Recenze Sony Alpha A7S tělo

5

Vynikající kvalita videa. Do plné profesionální techniky mu ještě chybí nastavení i fyzické parametry, ale v o segment níže je to skutečně špičkový přístroj. Fotky děla nadprůměrné, ale nelze počítat s velkými výřezy.

Radek, Praha, 17.03.2015

5

Sony Alpha A7S je nejmladší člen plnoformátové rodinky A7 schopný natáčet 4K video rychlostí až 30 snímků za vteřinu. Pro natáčení 4K videa je potřeba externí záznamové zařízení, které je schopné přes HDMI kabel takový objem dat zpracovat. Na kartu ve fotoaparátu lze nahrávat "pouze" FullHD 1080/60p. Sony Alpha A7S je vybavena 12,1Mpx snímačem typu CMOS. Spolu s řadou A7 byly ohlášeny nové objektivy řady FE(full-frame NEX bajonet). Rodinka Sony A7 je vybavena novým procesorem Sony Bionz X, 3 palcovým výklopným displejem a XGA OLED elektronickým hledáčkem s 2,359,000 obrazovými body, multifunkčními sáňkami Sony a Wi-Fi modulem s technologií NFC.

Hlavní rysy

9b5e180ce9ce178eaee6a30533b9437e | Megapixel

12,1MP 35mm plnoformátový snímač

Společnost Sony, jeden z předních světových výrobců obrazových snímačů, využila kombinaci nových špičkových technologií k vytvoření největšího rozlišení a kvality obrazu v historii. Tento převratný 35mm plnoformátový snímač obrazu CMOS Exmor® zachycuje světlo s vysokou účinností, čímž dosahuje vysoké citlivosti, širokého dynamického rozsahu a nové neuvěřitelně realistické úrovně při současné výrazné redukci šumu.

Mimořádně vysoká citlivost až do ISO 409600

Rozšiřte své možnosti fotografování a natáčení videa díky mimořádné citlivosti v rozsahu ISO 50 až 409600 pro fotografie a ISO 200 až 409600 pro videozáznamy. Obojí lze rozšířit až na hodnoty odpovídající ISO 204800.

380174040d74e14c2ec4010650e15c62 | Megapixel

Procesor BIONZ™ X

Společnost Sony s hrdostí představuje nový obrazový procesor BIONZ™ X, který dokáže věrně reprodukovat struktury a detaily v reálném čase tak, jak je oko skutečně vidí, a k tomu nabízí mimořádně vysokou rychlost zpracování. Společně s přední technologií LSI (Large Scale Integration), která zrychluje zpracování už v počátečních fázích, podporuje přirozenější detaily, realističtější obraz, bohatší barevnou škálu a nižší úroveň šumu při snímání fotografií i videozáznamů.

d8aaf758005af12bbca40d574e484cec | Megapixel

Detailní reprodukce a redukce difrakce

Dvě nové technologie podporují plný výkon snímače a objektivů. Technologie detailní reprodukce brání přílišnému zvýraznění obrysů, které často nacházíme u digitálních snímků. Redukce difrakce potlačuje efekt difrakce, který způsobuje rozmazání světlých bodů zejména při nastavení nízké clony (velké hodnoty F). Tato technologie zohledňuje nastavení clony a věrně obnovuje ostrost světlých bodů a dalších jemných detailů. Výsledkem jsou nádherné snímky krajiny, portréty i další záběry.

beab84149c453f9ce9b09ad08fac7f5d | Megapixel

Filmování v plném formátu

Jedinečná kombinace 35mm plnoformátového snímače, funkcí zvukové produkce a možnosti výměny objektivů přináší novou úroveň filmování v přenosném provedení. Nový zrychlený obrazový procesor BIONZ™ X také nabízí možnost redukce šumu ve specifických oblastech a technologii detailní reprodukce, která je zde použita vůbec poprvé. Výsledkem jsou mimořádně jemné detaily a výjimečně nízká úroveň šumu. Možnosti použití rozšiřují další funkce, například obrazové efekty, plnohodnotný výstup HDMI® pro externí monitor, režimy P/A/S/M nebo plnohodnotný formát 1080p AVCHD (progresivní), a také možnost nastavení záznamu 60p nebo 24p.

Čistý výstup HDMI® pro videa v rozlišení 4K

Nekomprimovaný výstup pro snímky je nyní možný při rozlišení 4K (QFHD; 3840 x 2160 pixelů) s volitelnou frekvencí snímků 30 p a 24 p. Z nabídky si můžete zvolit výstup v rozlišení 4K nebo Full HD. Možnost výstupu v rozlišení 4K umožňuje záznam vysoce kvalitních snímků v rozlišení 4K na záznamové zařízení kompatibilní s technologií 4K a rovněž výstup v rozlišení 4K přímo na kompatibilní monitor nebo televizor.

4d9f160064d2da37bc79d2c3bd0bedd6 | Megapixel

Formát XAVC S

Formát XAVC S s vysokou přenosovou rychlostí je k dispozici zapáleným videokameramanům. Vůbec poprvé je dostupný ve fotoaparátu a umožňuje pořizování snímků v rozlišení Full HD při rychlosti 50 Mb/s, díky čemuž je dosaženo mimořádně vysoké kvality výrazu a minimálního šumu. Součástí je také metoda komprese dat Long GOP (skupiny snímků), která umožňuje efektivní záznam videa. Poznámka: Společnost Sony doporučuje při snímání videa ve formátu XAVC S použít paměťovou kartu SDXC vyšší než třídy 10.

Nastavení S-Log2 gamma

Toto patentované nastavení gamma společnosti Sony, které je součástí komerčního vybavení pro natáčení videa, vytváří o 1 300 % širší dynamický rozsah pro hladké vyjádření gradace při současném omezení přeexponování a zatmění. Prostřednictvím gradace barev při následném zpracování můžete snímek s nízkou úrovní šumu a mimořádně bohatými detaily využít na maximum a dosáhnout různých typů výrazu fotografie.

Časový kód / User bit

Stejně jako u komerčních videozařízení zajišťuje tato funkce tzv. nastavení „Record Run“, kdy se časový kód aktivuje pouze během záznamu, nastavení „Free Run“, kdy se časový kód aktivuje bez ohledu na to, zda záznam běží či nikoli, metodu drop frame (pokles počtu snímků za sekundu) a metodu non- drop frame (nedochází k poklesu počtu snímků za sekundu). Výstupem modelu α7s může být také a vrstvený časový kód, pokud se použije nastavení čistého výstupu HDMI®. Poznámka: tato funkce je dostupná pouze při nahrávání ve formátech AVCHD a XAVC S.

Fotografování rychlostí 120 fps při vysokém rozlišení

Při natáčení videa v režimu oříznutí APS-C (ekvivalent Super 35mm) podporuje model α7s snímání při vysoké obnovovací frekvenci 120 sn/s při vysokém rozlišení HD (1280 x 720 pixelů). Tato mimořádná funkce rozšiřuje škálu možností výrazu snímků, protože videozáznam pořízený při této snímkové frekvenci lze přehrávat v rozlišení 24 p a dosáhnout tak jedinečných efektů pětinásobného zpomalení.

Obrazový profil

Před snímáním můžete jemně doladit vzhled záběrů úpravou gradace (úroveň černé, gamma a černé gamma), úpravou barev (režim barev, jejich intenzita, barevný tón a hloubka), základní barvou (gamma a barevný režim) a pomocí dalších funkcí. Upravené parametry lze uložit společně s dalšími nastaveními jako profil a pro pozdější použití je možné uložit až sedm profilů.

7994726fe4686554c8b3fa2bab509477 | Megapixel

Hledáček XGA OLED Tru-Finder™

Hledáček nabízí vysoké rozlišení 1024 x 768, vylepšení OLED a stejný optický systém s třemi čočkami, který používá vlajková loď α99, a to v kompaktním těle. Hledáček zobrazuje efekty nastavené ve fotoaparátu, takže můžete přesně posoudit své výsledky. Jistě se vám bude líbit bohatá barevná škála a trojnásobný kontrast oproti modelu α99. V nabídce jsou také špičkové funkce, například 100% pokrytí záběru, široký úhel pohledu, režimy zobrazení údajů, automatická korekce saturace jasového signálu nebo zvětšení zaostření.

429820d4c9db1a0a42d65c2be3b4b460 | Megapixel

Vylepšené rychlé hybridní automatické ostření

Možnosti automatického ostření modelu Diamond jsou podporovány řadou funkcí: novým bleskurychlým procesorem BIONZ™ X, vysokorychlostním plnoformátovým výstupem obrazového snímače a novým algoritmem pro detekci prostorových obrazů, který provádí analýzu zaostření v reálném čase na základě údajů o prostorové frekvenci a optimálně upravuje pohyb objektivu.

Funkce uzamknutí automatického ostření a nastavení oblasti

Automatické ostření s funkcí uzamknutí upravuje velikost cílového záběru podle charakteristik objektu a využívá širokou oblast automatického ostření k vyhledání optimálního bodu zaostření pro plynulé a stabilní ostření. Aktivuje se stisknutím tlačítka spouště do poloviny. Nový snímač BIONZ™ X nabízí rychlejší výkon při sledování a rozpoznání objektu než kdykoli dříve. Když použijete nastavení flexibilního bodového automatického ostření, můžete si podle velikosti objektu zvolit malou, střední nebo velkou oblast automatického zaostření, aby bylo jisté, že fotoaparát zaostří na požadované místo. K dispozici je i nastavení širokoúhlého a zónového ostření.

Nové možnosti nastavení oblasti automatického zaostření

Když použijete nastavení flexibilního bodového automatického ostření, můžete si podle velikosti objektu zvolit malou, střední nebo velkou oblast automatického zaostření, aby bylo jisté, že fotoaparát zaostří na požadované místo. K dispozici je i nastavení širokoúhlého a zónového ostření.

34e698cd463012dda7ce7dabcb680689 | Megapixel

Nová funkce automatického ostření na oči

Dokonce i v případě, že snímáte objekt částečně odvrácený od fotoaparátu s malou hloubkou ostrosti, obličej bude přesně zaostřen, neboť fotoaparát využívá extrémně přesnou funkci detekce očí, která dokáže upřednostnit i jedinou zorničku. Okolo zaostřeného oka se zobrazí zelený rámeček, který usnadní potvrzení zaostřeného objektu. Funkci automatického zaostření na oči je také možné přiřadit některému tlačítku, aby ji uživatel mohl v případě potřeby ihned použít.

b54411ab2e12bf16a8b54a0c54908e72 | Megapixel

Protiprachový systém a povrchová úprava

Aby byly vaše fotografie bez poskvrnky, je fotoaparát vybaven mechanismem pro odstranění prachu, který při každém zapnutí fotoaparátu setřese všechny prachové částice na obrazovém snímači pomocí ultrazvukových vibrací. Antistatická vrstva pak brání usazování prachu na snímači při výměně objektivů.

8a9b561e7447c56ab6741acbf0bd0d90 | Megapixel

Nahrávání a sledování zvuku

Během nahrávání a přehrávání videozáznamu můžete sledovat zvuk ve sluchátkách připojených k fotoaparátu α7s přes sluchátkový konektor, kontrolovat stav na zobrazených ovladačích nebo využít profesionální zvukové vybavení, které připojíte přes adaptérovou sadu se standardní koncovkou XLR.

3d20bf443958721ab292b0668bc0b3a3 | Megapixel

Rozlišení videa Full HD 60p

Vytvářejte filmy s úchvatnou čistotou a plynulým přehráváním díky záznamu v jedinečném rozlišení 4K nebo Full HD (1920 x 1080 pixelů) ve formátu AVCHD verze 2.0 (progresivní) – s extrémně vysokou frekvencí 60 sn./s. Model α7s podporuje také nahrávání záznamů v režimu 24p, což dodává videím nádech, který milovníci filmové zábavy znají z kina.

Výklopný displej LCD

7,5cm displej s 1,2 milionu bodů nabízí vysoké rozlišení a flexibilní možnosti kompozice.

Obsah balení