Sony Alpha A55 tělo Komentáře k Sony Alpha A55 tělo

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (167 - 67)

  • 167

    Bouška

    Reaguje na 166 | Dobrý den, pokud je pro Vás video hodně důležité, určitě bych dal přednost A55, video je vynikající, ale oproti Canonu má jednu velmi podstatnou výhodu. Skutečně velmi dobře fungující automatické ostření.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.10.2011 | Reagovat

  • 166

    Avatar

    Zdravím, Nemohu se rozhodnout mezi tímto (Sny A55) a Canonem EOS 600D. Chtěl bych fotit hlavně večerní krajiny, noční města, koncerty a občas natáčet večerní videa. Viděl jsem pár fotek z A55 za tmy a vypadaly dost dobře. Z 600D jsem nočních fotek moc nenašel, ale zase jsem viděl noční videa co vypadaly líp (barevněji) než z A55, nevím, možná to může být použitým objektivem. Osobně se zatím víc přikláním k A55, na druhou stranu při koupi 600D by mi zbylo víc na lepší objektiv (nechci setový).

    dub, 03.10.2011 | Reagovat

  • 165

    Bouška
    Reaguje na 164 | Dobrý den, se ztrátou světla si nemusíte vůbec lámat hlavu, nepozoroval jsem žádný podstatný rozdíl oproti pravým zrcadlovkám. Po pokud jde o zasekávání obrazu v hledáčku, tak obraz samozřejmě není úplně plynulý, ale k zaseknutí třeba na druhém, třetím obrázku rozhodně nedochází.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.07.2011 | Reagovat

  • 164

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, na některých recenzích k produktu sony alfa A55 jsem se dočetl, že dochází díky polopropustnému zrcátku ke ztrátě 30% světla. Tudíž i ke značnému poklesu světelnosti. Není tudíž tento model značně hendikepovám oproti A 580, která má zrcátko sklopné. A ještě jedna věc. Dostal se mi do rukou na delší čas model G1 od panasoniku se setovými objektivy. Musím říci, že jsem byl velice zklamán při sekvenčním snímání. Obraz v hledáčku prakticky zamrzá a není přes něj možné fotografovat rychlé akce. O zaostření raději vůbec nemluvím. To je katastrofa. Chci se Vás proto zeptat jako odborníka na Váš názor. Je skutečně pokles ve světelnosti oproti klasickým zrcadlovkám a je hledáček u modelu A 55 na takové úrovni aby stíhal tak rychlou sekvenci jak udávají výrobci a přitom mi nezatuhnul u druhého nebo třetího snímku? Plně si uvědomuji všechny přednosti elektronického hledáčku ale tohle by mi opravdu vadilo. Děkuji Vám a těším se na odpověď.

    klek, 22.07.2011 | Reagovat

  • 163

    Bouška
    Reaguje na 162 | Dobrý den, ano, jde nastavit ještě 6 a 3 snímky za sekundu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.07.2011 | Reagovat

  • 162

    Avatar
    pán Bouška,prosím info,či sa dá nastaviť u sony A55 rýchlosť snímania na menej ako 10 sn/sek. Ďakujem a pekný deň

    miro, 17.07.2011 | Reagovat

  • 161

    Bouška
    Reaguje na 160 | Dobrý den, samozřejmě ano, to je jedna z jeho výhod.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.07.2011 | Reagovat

  • 160

    Avatar
    Měl bych dotaz, může člověk díky elektronickému hledáčku u A55 natáčet video i přes hledáček? Ne jen přes displej jako u všech dig.zrcadlovek s průhledovým hledáčkem?

    Petr, 14.07.2011 | Reagovat

  • 159

    Avatar
    Reaguje na 83 | sigmu 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (pre sony) mam odskusanu na A33 na krabyci sigma je uvedene a33, a55 compatible nezaznamenal som ziadny problem

    Peter, 01.07.2011 | Reagovat

  • 158

    Bouška
    Reaguje na 157 | Dobrý den, zatím žádné zprávy.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.06.2011 | Reagovat

  • 157

    Avatar
    Zdravím, máte už jako prodejci nějaké zprávy o alpha77 (+65)? Jestli je netšeptanda trochu v obraze, tak je to na rozklepnutí prasátka :-)). Jirka.

    desWegs, 24.06.2011 | Reagovat

  • 156

    Bouška
    Reaguje na 155 | Dobrý den, vybral jste dobře, 35/1,8 je vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.06.2011 | Reagovat

  • 155

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych si pořídit A55 a k tomu jako základní objektiv Sony 35 mm F 1,8 DT SAM. Je tento objektiv vhodný? Nechci kupovat základní zoom, který (si myslím) svou optickou (ne)kvalitou trochu degraduje tento přístroj. Jak je na tom zmíněný 35/1,8? Děkuji.

    Jirka, 14.06.2011 | Reagovat

  • 154

    Bouška
    Reaguje na 152 | Dobrý den, zatím bohužel nemáme žádné informace.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.05.2011 | Reagovat

  • 153

    Bouška
    Reaguje na 151 | Dobrý den, ano, je vhodný. Já bych vybral ideálně http://www.megapixel.cz/tamron-sp-af-70-300mm-f4-5 6-di-vc-usd-pro-sony.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.05.2011 | Reagovat

  • 152

    Avatar
    Dobrý den, již nějakou dobu fotím na SONY alpha 350 a časem jsem chtěla přejít na FF, žádný jsem však ve vaší nabídce nenašla, mmch i u jiných prodejců je to podobné. Znamená to, že již Sony dál s produkcí FF nepočítá nebo chystá nějakou novinku? Děkuji za odpověď. Lucie

    Lucie, 23.05.2011 | Reagovat

  • 151

    Avatar
    Dobrý den. Doposud mám Sony A200, ale nevyhovuje mi v oblasti focení při sportu. Myslíte, že tento je pro to ideální? Fotím především koně v pohybu. Taky bych se chtěla zaptat jaký objektiv by jste k němu v této oblasti doporučil nejlíp okolo 50-300mm klidně i víc.

    Lenka, 22.05.2011 | Reagovat

  • 150

    Bouška
    Reaguje na 149 | Dobrý den, možností je víc, ale například http://www.megapixel.cz/sony-dt-30-mm-f-2-8-macro- sam.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.05.2011 | Reagovat

  • 149

    Avatar
    Dobrý den pane Bouška,pro fotografování přístrojem A55 detailů květin,rostlin by jste doporučil jaký objektiv? Děkuji.

    zdenek, 13.05.2011 | Reagovat

  • 148

    Bouška
    Reaguje na 146 | Dobrý den, podívejte se na ukázkové snímky http://www.megapixel.cz/sony-alpha-a55#nazory a http://www.megapixel.cz/sony-alpha-a33-18-55-mm#na zory a posuďte sám, rozdíl je velmi malý.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.05.2011 | Reagovat

  • 147

    Avatar
    PS:-) a když by tedy byla lepší ta A55, tak prosím k tělu doporučit objektiv. Zoom mám v nohách a netrvám na něm:-). Fotím babičku s dortem a větší rodinu v místnosti, dovolenou a běžnou rodinnou fotografii. Děkuji.

    Pepa, 04.05.2011 | Reagovat

  • 146

    Avatar
    Dobrý den, potřebuji poradit mezi A33 a A55. Na diginef jsem se dočetl, že A33 je na tom podobně jako NEX3 a tedy bez problému. A55 prý je na tom obrazově o něco hůře, ale to nepotvrzují zase jiné testy ohledně šumu při větších ISO. A55 má asi jiný čip a větší rozlišení, který je také podle dokumentace více úsporný na počet fotografií s bleskem a bez něho, než A33. K tomu u A55 bude větší záběr na energii u GPS, ale tu nepotřebuji. Může mi prosím (pan Bouška) napsat, jak to tedy je s kvalitou obrazu u A33 a A55 při stejném objektivu? Moc děkuji. Na dovolenou sice jedu za dva měsíce, ale už bych fotil :-)

    Pepa, 03.05.2011 | Reagovat

  • 145

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.04.2011 | Reagovat

  • 144

    Avatar
    Reaguje na 143 | Dobrý den pane Bouška, jeden malý nesmělý dotaz.. Dá se k Sony A55 koupit dálkové ovládaní spouště, eventuálně můžete doporučit nějaké? Předem děkuji za odpověď.

    Lubomír, 14.04.2011 | Reagovat

  • 143

    Bouška
    Reaguje na 142 | Dobrý den, synchronizační čas je 1/160s. Kratších časů můžete využít jen v režimu vysokorychlostní synchronizace s blesky, které tento režim umožňují. Jde tedy spíš o to koupit co nejvýkonnější blesk, protože v tomto režimu velmi klesá jeho dosah.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.03.2011 | Reagovat

  • 142

    Avatar
    Neobjevil jsem nikde čas synchonizace s externím bleskem 1/x. Většina DSLR má čas okolo 1/200 (180-250). Při focení sportu v halách tento čas je dlouhý a snímky jsou rozmazané. Je u zrcadlovek s polopropustným zrcadlem možnost tohoto času kratší než 1/200? Které DSLR by jste doporučil na focení těchto snímků? Děkuji za odpověď.

    Lepaprvni, 07.03.2011 | Reagovat

  • 141

    Bouška
    Reaguje na 140 | Dobrý den, ano, je to pravda, podívejte se na http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/page8.a sp, tam je to vidět.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.02.2011 | Reagovat

  • 140

    Avatar
    A55 se chlubí podobně velkým hledáčkem jako má fullframe zrcadlovka, ale slyšel sem, že při poměru stran 3:2 obraz nepokrývá celý hledáček a kolem obrazu jsou ze všech 4 stran černé pruhy. Takže velký hledáček je k ničemu, když ho obraz pokrývá jen zhruba ze tří čtvrtin. Je to tak, popř. dá se to nějak řešit (update firmware)?

    Pipin, 17.02.2011 | Reagovat

  • 139

    Bouška
    Reaguje na 136 | Dobrý den, se zobrazením a nebo zpracováním Full HD videa na monitoru s nižším rozlišením není žádný problém.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.02.2011 | Reagovat

  • 138

    Bouška
    Reaguje na 137 | Dobrý den, bohužel o takovém programu nevím. Doporučuji kontaktovat přímo technickou podporu Sony. Na stránkách výrobce uvádějí pouze Dodávaný software - Včetně aplikací Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR a PMB verze 5.2. O programu na dálkové ovládání žádná zmínka.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.02.2011 | Reagovat

  • 137

    Avatar
    Dobry den, Mam zajem o nakup zrcadlovky Sony A55. Je soucasti dodavky tohoto pristroje software pro vzdalene ovladani A55 z pocitace? ( nastaveni expozice, vlastni exponovani snimku, ulozeni exponovaneho snimku primo na harddisk pocitace...) Pripadne lze tento software doobjednat? Dekuji

    Pavel Rybka, 08.02.2011 | Reagovat

  • 136

    Avatar
    Dobrý den. Pane Bouško, zde je prezentováno rozlišení videa pouze ve full HD (1080),o HD (720) zde není vůbec řeč a pak je jenom k dispozici relativně nízké rozlišení videa. Existuje nějaké snadné řešení, které by umožnilo toto natočené full HD video kvalitně přehrávat či zpracovávat na počítači, který má výrazně nižší rozlišení než 1920x1080 ? Např.1280x800 . Děkuji.

    Laďa, 07.02.2011 | Reagovat

  • 135

    Avatar
    Reaguje na 134 | Dobrý den, pane Bouško! Vážím si Vašeho názoru a děkuji Vám za něj. Přeji Vám vše dobré a brzy nashledanou!

    Karel, 07.02.2011 | Reagovat

  • 134

    Bouška
    Reaguje na 133 | Dobrý den, bohužel jsem neměl možnost oba objektivy porovnat, ale vzhledem k relativně malému rozlišení videa budou bez problémů vyhovovat oba dva. Já bych vybral kombinaci A55 s http://www.megapixel.cz/sony-dt-18-200-mm, případně daleko levnější http://www.megapixel.cz/tamron-af-18-200-mm-f35-63 -di-ii-macro-pro-konica-minolta, který by měl poskytnout v podstatě úplně stejnou službu - pokud jde o natáčení videa.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.02.2011 | Reagovat

  • 133

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouško! Hodlám si pořídit A55 především pro natáčení videa ze stativu. S ohledem na toto použití chci jen jeden objektiv s co největším ještě rozumným rozsahem zoomu. Prosím Vás o radu, který z těchto (nebo jiných Vámi doporučených - vůbec netrvám na Sony) objektivů by nejlépe vyhověl: Sony Carl Zeiss DT 16-80 mm f 3,5-4,5 nebo Sony DT 16-105 mm F 3,5-5,6 nebo Sony DT 18-200 mm F 3,5-6,3. Dále Vás prosím o vzájemné posouzení obrazového výstupu objektivu pro A55 - Sony DT 18-200 mm F 3,5-6,3 a objektivu pro NEX - Sony 18-200 mm F 3,5-6,3 SEL. (Vím, že nejsou zaměnitelné). Jsem připraven tolerovat odlišný komfort práce i neduhy, které mohou být nepříjemné při tisku fotografií, ale při prezentaci videa na TV zůstanou milosrdně skryty pod principem pohyblivého obrazu. Děkuji za Váš čas a případnou reakci!

    Karel, 06.02.2011 | Reagovat

  • 132

    Bouška
    Reaguje na 131 | Dobrý den, rychlost AF při focení je stejná, jako při natáčení videa, zvolený ostřící bod nemá na rychlost ostření prakticky žádný vliv. Ostření se SAM a SSM objektivy je samozřejmě rychlejší (SSM jsou rychlejší), ale i s běžnými objektivy je to dobré. Podívejte se na ukázku http://www.youtube.com/watch?v=QLO-lt0StTY, je to sice z A33, ale je to stejné. Použit byl objektiv bez ostřícího motorku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.02.2011 | Reagovat

  • 131

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, měl bych takovou sadu otázeček ze stejného pytle. Neustále všude čtu, jak bleskově A55 ostří při videu. To je sice fajn, ale mě by spíš zajímalo toto: 1. jak ostří A55 při fotografování 2. jak záleží rychlost ostření na zvoleném ostřícím bodu, jestli, náhodou, není ostření precízní jen s prostředním, křížovým bodem. 3. jaký je rozdíl v ostření s dodávanými seťáky se SAM a klasickými objektivy bez ostřícího motoru. Jde mi totiž o to, že se nehodlám vzdát optického výkonu skel jako minolta AF 50/1,4 nebo tamron AF 90/2,8 makro ve prospěch rychlého ostření. Dost by mě štvalo, kdyby A55 ostřila špatně s těmito objektivy jen proto, že nemá SAM. To je docela podstatná věc. Nerad bych kupoval nějaká SAM skla, která jsou sice rychlejší, ale opticky nejsou k mým pevným sklům ani na dostřel. A poslední věc, je nějaký znatelný rozdíl mezi objektivy se SAM a SSM? Velice děkuji.

    Taffey, 31.01.2011 | Reagovat

  • 130

    Bouška
    Reaguje na 129 | Dobrý den, máte pravdu. Na to si ale mohu zapnout živý náhled na displeji, funguje to stejně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.01.2011 | Reagovat

  • 129

    Avatar
    Reaguje na 128 | Sohlasím že se srovnávat nedá . V téměř naprosté tmě v optickém hledáčku už vidět nic není, naproti tomu u A55 se v něm pohodlně ( i když se šumem)nechá sledovat a komponovat záběr . Vyskoušeno s A55 vs. Canon 5D Mark .

    Petr Mach, 27.01.2011 | Reagovat

  • 128

    Bouška
    Reaguje na 125 | Dobrý den, hledáček u A55 je rychlejší, než u klasický EVF, ale s optickým hledáčkem zrcadlovek se srovnávat nedá. Já bych doporučil, abyste se zastavil na některé z našich prodejen a vyzkoušel to, jen tak si uděláte vlastní názor. Třeba vám to bude vyhovovat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.01.2011 | Reagovat

  • 127

    Bouška
    Reaguje na 126 | Dobrý den, je to jedno, obě dvě budou fungovat bez problémů.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.01.2011 | Reagovat

  • 126

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško, doporučil byste k A55 kartu Sony MS PRO-HG Duo 16GB a nebo raději SanDisk 16 GB SDHC EXTREME 30 MB/s ? Děkuji.

    JHH, 25.01.2011 | Reagovat

  • 125

    Avatar
    Dobrý den, už tu to sice padlo, nicméně ne zela dostatečně. Rád bych se zeptal na zmíněné zpoždění obrazu v hledáčku. Mám jak zrcadlo tak EVF a u EVF prakticky nelze fotit rychlé oběkty. Je to tu stejné jako u EVF, nebo se již tímto modelem rozdíl s DSLR stírá? Protože i malá prodleva může snímek znehodnotit. Nejsem sice sportovní reportér, ale mám raději průhledový hledáček u kompaktu než LCD hledáček v EVF a jedním z mnoha důvodů je právě ono zpoždění.

    Tomáš Janovský, 25.01.2011 | Reagovat

  • 124

    Bouška
    Reaguje na 123 | Dobrý den, opticky jsou dobré oba, ale na portréty je 100mm už relativně dlouhý.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2011 | Reagovat

  • 123

    Avatar
    [121 a 122] Děkuji za info. Prosím ještě o porovnání (základní rozdíly) mezi Sony 50 mm F 2,8 Macro a Sony 100 mm F 2,8 Macro. Nemohu se mezi nimi rozhodnout. Tomm.

    Tomm, 20.01.2011 | Reagovat

  • 122

    Bouška
    Reaguje na 121 | Dobrý den, na portréty a makro je vhodný http://www.megapixel.cz/sony-50-mm-f-2-8-macro.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.01.2011 | Reagovat

  • 121

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško. Prosím o doporučení kvalitního (konstrukčně i opticky) světelného objektivu pro Sony A 55 a to vhodného jak na portréty tak na makro. Pokud je na takové foto použitelný taky nějaký zoom, tak i tento. Může být z i vyšší cenové hladiny. Děkuji, Tomm.

    Tomm, 17.01.2011 | Reagovat

  • 120

    Avatar
    Reaguje na 105 | No, nezaznamenal ale v názoru Megapixelu u A33 píšete v mínusech malávýdrž akumulátoru a u A55 je tento parametr v plusech. Ale je určitě pravda, že pokud má foťák elektronický hledáček, tak už z principu musí mít výrazně horší výdrž baterek. To je jasné. Při rozhodování, zda konkrétní fotku vyfotím, mi stačí u DSLR sundat krytku a kouknout se. U SLT musím foťák, holt, pustit. Bohužel. Je to velké mínus. Ale systém má i velké klady, že ano, takže jde o to, co člověk preferuje. Baterky se dají přikoupit, když na to příjde.

    Taffey, 16.01.2011 | Reagovat

  • 119

    Avatar
    Reaguje na 86 | No, a koliks na prodeji těch tří foťáků prodělal? Možná bys za tu částku koupil adekvátní sklo pro jeden z nich.

    Taffey, 16.01.2011 | Reagovat

  • 118

    Bouška
    Reaguje na 117 | Dobrý den, o žádném takovém porovnání bohužel nevím, ale jinak jste ty hlavní rozdíly vystihl perfektně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.01.2011 | Reagovat

  • 117

    Avatar
    Dobrý den, nevíte někdo jestli někde neexistuje přímé srovnání A55 a EOS 550D v nějakém testu nebo tak?nebo nemáte někdo praktickou zkušenost s těmito modely?nechci si číst parametry a jiné věci, ale např.:A55 je menší hůř se drží, 550D není moc dobrá na ostření videa atd....díky

    Zbyšek, 13.01.2011 | Reagovat

  • 116

    Bouška
    Reaguje na 114 | Dobrý den, oba dva modely fotí perfektně a chybu neuděláte ani s jedním z nich. A55 je vynikající i pro natáčení videa, pokud chcete hlavně fotit a video je jen doplněk, určitě budete spokojen i s 550D.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.01.2011 | Reagovat

  • 115

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.01.2011 | Reagovat

  • 114

    Avatar
    dobrej, mám dilema! tahle Sonka nebo Canon EOS 550D ???chci začít fotit trošku pořádně a žádnou zrcadlovku zatím nevlastním.

    Zbyšek, 05.01.2011 | Reagovat

  • 113

    Avatar
    Dobrý den pane Bouško. Prosím o doporučení kvalitních objektivů na Sony A 55 a to jak světelný základní zoom, teleobjektiv zoom, tak i pevné makro. Mohou být ze střední i vyšší cenové hladiny. Doporučení prosím také vzhledem ke hluku u zomování při nahrávání videa. Děkuji Tomm.

    Tomm, 04.01.2011 | Reagovat

  • 112

    Bouška
    Reaguje na 111 | Dobrý den, ano, myslím si, že je to lepší řešení.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.12.2010 | Reagovat

  • 111

    Avatar
    Takže bude asi lepší zůstat u setového? A pak v budoucnu koupit nějakej lepší? Radši koupit sluneční clonu, náhradní baterii apod?

    Radek, 27.12.2010 | Reagovat

  • 110

    Bouška
    Reaguje na 108 | Dobrý den, ano, je to tak, stoprocentní kompatibilita je zaručena pouze s originálními objektivy. Většinou ale k žádným problémům nedochází.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.12.2010 | Reagovat

  • 109

    Bouška
    Reaguje na 107 | Dobrý den, kompatibilní sice je, ale kvalitativně si nijak nepomůžete.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.12.2010 | Reagovat

  • 108

    Avatar
    Ještě dotaz k mé otázce (viz č. 107). Bude ten Tamron fungovat opravdu úplně 100% s tělem Sony a55? Nebude občas blbnout se zaostřováním atd.? Jeden prodejce mi řekl, že je nejlepší si koupit stejnou značku objektivu jako je tělo, že to pak je 100% v pohodě, když je to objektiv od jiné značky, že občas si to nemusí plně spolu rozumět. Tak se ptám, jak to vlastně teda je. Kdybych vzal toho Tamrona, nebude s ničím problém?

    , 27.12.2010 | Reagovat

  • 107

    Avatar
    Uvažuji o koupi A55, ale přemýšlím, zda si zvít model se základním objektivem 18-55 mm nebo kdybych koupil jen tělo a k tomu dokoupil Tamron AF 18-200 mm F/3,5-6,3 Di II Macro pro Sony. Je ten Tamron plně kompatibilní? A bude kvalita na ohnisku 18-55 stejná nebo i o fous lepší jak s tím setovým? děkuji :-)

    Radek, 25.12.2010 | Reagovat

  • 105

    Bouška
    Reaguje na 104 | Dobrý den, žádný rozdíl jsem nezaznamenal.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.12.2010 | Reagovat

  • 106

    Bouška
    Reaguje na 103 | Dobrý den, žádný rozdíl jsem nezaznamenal.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.12.2010 | Reagovat

  • 104

    Avatar
    Dobrý den,mám před sebou prospekt Sony a55-a33 kde je napsáno že a55 má výrazně nižší spotřebu.Není to omyl?

    Jarda, 15.12.2010 | Reagovat

  • 103

    Avatar
    Dobrý den,mán před sebou prospekt Sony a55-a33 a v řádku-výdrž akumulátoru-je opravdu výrazný rozdíl ve prospěch a55.Není to chyba?Díky.

    jarda , 15.12.2010 | Reagovat

  • 102

    Avatar
    Tak dle vámi vložených vzorových fotografií je vidět, že kresba samotného snímače je na dost solidní úrovni, zdá se mi lepší než na mojí A550 (kde ISO začíná na mě nepochopených 200!!!) Škoda jen, že nejsou vzorové fotky pořízeny nějakým kvalitním pevným sklem. Přece jen 14 mpix se záklaďákem je trochu "vražda" a dost případných zájemců (kteří rádi pitvají snímky 1:1 na monitoru) to může odradit. Já, kdybych nepořídil cca před rokem zmíněnou A550, tak neváhám ani chvíli, protože co ten "exot" umí za vychytávky za tu cenu... Mimochodem, i ta střičká A100 dělala s pevným sklem moc pěkné snímky!

    Petr Jančík, 13.12.2010 | Reagovat

  • 101

    Avatar
    Reaguje na 100 | 4h na nabiti baterie. Tech fotek zvladne i vic, otazka je jak si s tim clovek hraje. EVF bere energii vzdy, kdyz je fotak zapnuty.

    cajdar, 13.12.2010 | Reagovat

  • 100

    Avatar
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. V názoru megapixelu dáváte k tomuto modelu jako plus výdrž aku. Naopak u modelu a33 dáváte jako mínus výdrž baterky. Když se dívám oba mají stejný typ baterky: NP-FW50. První otázka: V čem je tedy u obou modelů rozdíl ve výdrži? Podle diskusí baterka zvládne asi 270 fotek, což je dle mého dost málo. Navíc, když člověk bude fotit párkrát seriově... Šlo by to asi vyřešit několika náhradníma baterkama. Druhá otázka: jak dlouho asi trvá nabití jednoho akumulátoru? Děkuji za odpověď. Zdravím Vás!

    Jakub K., 12.12.2010 | Reagovat

  • 99

    Bouška
    Reaguje na 98 | Dobrý den, zrcátko se dá vyklopit manuálně, snímač je tedy umístěn normálně.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.12.2010 | Reagovat

  • 98

    Avatar
    Dobrý den, možná projevuji základní neznalost, ale jak je to s umístěním a čistěním snímače když není sklopné zrcátko.

    Mirek, 11.12.2010 | Reagovat

  • 97

    Avatar
    Tak predne si myslim, ze neskoncite jen na 35000 i pri koupi A55. Nicmene proc reaguji, take jsem se rozhodoval mezi A55 a D7000. Ja jsem koupil A55, tak uz mam nejake zkusenosti s ni. Take chci fotit na horach pri snowboardingu takze se mi hodne libili marketingove promo videa na A55 na youtobe. Bohuzel resim futral, v cem bych mohl tu A55 vozit, abych ji na svahu nerozbil. V tom ma pravdepodobne D7000 navic (taky se mi s odolnosti libil Olympus E-5). Dalsi negativni strankou A55 je bracketing, stupnovany jen 0.3 krocich a 0.7. Nevim proc se to nedalo udelat i s vetsimi rozsahy, no mozna, ze by fotky uz nevypadaly tak prirozene. Ve spatnem svetle neni EVF nahled moc optimalni a dost si to zere baterku. No co me potesilo, toho bylo nakonec vic. HDR je fajn, jen to s nastavenim clovek nesmi moc prehanet (nenastavovat moc vysoko). Kresba standartnich objektivu me ale nadchla (jiste pozdeji pujdu do svetelnejsich objektivu, ale clovek nesmi spechat (je to moje prvni zrcadlo nezrcadlo ... hehe)) Dalsi prijemnou veci je menu orientace, rychle jsem si na to zvykl. Prijemna je vodovaha v nahledu. AUTO+ mod je take velmi prijemny, pokud si clovek nevi rady s nastavenim. Video je super, az na to ze musi byt pusteno se sony aplikaci PMB, v jinem prehravaci mi prijde prehravani trhane (myslim AVHCD videa v plne kvalite in 50FPS, s tim si zatim jen pohravam a ucim pracovat). Co me velmi prekvapilo bylo panarama, to je velmi prijemne a velmi jednoduche s vybornymi vysledky. Co se ale bude urcite na svahu hodit je buffer A55 a foceni 10 snimku za sekundu, ted uz vam s kontinualnim ostrenim a touto rychlosti neutece zadny poradny moment pri skoku nebo pri jizde, (jen to bude chtit asi vetsi SD kartu, tech 32GB bude moje volba) Jinak me prekvapilo, ze ten setovy objektiv dava pekne makro snimky. Zatim jsem si koupil CPL filtr a premyslim o ND filtru a pokukuji po 50mm objektivu na portrety jen nevim jestli investovat do 1.4 svetelnosti (vyhodou je 55mm sirka zavitu pro filtry) nebo tu cenove velmi dostupnou 1.8. Na prehrivani senzoru jsem zatim nenarazil ...

    Cajdar, 22.11.2010 | Reagovat

  • 96

    Bouška
    Reaguje na 95 | Dobrý den, ano, kvůli rychlosti. Kdybyste chtěl univerzální objektiv, asi bych raději vybral originální kvůli zaručené kompatibilitě, obrazový výkon není ideální ani u jednoho, takže v tomto ohledu nešáhnete vedle. Kdybych měl doporučit celkově nejlepší, byla by to jednoznačně možnost C, tedy http://www.megapixel.cz/nikon-18-105-mm-f-3-5-5-6- g-ed-vr i když nenabízí zmíněné funkce.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2010 | Reagovat

  • 95

    Avatar
    Dobrý den, děkuji za odpověď a ještě prosím o upřesňující rady: 1. Proč byste bral raději A55? Kvůli rychlosti sekvenčního snímání? Nebude na tom A33 lépe se šumem? 2. Pokud bych chtěl (na hory) jeden univerzální objektiv, který byste doporučil a proč?: http://www.megapixel.cz/sony-dt-18-200-mm http://www.megapixel.cz/sony-18-250-mm-f3-5-6-3 http://www.megapixel.cz/tamron-af-18-200-mm-f35-63-di-ii-macro-pro-konica-minolta 3. Co byste doporučil z těchto tří možností ?: A. Sony A33/A55 - kterou? http://www.megapixel.cz/tamron-af-18-200-mm-f35-63-di-ii-macro-pro-konica-minolta nebo Sony 18-200 nebo Sony 18-250 - který? B. Nikon D90 http://www.megapixel.cz/nikon-18-200-mm-f-35-56-g-af-s-d-xnikkor-ed-vr-ii C. Nikon D7000 http://www.megapixel.cz/nikon-18-105-mm-f-3-5-5-6-g-ed-vr Tady jsem trochu zklamán, D7000 nemá výklopný/otočný display, zřejmě ani HDR a PANORAMA. Jistě, technicky tam rozdíl proti D90 je, ale ... Předpokládám, že utěsněné tělo má význam s utěsněným objektivem a ten bude zase za jiné peníze, než třeba ten 18-105 s plastovým bajonetem a menším rozsahem ... (i když za tu cenu asi je povedený) (Víc peněz, než 35.000 do toho vrážet nechci.) Moc děkuji za rady.

    Zdeněk, 21.11.2010 | Reagovat

  • 94

    Bouška
    Reaguje na 93 | Dobrý den, pokud jde o kresbu, tak nejvhodnější budou zmíněné objektivy Tamron. Já bych vybral asi A55.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.11.2010 | Reagovat

  • 93

    Avatar
    Dobrý den, bral byste raději A55 nebo A33? Nejraději s Tamrony 17-50 a 70-300? A raději se setovými 18-55,55-200 než s jediným 18-200? A nebo se lepších výsledků docílí s Nikonem D90 s objektivem 18-200?

    Zdeněk, 20.11.2010 | Reagovat

  • 92

    Avatar
    Reaguje na 86 | R1-jsem měl, prodal ji a od té doby jsem trpěl s A350.pak 550.(nemluvě o mých investicích do objektivů...)R1 je naprostá špička a její prodej byl můj nevětší foto-omyl v životě.Za posledních x let, co střídám kompakty a zrdcadlovky mám pocit, že Sony sice stále vyvíjí lepší a lepší, ale R1 zatím nic nepřekonalo.Nakonec mám pocit po DSC-R1, že Sony nic lepšího od té doby pro focení nevytvořilo.Nakonce jsem skončil u HX-1, což je jako nouze po fototragédiích, ale zvykl jsem si a začínám zjiš´tovat, že je to po R1 - další úžasný kompakt.

    JRK, 18.11.2010 | Reagovat

  • 91

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 15.11.2010 | Reagovat

  • 90

    Avatar
    Dobrý den, mám zájem o tuto DLSR, ale ne se setovými) objektivy. Poraďte mi prosím jeden širokoúhlý a druhý menší teleobjektiv (celkem tak do 20tisíc), které by byly lepší. Děkuji, Ivan

    Ivan, 13.11.2010 | Reagovat

  • 88

    Avatar
    Reaguje na 51 | Mělo by to smysl v případě, že by v těle zůstala stabilizace vypnuta. Obecně je známo, že stabilizace v objektivu má o něco vyšší účinnost než stabilizovaný čip. Ale otázka zní, zda by mělo smysl investovat tolik peněz za stabilizovaný objektiv kvůli malému rozdílu v účinnosti.

    Taffey, 12.11.2010 | Reagovat

  • 87

    Bouška
    Reaguje na 86 | Dobrý den, neporovnával jsem to, ale předpokládám, že s objektivem http://www.megapixel.cz/sony-16-80-mm nedosáhnete tak dobrých výsledků, jako se zcela výjimečným R1. Nedosáhnete ani tak dobrých výsledků, jako třeba s Tamronem 90mm.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.10.2010 | Reagovat

  • 86

    Avatar
    Reaguje na 35 | Já pako nejsem, tak jsem se postupně zbavil Nikonů D200 i D300 a Canonu 5D, ke kterým prostě slušný skla byly nad moje možnosti a s těmi střední třídy jsem slušné snímky prostě technicky neudělal a nechal si tu R1, která mi seká technicky dokonalé snímky, dokonce s makropředsádkou díky live view hledáčku a hlavně díky výklopnému displeji se živým náhledem při focení to dělá prokreslenější a ostřejší makra než D300 s Tamronem 90 i 180 macro, které jsem měl taky... Prostě nechápu, ale nechal jsem si to, co mi stabilně udělá lepší snímek a ono to není pravá zrcadlovka ani Nikon ani 5D Canon s velkým čipem, ale falešná R1. Takže mám jít do A33/55 když má taky live view, na který jsem už zvyklý - bude dělat snímky třeba se Sony CZ 16-80 sklem minimálně stejně ostré a prokreslené jako R1 se svým sice jediným, ale vynikajícím sklem? Abych jako využil dalších výhod co přináší inovace po několika letech od R1, ale přitom nepřišel o kvalitu snímků jako umí R1? Nevím...

    R1 user, 27.10.2010 | Reagovat

  • 85

    Avatar
    Pánové se zlobí, to je zábavné. Dnes si přece může každý koupit to, co chce nebo potřebuje. Potřebujete si koupit pravověrnou fullframe zrcadlovku? Máte možnost. Chcete si koupit kompakt vše v jednom? Máte možnost. Chcete něco cenově dostupného? Opět máte možnost. Nechcete nic nového, co by Vás urazilo? Stále máte možnost. Netrapte pana Boušku, má nadlidskou trpělivost odpovídat na dotazy a připomínky, velmi často hloupé. Sám mám fotoaparátů několik, můžu zodpovědně říci, že každý z nich má své výhody i nevýhody. Jeden je veliký, ale prakticky vše si na něm navolím tlačítky, bez vstupu do menu. Jeden je malý, kapesní, ale má malý DR a pomalu ostří. Uvažuji o NEXU 3, ale ovládá se pouze z menu. Mám pokračovat? Těch přístrojů je na trhu opravdu hodně, každý si může vybrat. To, co mi nevyhovuje, si opravdu nemusím kupovat. Megapixel a snad i někteří další umožňují nejen vyzkoušet fotoaparát na prodejně, ale dokonce fotoaparát vyzkoušet na nějaký ten den. To už není doba Zenitů, Praktik a dalších, podobných. Máte možnosti. Máte na výběr. Nenadávejte na něco, co jinému vyhovuje, ne každý má ruce jako lidoop, ne každému vadí pohled do EVF. Jestli nemáte peníze na Mercedes, jezděte Škodovkou. Z bodu A do bodu B Vás doveze! Ostatně zkuste porovnat počet prodaných kusů. Pane Bouška držím Vám palce, obdivuji Vaši trpělivost, vydržte, potřebujeme Vás!

    Jirka, 24.10.2010 | Reagovat

  • 84

    Avatar
    Reaguje na 83 | ... vezměte si objektivy do brašny a vyzkoušejte je přímo v prodejně - jistě vám to umožní. Čím víc elektroniky - tím dříve čekám hlášky foťáku podobné třeba počítačům - ne, že by nenačetly domácí CDéčko - ale přesto chtějí po člověku "originální" ... Vývoj spěje k neetickému prosazování jen sebe sama :-( Třeba je to jen "planý poplach" :-)

    buggyBob, 22.10.2010 | Reagovat

  • 83

    Avatar
    Dobrý den, mám dotaz ohledně kompatibility objektivů Sigma se Sony a33 a a55. Na stránkách Sigmy píšou, že objektivy Sigma by mohli mít problém se clonou. Po nasazení objektivu na tělo se zobrazí chybová hláška. Jsem docela zklamán, protože takto zásadní věc vy vůbec neuvádíte. Dále na Sigmě píšou, že Vám objektiv v Sigmě upraví zdarma, aby se tyto problémy odstranily. Jenomže to provádí v našem "okolí" pouze v Rakousku a Bělorusku. Vážně jsem uvažoval o koupi tohoto fotoaparátu, ale po těchto informacích do toho asi nepujdu, protože mám doma 3 objektivy Sigma a nerad bych se potýkal s nějakými problémy. Děkuji za odpověď a váš názor.

    Milan, 21.10.2010 | Reagovat

  • 82

    Bouška
    Reaguje na 81 | Dobrý den, bohužel jsem neměl možnost tento objektiv s A55 vyzkoušet, ale co do obrazové kvality bych neočekával lepší výsledky, než se setovým objektivem. Rychlost ostření bych odhadl také tak na srovnatelnou úroveň se seťákem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.10.2010 | Reagovat

  • 81

    Avatar
    Dobrý den, pane Bouška, chtěl bych k A55 objektiv SONY 18-250 SAL. Bude rychlost ostření a kvalita zobrazení srovnatelná alespoň s dodávaným setovým objektiven 18-55. Má někdo zkušenosti s objektivem SONY 18-250 u A55, nebo A33 ?

    J.Veselý, 18.10.2010 | Reagovat

  • 80

    Avatar
    Reaguje na 79 | ... to už je trošku mimo mý možnosti - s odpovídajícíma objektivama ... A za stejný peníze bych asi raději Nikon D7OO - už se našli dva hazardéři co mi ho na chvíli půjčili a to mi k zamilování stačilo ... :D Navíc není tak náročnej na objektivy ani na počítač na zpracování fotek :-) Je zajímavé sledovat, kolik secondhandových D7OO se objevuje v porovnání třeba s Can. 5D markII. I A900 nebo A850 je celkem dost ... ale D700 aby člověk pohledal ...

    buggyBob, 14.10.2010 | Reagovat

  • 79

    Avatar
    Reaguje na 78 | Potom jedinne A850/A900.

    Honza P, 14.10.2010 | Reagovat

  • 78

    Avatar
    Reaguje na 73 | druhá baterie neřeší opření prstů - jen výdrž :-) Dobrý - jak jsem psal u A33, dnes jsem zkoušel A33 a mám prostě moc velký ruce. Hledáček fajn, ale holt si přidám a v mém zorném poli zůstane už jen Nikon a Pentax K5 ... Reaguje na 76 | ergonomicky je A560/A580 proti A33/A55 o úroveň horší - alespoň co se použití hledáčku týká - a i jeho velikost je směšně malá - rozhodně preferuji více manuální ostření přes hledáček, než mít battery grip.

    buggyBob, 13.10.2010 | Reagovat

  • 77

    Avatar
    A do tretice: Cinani zadny gripy dohromady nedaji protoze A55/A33 na grip zespodu proste nema konektory. Takze pokud nutne potrebujete grip tak koupit A560/A580.

    Honza P, 13.10.2010 | Reagovat

  • 76

    Avatar
    A ten grip ktery uvadite neni kompatibilni ani s A55/A33 ani s NEX jak Sony uvadi na CZ strankach. Maji v tom proste bordel jako vzdy. Staci se podivat na US stranky. B50AM je pro A550/A580.

    Honza P, 13.10.2010 | Reagovat

  • 75

    Avatar
    Sony battery grip pro A55/A33 neplanuje.

    Honza P, 13.10.2010 | Reagovat

  • 74

    Bouška
    Reaguje na 71 | Hmm... Tak překvapení, grip existuje, je to http://www.sony.cz/product/dsa-vertical-control-gr ip/vg-b50am/tab/compatibles. Už jsem psal do Sony, aby si doplnili kompatibilitu u A33/55. VG-B50AM bohužel nemáme v nabídce, ale jeho cenu a dostupnost vám může zjistit kolega na mailu dostupnost@megapixel.cz.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.10.2010 | Reagovat

  • 73

    Avatar
    Hele neresi tohle nahodou druha baterie.

    cajdar, 12.10.2010 | Reagovat

  • 72

    Avatar
    Reaguje na 70 | Tak pockej na číňany, oni se zpozdenim urcite neorigo grip daji dohromady, jako u vsech stavajicich modelu a funguji spolehlive za třetinovou cenu.

    mates, 11.10.2010 | Reagovat

  • 71

    Bouška
    Reaguje na 70 | Dobrý den, pro klid duše jsem poslal dotaz do Sony, tak uvidíme co nám napíšou... :) Předpokládám ale, že reakce bude negativní, přece jen se nejedná o přístroj určený pro náročnější použití. No, necháme se překvapit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.10.2010 | Reagovat

  • 70

    Avatar
    Je tu, prosím, někdo - kdo se dokáže zeptat firmy Sony na ten battery grip? Nebo se máme spokojit s prohlášením: "není v nabídce" ??? Chci vědět - jestli je v plánu, nebo se čeká na obchodní výsledky, nebo se v případě řady A33/A55 počítá jem s využitím u svátečních fotografů, co prostě víc jak 200 fotek na jednu akci neudělají? O velkých rukách, kterým chybí kus "masa" na opření ani nemluvě? Pokud je tohle pravda, tak navzdory technologiím by měl být za poloviční cenu :-)

    buggyBob, 11.10.2010 | Reagovat

  • 69

    Avatar
    Rad bych upozornil na oficialni stanovisko Sony co se tyce znacneho zahrivani pristroje pri sekvencnim snimani a nataceni videa. Vysla i tabulka, takze napr. pri 20°C mate moznost se zapnutym stabilizatorem tocit 9 minut, pak se pristroj vypne a musi se cekat az teplota fotaku klesne na pripustnout mez. Pokud bude venku 30°C natocite max 6 minut, pak elektronika vypne. Pri vypnutem stabilizatoru jsou casy cca 2,5x delsi.

    Karel, 10.10.2010 | Reagovat

  • 68

    Bouška
    Reaguje na 67 | Dobrý den, jednoznačně D7000, jediný z uvedených je utěsněný proti vnikání prachu a vody.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.10.2010 | Reagovat

  • 67

    Avatar
    Rozhoduji se mezi Canon eos 60d, Nikon d7000, Sony a55. Teď mám Sony a700. Co by ste mi poradil na sport,převážně motocross? Chtěl příležitostně i něco natočit. Děkuji

    Otas, 07.10.2010 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím