Recenze Sony Alpha A7S II + FE 24-105mm f/4,0 G OSS SEL

• nemá vestavěný blesk

Snímky vytvořené s pomocí Sony Alpha A7S II tělo od členů naší Galerie

Zobrazit fotky z Sony Alpha A7S II tělo v Galerii

Snímky vytvořené s pomocí Sony Alpha A7S II tělo

Představení Sony Alpha A7S II tělo

Představení Sony Alpha A7S II tělo

Na první pohled nerozeznáte Sony A7S II od svých dvou kolegů Sony A7 II a A7R II. Těla jsou skutečně stejná, liší se ale uvnitř a to dost podstatně. Zatímco model A7R II vyniká především vysokým rozlišením snímače 42 Mpx a bezkonkurenční kvalitou fotografií, nabízí A7 II rozlišení 24 Mpx, což pro většinu fotografů stále bohatě stačí. Ale model A7S II má rozlišení snímače jenom 12 Mpx, což je na focení v dnešní době přece jen trochu málo. Na co je tedy dobrý? Hodí se především na dvě věci: na focení ve velice špatných světelných podmínkách a hlavně na profesionální video.

Oproti jeho předchůdci Sony A7s je zde velkou výhodou vestavěný stabilizátor obrazu, který pracuje v pěti osách. To zní při trojrozměrném prostoru trochu zvláštně, ale toto označení už používá Olympus a ujalo se. Výrobci tím chtějí jenom sdělit, že je přístroj schopen redukovat otřesy ve všech směrech a navíc ještě rotace. Popravdě musím říci, že v hledáčku, a nebo na displeji nebyl účinek stabilizátoru nijak vidět, což je velký rozdíl například oproti zmíněnému Olympusu. Ale je také pravda, že jsem všechny ukázkové snímky fotil z ruky a pohybově rozostřený jsem nenašel. Takže stabilizátor asi funguje dobře, když jsem jeho přítomnost vlastně ani nevnímal.

Dobře fungující stabilizátor obrazu má u tohoto modelu veliké opodstatnění, protože A7S II patří v současné době k vůbec nejvýkonnějším foťákům při špatném světle. Díky tomu tedy můžete používat skutečně extrémně vysoké citlivosti ISO v kombinaci s dlouhými expozičními časy, takže stativ nebudete potřebovat prakticky ani v úplné tmě. Na ukázkových snímcích se o tom můžete přesvědčit, některé z nich jsem pořídil v absolutní tmě podzemních prostor staré a dávno zrušené raketové základny, přičemž jako zdroj světla jsem použil pouze LED diodu mobilního telefonu… Tahle unikátní vlastnost je velice důležitá především pro reportéry, kteří potřebují fotit při stávajícím světle naprosto kdykoliv a kvůli nenápadnosti nemohou používat externí blesk. Stejně dobře si dovedu představit použitelnost při focení divoce žijících zvířat, která jsou mnohdy aktivní až za soumraku. Jak totiž můžete vidět na už zmíněných ukázkových snímcích, je i s nejvyššími nároky na kvalitu bez problémů použitelná citlivost ISO 25 600, snímky jsou v podstatě úplně bez šumu. Při focení divoce žijících zvířat pak určitě využijete i tichý režim, kdy je aktivní pouze elektronická závěrka a přístroj tedy při expozici nevydává vůbec žádný zvuk. V tomto režimu se dá fotit rychlostí až 5 sn/s. Přirozeně, že nemusíte fotit zrovna v divočině, ale třeba při focení koncertů, nebo divadelních představení, kde působí cvakání závěrky velice rušivě.

Špatným světelným podmínkám je přizpůsoben i systém automatického ostření, který se pyšní celkem 169 ostřícími body, které fungují na bázi detekce kontrastu. To je rozdíl třeba oproti A7R II, který disponuje celkem 399 body ostřícími na bázi fázové detekce. Porovnání kontrastu je sice o trochu pomalejší, ale v praxi jsem s rychlostí ostření nezaznamenal naprosto žádný problém. Ostření je dokonce dvakrát rychlejší, než u předchozího modelu A7S. Výhodou je ale citlivost autofokusu, funguje už při hladině osvětlení -4EV, tedy prakticky po tmě.

Jak jsem už naznačil na začátku, může se na první pohled zdát, že na focení není A7S II moc ideální. Ale z výše popsaného je evidentní, že to rozhodně není pravda, jenom je určen pro uživatele, pro které není prioritní rozlišení snímků, ale výkon při špatném světle. V tomhle ohledu patří A7S II momentálně k vůbec nejvýkonnějším přístrojům.

Kdo si ale po důkladném prozkoumání parametrů patrně začne mnout ruce, to jsou profesionální kameramani. Skoro se mi chce říci, že pro ně je tento model určen daleko víc, než pro fotografy. Bohužel v tomto oboru nejsem zdaleka tak sběhlý jako ve fotografování, takže se musím omezit pouze na citaci nejdůležitějších vlastností bez toho, že k nim mohu připojit vlastní zkušenosti. Jsou totiž nulové. Nicméně ani v nejmenším nepochybuji, že zkušenému kameramanovi bude hned jasné, o čem že je řeč:

• 120 sn./s Full HD a nahrávání 4x/5x zpomalených záběrůS funkcí čtení plného počtu pixelů bez technologie pixel binning, s rychlostí 120 sn./s (100 sn./s) a s mimořádně vysokou citlivostí nahrává model α7S II videozáznamy s nízkým šumem a vysokou obnovovací frekvencí v rozlišení Full HD tak, jak to žádný jiný fotoaparát nedokáže. Rychlost 120 sn./s (100 sn./s) také umožňuje interní nahrávání 4x/5x zpomalených záběrů při frekvenci snímků 30p (25p) nebo 24p.
  • Vylepšená funkce zebrovitého vzorceTato funkce usnadňuje monitorování expozice, zvláště při fotografování v nastavení S-Log gamma. Vyberte cílovou úroveň videosignálu od 0 do 109, použijte rozsah a vzorec zebra poté označí oblasti snímku, které dosahují požadované úrovně nebo rozsahu. Nový širší výběr úrovně videosignálu a možnost přiřadit rozsah zjednodušují úpravu expozice.
  • Čistý výstup HDMITato funkce podporuje rozlišení 4K a Full HD a umožňuje nekomprimovaný výstup videa do externího záznamového zařízení nebo monitoru. Pomocí této funkce lze obraz nahrávat i přímo ve fotoaparátu, i když je signál veden mimo. Součástí balení je i chránič kabelů, který chrání konektory a brání náhodnému rozpojení kabelů. Můžete tak snímat s větší jistotou.
  • Obrazový profilJe vhodné přizpůsobit vzhled videozáznamů ještě před začátkem snímání úpravou charakteristiky snímků prostřednictvím nastavení funkce Profil obrazu pro gradaci, barevné nastavení a detaily. Můžete si uložit až devět profilů (PP1-PP9) upravených parametrů pro pozdější použití společně s ostatními nastaveními včetně těch nových pro nastavení S-Gamut3.Cine/S-Log3 a S-Gamut3/S-Log3.
  • Kompatibilní s iMovie a Final Cut Pro XTento produkt je kompatibilní s aplikacemi Final Cut Pro X a iMovie.

Hodnocení zákazníků (3)

Hodnocení zákazníků (3)

S tímto fotoaparátem jsem pracoval už nějaký čas v práci. Pro nahrávání videí, zpomalených záběrů při 100fps, je SONY Alpha A7SII ideálním řešením. Spolu s objektivy je dobrým nástrojem pro různé druhy videí. Koupil jsem si jej pro mou vlastní potřebu, mé projekty, ale i když není primárně určen pro fotografii, v rámci rodiny nám to bohatě stačí. Široká nabídka různých obrazových profilů. Lehký. Jen škoda, že ta baterie u tohoto typu má malou kapacitu. Řešením jsou adaptéry, ale tam se potom zvyšuje ta nepohodlnost. Dobrý nástroj v rukách zkušeného kameramana.

Jakub, Havířov, 19.02.2019

4

Dokonalé zařízení

Pavel, 15.04.2016

5

Ladislav, Novosedlice, 19.02.2016

5

Sony Alpha A7S II tělo je druhá generace profesionální plnoformátové video bezzrcadlovky (CSC) se záznamem videa ve 4K kvalitě do interní paměti s plným odečtem pixelů (Full Pixel readout) bez slučování pixelů (pixel binning) v plnoformátovém režimu a to až při rychlosti 30fps. Nově je vybaven pětiosou stabilizací obrazu a vylepšeným ostřením se 169body. Další výhodou je možnost ovládání přes chytré zařízení s Wi-Fi či přímo NFC.

• Ultravysoká citlivost - ISO až 409600i - s minimem šumu napříč celým rozsahem
  • Široký dynamický rozsah v celé ISO škále je zárukou plynulé gradace v tmavých i světlých tónech snímku a vinikající kvality obrazu při nizkých světelných podnmínkách
  • Zabudovaná pětiosá stabilizace obrazu nabízí ještě více možností při fotografování či natáčení videa
  • Záznam videa ve 4K kvalitě do interní paměti s plným odečtem pixelů (Full Pixel readout) bez slučování pixelů (pixel binning) v plnoformátovém režimu
  • Široké možnosti profesionálního natáčení včetně S-Gamut3.Cine/S-Log3, nového Gamma Assist Display, inovované funkce Zebra, záznamu ve Full HD rychlostí až 120fps se 4x/5x zpomalením záběru a plneho odečku pixelý bez služování v plnoformátovém režimu
  • Rychlé automatické ostření s větší přesností v různých situacích a pokročilé funkce fotografování

Seznamte se s fotoaparátem α7S II

mimořádně vysoká citlivost, široký dynamický rozsah, záznam videa v rozlišení 4K a špičková stabilita při snímání.

9bf622b199e08b1d17e2b333cfa4ff4b | Megapixel

35mm snímač Full-Frame CMOS Exmor®

12,2 megapixelu, velký rozsah ISO, široký dynamický rozsah a pokročilé zachycení světla pro jemnější gradaci.

380174040d74e14c2ec4010650e15c62 | Megapixel

Obrazový procesor BIONZ X™

Pokročilý algoritmus vykresluje při fotografování a filmování velice jemné detaily s minimálním šumem.

Ve středu pozornosti díky 4K

Nyní přináší pořizování videozáznamů v rozlišení 4K a formátu Full-Frame se čtením plného počtu pixelů3 bez technologie pixel binning, přičemž nabízí paletu pokročilých filmových funkcí.

Podporováno softwarem Capture One Express (for Sony)

Jeden z nejlepších konvertorů RAW na světě od společnosti Phase One

Capture One Express (for Sony) je jedním z nejlepších konvertorů RAW na světě, který s přesností vykresluje barvy a neuvěřitelné detaily. Flexibilní správa digitálních zařízení, všechny důležité nástroje pro úpravu a rychlý a citlivý výkon – vše v ucelené přizpůsobitelné aplikaci.

Rozlišení snímače 12,2 Mpx
Rozlišení fotografií 4240x2826

Typ bajonetu Sony E