Sony Alpha A500 tělo Komentáře k Sony Alpha A500 tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (43 - 1)

  • 43

    Avatar
    problemy za zhorsenych svetelnych podminek resi excelentne externi blesk...vysoke iso sucks

    venca, 14.03.2010 | Reagovat

  • 42

    Bouška
    Reaguje na 41 | Dobrý den, A500 má RAW také. RAW je nekomprimovaný formát snímku, zpracovává se ve speciálním softwaru. JPEG je komprimovaný formát a dokáže ho zobrazit většina běžných prohlížečů. Viz http://www.megapixel.cz/jpeg a http://www.megapixel.cz/raw.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.12.2009 | Reagovat

  • 41

    Avatar
    Lze stručně vysvětlit formát (JPG A RAW)-proč ho nemá na rozdíl od alphy 550 alpha 500? Na co to má vliv? Děkuji.

    Jiří, 09.12.2009 | Reagovat

  • 40

    Avatar
    Reaguje na 27 | sandra, som tiež začiatočník a vlastním alphu 550 a som spokojná....a myslím si, že pre začiatočníkov a "rekreačných" fotografov je táto zrkadlovka výborná, má podporné funkcie, veľmi prehľadné...celkom dobré parametre...ma samočistenie čipu, aj výborné rozlíšenie LCD... video nemá, to máš pravdu, ale chceš v prvom rade fotiť, nie ? A okrem toho mi alpha 550 sedí dobre v ruke. Setové objektívy však neodporúčam, ja mám objektív Sony Zeiss 16-80 a 70-300G a ten rozdiel v kvalite oproti setovým objektívom je obrovský /bohužiaľ aj v cene/.

    diana, 29.11.2009 | Reagovat

  • 39

    Avatar
    Reaguje na 35 | pamäťové karty pre 500 a 550 sa dajú použiť obe : Memory Stick aj SD, alebo SDHC karta, obe môžu byť vložené vo foťáku súčasne a prepína sa na kartu, ktorú chcete použiť.

    diana, 29.11.2009 | Reagovat

  • 38

    Bouška
    Reaguje na 37 | Dobrý den, dobré jsou oba dva, já bych dal asi přednost A550.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.11.2009 | Reagovat

  • 37

    Avatar
    pekny den je lepsi podle vas sony alpha 550 nebo canon 500 prevazne fotim zvirata krajinu a dostal bych slevu za stary fotak ktery je zenit dekuji za odpoved

    lukas, 26.11.2009 | Reagovat

  • 36

    Bouška
    Reaguje na 35 | Dobrý den, výrobce uvádí: Záznamová média Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, paměťová karta SD a SDHC. Výklopný displej má.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2009 | Reagovat

  • 35

    Avatar
    Dobrý den,pane Bouška jak je to s paměťovými kartami,tady píšete také SD,SDHC,jinde jen Memory Stick?A ještě má A500 také výklopný displej nebo jen A550,nevím jestli jsem to přehlédl,děkuji P

    pepa, 21.11.2009 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Reaguje na 6, 8, 9 | Reaguje na 10, 11 | Dobrý den, právě jsem si na zrcadlovce nastavil clonu F5, že budu fotit synka, který tu jančí v obýváku. Venku svítí slunce, 2 stěny ze 4 máme prosklené (tedy okna s parapety cca v 90cm). Zdá se, že světla je dost. Nechci používat blesk. Zkouším s clonou F5, namířim na klučíka, který si hraje na zemi s hračkami - čas 1/5s (myslíte, že se to dá vyfotit z ruky ostré). Jo ISO mám 100 kvůli šumu... Klučík se zvedá, namířím znovu, namáčknu, čas 1/50s fajn, jakž takž to udržím, ale kluk je v pohybu mázlý přes půl fotky - ISO100. Nastavuji ISO400 - teď mi to dalo čas 1/100s, ale synek je stále příliš rychlý na ostrou fotku... (a to nemluvím o případech při použití teleobjektivu, kdy je např. i /400s jen tak tak udržitelná pro opravdu ostrou fotku) Opravdu myslíte, že je vyšší ISO potřeba jen v noci??? Ano, nebudu z těchto fotek tisknout zvětšeniny A1 a větší, ale A3 ano a nechci, aby byl klučina flekatý a puntikatý (a opět nemluvím o příp. výřezech a ořezaných fotografiích...)

    Michal V., 21.11.2009 | Reagovat

  • 33

    Avatar
    Reaguje na 31 | sys,zdravím co kdybys místo toho mlácení prázdné slámy trochu seriozně popsal a srovnal se známým typem foťáku obrazovou kvalitu,rychlost ostření,čas připravenosti k dalšímu snímku(s bleskem i bez),o šumu zmínka byla,jak sedne do ruky a ovládá se a další poznatky,papírově se A500/550 jeví velmi zajímavé a taky mne hodně láká A550 tak bych se rád něco dozvěděl,předem dík za ochotu podělit se o zkušenosti,P

    pepa, 20.11.2009 | Reagovat

  • 32

    Avatar
    Reaguje na 29 | to sys : váš komentář se mi zdá zbytečně arogantní, jelikož jste zaprvé moc neporadil a nepřispěl a teké jste nepochopil, že tazatelka je evidentně amatér a začátečník, tudíž její názor na Sony se dle mého názoru nedá brát jako nezájem o pole techniky. přikláním se k názoru pana Boušky, je lepší si oba modely vyzkoušet a osahat - spíše bych byl však pro A500 a pro překonání nedůvěry... :)

    robb, 18.11.2009 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    jo a zminku o samocisteni cipu u Sony, asi Sandra prehledla...

    sys, 18.11.2009 | Reagovat

  • 30

    Avatar
    Jeste neco : prestoze se vlastni super ultrazoom od Sigmy, je rozumne, set se setakem si vzit, ten objektiv se hodne povedl :-)

    sys, 18.11.2009 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Reaguje na 27 | Je zajimave, co se tady clovek dozvi. Mam jak Sony 500, tak C 450 a nad uvahami pisatelky, se musim usmivat.Zejmena te neduvere ke znacce Sony...chce to vice znat a o deni na poli techniky se vice zajimat. Sony 500, je dnes ten pravy hit :-)

    sys, 18.11.2009 | Reagovat

  • 28

    Bouška
    Reaguje na 27 | Dobrý den, ze značky Sony bych určitě strach neměl, myslím si, že za těch pár let co produkuje zrcadlovky, už ukázali, že je umí. Doporučuji si oba přístroje vyzkoušet a osahat, jak padnou do ruky a jak Vám bude vyhovovat ovládání. To je dost důležité. A podle toho vybrat. Chybu neuděláte ani s jedním z nich.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.11.2009 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Dobrý den, mám dilema mezi Sony A500 a Canon 500D. Podle mého názoru : + pro canon: možnost videa, menší hmotnost, samočištění, lepší rozlišení LCD , + pro sony : stabilizátor v těle, výklopný displey, lehčí ovládání. Co pro mě dále hraje roli jako + pro sony je sleva 4000 za vrácenou zrcadlovku analog + profesionální školení a fakt, že již vlastním ultrazoom sigma, který je se sony kompatibilní, jako mínus ale vidím vnímání sony jako nedůvěryhodného výrobce pro fototechniku (canon je již 'prověřený') - jaký je Váš názor a jakou z těchto zrcadlovek byste mi doporučil, pokud vezmete v potaz, že se bude jednat o moji první digitální zrcadlovku se kterou se budu 'učit' (doteď jsem fotila na analog) a také fakt, že chci fotit vše :) Předem děkuji za radu.

    sandra, 18.11.2009 | Reagovat

  • 26

    Avatar
    Reaguje na 24 | Pozor, Nikon D3000 nemá výklopný displej. Ten má až model D5000. S ostatními body souhlasím. Sony má ale lepší typ snímače (CMOS), zatímco Nikon D3000 má "pouze" CCD. A navíc mechanický stabilizátor u Sony také není k zahození.

    ewyna, 18.11.2009 | Reagovat

  • 25

    Avatar
    Ad ISO, dovolím si citovat fotografa: Jen minimalni ISO vytrzene z kontextu je nesmyslny parametr. D70ka taky koncila u 200, D200 ma ISO 100, ale sum te D70 na ISO 200 je skoro stejny jako D200 pri ISO 100 (snimac D70ky je 6Mpx, u D200 10Mpx - takze mensi bunky, cili vetsi sum, proto vyrobce pro srovnatelny vysledek musel jit s ISO dolu). Nebo napriklad CMOS snimace maji mensi a prijemnejsi sum nez CCD snimace, takze, kdyz budeme srovnavat moji D200 s ISO 100 a snimacem CCD a Alphu s ISO 200 a snimacem CMOS navic o nekolik let technologicky mladsim, urcite bude u Sony Alpha sum mensi i presto, ze to je 12Mpx a ne 10Mpx jako ta D200.

    Ben, 16.11.2009 | Reagovat

  • 24

    Avatar
    No ten Nikon3000D má lepší výklopnej displej, kterej se líp ovládá a také má focení v "tichém režimu" - to když spí dítě nebo jsi na koncertu klasiky. Také zaostřuje na 11 bodů, Sony jen na devět. Tolik stručně z porovnání, co vzpomenu, také Sony má vyšší hmotnost. Sony lidi moc neznají, tak Ti ho nedoporučej;)

    Ben, 16.11.2009 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    Reaguje na 18 | Hlouposti,mam ji v akci a nastaveno ISO auto a neni treba se starat, kolik fotak nastavi, nesumi nejak vyrazne, ani na ISO 12800:-) Fakt. Foceni s ni je jednoduche a snadme i pro toho, kdo by fotit zacinal.

    sys, 11.11.2009 | Reagovat

  • 22

    Bouška
    Reaguje na 21 | Dobrý den, A500 máme teprve krátce, ještě jsem neměl možnost ho vyzkoušet, takže zatím nemohu srovnávat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.11.2009 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    Prosila bych o krátké srovnání fotoaparátu A500 například s Nikonem D3000. Podle parametrů si oba fotoaparáty samozřejmě srovnat umím, ale zajímal by mě názor odborníka. Když si vezmu do ruky Nikon D3000, tak mi připadá takový nedbale provedený až odfláknutý :-) Který fotoaparát z těchto dvou byste preferovali?

    ewyna, 10.11.2009 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    To mě příjemně překvapilo. Já tam vidím šum tak od ISO 1600 a ten je ještě pořád před hranicí použitelnosti. Samozřejmě že na koncertě, když je snímek tmavej, to je s tím šumem trochu horší, já osobně mám ve zvyku u vysokého ISO mírně přeexponovávat, i když pokud je tam vyloženě tma tak to stejně nepomůže. Co se mně ale nelíbí je kvalita optiky. Vypadá to že novej setovej 18-55 se moc nevyvedl. Rozhodně je vidět pokrok oproti předchůdci 18-70, ale stejně... Kdyby do toho nedávali samostatnej ostřící motorek a radši použili lepší optiku tak by udělali líp.

    Honza, 05.11.2009 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Reaguje na 18 | http://optyczne.pl/2172-nowo%C5%9B%C4%87-Sony_Alpha_A550_-_pierwsze_zdj%C4%99cia.html ukázkové fotky sice z A550, ale dá se čekat že A500 nebude na tom hůř, co do šumu mě se osobně výsledky líbí.

    Martin, 16.10.2009 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    Moc nechápu skutečnost, že ISO začíná od 200. Myslím, že to tento přístroj degradovalo.

    Jan , 14.10.2009 | Reagovat

  • 17

    Bouška
    Reaguje na 16 | Dobrý den, zatím nevím, ukázkové fotky ještě nemáme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.10.2009 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Dobrý den, jaká je kvalita fotek při vysokém ISO, máte nějaké ukázky?

    Petr, 07.10.2009 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    Dobrý den. Dnes je ten slavný den kdy nám byl uveden zázračný stroj, ale nikdo mi ho nechce prodat! Chjo. Dne 29.9.09 se zveřejní cena(zdroj SONY). Na zahraničních servrech je cena L500/550 cca 1050 babek. Kde to těm soudruhům drhne. Tento stroj je ideální kompromis. Pokud jde o ISO, jen kvalitním fotákem a sklem "inteligentní" fotky neuděláš!

    Milan, 29.09.2009 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Dobrý den, tak na to, že by se měl pozítří prodávat, je těch informací opravdu nějak málo.

    Karel, 23.09.2009 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Reaguje na 11 | výborně - tak se našel jeden co fotí koncerty.........někdo další pro koho jsou dokonalé parametry fotáku tak důležité?? Já se svojí připomínkou spíše narážím na "běžné" fotografy. Kdo fotí sport zajímá ho rychlost, kdo fotí koncerty zajímá jej ISO, ale většina lidí si kupuje fotáky jen pro jejich funkce a schopnosti aniž by je potřebovali. Zrovna minulý víkend, stojím na vyhlídce u Macochy, vedle mě panáček s Canonem 50D, a na voliči nastaveno "auto"..........k tomu abych fotil na "auto" mi stačí kompakt za 3 tisíce...........o těchto lidech mluvím

    lex, 18.09.2009 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Dobrý den, opravdu nejsou ještě, týden před plánovaným zahájením prodeje, známy ceny ?

    Karel, 17.09.2009 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Reaguje na 10 | Ptáte-li se, jak často a kdo fotí ve špatném světle, tak já rozhodně, jsou to zrovna koncerty, nedostatečně osvětlené kostely - pro lidské oko světla jistě dosti, ale pro foto už není až tak snadné zachytit dirigenta s nerozmazanou rukou, houslistu s nerozmazaným smyčcem a podobně. Pokud jde o člověka, který neinvestuje běžně do fototechniky desítky tisíc, tak zájem o fotoaparát, který zajistí spokojenost třeba u ISO 1600, je relevantní, dokonce asi relevantnější, než třeba pořízení kvalitních 2.8 základního a teleobjektivu - i Minolta beercan s konstatním f4 je v tomto ohledu poklad, ale kolikrát je to ještě stále problém. A vychází-li uzávěrka na 1/10 či 1/20, tak se myslím, že se prudký pohyb rozmaže i dobrému fotografovi.

    na koncerty, 16.09.2009 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Reaguje na 9 | Znovu se ptám...........kdo a jak často fotí při špatném světle?? Přestaňme se konečně zabývat nějakými pseudoparametry, v prvé řadě se naučme fotit......Lepší foťák lepší fotky neudělá, ale dobrej fotograf i se "špatným" fo´tákem udělá krásné fotky!!

    lex, 15.09.2009 | Reagovat

  • 9

    Bouška
    Reaguje na 8 | Dobrý den, pokud budou výsledky s vysokým ISO stejně kvalitní jako při nízkém, velmi výrazně to rozšíří možnosti focení při horším světle. Mimochodem - osobně používám vysoké ISO velmi často, 3200 nebo 6400 není výjimkou. Na momentky bez blesku za špatného světla je to ideální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.09.2009 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Reaguje na 6 | - a k čemu všichni potřebují to vysoké ISO???, že by všichni stále fotili koncerty, divadelní představení apod?? - já jsem použil ISO vyší než 800 asi dvakrát v životě a do 800 je nízkej šum u každé zrcadlovky. NA foťáku mě daleko víc zajímají jiné věci - (rozsah korekcí, možnosti vyvážení bíle, dynamický rozsah.......)

    lex, 15.09.2009 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Reaguje na 4 | Cena je myšlena za tělo.Setový objektiv je stejně nekvalitní, nemá cenu ho kupovat.

    Slava, 14.09.2009 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    jsem potěšen, že vývoj u Sony pokračuje, ale až budou mít zrcadlovku se senzorem CMOS Exmor-R, tak bych o nějaké uvažoval, neb to by konečně mělo jít o výraznější zlepšení kvality obrazu při vyším ISO

    hoj, 13.09.2009 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    už aby byla celkem se těším co umí s čipem cmos

    extom, 10.09.2009 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Reaguje na 3 | To by bylo poněkud málo ne? Za samotné tělo možná, ale se základním seťákem?

    Středula, 09.09.2009 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Reaguje na 1 | Cena bude necelých 17 000 Kč

    Slava, 07.09.2009 | Reagovat

  • 2

    Bouška
    Reaguje na 1 | Dobrý den, zatím ještě nevíme.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.09.2009 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Dobrý den! Jakou předpokládáte cenu tohoto modelu za tělo a základní set s objektivem? S pozdravem, Středula L.

    Středula, 05.09.2009 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím