Recenze Sony Alpha A5000 tělo

Zobrazit fotky z Sony Alpha A5000 tělo v Galerii

Snímky vytvořené s pomocí Sony Alpha A5000 tělo

Ukázková videa

Ukázková videa

Představení Sony Alpha A5000 tělo

Představení Sony Alpha A5000 tělo

Sony trošku neočekávaně ukončilo řadu fotoaparátu NEX. Samotná výroba systémových fotoaparátů však nekončí, naopak začíná nová éra těchto malých, ale výkonných přístrojů a Sony Alpha A5000 je první vlaštovkou.  Zařadil bych ji výkonostně někde mezi NEX 3 a NEX 5. .Je to stále základní aparát, avšak s velmi dobrými parametry, a tak po nasazení kvalitní optiky podá velmi dobré výsledky. Měl jsem možnost tento přístroj na chvíli testovat a nyní se podělím o své dojmy.

Vzhled a ovládání
Vypadá jako NEX, ale ovládá se lépe. Mimochodem má menší rozměry a díky nim patří zatím k tomu nejmenšímu s výměnnými objektivy, co od Sony můžete pořídit. Naštěstí se neubralo v ergonomii úchopu a zůstal zde zdatný grip, který napomáhá skvělému držení. Z boční strany je netradičně umístěn slot pro paměťové karty společně s micro HDMI a USB konektorem. Ve spodní části je prostor pro akumulátor, vrchní strana je vybavena interním výklopným bleskem, dvoupolohovou spouští a také páčkou pro zoomování a vypínačem pro zapnutí a vypnutí. Jak si můžete všimnout, stejně jako u modelu Nex 3 zde není volič režimů. Ten vyvoláte stiskem středové klávesy na zadní straně. A to se už pomalu na zadní stranu dostáváme. Tam je to především výklopný displej, který můžete vyklopit směrem nahoru o 180 stupňů  Vedle displeje je to čtveřice tlačítek. Jedno pro menu, další pro přehrávání snímků, tlačítko nápovědy a současně mazání snímků a poslední je 4 směrný roler, který má potvrzovací střed.

Tolik ke vzhledu a rozložení tlačítek. Všimněte si, že zmizela tlačítka vedle displeje, která vždy měla proměnnou funkci podle toho, v jakých volbách jste byli. Současné ovládání tak, jak je provedeno v přístroji Sony Alpha A5000 je poměrně rychlé a přehledné. Roler vyvoláte stiskem středového tlačítka na zadní straně, vyberete režim a a pak si již nastavíte vše podle potřeby. Když třeba potřebujete nastavit ISO, jen stisknete klávesu doprava a hned si nastavíte hodnotu. To stejné pokud měníte zobrazení informací na displeji, zde jen mačkáte podle obrázku horní část roleru. Směrem doleva si nastavíte sekvenční snímání a tlačítkem dolů korekci expozice a obrazové efekty, kterých má Sony Alpha A5000 plno.

Hardware a konektivita
V této části se pokusím vypíchnout ty nejdůležitější parametry, které mohou přinést zlepšení v kvalitě snímků. Jak asi víte, je Alpha A5000 vybavena APS-C snímačem a nejnovějším obrazovým procesorem Bionz X. Ten je zatím jen v modelech Alpha A7 a také v modelu RX10. Tento nový procesor je jistým synonymem pro čistý obraz. Skutečně práce tohoto procesoru se šumem je skvělá ale o tom budeme "hovořit" až dále. Se šumem ale souvisí podporovaná citlivost snímače, které zde je od 100 do 16 tisíc. Co mě na tomto modelu mrzí je pouhé 3,5 snímku za sekundu. I NEX 3 měla více. Technologicky si myslím, že by pro Sony neměl být problém pustit 7, možná i 10 snímků za sekundu, ale je to nejnižší model nové produktové řady, tak jej Sony "oškubala" o rychlé sériové snímání. Naštěstí je to jen o té rychlosti počtu snímků. Ještě by si někdo mohl stěžovat na nízké rozlišení displeje, které je pouze 460 tisíc pixelů, ale displej má velmi solidní zobrazovací vlastnosti a jako náhledové kukátko na snímky je to dostačující. 25 ostřících bodů a blesková rychlost ostření to vše zůstalo v Sony Alpha A5000 zachováno z minulosti.

Kvalita snímků
V Sony nikdy moc nebrali vážně reálné barvy, a tak i tento model trošku přibarvuje a dělá skutečnost hezčí. Všimněte si krásně sytých barev, které lahodí oku. Je to hezké, ale není to moc reálné. V praxi to samozřejmě nevadí, pokud tedy nepotřebujete skutečně reálné barvy třeba při ofocení obrazu a podobně. Druhým faktorem je hladina šumu. Tu bych rozdělil do velikosti snímků. Když bude snímek pořízený na ISO 1600 prohlížet v plné velikosti 100%, šum zde uvidíte. Pokud si obrázek náhledově upravíte na velikost monitoru takže cca poloviční rozlišení není šum téměř vidět, a to je potěšující, protože i při tisku do formátu A4 nebude šum znatelný. I s použitím setového objektivu je kvalita obrazu výborná a detaily jsou na dobré úrovni. Nemám příliš co bych vytkl kvalitě obrazu, i když vykreslení detailu, kontrast a další věci jsou čistě záležitostí objektivu. Zpracování snímku již však ne a kromě již zmíněného přesycení barvami zde nevidím žádný problém.

Závěr
Sony Alpha A5000 je povedený model. Pokud se rozmýšlíte nad nákupem systémového kompaktu, nebo chcete-li bezzrcadlovku s malém balení s vysokým výkonem může být A5000 to pravé ořechové. Smířit se je třeba jen s poměrně pomalým sériovým snímáním a nižším rozlišením displeje. Kromě těchto dvou mínusových bodů je Sony Alpha A5000 fotoaparátem, kterému nic nechybí a který může směle konkurovat v současné záplavě fotoaparátů.

Megapixel videorecenze Sony Alpha A5000 tělo

Porovnání obrazové kvality

Porovnání obrazové kvality

Sony A5000 je označován jako nejmenší a nejlehčí kompakt s výměnnými objektivy na světě. Vybaven snímačem velikosti APS-C a processorem Bionz X nabídne vynikající obrazovou kvalitu. Mezi další funkce patří NFC pro snadné připojení Wi-Fi, výklopný displej s úhlopříčkou 3" a rozlišením 460 tisíc obrazových bodů, nebo zabudovaný pop-up blesk. Zajímavou novinkou je možnost ovládání zoomu přímo z těla přístroje, pokud použijete objektiv s Power zoomem, tedy s motorickým zoomováním.

1237492303419 | Megapixel

Nová hloubka detailů

Snímač formátu APS-C s rozlišením 20,1 efektivního megapixelu zachytí více světla a zajistí snímky s nádhernými detaily, bohatými barvami a odstíny. Rozsah citlivosti ISO od 100 do 16000 je univerzální a dostatečně široký pro pořízení krásných snímků při slabém osvětlení.

1237492303428 | Megapixel

Kvalita obrazu nové úrovně

Nový výkonný obrazový procesor BIONZ X maximalizuje kvalitu snímků. Je velmi rychlý a textury a detaily zpracovává v reálném čase v přirozeném a realistickém podání. Výrazně přispívá k nižší úrovni šumu, aby svět na vašich snímcích měl čisté detaily.

1237492303437 | Megapixel

Snadné sdílení pomocí NFC a Wi-Fi®

Záznam, dotyk a sdílení – k tomu slouží vestavěné technologie Wi-Fi® a NFC. Stačí jeden dotyk a můžete bezdrátově přenést obsah do chytrého telefonu či tabletu. Nebo přeneste své záběry bezdrátově do televizoru a ukažte je přátelům a rodině na velké obrazovce.

Rozlišení snímače 20,1 Mpx
Rozlišení fotografií 5456x3632
Velikost snímače (mm) 23,2 x 15,4