Sony CyberShot DSC-RX1 Komentáře k Sony CyberShot DSC-RX1

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (49 - 1)

  • 49

    Maxant

    Reaguje na (48) | Dobrý den, cena je v pořádku. Mělo by se jednat o nový kus. Pokud by byl vácený, je většinou prodáván ne jako nový, ale bazarový. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 27.04.2015 | Reagovat

  • 48

    Avatar

    Rád bych věděl proč je u vás rx1 tak levný? Je to kus vraceny zákazmíkem? Vsude jinde stoji stejne jako rx1r...

    Radek, 25.04.2015 | Reagovat

  • 47

    Šnajdr

    Reaguje na (46) | Dobrý den, jde zde samozřejmě o kvalitu použitých materiálů, technické zpracování a značku.

     

     

    David Šnajdr - Megapixel, Manažer prodeje, 24.09.2013 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    sakra jak je mozny ze sou nektery drazsi nez kamera

    martin k, 22.09.2013 | Reagovat

  • 45

    Maxant

    Reaguje na (44) | Dobrý den, bohužel nelze takto porovnávat ceny s českým trhem. Fotoaparáty pro evropský trh a jinný se mohou lišit.

    Nehledě například na podmínky reklamace atd. Pro více informací o cenách se prosím obraťte na cenovenabidky@megapixel.cz

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 20.05.2013 | Reagovat

  • 44

    Avatar

    Není tento fotoaparát na českém trhu o dost dražší než v zahraničí? Díval jsem se a na Amazonu a jinde se prodává kolem $2800, což je v přepočtu nějakých 57 tisíc (http://shopper.cnet.com/digital-cameras/sony-cyber-shot-dsc/4014-6501_9-35437769.html). U nás (Heureka.cz) ho všichni nabízejí za 83 990 Kč, proč?

    Martin, 19.05.2013 | Reagovat

  • 43

    kuk, 01.05.2013 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Reaguje na (39) | Pixelové rozlišení senzoru s bayer maticí je vždy menší než udávaná nominální hodnota protože každý pixel nedodává plnou RGB informaci a tak se obraz musí skládat a průměrovat. Například kamera s horizontálním rozlišením 4K pixelů (4096) dodává reálné rozlišení pouze 3,6K pixelů. Záleží na kvalitě zpracování dat (debayerizace apod.) Dále rozlišení snižují moaré a antialising filtry (ta barevá sklíčka na senzoru) čili OLPF filtr apod. Za skutečné rozlišovací schopnosti kamery je však nutné brát to optické v podobě linek na palec či mm odečtených z nafoceného testovacího obrazce (třeba starej 1951 USAF resolution test chart). Nesmíme však zapomínat že cca 50% kvality obrazu tvoří jeho softwérové zpracování v grafickém čipu (Digic, EXPEED...). V tom má náskok především Canon či Nikon. Tak se může snadno stát, že vaše staré nekvalitní RAW snímky mohou najednou zásadně ožít s příchodem nových algoritmů v budoucnu, stejně jak se to podařilo NASA s přehráním firmweru kamery u sondy Voyager při jejím putovaní někde kolem Saturnu :)

    kuk, 01.05.2013 | Reagovat

  • 41

    Avatar

    Reaguje na (36) | Bez uvedení konkrétních příkladů považuji tento komentář ze příliš zjednodušující a zevšeobecňující. Takovéto generalizování může mnohdy přinést více neplechy než užitku. U skel a fotoaparátů platí, že je lepší jednou vidět než o tom 1000x slyšet. Stejně tak rád bych slyšel upřesnění rozdílu průchodu a dopadu světla u skel pro kinofilmy a pro digitální čipy. Někde jsem na to narazil, ale rád bych si to připomenul. Přecejom jste zde v roli odborníka a je vždy příjemnější za sebou nechávat dobře poučené fotonadšence, než jedince kteří si pak z příliš obecných vsvětlení vyvozují dosti roztodivné závěry :) Reaguji tak proto, že jsem na vlastní oči viděl záběry ze starých poškrábaných Nikon Ai sklel, z kterých mi doslova spadla čelist a říkal jsem si že výrobce kamery a senzoru zřejmě provádí nějakou černou magii. (To ani nemluvím o tom že to bylo 1 políčko z digitálního filmového záběru z Red One kamery :D) Myslím že lidi by se neměli příliš omezovat tabulkovými parametry a raději používat skla jejichž podání obrazu jim vyhovuje. Viz experimenty majitelů micro 4/3 kamer, kteří se nebojí doslova ničeho co propuští světlo. Současná dokonalá skla můžou mít až nepříjemně vysokou rozlišovací schopnost, přiliš dokonalý coating a skoro vyelimnovanou CA, ale pak už taky můžou působit až příliš sterilně. Lidi na to často podvědomě reagují přílišným používáním různých instagramových "fotokurvítek" a pluginů. :)

    kuk, 01.05.2013 | Reagovat

  • 40

    Pepa, 12.02.2013 | Reagovat

  • 39

    Avatar

    Rozlišení kinofilmu se udává v počtu čar na milimetr. To se u nejlepších filmů pohybuje okolo 140 čar/mm. Vezměme pro jednodušší počty za průměrnou hodnotu 100 čar/mm (střídá se černá s bílou, takže "bodů" potřebných k zachycení je vlastně dvojnásobek). Rozměry kinofilmového políčka jsou 24 x 36 mm, čímž dostáváme 4800 x 7200 bodů, celkem tedy 34,56 milionu pixelů (u svitkových filmů je podle tohoto postupu rozlišení ještě větší: 12000 x 12000, což dá 144 milionů pixelů). Z těchto čísel je na první pohled vidět, že film má zatím výhodu v množství informací, které je schopen zachytit. Jen citace, o přenos detailů bych strach opravdu neměl. http://www.paladix.cz/clanky/uvaha-nad-rozlisenim-digitalu-a-kinofilmu.html

    Pepa, 12.02.2013 | Reagovat

  • 38

    Avatar

    Reaguje na 36 | A zrovna teď mám na stole starý AUTO REUVENON 135/2,8 se závitem M42 a detaily také nejsou problém, problém je aberace a manuální ostření.

    Pepa, 10.02.2013 | Reagovat

  • 37

    Avatar

    Reaguje na 36 | - Vycházím čistě ze své osobní zkušenosti s 24Mpx FF čipem a objektivy značky Minolta. Nevím jak jsou na tom jiní výrobci, ale opravdu mi, ani při detailním zkoumání, nepřišlo, že by staré Minolty nebyly schopny přenést detaily.

    Pepa, 10.02.2013 | Reagovat

  • 36

    Lukeš

    Reaguje na 35 | Dobrý den, v tomto případě musím souhlasit s komentářem číslo 19. Starší objektivy skutečně nejsou  snímače nejvhodnější pro nové snímače s vysokým rozlišením. Objektivy vyrobenými pro kinofilm procházelo světlo trochu jinak než jak by mělo procházet a dopadat na digitální snímač a tyto objektivy navíc skutečně neměli tak vysokou vykreslovací schopnost, což se damozřejmě dřívě nevědělo, protože digitály neexistovali. Byly zkrátka nastaveny nějaké standardy a ač byly velmi vysoké dnes už nevyhovují. I to je jeden z důvodů proč nejlepší výrobci objektivů dělají nové verze svých výrobků., které mají na první pohled shodné parametry, ale lépe vyhovují vysokému naroku snímaču s velkmým rozlišením.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 08.02.2013 | Reagovat

  • 35

    Avatar

    Reaguje na 19 | Proč by proboha měli mít starší objektivy menší rozlišovací schopnost??? To jako že jsou vyrobeny z mléčného skla, či snad skla s hrubším zrnem, nebo je to sklo řídké?? Nebo že by snad neuměli vyrobit čočku??? To je blbost. Používám na A850 jak nové objektivy, tak skla od Minolty a dokonce některé i s první série kdy minolta přišla s AF a pokud je objektiv odpovídající dané třídě fotoaparátu tak rozhodně nemá sebemenší problém s přenosem detailů. Právě naopak, v dnešní době, kdy se už i v přístrojích používá software pro odstranění vad objektivů, tyto staré a velmi kvalitní objektivy začínají vyčnívat nad nové. Zkušeností s tím mám dost a divil by jste se co dokáže Minolta 35-70/4 na 24Mpx čipu a je to sklo základní, nic extra a dá se sehnat za 2 000,-. Pokud vím, tak co se týče přenosu detailů je nedůležitější kvalita zpracování čoček a ta byla na velmi vysoké úrovni už před padesáti lety. Jestli Vám tohle někdo nakukal, tak Vám lhal, ale chápu, staré objektivy výrobce neuživí, proto se fámy šíří.

    Pepa, 06.02.2013 | Reagovat

  • 34

    Avatar

    Reaguje na 33 | Nějak jsem Tvůj příspěvek nepochopil. A výrobce objektivu je Sony tak opravdu nevím co jsi chtěl říct :-)

    Pavel V, 15.01.2013 | Reagovat

  • 33

    Avatar

    Reaguje na 11 | cena je opravdu desna ale hod si k sobe oba fotaky a podivej se na ne, jak vypadaji ....a full frame ...to je snad jasne jako vyrobce objektivu. :):)

    pepa56, 14.01.2013 | Reagovat

  • 32

    Avatar

    Reaguje na 11 | ten fotak je bomba. jak zpracovanim tak i cenou.....ale nediv se. 99 od sony stoji zhruba stejne v USA. $2800+8,5% dan.takze zde vyjde na 60 tisic kc. zatim kazdej plnej format je drahej. proc, to nevim.

    pepa, 14.01.2013 | Reagovat

  • 31

    Lukeš

    Reaguje na 30 | Dobrý den, ano je to tak jak říkáte.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 30.12.2012 | Reagovat

  • 30

    Avatar

    Reaguje na 29 | to bude asi podobné jako má manželka na malém kompaktu, nabíjí se přes USB takže lze ten adaptér použít i na jiné přístroje s nabíjením přes USB a nebo lze nabíjet USB kabelem s PC, je to tak? To má sice výhody ale i podstatnou nevýhodu: Nemohu jednu baterii nabíjet a současně s druhou používat fotoaparát :-(

    , 30.12.2012 | Reagovat

  • 29

    Lukeš

    Reaguje na 28 | Dobrý den, přístroj nemá klasickou externí nabíječku, ale dobíjecí adaptér. Baterie se nabíjí uvnitř přístroje.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 30.12.2012 | Reagovat

  • 28

    Avatar

    Reaguje na 27 | Cože? To nemá nabíječku? A jak se to tedy nabíjí?

    Pavel V, 29.12.2012 | Reagovat

  • 27

    Avatar

    26: žádná nečekaná omezení cloně/času zatím nenastala. U X100 jsem na ně narazil dost rychle a nutnost použít ND filtr není výhoda. RX je téměř naprosto tichá ale dle mého to není na veliký rozdíl. Ovládání mi na X100 nikdy nepřestalo překážet, navíc je prostě jasně pomalejší - prodlevy na stik tlačítka, ukládání souboru apod. Velikost RX je super - jeden z velkých důvodů pro upgrade. Jsem velkej kluk - velké ruce - žádný problém. RX samozřejmě chybí OVF, který reálně postrádám a budu dokupovat EVF. Kvalita souborů je jasně lepší u RX - velký dynamický rozsah, vysoké rozlišení, velmi nizký šum. Kvalita provedení také dopadá jednoznačně pro RX - kompaktní, tuhé tělo, extrémně precizní chod všech prvků. Na druhou stranu - absence nabíječky v balení je na hraně trapnosti. U přístroje v této kategorii?

    Dan, 27.12.2012 | Reagovat

  • 26

    Avatar

    Reaguje na 25 | podle toho co píšeš máš taky zkušenosti s X100, proto bych se rád zeptal jaké hlavní výhody oproti X100 u RX1 vidíš? Hlavně mě zajímá, jestli je nějak omezen nejkratší expoziční čas vzhledem k použité cloně jako je tomu u X100, jestli má RX1 taky tak tichou závěrku, jak pohodlné je ovládání a hlavně jak dobře se drží když je tak malá? Díky.

    Pavel V, 27.12.2012 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    RX1 mám díky Megapixelu asi týden doma tak přidávám pár postřehů. Technická kvalita fotek je naprosto špičková a velmi podobná FF DSLR kategorie A99, 5D a D800 - specificky v dynamickém rozsahu, šumu a reálném rozlišení. Přístroj je obecně velmi rychlý, AF rychlejší než NEX7 a úplně jinde než např. X100 která ani v dobrém světle nestíhá objekty v pohybu. Objektiv je pro mne osobně mnohem zajímavější než Zeiss 24mm pro NEX - jiný mikrokontrast a charakter bokeh. Pro koho myslím RX1 je: pro ty co už mají kvalitní SLR nebo MF a hledají malý, kvalitní druhý přístroj nebo pro všechny kdo vědí, že z nějakého důvodu SLR nechtějí ale přesto touží po technicky kvalitním výstupu. Cena není vůbec nízko, každý nechť si zváží zda mu top kvalita v malém těle stojí za to. Pokud má někdo zájem o velmi zachovalou Fuji X100, jedna se tu krčí v šuplíku.

    Dan, 13.12.2012 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    Reaguje na 23 | X100 jsem nějakou dobu měl a máš pravdu, že fotky byly naprosto bezkonkurenční i bez jakýchkoliv úprav. Jen mi na tom foťáku vadilo dost nepohodlné ovládání, podivná logika některých funkcí a režimů, na to by se ale dalo zvyknout, ale nejvíc mě štvalo pomalé ostření a hlavně to, že během ostření zamrzl obraz na displeji, takže jsem vlastně netušil kam je zaostřeno pokud se objekt mezitím pohnul. Ale pokud jde o obrazovou kvalitu, nikdy jsem nic lepšího neviděl.

    Pavel V, 11.12.2012 | Reagovat

  • 23

    Avatar

    Je to čistě můj subjektivní názor, nicméně fotkám ze sebedražšího SONY něco chybí a z toho důvodu se mi ty fotky nelíbí. X100 je přesně to, co jsem doposud hledal a i neupravené fotky z něj vypadají perfektně, mají své kouzlo. Navíc má průhledový + el. hledáček. Kdyby měl tolik, co chtějí za RX1, tak už myslím na Leicu.

    Jan Matúšek, 10.12.2012 | Reagovat

  • 22

    Respirateur, 08.12.2012 | Reagovat

  • 21

    Avatar

    Reaguje na 20 | A prozradíš nám důvod?

    Pavel V, 08.12.2012 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    I kdyby RX1 stál stejně jako Fuji X100, neváhal bych ani minutu a šel bych jednoznačně do X100 (kupuji po novém roce).

    Jan Matúšek, 06.12.2012 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Reaguje na 18 | Takže nemáte problém s nízkou rozlišovací schopností starších objektivů?

    Pavel V, 05.12.2012 | Reagovat

  • 18

    Avatar

    Ja používám nové objektivy i objektivy ze 70-let. Více mi vyhovují ty starší.

    milan, 04.12.2012 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Reaguje na 16 | máš pravdu, že i objektivy stárnou, jsou sice i po 20ti letech použitelné, ale nejsou už moderní, např. nemají vlastní af motor, stabilizátor atd, ale i optické konstrukce mají svůj vývoj, to je jasné, ale pokud mám objektiv ze kterého mám zvětšeniny s dobrými výsledky tak stejné výsledky budou i na čipu s vyšším rozlišením, kromě toho doufám, že ta megapixelová válka už skončí, já chci méně megapixelů prosím :-) Jak jsem napsal, i tento kompakt má své kouzlo a dokonce je dost univerzální díky dobře zvolenému ohnisku. Jen s tím, že se do něj nepráší si nejsem tak jist, prach je všude a tady se dá navíc těžko vyčistit, ale to mě osobně netrápí, protože většinou fotím na malé clony. Je to nádherný foťák, to je bez debat, stát do 50ti tisíc tak hned objednávám :-) ale takhle bohužel ne :-(

    Pavel V, 28.11.2012 | Reagovat

  • 16

    Avatar

    Reaguje na 15 | Já bych právě polemizoval s tou trvanlivostí objektivů. Mechanicky souhlasím, ale vývoj jde dále a rozlišení čipu chce svoji ostrost a přenos barev, a tak dnes (i když jinak mechanicky i funkčně dokonalý) objektiv starý 20 let prostě nefunguje tak jak se očekává. Obrazová kvalita RX1 se mi zdá jako výborná, mnohem lepší než u 5DMKIII nebo posledních Nikonů. Pro mě je v mnohém lepší než již zmíněná Leica (obrazově) a i z pohledu obsluhy - má AF. Já osobně prostě MF nezaostřím. Pevný objektiv? 35 mm je ideální reportážní sklo, i na většinu rodinných fotografií. To že je pevné, má i výhodu v optimálnější pozici vůči čipu a také se do aparátu nepráší :-). Je však jasné, že míří zcela jinam než SLR, a tak srovnávat nemá smysl. Je to jako srovnávat offroad a formuli, každé vyniká pro určitý účel...

    Radek, 28.11.2012 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Reaguje na 13 | myslím že to nelze tak jednoduše srovnávat, ale i kdyby tak D600 zhruba 50000 + 35/2 za 8900 a jsem s cenou úplně jinde, ale to srovnáváme hrušky s jabkama, protože zrcadlovku nestrčím do kapsy (v tomto případě do kapsy u zimní bundy :-) ale zase když koupím objektiv za hodně peněz tak mi může vydržet i dlouho po tom co už tělo doslouží a nebo se dá prodat což u kompaktu nelze. Ale RX1 má zase jiné přednosti, pochopitelně.

    Pavel V, 27.11.2012 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    Reaguje na 12 | Ano je to i tak relativně akceptovatelné. Jen objektiv canon např stojí kolem 35 tis. Fullframe 75, takže cena za sony rx1 je reálná. Konkurence pro tento přístroj je spíš Leica M než Fuji X100... Myslím, že na tento segment sony míří. Jaká je reálná výrobní cena? Tak 30 koncové ceny.

    Radek, 26.11.2012 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    To Pavel: Cena se bohuzel prepocitava tak, ze dolar je prepocten na hodnotu eura + dph, clo, marze pro obchodnika a hned cena skvele poposkoci o rady desetitisicu. Kdyby ta cena byla realne tak 55tisic Kc, pak si myslim, ze je to bezkonkurencni.

    Honza, 25.11.2012 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Taky nechápu v jakém kursu přepočítavají dolar na korunu :-) Docela se mi tento foťák líbí díky jeho malým rozměrům, ale při této ceně bych radši koupil D600 s objektivem podobných parametrů a za zbývající peníze si můžu najmout asistenta, který mi to bude nosit :-D Myslím, že reálná cena za RX1 je kolem 50 tisíc korun. Taky je potřeba zvážit, že je na trhu Fuji X100, který za cenu cca 23tisíc má velmi podobné parametry a k tomu hybridní hledáček, i když to není fullframe, ale pokud jde o kvalitu fotek tak je víc než skvělý.

    Pavel V, 25.11.2012 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Ještě že je to v akci s tou fotoknihou !!!!! Pobídka ke koupi úměrná zboží a ceně !!! Tomu se říká prodejní marketing !!! Pak už jen zajít do obchodu, a požádat o předvedení, tak jako jsem si nechal já v Ostravě předvést NEX 6. Jenže - "je nám líto, ale asi je vybitá baterka, dáme tam nějakou z jiného foťáku" - po 5 min byla tma, opět vybitá baterka. Být zájemcem z nějakého lehce vzdálenějšího městěčka, jistě bych byl potěšen. Ostatně potěšen jsem byl i já. Mimochodem - byla sobota před obědem, tak že nějaké kecy o tom, že se během dopoledne vybily všechny dostupné baterky je asi nesmysl. A tomu já říkám podpora prodeje !!!

    Petr W, 23.11.2012 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Ja už se na ni moc těším, i kdyz budu mít černé svědomí... :-)

    Dan Svoboda, 22.11.2012 | Reagovat

  • 8

    Lukeš

    Reaguje na 7 | Dobrý den, ano je. V Ostravě bude jakmile jí naskladníme. Přesný termín zatím není znám.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2012 | Reagovat

  • 7

    Avatar

    Reaguje na 4 | ta cena je opravsu reálná? Zastoupení sony opravdu z 2800 usd vyrobí 84 tis. V koncové ceně? Bude v.k vidění i v Ostravě?

    Radek, 21.11.2012 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Bez hledáčku a výklopného displeje ? tolik peněz ?

    ovecka, 21.11.2012 | Reagovat

  • 5

    Avatar

    Reaguje na 2 | Proč by měli dělat další bajonet, když lze udělat fullframe NEX? Jak o tom odborníci spekulovali a Sony to potvrdilo se slovy, že tuto možnost zvažují...

    Roman, 02.10.2012 | Reagovat

  • 4

    Lukeš

    Reaguje na 3 | Dobrý den, děkujeme za upozornění, již jsem to doplnil.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 25.09.2012 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    sice to na vobrázku je vidět, ale proč není světelnost objektivu v popisu? Zdar Pixel

    Brouk Pytlík, 25.09.2012 | Reagovat

  • 2

    Avatar

    No paráda, jen škoda že výrobci dělaj vše pro svůj zisk, a už moc nehledí na spokojenost koncových uživatelů. Tohle je fakt jen pro profíky na reportáže (v podstaně nová leica) za šílenou cenu. Nejvíc mne mrzí že jako vždy nevyužili možnost udělat kompakt s bajonetem sony (minolta) to by bylo zase o něčem jiným. Ale chápu že jde o rozměry foťáku a čipu, ale mohli třeba udělat další bajonet pro výměné objektivy (u sony už třetí) když už chtěj tak ždímat zákazníky :o) . Takhle si počkám až některý výrobce dostane rozum a udělá fullframe s cenou pro amatéry (ale to se asi nestane - takže se těším na důchod, až bude tohle v bazaru za 10 klacků)

    Moravak, 13.09.2012 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    predpoklad $2800 ..docela palka za kompakt :D

    xmeda, 12.09.2012 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím