Sony NEX-7 + 18-55 mm černý Komentáře k Sony NEX-7 + 18-55 mm černý

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (72 - 1)

  • 72

    Bouška

    Reaguje na 71 | Dobrý den, v setu je objektiv Sony 18-55mm f/3,5-5,6 SEL a je vybaven stabilizátorem.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.11.2012 | Reagovat

  • 71

    Avatar

    Dobrý den, již jsem otázku vznášel, ale asi na jiném Foru. Mohu se zeptat kde je řešena stabilizace obrazu? Čip ji nemá a objektiv leckde dodávaný v setu nelze najít. Děkuji za odpověď

    Jaroslav , 09.11.2012 | Reagovat

  • 70

    Bouška

    Reaguje na 69 | Dobrý den, ano, různé fólie najde te v sekci Ochrala LCD.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.08.2012 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Dobrý den. Jak ochránit LCD? Je k nalezení folie vhodných rozměrů, či něco podobného?

    Richard, 12.08.2012 | Reagovat

  • 68

    Avatar

    No, komenty nade mnou stačily, i když mě se zdají fotky parádní. Horší je to u videa, neostré, roztřesené, akoro jak z mobilu :-(

    Max, 27.07.2012 | Reagovat

  • 67

    Bouška

    Reaguje na 66 | Dobrý den, řekl bych, že objektiv od Sony je trochu lepší. Hledáček samozřejmě také.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.07.2012 | Reagovat

  • 66

    Avatar

    Děkuji. A ten objektiv od Olympusu je stejný na výstupu jako ten od Sony? Hledáček bude asi lepší u Nexe 7, myslím. Děkuji Petr.

    petr, 02.07.2012 | Reagovat

  • 65

    Bouška

    Reaguje na 64 | Dobrý den, těžká volba, oba jsou vynikající, ale OM-D je možná trošku rychlejší, což je výhodou.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.07.2012 | Reagovat

  • 64

    Avatar

    Dobrý večer. Pane Bouška, který set by byl lepší na živou (dokumentární a streetovou) fotografii? Tato Sony Nex s 18-55 nebo http://www.megapixel.cz/olympus-om-d-e-m5-stribrny?stranka=komentare&page=0 s objektivem http://www.megapixel.cz/olympus-mzuiko-14-42-mm-f-35-56-ii-ez-m1442-2-r-cerny Děkuji Petr.

    petr, 01.07.2012 | Reagovat

  • 63

    Avatar

    Reaguje na 2 | to nejsou výlevy to je holá smutná pravda a nechápu proč je obhajujete, jste od Nikonu placen?

    Martin, 25.04.2012 | Reagovat

  • 62

    Avatar

    Reaguje na 61 | Pokud srovnáváte Nikon P510 se Sony Nex-7, tak zřejmě s Vámi není něco v pořádku. Nejdříve by jste měl Nex-7 vyzkoušet, než vypustíte z úst takovéto plky :-))

    petr, 08.04.2012 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    halo,přebývá vám tam nula,má to stát 4 000.můj nikon 510 má lepší zoom než tohle tele

    , 07.04.2012 | Reagovat

  • 60

    Avatar

    Ahojky Jardo, jsem rád žes na mě nezapoměl :-).Fotky cos mi minule ukazoval z toho seťáku byly skvělý.Mimochodem, řekl bych že v poho stačí i na mého nexe 7, pokud se moc hnidopichově neblbne :-).Ale na metrové zvětšeniny cpu nikona 15-55.Rozdíl už je hodně znát.Užij svátků a měj se fajn.

    desWegs, 07.04.2012 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Reaguje na 32 | No, jak jsem už psal výše, Nexe 5N vlastním. S ním vlastním pochopitelně i ten, mnoha tlučhuby zde zatracovaný seťák 18-55, k tomu redukci SONY LA-EA1 a elektronický hledáček. Takže, oproti naprosté většině těch, jejichž mladí se kuckají smíchy, jako třeba DesWegs a podobným týpkům, mám Nexe 5N v malíčku. Tihle týpci jen žvaní své ničím nepodložené názory a papouškují po druhých. Pokud někomu vadí, že seťák za 6 tisíc má nějakou optickou vadu, pak by se měl nechat vyšetřit, protože obdobné vady mají i všechny ostatní seťáky. Není nic jednoduššího, než na nexe používat minoltí skla, v podstatě není problém používat skla od nikonu, kupříkladu. Rád bych viděl jakýkoli seťák, který bude ostrý po celé ploše a současně bych rád viděl jakýkoli objektiv pod 30mm, který na tom bude stejně. Odsoudit něco šmahem umí kdejaký trouba. Ale koupit si něco a objektivně to popsat, na to už má žaludek málokdo. Nyní nějaké informace technického rázu. Na MF redukci nasazené objektivy SAM od Sony bych neradil používat, alespoň ne s AF. Ten přenos sice funguje, ale ostří to tak, že to nejdřív přeostří přes nekonečno, pak přes minimální vzdálenost a pak to přesně doostří pomocí několika kroků. Stojí to za prd. Zkoušel jsem to, minulou sobotu, v ostravském Megapixelu. Nechtěl jsem je tam otravovat, ale hodlám vyzkoušet objektivy SSM, USM a podobné, s ultrasonickým ostřením. Ty by mohly fachčit rychle. Hledáček jsem koupil z druhé ruky, týden starý, za půlku ceny. A stejně, jako v názoru Megapixelu zaznělo, že u Nexe 7 byl hledáček zklamáním, neboť od něj čekali víc, tak já jsem na tom, u nexe 5N, kde je hledáček sice externí, ale jinak nafous stejný, podobně. Je sice dokonale ostrý ale problém je, že se u něj nedá nastavit kontrast. Světlost ano, ale kontrastu bych ubral. Ale i tak se s ním ostří precízně, jen to není ten úplný živý náhled, jak jsem si myslel. Přesněji živý náhled to je, ale člověk si musí zvyknout na to, jak co má v hledáčku vypadat, když to chci tak či tak na fotce. Už jsem si zvykl, obzvlášť když je hodně slunečno, je to k nezaplacení. Podtrhuji, že zvětšuju na 45x30cm, takže si myslím, že jsem schopen posoudit adekvátně kvalitu celé sestavy. Je ale fakt, že nejradši fotím s nexem s pevnou minoltí dvacítkou nebo s tamronem 90/2,8 makro. Tyhle dvě sestavy mě vyloženě uspokojují.

    Taffey, 07.04.2012 | Reagovat

  • 58

    Avatar

    Reaguje na 57 | Funkce eye-start AF funguje jenom pri pouziti adapteru (LA-EA2)

    Skalsa, 23.03.2012 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Reaguje na 55 | Michale prosím tě jak funguje to Eye-Start AF? Já to mám nefunkční a píše mi to "Tato funkce je momentálně vypnutá". Na výběr ON nebo OFF mi to nenabízí. Díky Petr :-)

    sterbapetr@email.cz, 13.03.2012 | Reagovat

  • 56

    Avatar

    Reaguje na 55 | Zdravím. Ono to stále přeostřuje i když foťák nemám u oka a koukám jen na displej.To přepínání hledáčku a LCD vím,ale je škoda,že když je v menu aktivovaný jen hledáček, tak nejde pak nějakým tlačítkem rychle přepnout na LCD jako to má právě třeba Fuji X100. Ale musí se dívat do hledáčku a v něm pak nastavovat v menu.

    sterbapetr@email.cz, 13.03.2012 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Pro sterbapetr@email.cz. Máte aktivovanou volbu Eye-AF, v menu ji lze vypnout. Tato funkce způsobuje, že po přiložení oka k hledáčku, aparát automaticky ostří, aniž by došlo k namáčknutí spouště. Pro přepínání mezi hledáčkem a displayem, lze aktivovat volbu, kdy se po přiložení oka vypne display a zapne hledáček, což se mi ověřilo. Ještě je možno nastavit co se stane při sepnutí DISP na kolečku fotoaparátu ; jednou z možných voleb je display při použití hledáčku, kde se zobrazují jen informace o expozici. Dobré světlo :)

    Michal, 13.03.2012 | Reagovat

  • 54

    Avatar

    Přátelé, máte ho už někdo a zároveň zkoušel točit video? Cvaká to v něm? Máme doma Nex-5n a ten musel hned druhý den do Sony servisu kvůli cvakání lamel, které bylo brutálně slyšet v natočeném videu. Po opravě je to v pořádku, ale trvalo to 14 dní.

    Martin, 13.03.2012 | Reagovat

  • 53

    Avatar

    Reaguje na 52 | Ano,už jsem to našel. Bohužel nejde nijakým tlačítkem rychle přepínat mezi hledáčkem a LCD jako to má třeba Fuji X100. To je dost nepraktické a pokud je zapnutý jen hledáček,tak se musí při jakém koliv vstupu do menu dívat se jen do hledáčku. Také jsem si všimnul,že fotoaparát stále ostří a přeostřuje sám,bez namáčknutí spouště. Divné,nechápu proč a jen to žere baterii.

    sterbapetr@email.cz, 12.03.2012 | Reagovat

  • 52

    Bouška

    Reaguje na 51 | Dobrý den, pokud vím, tak to jde, mělo by se to nastavovat v menu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.03.2012 | Reagovat

  • 51

    Avatar

    Zdravím. Nevíte prosím někdo zda jde úplně vypnout displej,aby byl zapnutý jen hledáček? Aby stále displej nesvítil a nepřepínalo se to pouze po přiložení oka k hledáčku. Nemohu na to přijít zda to vůbec jde. Díky za pomoc :-)

    sterbapetr@email.cz, 12.03.2012 | Reagovat

  • 50

    Bouška

    Reaguje na 49 | Dobrý den, zatím jsme ještě neměli možnost ho vyzkoušet, ale předpokládám, že se k tomu dostaneme už brzy.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.03.2012 | Reagovat

  • 49

    Avatar

    Tak už je skladem? Super !!! Zkoušeli jste porovnávat kvalitu fotografií s Nex-5n ? Zajímalo by mě, jestli bude nějaký výrazný rozdíl.

    Jan, 02.03.2012 | Reagovat

  • 48

    Avatar

    No uz jsem se rohodl pro Nex-7, ale bez objektivu, mam doma hafo objektivu a dost kvalitnich a ty na to pouziju pres redukce..Jen to cekani me irituje, Canon 5D jsem prodal a jsem jak na trni, kdy se uz konecne tento strojecek u nas objevi..:-(

    Vlad Hosch, 30.12.2011 | Reagovat

  • 47

    Avatar

    Reaguje na 44 | Tak cena u samostatného těla je stanovana bez 10 kč na 35 tis., což znamená, že jsem to s těmi čtyřiceti možná ještě i podstřelil. Nevím teda od koho Sony čeká, že to koupí. Je to sice technická bomba, ale jestli to opravdu stojí až za tolik, tím si vůbec nejsem jist.

    Tomáš Hranický, 20.12.2011 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    Recenzia na dpreview.com - zlatá medaila a výborné hodnotenie (len tie objektívy :( )

    Cupo, 14.12.2011 | Reagovat

  • 45

    Avatar

    Zdravím, zatím si myslím, že tyto kompakty s výměnnými objektivy jsou na začátku svého vývoje. Počkejme si tak dva roky a uvidíme, zda se zlepší kvalita objektivů, potažmo fotografií.

    monak, 10.12.2011 | Reagovat

  • 44

    Avatar

    Nechal jsem si vytisknout ze 14Mpx fotky z NEX-5 s 18-55mm seťákem při f/8 fotku na A2 a z metru vidím na tom plakátu barevnou aberaci u krajů snímků. Toto mě ještě více utvrzuje v tom, že pokud nebudu ochoten dát za tělo, kvalitnější objektiv a všechno ostatní k tomuhle foťáku 40000 Kč, tak to nemá smysl vůbec kupovat, tím spíš se 24 Mpx.

    Tomáš Hranický, 09.12.2011 | Reagovat

  • 43

    Avatar

    Jinak mi to nedalo a objednal jsem si Nexe 5N s tím seťákem 18-55 a nestačím se divit. To, co z něj leze, mi doslova vyrazilo dech. Jsem naprosto nadšen, Výtečné ovládání, malý, lehký. Můžu říct, že mi u něj nic nechybí. Jedině zo pár informací o redukcích SONY LA-EA2 nebo EA1. Co která s čím umí, jak na minoltí skla, jak na sona SAM nebo SSm skla. O tom není nikde ani zmínka. Tu a tam něco najdu na You tube nebo na .ru serverech. Ale ani na origoš sony stránkách není nic, čeho bych se mohl chytit.

    Taffey, 06.12.2011 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    @Vladimír Míč: Že tělo bude v ČR stát 20K tomu nevěří snad nikdo krom těch pisálků na digimánii.

    Honza, 06.12.2011 | Reagovat

  • 41

    Avatar

    Zaujímavé výsledky: http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/736|0/%28brand%29/Sony/%28appareil2%29/676|0/%28brand2%29/Pentax/%28appareil3%29/680|0/%28brand3%29/Nikon

    Cupo, 01.12.2011 | Reagovat

  • 40

    Avatar

    Reaguje na 39 | Mimochodem je oznámeno několik nových objektivů, mezi nimi i s f = 50 mm anebo f=55-210 mm...

    Vladimír Míč, 27.11.2011 | Reagovat

  • 39

    Avatar

    Reaguje na 22 | Kdo si počká, ten so dočká výrazných slev... A co tohle: "Samotné tělo bude stát kolem 20000 Kč ($1200) a včetně setového objektivu 18-55mm vás vyjde na 23000 Kč ($1350)." zdroj: http://www.digimanie.cz/art_doc-B71F66A8DC10EBF8C12578F600225B62.html

    Vladimír Míč, 27.11.2011 | Reagovat

  • 38

    Avatar

    Jardo, v pohodě :-).Obrazový výstup mi vyhovoval - ale dle objektivu se kterým je dodáván - na ty mega tak od f8 /no třeba se mi třásly pracky :-)/. Snad ta pevná 24 bude odpovídat té velkoceně za kterou bude. Ale jak říkáš - tu neodhadnu, tu jsem viděl jen na obrázku :-).Jinak na tvou radu jsem zkusil eos 60d s zeissem 25 a moooc dobrý (upřesňuji že do krámu jsem došel důstojným krokem odpovídajíc mému věku a časovým náskokem k zavírací době). Ruční ostření mě vrátilo do dětských let včetně nedoostřených mazanic - tak tě třeba poslechnu :-). Měj se fajn.

    desWegs, 21.11.2011 | Reagovat

  • 37

    Avatar

    Reaguje na 32 | hoj, no, bylo v mém komentáři něco, čím jsem Tě urazil? Myslím, že ne. Pokud ano, tak se omlouvám. Lidé, kteří mě znají, dobře vědí, že co napíšu na internetu, to řeknu i mezi čtyřma očima. Já mezi tím nedělám rozdíl. Chtěl jsem tím jen říct, že tvrdit o nějakém novém modelu foťáku, že to je to pravé ořechové, aniž byl dán do prodeje a nikdo s ním nemá osobní zkušenost, a to slovo osobní podtrhuji, je stejný nesmysl, jako tvrdit, že deska, kterou vydá příští rok moje oblíbená kapela, bude deskou hitů. Jinak si myslím, že Nex 7 může být výborný foťák stran ovládání ale co z něj poleze za výsledky, to nikdo neodhadne. Ovládání je sice dost podstatná věc ale ne tak podstatná, jako obrazový výkon. Alespoň pro mě určitě.

    Taffey, 20.11.2011 | Reagovat

  • 36

    Avatar

    Reaguje na 32 |

    Taffey, 20.11.2011 | Reagovat

  • 35

    Avatar

    Hmm, cena bude zřejmě okolo třiatřiceti tisíc :-( To by podle mého odpovídalo setu s nějakým slušnějším objektivem, ne s klasickým 18-55....

    Jura, 10.11.2011 | Reagovat

  • 34

    Avatar

    Reaguje na 18 | Oni neprodávají jen objektivy, ale (a možná hlavně) ty fotoaparáty jako základ systému. Takže když nenabídnou vhodná skla, tak nemohou konkurovat např. M4/3, kde jsou špičková skla od obou výrobců (Panasonic i Olympus). Takže konkurence je.

    nii, 07.11.2011 | Reagovat

  • 33

    véna, 23.10.2011 | Reagovat

  • 32

    Avatar

    Reaguje na 30 | No hele Taffey, můj mladej se tu kucká smíchy - ale vše má svůj čas :-). Až poběžím pro ten "kanón",tak se u tebe stavím. Zajímavé jak se lidi chovaj rozdílně když se znaj a pak když jsou anonymně na netu :-). Tak pozdravuj doma.

    desWegs, 20.10.2011 | Reagovat

  • 31

    Avatar

    Reaguje na 30 | No jo, to už se tak někdy stane že se jede na dvou značkách. Takže se mi to rozřešilo samo. Že by byl ND7000 zrovinka to ořechové, to zas vyloženě není :-). Ostatně NEX 7 je mašinka na tahání - a využiji i těch 24 Mpx, není to tak drastické jak jsi někde již psal nad nářky velkého čipu - když už si tykáme :-). Měl jsem ji v ruce a docela fajn - ale v japonštině to teda nechci.Fotky taky vypadaji slibně, jen to chce fakt lepší skla a pevná - no tam máme stejný názor :-). Canony jsou fajn, ale že bych tam musel běžet celý zpocený, to ne. Kdyby přeci, dám ti vědět :-). Foťák je pro mě nástroj k fotkám, takže když nefunguje a nelze s tím v našich podmínkách nic udělat, pak je to k vzteku.Hezký večer a zase něco prima písni :-). Jirka.

    desWegs, 20.10.2011 | Reagovat

  • 30

    Avatar

    Reaguje na 3 | eště není nex7 ani v prodeji a Ty už víš bezpečně, že to je to pravé ořechové. To sis myslel o ND7000 taky, viď? Tak, abys nám tu za půl roku nepsal, že zběsile prcháš ke kanónům.

    Taffey, 20.10.2011 | Reagovat

  • 28

    Bouška

    Reaguje na 26 | Dobrý den, to bohužel zatím nevíme, ale pokud to bude možné, samozřejmě ho v naší nabídce najdete.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.10.2011 | Reagovat

  • 29

    Bouška

    Reaguje na 25 | Dobrý den, předobjednat si ho můžete samozřejmě už nyní. Stačí kliknout na odkaz s nápisem Předběžně objednat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.10.2011 | Reagovat

  • 27

    Avatar

    Reaguje na 23 | Máte příklad setového objektivu od nějaké značky, který by dokázal plně vytěžit 24Mpx senzor? Osobně o takovém nevím. Pokud chcete špičkové sklo budete si muset připlatit. Těžko vynit Sony z toho, že mají příliš dobré senzory.

    Pete, 11.10.2011 | Reagovat

  • 26

    Avatar

    Bude možné zakoupit pouze tělo bez objektivu?

    Oscar, 11.10.2011 | Reagovat

  • 25

    Avatar

    Reaguje na 6 | Nex mam jako 2. telo k A900 a na NEX7 se těším. Pokud chci maly objektiv pouziji setak nebo ZEISS v M mountu pres adapter (spickova kvalita), pokud nutne potrebuji AF i kvalitu pouziji pres adapter ZEISS sklo s alpha mountem. Pro mne je tedy NEX super v tom, ze mi dokaze nahradit kompakt i poloprofi DSLR. Kdy si budu moci predobjednat NEX7?

    Pete, 11.10.2011 | Reagovat

  • 24

    Bouška

    Reaguje na 23 | Dobrý den, ano, menší rozlišení samozřejmě ty drobné nedostatky objektivu "vyřeší".

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.10.2011 | Reagovat

  • 23

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda řekněme drobné nedostatky objedktivu/vs vysoké rozlišení "vyřeší" snížení rozlišení? Pokud bude tento foťák stát tento nesmysl, je to mrtvej kůň :(, jinak bych o něj měl eminentní zájem!!! Díky.

    moudras, 03.10.2011 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Když to dobře dopadne - 35 000CZK.

    JRK, 29.09.2011 | Reagovat

  • 21

    Avatar

    A co cena - ? Podívejte se na yodobashi.com přímo do Japanu a pak na kurzovní lístek.

    JRK, 29.09.2011 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    Reaguje na 19 | íšu na základě roční zkušenosti, z vašeho článečku mám pocit, že jste Nexe nedržel ani v ruce, lidi vašeho ražení a vaší drzosti obdivuji, doporučuji nejdřív alespoň vyzkoušet, než se začnete ztrapňovat, možná jste chtěl svým článečkem spíš ukázat, že jste vodborník, ale prosím exhibujte na nějakém fóru, stejně jste jen švorcák co nic nekoupí a zabírá tady místo.

    xyz, 25.09.2011 | Reagovat

  • 19

    Avatar

    Reaguje na 10 | o CZ v názvu bude pro prodej jen v ČR. Ne? Nebo, že by to byl Kárl Cajz? Nicméně mě velmi udivuje spousta věcí. Jednak, že ta kresba v rozích není, ÚDAJNĚ, úplně košer, ale to já nevím, páč NEXe nevlastním. Nicméně by mě zajímalo, co s daty dělají majitele NEXů, kteří tady tak píší o nekvalitě skel. Já neříkám, že to nemůže být pravda a ani se to nesnažím vyvracet. Nicméně by mě zajímalo, kolik fotek na papír tihle Stěžovatelé, udělali a to v solidních formátech, aspoň tedy ubohých 30x20, když ne větší. Ono je totiž třeba vždy posuzovat fotky na velkém papíře, ne na monitoru. Setkal jsem se s názorem, že při zobrazení na monitoru 1:1 je to velmi neostré. No, bodejď by nebylo, když je to zvětšení, jako prase. Zvětším li fotku na monitor 1:1 a pak z těch dat udělám fotku s rozlišením běžným pro tisk větších fotek, tedy nějakých 300 dpi, bude ta papírová fotka plošně cca 4-5x menší a taky to bude 1:1. V tom případě ale o nějaké výrazné neostrosi nemůže být ani a o šumu nemluvě. Protože vidím-li na monitoru jeden pixel, na papíře vidím 4-5 na stejně velké ploše. Nesmíte být až tak zpitomělí různými neopodstatněnými názory, kolujícími po netu. A za druhé bych rád věděl, co hodlá masa majitelů dělat se 24 megovým snímačem, když stejně málokdo na papír zvětšuje. Domnívám se, že se u Sony totálně zbláznili. 24 mega má od Sony Full Frame foťák s čipem 2x větším. Obrovské rozlišení je tak největší brzdou Nexe 7, který jinak vypadá opravdu luxusně, včetně zlepšeného ovládání a možnosti dokoupení zvláštního "mezigripu", na jehož zadní starnu se přes bajonet uchytí tělo Nexe7 a na přední jakýkoli objektiv Sony nebo minolta. Systém tak bude velice variabilní, na hory si můžete vzít do kapsy jen tělíčko s malým sklem, jinak můžete fotit jako se zrcadlovkou. No a k tomu kompaktu s lepší aberací a tak. To neposoudím, ale vím jistě, že co se týče DOF, tak můžete celý sebelepší kompakt rozmlátit železnou tyčí. Fotky z NEXE jsou rozhodně kvalitnější, než z jakéhokoli kompaktu. Možná se Vám zdá, že jsou ostřejší, protože je ostré všechno od objektivu po nekonečno, když to přeženu. A k té aberaci. To je problém. Jenže, pokud byste používal foťák k tomu, k čemu byl primárně vyvinut, tedy k výrobě papírových fotek nebo k promítání na FHD TV nebo monitoru s tím, že byste musel fotku resamplovat na velikost počtu pixelů kratší strany televizní obrazovky při zachování poměru stran, tak byste o aberaci ani nezavadil. Pokud si ale fotky prohlížíte, jako většina lidí dnes, tedy že si do FHD TV pustíte celých 10, 12, 14,16,24 mega, tak se pak nedivte, že vyleze kdejaký prd a kdejaká vada se ztrojnásobí.

    Taffey, 25.09.2011 | Reagovat

  • 18

    Avatar

    Budeme doufat, že se trh s objektivy tohoto formátu trochu rozjede a přidají se i jiní výrobci. Sony není dobročinná organizace, ale subjekt byznysu. Z obchodních důvodů potřebuje na něco nalákat a něčím to zase "zabít" a nebude dávat bůhvíjak kvalitní objektivy k prvním vlnám přístrojů dokud je něco nedonutí objektivy vylepšit. A co jiného než konkurence. Má-li to být přístroj na běžné tahání všude s sebou. Výstupy jsou v porovnání s kompakty i s 18-55 někde jinde. Když mi o nějakou fotku fakt jde, tak ji vyfotím v RAWu a upravím. No a právě se chystám pořídit redukci a využít i staré objektivy Pentacon s M42, které jsem měl k Praktice. Předpokládám dobré výsledky. Na to, že jsem trojku koupil ve výprodeji za cca polovic její plné ceny, tak mi přijde, že mi tenhle systém přináší slušnou užitnou hodnotu a poměr cena/výkon. A navíc mám možnosti ho rozvíjet. Budu si moci podle potřeby ovlivňovat kvalitu výstupu, zvolna si vyhlídnu dobré objektivy, redukce a časem možná upgraduji na sedmičku a trojku s 18-55 třeba někdo podědí:-). A stále mi bude to, co mám, dělat fotky lepší než kompaktistům a ultrazoomákům a nebudu vláčet kilovou zrcadlovku a nic nevyhodím (své staré objektivy). Člověk si musí definovat, co chce, co už ne a proč to chce nebo ne a uvažovat trochu v čase. Takže můj pohled na NEX je celkem kladný :-).

    Milan, 24.09.2011 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    D7000 má čip Sony, stejně jako min. polovina jiných značek....

    Milan, 24.09.2011 | Reagovat

  • 16

    Avatar

    Reaguje na 14 | Fotím analogovou zrcadlovkou, takže NEX je pro mě idealní digitální stěna, která v batohu nezabírá téměř žádné místo. V tom je pro mě jeho velký smysl. Jinak např. stará Minolta 50/1,7 spolu s redukcí nezabírá víc místa, než SEL1855. Jen člověk musí oželet zoom. A opticky je super.

    Petr, 15.09.2011 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Měl jsem teď dva dny půjčený NEX-5 (od MP samozřejmě) a bohužel se naplnilo to, co jsem si myslel a co zde většina potvrzuje, ačkoliv jsem někde ve skrytu doufal, že to bude přecejen trošku lepší. Jak už jsem se svěřil na ostravské prodejně, samotný foťáček je super, i to ovládání, které se na pohled zdá nic moc, tak jsem si na něj velice rychle zvykl a nemám námitek. Tedy samozřejmě je znát, že NEX-5 je ještě spíše pro ty, co rádi automatiku, ale to neberu jako chybu, ostatně proto přichází sedmička. Momentálně fotím Nikonem P7000, takže jsem zvyklý na velký zoom a praktiky žádné obrazové vady vlivem objektivu. Kratší maximální ohnisko u seťáku k NEXu jsem chtěl kompenzovat alespoň výřezy z plného rozlišení, to jsem už ale narazil na neostrost a aberaci, takže touto cestou to nepůjde. Neumím si představit, co poleze z NEX-7 při rozlišení 24 Mpx a objektivu, který stačí tak na 8 Mpx. Jediné, co mi dalo negativní facku při znovuvzetí do ruky P7000, tak byla rychlost, kdy NEX byl oproti Nikonu samozřejmě jako blesk. Chtěl bych NEXe hlavně kvůli velkému snímači, protože je paráda, když může člověk za šera přepnout na ISO 1600 a fotka bude jako při 400 u P7000, a taky samozřejmě kvůli té pohotovosti. Jestli ale jediný způsob, jak dostat z tohoto foťáčku pěkné fotky bude použít adaptér a ,,A" objektiv, tak to opravdu z pohledu výsledných nekompaktních rozměrů nemá smysl.

    Tomáš Hranický, 15.09.2011 | Reagovat

  • 14

    Avatar

    Reaguje na 12 | "Minolta" dělala výborné objektivy, Nex s redukcí a velkým objektivem pro mě ztrácí smysl, to už můžu tahat rovnou zrcadlovku, kouzlo Nexe by mělo být v každodenní kvalitě do kapsy, a nic jiného než ty "plastové hračky" k tomu Sony nenabízí, takže výběr nula.

    xyz, 13.09.2011 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    A navic bude k dispozici i redukce LA-EA2 s motorem na autofokus, takze ted uz to nema zadnou chybu. Doufam, ze ji MP zaradi do sveho sortimentu. http://store.sony.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&productId=8198552921666375279

    Petr, 13.09.2011 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    Sony dělá výborné objektivy, ale nesmíte kupovat plastové hračky za 2.000,- Sám mám Nex 3 a přes redukci LA-EA1 nasazuji ještě objektivy Minolta a fotí upravdu skvěle. Navíc koukám, že Nex 7 má i sáňky na klasický Minoltí blesk, což je také velká výhoda.

    Petr, 13.09.2011 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Reaguje na 10 | Foťák fotí dobře, akorát ty Sony objektivy to kazej. Dejte dobrý sklo a uvidíte. :)

    kuk, 12.09.2011 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Mám Nexe-5 s 16mm i s 18-55mm asi rok, oba objektivy mají příšernou optickou "kvalitu" (design i provedení fajn), počkám na testy CZ24mm, ale mám pocit, že to vyrábí Sony v licenci a CZ je tam pouze napsané, takže uvidíme, kdyby byl alespoň jeden třeba i průměrný objektiv přímo na A-mount (Nexe), bylo by to fajn. Ale v současné době znamená Nex vyhozené peníze, dobrý kompakt za 5.000,- bude mít menší chromatickou aberaci, lepší ostrost... atd

    xyz, 11.09.2011 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Nelepší na to bude zřejmě použít přes adaptér kvalitní skla od jinejch výrobců, ale nejspíš to bude určitě pouze v manuálním módu.

    kuk, 11.09.2011 | Reagovat

  • 8

    Avatar

    Souhlasím s Tomášem, s objektivy je to zatím bída... Tenhle NEX se mi ale zamlouvá extrémně, takže do něj velmi pravděpodobně půjdu (momentálně fotím s NEX-3). Zatím s novou pevnou čtyřiadvacítkou (http://www.megapixel.cz/sony-carl-zeiss-sonnar-t-e-24-mm-f-18-za), později se uvidí... Třeba nám k němu Sony taky vyrobí něco jako 16-50/2.8, kterou slíbili k A77 :-)

    Veronika, 10.09.2011 | Reagovat

  • 7

    Lukeš

    Reaguje na 6 | Dobrý den, no nevím. Osobně myslím že základní objektivy zas tak mizerné nejsou. Dokonce naopak. V porovnání se setovými objektivy jiných značek jsou dokonce nadprůměrně kvalitní. Člověk si navíc musí uvědomit že kvalitní optika se pohybuje řádově v desítkách tisíc korun a tudíž jí těžko dostane v základním setu.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 08.09.2011 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Taky bohužel vidím zatím (z informací, které jsou nyní dostupné) jako jediný, nicméně pro mě pravděpodobně nepřekousnutelný odrazující problém ty mizerné objektivy, které se nyní dávají k NEXům. Nejsem kdo ví jaký znalec, ale když jsem viděl fotky hlavně z 18 - 55 mm, řekl jsem jednoznačně NE. Na jednu stranu Sony představilo několik nových objektivů k NEXům, ty však nejsou inovací nýbrž doplněním sortimentu, na druhou stranu se mi zdá naprosto nelogické k tak špičkově vypadajícímu modelu dávat objektivy s tak znatelnými optickými vadami. Chromatickou aberaci prý teda sw odstraňuje, budiž, toto jde, ale třeba zmiňovaná neostrost v okrajích už jen tak softwarově kvalitně odstranit nejde. Nicméně těším se na něj.

    Tomáš Hranický, 07.09.2011 | Reagovat

  • 5

    Lukeš

    Reaguje na 4 | Dobrý den, je mi líto, ale tyto informace zatím nemáme. Navíc nevím o to že by uvedený objektiv vykazoval podobné vady.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 04.09.2011 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    V pripade ze se bude jednat o stejny 18-55 jako se prodaval k NEX5/NEX3, bude mit stejny problem - ztratu ostrosti v rozich obrazu. Ve stredu je ostrost perfektni. Predpokladam ze k NEX7 bude k dispozici i jiny objektiv nez ten co se dava jako setovy k nejlevnejsimu NEXu.

    Petr, 03.09.2011 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Naprosto chápu. Klidně jste to mohl smazat, po odepsaných 30tisíc je to čajíček a jak vidět všechno zlé je k něčemu dobré - viz pořízení NEX-7, k čemuž bych se jinak asi nerozhoupal :-). Díky tomu u vás udělám v budoucnu velmi slušný nákup který je pro mne v MEGAPIXELU již tradicí. Jirka.

    desWegs, 26.08.2011 | Reagovat

  • 2

    Lukeš

    Reaguje na 1 | Dobrý den, vyvarujte se prosím podobných "výlevů" jinak budou Vaše komentáře mazány. Nikon nemá žádný "olejosnímač" a navíc nemyslím že jsou zástupci této společnosti "amatéři". Model NEX-7 zatím není v prodeji a tudíž je předčasné dělat závěry zda uvedený objektiv stačí na tak vysoké rozlišení.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 26.08.2011 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Zdravím, zběsile prchám od f.Nikon (naprosto nepoužitelný N.D7000 se zabudovaným olejočipen + total amatéři z českého zastoupení NIKONA)a sony nex-7 je evidentně nástupce. Tak se chci zeptat na uvedený objektiv 18-55. Bude stačit na 24MPx snímač nebo mám dokrmit včas prasátko a pořídit k tělu Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 (foto ve studiu - ne na portréty),resp.mohl by být k mání v tomto setu - dle vašich zkušeností? Děkuji Jirka.

    desWegs, 25.08.2011 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím