nabídne až 240 sn/s, a tak i největší "sporťáci" nebudou nijak limitováni.

Sony Alpha A1 tělo | Megapixel

Věc, kterou pak A1 přebrala od “druhé devítky”, je otočný volič na levé straně. Ten byl včetně "podkolečka" přepracován, ale zároveň zůstala zachována příjemná funkčnost. Navíc se na horním voliči objevila možnost nastavení režimu snímání HI+. Zachován zůstal velký Joystick pro posun ostřícího bodu. Stejně tak musím pochválit i vystouplejší tlačítka, což jsou výhody již zmíněného těla, které nevidíme poprvé.

Vše je zároveň velmi dobře utěsněné. Nově byl vyvinut i systém rozdělení tepla pro udržení nižší teploty snímače a možnost delšího záznamu.

Drobnost, kterou jsem velmi ocenil, je systém dvířek u paměťových karet. Zámeček, který posunutím a jemným vysunutím dvířka otevře, je super. Slot pro karty je také vylepšen, zpracuje dvě karty najednou a kromě klasických "SDéček" můžete využít i nového standardu CF Express A, který nabídne o dost zajímavější rychlosti zápisu i čtení.

Sony Alpha A1 tělo | Megapixel

Tělo tvoří již klasicky hořčíková slitina. Rozložení ovládacích prvků zůstalo tak, jak jsme zvyklí. Displej je 3”, výklopný ve dvou směrech a nabízí rozlišení 1,440 milionů pixelů. Je klasické konstrukce, výklopný nahoru a dolu a nepřebírá variantu z A7S III, za což jsem rád. Osobně mi tato varianta vyhovuje o mnoho více, neboť vím, že se jedná o ošemetné téma a uživatelé jsou v tomto směru 50 na 50. Prostě a jednoduše, takhle mi to přijde lepší. Displej je plně dotykový.

Výstup a obrazová kvalita

Nový senzor, 50 Mpx. S rychlostí, kterou A1 nabízí, je to jen a pouze WOW. Jedná se o Stacked senzor, tedy tzv. skládaný, který je díky vlastní DRAM paměti schopen vypočítat až 120 operací za vteřinu. V tomto směru jde o naprostou špičku. Společně s procesorem Bionz XR nabízí nejvýkonější kombinaci. Samozřejmostí je již u Sony 5osá stabilizace obrazu, kdy při použití stabilizovaných objektivů se stabilizování obrazu rozdělí mezi objektiv a senzor.

Nechybí ani možnost High resolution skládaných snímků. Varianty jsou dvě, buďto 4 snímky, kdy fotoaparát posunem senzoru zajistí, že se do rozlišení 50 Mpx dostanou všechny barvy do každého pixelu, případně pak 16 snímků, kdy podobnou kombinací fotoaparát vytvoří 200Mpx soubor. Oboje je následně nutno složit v PC.

Záznam je možný standardně v RAWu a JPEGu, u kterého nově přibyla varianta JEPG Light pro menší datové soubory, možné rovnou odeslat do redakce. Dále přibyla i možnost stále se rozšiřujícího formátu HEIF. Ten nabízí 10 bitové barvy, a tudíž mnohem lépe zpracovaný barevný rozsah než JPEG. Osobně jsem si jej oblíbil už dříve u jiných fotoaparátů.

K dispozici je 795 ostřících bodů fázové detekce, pokrývajících 92% senzoru, na které pak navazuje dalších 425 kontrastně ostřících bodů. Celkem tedy slušná nálož, tak jak jsme u top modelů zvyklí. Společně s Real Time Autofocusem přináší to nejlepší, co je dnes možné ve fotoaparátu mít.

Algoritmus ostření prošel vylepšením a zrychlením propočtových operací. Samozřejmostí je Eye AF, tedy ostření na oko s rozlišením na lidi a zvířata, specificky i na ptáky. O tom asi netřeba říkat více. Snad jen, že to funguje opravdu pekelně dobře a ač se zdá, že už není kam se posouvat, Sony se toto stále daří.

Dynamický rozsah se pohybuje na hranici 15 EV. Vyšší hodnoty tak nezůstávají zapovězeny a bez problému si můžete dovolit ISO šroubovat i daleko přes 10 000. ISO má v rámci hodnot zajímavý průběh, u vyšších hodnot sice přichází šum, ale zároveň zachovává velmi mnoho detailů a ostrost. To úplně není běžné, při správném zpracování RAWů dostanete hodně muziky.

Fotoaparát umožňuje využití mechanické i elektronické závěrky, s tím že elektronické verze přebírá a ještě vylepšuje finesy, které nabízela dosud jen řada A9. Snímkovací frekvence se zastavila na neuvěřitelných 30 sn/s při plném využití AF. Jediným limitem 30 sn/s je nutnost použití bezztrátového komprimovaného RAWu, případně JPEGu.
Klasický plný RAW s připadnou kombinací HEIF či JPEG je pak k dispozici při nastavení 20 sn/s s elektronickou závěrkou. Mechanická zvládne standardních 10 sn/s.

Samostatnou kapitolou je Video. A1 opět posouvá hranice a nastavuje nové standardy. Po nedávném představení A7S III se jednalo trošku o překvapení a jasnou odpovědí Canonu byla jejich R5. 8K video při 30 snímcích nabídne v 10 bitu při vzorkování 4:2:0 se zachováním automatického ostření, možností využití Picture Profiles či S-logu.

Novinkou je zabudovaný S-cinetone, jak jsme zvyklí z kamer řady FX a A7S III, což umožňuje jednoduše odladit barevný rozsah videa na stejnou vlnu. Kromě zmíněního 8K je k dispozici i 4K až při 120 snímcích (120 snímků při cropu 1,13x) s 10 bit a vzorkováním 4:2:2, s možností nastavení Long GOP či All-I. Interním nahráváním to ale nekončí, na boční straně se nachází plně otevřený velký HDMI výstup, kterým je umožněno vytáhnout z "Ájedničky" Raw video se 16 bity. Zároveň je toto možno kombinovat i s nahráváním na interní záznamové zařízení.

Zajímavou inovací je zabudování 10 tvůrčích vzhledů fotografií a videa přímo do fotoaparátu, čímž se dá docílit barevných úprav na přímý výstup z těla.

Jednoznačným Game changerem v oblasti fotografování s blesky je možnost odpálení blesků s rychlejším syncrhonizačním časem, ale i s elektronickou závěrkou. To doteď neuměl žádný fotoaparát, především kvůli readoutu ze senzoru. Díky této vysoké rychlosti čtení ze složeného obrazového snímače je poprvé u fotoaparátu možné dosáhnout synchronizace blesku s elektronickou závěrkou.

Všechny výhody poskytované elektronickou závěrkou jsou dostupné až do expozičního času 1/200 s. Pokud potřebujete ještě kratší čas, nový systém mechanické závěrky umožňuje synchronizaci blesku až do 1/400 s (1/500 s pro formát APS-C), čímž usnadňuje zachycení dynamické akce a nabízí nové kreativní možnosti.

Možnosti nastavení a konektivita

Sony Alpha A1 tělo | Megapixel

Podíváme-li se ze strany na fotoaparát, jednoznačně zde uvidíme vše, co může v rámci konektivity fotograf chtít.
Fotoaparát je vybaven konektorem USB Type-C, který podporuje rychlý přenos dat v souladu se standardem SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2). Tento konektor umožňuje vysokorychlostní přenos dat do vzdáleného počítače (se sdíleným připojením) pro plynulé zpracování velkých souborů se snímky.

Mezi další vybavení se řadí vestavěný konektor sítě LAN 1000BASE-T pro vysokorychlostní a stabilní přenos dat včetně vzdáleného snímání. Je podporován protokol FTPS (File Transfer over SSL/TLS), který umožňuje používat šifrování SSL nebo TLS.

Sony Alpha A1 tělo | Megapixel

Další možností je bezdrátová LAN síť, která umožňuje komunikaci na 2,4 GHz nebo 5 GHz. V druhém případě s podporou technologie 2x2 MIMO Wi-Fi, která s duální anténou zajišťuje skvělou rychlost přenosu i skrze odolné hořčíkové šasi. Toto může představovat výhodu především pro agenturní a sportovní fotografy, pro které je rychlost a spolehlivost přenosu alfou omegou. Ve výsledku je možno dosáhnout až 3,5x vyšší rychlosti přenosu než u A9 II. Pro využití MIMO Wi-Fi a 5 GHz je nutné využít příslušenství WFT-E9.

Závěrem

Jednoznačně před sebou máme kombinaci toho nejlepšího, co dosud Sony v řadě Alpha přineslo a jedná se o téměř dokonalý hybrid. Nabízí skvělé fotografie s výborným rozlišením a dynamickým rozsahem a nezalekne se ani sportovních akcí, studia či krajiny. Zároveň však nabídne i parádní hodnoty pro videotvůrce.

Pokud jste ve fázi, kdy fotíte i točíte a máte dvě těla, Sony má pro vás řešení. Ultimátní výkon v těle se skvělou ergonimií, konektivitou a výstupem jednoznačně řadí tento stroj na nejvyšší příčky. Zabudování skvělého 9Mpx hledáčku pak maže všechny výtky vůči elektronickým variantám a jednoznačně stírá argument, že optický hledáček je to nejlepší řešení.

Asi to nebude fotoaparát pro každého, neboť jeho cena výrazně selektuje případné zájemce, ale jednoznačně dává najevo, co Sony Alpha A1 je, co umí a co nabídne. Z mého úhlu pohledu přináší přesně to, co mi u A9 a A9 II občas chybělo a musel jsem tak kombinovat s dalším tělem. V tuto chvíli vím, že v rámci zjednodušení a použítí jednoho těla spojujícího rychlost, přesnost a rozlišení mám ve výběru jasno.

Sony Alpha A1 tělo | Megapixel

Megapixel videorecenze Sony Alpha A1 tělo

Hodnocení zákazníků (4)

Hodnocení zákazníků (4)

5

Philippe, Valašské Meziříčí, 05.06.2023

5

Pavel, Ústí nad Labem, 30.06.2022

5

beloved, Praha, 30.03.2022

5

Súčasný best of best hybridný fotoaparát/kamera.

Ivan, Praha, 19.02.2022

5

Porovnání obrazové kvality

Porovnání obrazové kvality

Sony A1 je nová vlajková loď řady Alpha. Disponuje zcela novým snímačem s rozlišením 50.1 Mpx a procesorem BIONZ XR. Sony Alpha A1 dokáže natáčet 8K video s 30 snímky za sekundu a také 4K video s 120 snímky za sekundu. Pro nelimitující vizuální tvorbu je možné točit v 4:2:2 10 bit. Nový je elektronický hledáček s úžasnými 9,44 miliony bodů a obnovovací frekvencí až 240 snímků za sekundu. Stabilní záběr zaručí 5 osá stabilizace s výkonem 5,5 EV.

Úchvatné rozlišení a kvalita obrazu

Nový snímač CMOS Exmor RS s 50,1 MP poskytuje vysoké rozlišení a citlivost s nízkým šumem a až 15 EV dynamickým rozsahem. Nový čip pro zpracování obrazu dosahuje ještě lepší přesnosti barev než předchozí modely.

50,1 megapixelu rychlostí až 30 snímků za sekundu

Model α1 nabízí mimořádnou kombinaci vysokého rozlišení a vysoké rychlosti. Ultrarychlé načítání ze snímače 50,1 MP umožňuje nepřetržité snímání rychlostí až 30 sn./s1 se sledováním AF a AE pomocí elektronické závěrky. Ideální pro sport nebo jakoukoli situaci, kdy kritická akce v okamžiku skončí. Vysoce rychlé čtení ze snímače obrazu s rozlišením 50,1 megapixelu a velká vyrovnávací paměť umožňují pořizovat až přibližně 165 snímků JPEG typu Full-Frame nebo 155 komprimovaných snímků RAW typu Full-Frame rychlostí až 30 sn./s s elektronickou závěrkou při zachování plného výkonu sledování AF a AE. To může přispět k výraznému posílení sebevědomí, když je časování kritické pro snímání sportu nebo pohybujících se objektů.

Plnoformátový snímač CMOS Exmor RS ™ 50,1 MP s integrovanou pamětí

Architektura v tomto full-frame obrazovém snímači s rozlišením 50,1 MP přispívá k vysokému rozlišení a rychlosti. Oddělené pixelové a obvodové vrstvy a pokročilá A/D konverze znamenají rychlejší zpracování. Fotoaparát α1 je vybaven složeným snímačem CMOS Exmor RS™ typu Full-Frame se zpětným osvětlením a rozlišením 50,1 efektivního megapixelu a integrovanou pamětí. Ty kromě zajištění vynikající kvality obrazu umožňují fotoaparátu α1 jako prvnímu fotoaparátu řady α souvisle fotografovat rychlostí až 30 sn./s a současně nabízí rychlé a přesné automatické ostření s fázovou detekcí a vysoce kvalitní videa v rozlišení 8K s převzorkováním na 8,6K Full-Frame. Nevídaný výkon pro novou éru pořizování snímků.

Zcela nová architektura a engine pro zpracování obrazu BIONZ XR

Nový BIONZ XR je vybaven pokročilou architekturou, která poskytuje 8krát vyšší výkon zpracování. Výsledkem je vynikající kvalita obrazu a vylepšená odezva rozhraní fotoaparátu. Zatímco latence zpracování je minimalizována, výkon zpracování obrazu je velmi výrazně zvýšen k zajištění mimořádné kvality obrazu. Uživatelské rozhraní, komunikace přes síť a zpracování správy souborů jsou rozloženy tak, aby byla zachována rychlá odezva ovládání bez stresových situací, a to bez ohledu na zatížení zpracování v reálném čase.

Široký rozsah citlivosti ISO 100 až 32000

I přes vysoký počet pixelů, strukturu se zpětným osvětlením, provedení bez mezer mezi čočkami na čipu, těsnicí sklo s antireflexním povrchem a další originální technologie zpracování obrazu spolupracuje tento snímač s novým obrazovým procesorem BIONZ XR na poskytování vysokého rozlišení a minimalizaci šumu v celém širokém rozsahu citlivosti: Standardně ISO 100 až 32000, navíc s možností rozšíření na ISO 50 až 102400.

Funkce Pixel Shift Multi Shooting

V softwaru lze zkombinovat až 16 snímků pořízených pomocí ovládání interní stabilizace, a vytvářet tak působivé barevné fotografie s až 199 miliony pixelů.

Vestavěná pětiosá optická stabilizace pro vylepšení o 5,5 kroku

Stabilizační jednotka, gyroskopické snímače a algoritmy stabilizace obrazu vylepšují expoziční časy až o 5,5 kroku a tím maximalizují kvalitu snímků.

Automatické ostření na oči ptáků v reálném čase

Technologie rozpoznávání objektů nyní umožňuje funkci automatického ostření na oči v reálném čase od Sony sledovat a přesně zaostřit na oči ptáků, i když pták náhle vzlétne nebo se změní kompozice. Tato inovativní funkce se snadno vypořádá s mnoha výzvami při fotografování ptáků.

Vylepšené AF na oči zvířat v reálném čase

Tato funkce, která je primárně navržena pro kočky a psy, využívá pokročilou technologii rozpoznávání objektů ke spolehlivému sledování a ostření na oči zvířat. Funguje dokonce i v případě, že je hlava zvířete obrácena horní stranou dolů.

Automatické zaostření na oči v reálném čase

AF na oči v reálném čase fotoaparátu α1, které kombinuje nejmodernější technologie umělé inteligence a vyvinuté algoritmy rychlého hybridního automatického ostření, sleduje a zaostřuje na lidské oči s přibližně o 30 % vyšší přesností než model α9 II.

Širokoúhlé, rychlé a přesné sledování AF

Fotoaparát α1 je vybaven AF s fázovou detekcí v ohniskové rovině, které je citlivé, rychlé a přesné. Snímač s rozlišením 50,1 megapixelu a procesor BIONZ XR poskytují 759 volitelných bodů fázové detekce pokrývajících zhruba 92 % obrazu.

Záznam 8K 30p nové generace

Snímač a procesor BIONZ XR fotoaparátu α1 umožňují realistický záznam 8K 30p. Čtyřnásobek rozlišení 4K s plnohodnotným sledováním a automatickým ostřením na oči v reálném čase. Záznamy v rozlišení 8K jsou také ideální pro flexibilní úpravy v rozlišení 4K. Jako první v řadě α nabízí fotoaparát α1 záznam 8K 30p XAVC HS s převzorkováním na 8,6K k dosažení mimořádného rozlišení a realismu. Rozlišení 8K v kombinaci s vynikajícím automatickým ostřením fotoaparátu α1, gradací a reprodukcí barev oživuje svět. Záznamy v rozlišení 8K jsou také ideální pro flexibilní úpravy v rozlišení 4K. Současně se záznamy v rozlišení 8K lze pořizovat soubory proxy s nízkou přenosovou rychlostí a rozlišením HD.

Záznam videa v rozlišení 4K se snímkovou frekvencí až 120 sn./s

Fotoaparát α1 nabízí interní záznam v rozlišení 4K rychlostí až 120 sn./s. Mimořádně plynulé (maximálně) 5x zpomalené záběry v rozlišení 4K poskytují novou možnost vyjadřování. Kromě podpory záznamu 4:2:2 s 10bitovou hloubkou lze tuto funkci použít s efektivní mezisnímkovou kompresí Long GOP nebo vysoce kvalitní interní kompresí snímků Intra (All-I).

S-Log3 a 10bitový profil HLG poskytují mimořádnou hloubku

Křivka gamma S-Log3 umožňuje dosáhnout dynamického rozsahu více než 15 kroků, zatímco nastavení barevných gamutů S-Gamut3 a S-Gamut3.Cine usnadňuje sladění záznamů pořízených fotoaparátem α1 se záznamy pořízenými digitální filmovou kamerou VENICE, videokamerou PXW-FX9 a dalšími profesionálními videokamerami. K dispozici je také obrazový profil HLG (Hybrid Log-Gamma), který umožňuje přímé přehrávání na televizorech kompatibilních s HDR (HLG), aniž by bylo nutné upravit gradaci barev.

Čtení plného počtu pixelů bez použití technologie pixel binning k dosažení vysokého rozlišení 4K

K záznamu videí v rozlišení 4K lze vybrat formáty Full-Frame a Super 35. Čtení plného počtu pixelů v režimu Super 35 (přibližně APS-C 16:9) bez nutnosti použití technologie pixel binning umožňuje zhustit přibližně 2,3x více dat požadovaných pro videa v rozlišení 4K, takže výsledkem je vysoké rozlišení 4K s vysokou úrovní detailů a minimálním výskytem moaré a zubatých okrajů. Pro záznam 4K XAVC HS, XAVC S nebo XAVC S-I lze použít přenosové rychlosti až 600 Mb/s.

16bitový výstup RAW

Fotoaparát α1 poskytuje 16bitový výstup RAW pro externí rekordér přes rozhraní HDMI k zajištění maximální flexibility postprodukce. Šestnáctibitový výstup obrazu Full-Frame 4332 x 2448 snadno pokrývá rozlišení 4096 x 2048 DCI-4K a umožňuje vybírat frekvence snímků a barevné prostory. Je také možné vytvářet výstup RAW přes rozhraní HDMI během záznamu v rozlišení XAVC HS 4K, XAVC S 4K nebo XAVC S-I 4K na interní paměťovou kartu. Dostupný je také záznam proxy.

Styl S-Cinetone pro působivý filmový vzhled

Fotoaparát α1 obsahuje styl S-Cinetone, stejnou barevnou matici, která produkuje vysoce ceněné barvy FX9 a FX6 a pleťové tóny. Na základě technologií získaných vývojem kamer Cinema Line, jako je model VENICE, poskytuje styl S-Cinetone přirozené střední tóny, které jsou nezbytné pro zdravě vypadající barvu pleti, a navíc jemné barvy a nádherné vysoké jasy. Styl S-Cinetone reaguje na rostoucí potřebu výraznějšího vyjádření hloubky.

Efektivní rozptýlení tepla pro delší pořizování záznamu

Nově vyvinutá struktura rozptylující teplo udržuje teplotu snímače obrazu a obrazového procesoru v jejich normálním provozním rozsahu, a zabraňuje tak přehřátí při zachování kompaktních rozměrů těla. Tím umožňuje záznam videa 4:2:0 s 10bitovou hloubkou v rozlišení 8K/30p nebo 4K/60p nepřetržitě po dobu delší než 30 minut.

Hledáček s vysokým rozlišením a nejširším záběrem ve své třídě

Elektronický hledáček s (přibližně) 9,44 milionu bodů, displejem OLED s vysokým rozlišením a propracovanou optikou poskytuje nejvyšší rozlišení ve své třídě. Poskytuje také 0,90x zvětšení hledáčku, 41° úhlopříčné zorné pole a vysoký oční bod 25 mm pro zajištění jasného obrazu s nízkým zkreslením po celé ploše. Tento zdokonalený hledáček se také vyznačuje obnovovací frekvencí až 240 sn./s se zorným polem UXGA pro mimořádně plynulé zobrazení.

Dva sloty kompatibilní s kartami CFexpress typu A

Fotoaparát α1 je opatřen dvěma sloty pro média. Oba sloty podporují karty UHS-I a UHS-II SDXC/SDHC a také nové karty CFexpress typu A, které nabízejí větší celkovou kapacitu a rychlejší čtení/zápis. Karty CFexpress typu A jsou ideální pro vysokorychlostní souvislé fotografování, stejně jako pro záznam videí s vysokým rozlišením a vysokou přenosovou rychlostí. Zaznamenané fotografie a videa lze ukládat na paměťová média četnými způsoby, aby vyhověly široké škále aplikací a potřeb.

Rychlé připojení USB Type-C a síťové 1000BASE-T

Fotoaparát je vybaven konektorem USB Type-C®, který podporuje rychlý přenos dat v souladu se standardem SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2). Tento konektor umožňuje vysokorychlostní přenos dat do vzdáleného počítače (se sdíleným připojením) pro plynulé zpracování velkých souborů se snímky. Fotoaparát α1 je také vybaven vestavěným konektorem sítě LAN 1000BASE-T pro vysokorychlostní a stabilní přenos dat, včetně vzdáleného snímání. Je podporován protokol FTPS (File Transfer over SSL/TLS), který umožňuje používat šifrování SSL nebo TLS k zajištění lepšího zabezpečení dat.

Vestavěná technologie Wi-Fi podporuje 2x2 MIMO

Vestavěná bezdrátová síť LAN umožňuje komunikaci v pásmech 2,4 GHz a 5 GHz, v druhém případě s podporou 2x2 MIMO (IEEE 802.11a/b/g/n/ac) poskytující špičkovou rychlost. Duální antény zajišťují spolehlivou komunikaci, dokonce i s odolným šasi fotoaparátu z hořčíkové slitiny. Komunikace v pásmu 5 GHz může představovat významnou výhodu pro zpravodajské a sportovní fotografy, kteří potřebují předávat svou práci spolehlivou rychlostí.

Rozlišení snímače 50,1 Mpx
Rozlišení fotografií 8688x5792
Technologie snímače Exmor RS BSI CMOS