Světelnost objektivu

Světelnost je jedním ze základních parametrů fotografických objektivů. Udává schopnost objektivu propouštět světlo.

ABCDEFGHIJKLMNOPRSTUVWXZ

Hodnoty světelnosti jsou udávány základním clonovým číslem, které vyjadřuje poměr ohniskové vzdálenosti [mm] k průměru vstupní pupily [mm]. Pro objektiv se vždy uvádí nejvyšší možná hodnota, používá se zápis např. f/2.8, 1:2.8, f/3.5-4.5, 1:3.5-4.5.
Hodnota světelnosti objektivu určuje kolik světla dopadne na snímač (nebo film). Nejvyšší světelnost (hodnoty kolem f/1) znamená minimálně kladený odpor procházejícímu světlu skrze objektiv. Velmi kvalitní objektivy mají světelnost kolem f/1.4, f/1.8 a jde výhradně o objektivy s pevným ohniskem. U velmi kvalitních zoom objektivů se světelnost pohybuje od f/2.8. S rostoucí ohniskovou vzdáleností objektivů klesá většinou i jejich světelnost.
Obecně lze říct, že čím je objektiv světelnější, tím je jeho užitná hodnota vyšší.

Pokračujte na Objektivy a filtry


Zobrazeny komentáře (185 - 1)

  • 185

    Rychvalská

    Reaguje na (184) | děkuji :-)

    Jana Rychvalská, 07.11.2016 | Reagovat

  • 184

    Bouška

    Stabilizátor Vám určitě pomůže, ale kromě toho nový objektiv o dost rychleji zaostřuje a je celkově o hodně kvalitnější. Na makro bych doporučil rovnou makroobjektiv, s mezikroužky a základním objektivem to nebude úplně ono, kvalita fotek nebude nic moc. Asi nejlepší volbou je Sigma 105mm F2,8 OS HSM, nabízí špičkový poměr výkonu a ceny a určitě se vyplatí daleko víc, než mezikroužky za zhruba poloviční cenu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.11.2016 | Reagovat

  • 183

    Rychvalská

    Reaguje na (182) | děkuji, takže tento lepší Tamron má stabilizaci a tak s ním budu umět lépe fotit než s tím ve zvýhodněné sadě. Nebo se ještě naučit s tím levnějším Tamronem fotit? A na makro tedy jiný objektiv? nebo mezikroužky na základní objektiv?

    Jana Rychvalská, 07.11.2016 | Reagovat

  • 181

    Bouška

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.11.2016 | Reagovat

  • 182

    Bouška

    Dobrý den, vynikající je vyšší model, tedy Tamron 70-300mm F4-5,6 Di VC USD, ale bohužel se už nehodí na makro.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.11.2016 | Reagovat

  • 180

    Rychvalská

    Reaguje na (178) | No, moc peněz nemám, tak co nejlevnější pro amatéra.

    Jana Rychvalská, 07.11.2016 | Reagovat

  • 179

    Rychvalská

    Dobrý den, jsem začátečník a mám od vás koupený Nikon D3300 + 18-55 mm AF-P VR + Tamron 70-300 mm Macro! Zjištuji, že ráda fotím mikro a krajinu. Chodím ráda do přírody. Můžete mi poradit jaký lepší objektiv by se mi hodil? Ještě mám problém s objektivem Tamron... vůbec se mi s ním nedaří fotit. Ale budu zkoušet dál. Děkuji

    Jana Rychvalská, 07.11.2016 | Reagovat

  • 178

    Bouška

    Dobrý den, Váš dotaz je skutečně velice obšírný a nedá se na něj tak snadno odpovědět. Mohu Vás požádat alespoň o přibližnou cenovou kategorii, ve které se chcete pohybovat?

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.08.2016 | Reagovat

  • 177

    Avatar

    Dobrý den, prosím o radu. Potřebovala bych si koupit foťák od Nikonu (kvůli již pořízenému příslušenství). Bohužel jsem sama ve výběru ztracená a nevím, kde začít. Mohli byste mi prosím poradit, jaký vybrat objektiv, nebo jak se na výběr zaměřit? (velká světelnost pro focení bez blesku, focení akcí (bez blesku/s externím bleskem umístěným po straně), focení sportů, převážně v lese). Steně tak netuším, jak k obektivu vybrat tělo... Mockrát děkuji za rady na tenhle nezkušený dotaz. Julie

    julie, 05.08.2016 | Reagovat

  • 176

    Bouška

    Dobrý den, myslím, že správnému vyjádření jste blíže Vy..  :)  Pojem světelnost zjednodušeně vyjadřuje nejnižší možné clonové číslo, tedy plné otevření clony objektivu. Clona jako taková je to mechanické zařízení, kterým se nastavuje velikost clonového otvoru. A velikost clonového otvoru je označena tzv. clonovým číslem - zde platí čím menší clonové číslo (pro přesnost nezaměňujte se clonou), tím víc světla propouští.

    Mnoho fotografů pro zjednodušení říká místo zdlouhavého "clonové číslo" jenom "clona", čímž se dopouštějí nepřesnosti a z toho plynoucích nedorozumění.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.05.2016 | Reagovat

  • 175

    Avatar

    Dobrý den, ve světle mnohých e-shopů a mého přechytračeného kamaráda v tom mám stále mírný zmatek. Prosím, říkám správně, když tvrdím: Maximální světelnost = nejnižší clonová číslo (ideální f1, v praxi zpravidla f1,4 až f2.8) Minimální světelnost = nejvyšší clonové číslo (f22 apod.) Minimální clona = nejnižší číslo (f1.2, f1.4 apod.) Maximální clona = nejvyšší číslo (f22). Známý mi totiž stále tvrdí, že maximální clona = nejvyšší světelnost, tzn. maximální clona dle něj např. f 1.4. Minimální clonu chápe jako nejnižší světelnost - např. f.22. Dle mého názoru si plete pojmy. Prosím o radu. Ráda bych argument, který toho tlučhubu konečně umlčí :) Děkuji. Klára.

    Klára Doležalová, 06.05.2016 | Reagovat

  • 174

    Bouška

    Reaguje na (172) | Dobrý den, je to přesně tak, při stejném nastavení clonového čísla (např. f/5,6) bude u obou objektivů samozřejmě stejný čas, jinak to ani být nemůže. Výhoda je právě v možnosti nastavit clonové číslo f/2,8 na všech ohniscích, což je při 55mm značný rozdíl oproti f/5,6.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.01.2016 | Reagovat

  • 173

    Avatar

    Reaguje na (172) | Když si na objektivu se světelností 2,8 nastavíte clonu 3,5, tak pochopitelně fotí při stejném světle a ISO na stejný čas jako objektiv se světelností 3,5. Rozdíl bude právě při nastavení nižší clony 2,8, což na zmíněném setovém objektivu neuděláte.

    Martin Přikryl, 20.01.2016 | Reagovat

  • 172

    Avatar

    Dobrý deň, poprosil by som o vysvetlenie. Skúšal som rozdiel medzi svetelným objektívom17-55 (2,8) a setovým 18-55 (3,5-5,6). Fotil som s rovnakou prioritou clony, aj ISO a ohnisko rovnaké, rovnaká scéna, kde bolo slabé osvetlenie. Myslel som, že na tom svetelnom objektíve budem mať výsledný čas kratší ako pri tom setovom objektíve. Časy však boli navlas rovnaké. Z toho mi vychádza, že keď fotím prioritou clony, tak čas bude vždy adekvátny tej clone a nie svetelnosti objektívu . Inými slovami, iba o trochu je svetlejšia fotka s tým svetelnejším objektívom ako so setovým. Čakal som väčší rozdiel . Vopred ďakujem za odpoveď. Peter

    Peter, 19.01.2016 | Reagovat

  • 171

    Bouška

    Reaguje na (170) | Dobrý den, S7000 s P300 bohužel moc porovnatelný není, má daleko horší světelnost objektivu a neumožňuje ruční ovládání clony a času. O něco léep vybavený je ale například Sony HX60.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.01.2016 | Reagovat

  • 170

    Avatar

    Reaguje na (169) | Děkuji za odpověď. Foťák Sony RX100 se pohybuje v jiné cenové relaci než jsem měl na mysli 4-5 tisíc. Mě hlavně zajímalo jestli je foťák Coolpix S7000 svými tech. parametry srovnatelný s Coolpix P300 a nebo jestli v této cenové relaci je nějaký jiný foťák. děkuji.

    Mirek, 18.01.2016 | Reagovat

  • 169

    Bouška

    Reaguje na (168) | Dobrý den, jestli hledáte výkonný kompakt se skvělou světelností, určitě bych doporučil Sony RX100. V této ceně asi nic lepšího neexistuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.01.2016 | Reagovat

  • 168

    Avatar

    Dobrý den , mám aparát Nikon Coolpix P300 a začal zlobit optický zoom.Tento aparát se již neprodává. Uvažuji o koupi nového aparátu s minimálně stejnými technickými vlastnostmi. Nokia Coolpix P300 má světelnost f/1,8- 4,9 , kterou jiný aparáty v této cenové relaci nemají. Zaujal mě aparát Nikon Coolpix S700 , ale ten má horší světelnost f/3,4 - 6,5 . Zajímalo by mě jestli jsou tyto aparáty technicky srovnatelné , nebo radši hledat jiný typ ? Děkuji . Mirek

    Mirek, 17.01.2016 | Reagovat

  • 167

    Avatar

    Reaguje na (166) | moc děkuji za odpověď,zkusím vybrat jiný.

    Lenka Fišerová, 04.01.2016 | Reagovat

  • 166

    Bouška

    Reaguje na (165) | Dobrý den, objektiv 70-300mm se používá pro focení vzdálenějších objektů, je to tedy teleobjektiv. Takže jestli potřebujete fotografované objekty více "přiblížit", zbytečná investice to rozhodně není. Ale na focení za horších světelných podmínek se kvůli jeho světelnosti moc nehodí.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.01.2016 | Reagovat

  • 165

    Avatar

    Dobrý den,potřebovala bych poradit,koupila jsem si Nikon D3100 18-55mm a chtela bych si k němu koupit objektiv Tamron AF 70-300mm f/4,0-5,6 Di LD Macro pro Nikon .Zajímalo by mě jestli to není zbytečná investice???fotím různé akce,ve dne i večer kdy je šero.jsem začátečník,ale fotím rada.Děkuji za odpověď

    Lenka Fišerová(164), 03.01.2016 | Reagovat

  • 164

    Avatar

    Reaguje na (163) | Moc děkuju za pomoc a názor ;-)

    Andrea Motlíková, 08.12.2015 | Reagovat

  • 163

    Bouška

    Reaguje na (162) | Dobrý den, pro Vaše potřeby bude určitě vhodnější 35mm objektiv, 85mm je příliš dlouhý a má úzký úhel záběru. Využila vyste ho maximálně na portréty v exteriéru.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.12.2015 | Reagovat

  • 162

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Vlastním fotoaparát CanonEOS 600D se základním objektivem. Vzhledem k tomu, že se věnuji foodfotografii a fotím převážně v interiérech, chtěla bych si pořídit objektiv s lepší světelností. Chtěla bych ale, aby se dal dobře využít i při běžném denním světle na focení venku. Mám předběžně vybrané dva typy, http://www.megapixel.cz/canon-ef-85mm-f-1-8-usm a http://www.megapixel.cz/canon-ef-35mm-f2-0-is-usm. Dokázali byste mi poradit, který z nich bude pro moji práci vhodnější? Předem děkuji Andrea

    Andrea Motlíková, 07.12.2015 | Reagovat

  • 161

    Bouška

    Reaguje na (160) | Dobrý den, pokud porovnáme pouze světelnost objektivu, je starý Olympus lepší, ale ve všech ostatních parametrech se s novým Nikonem vůbec nedá porovnávat. Výhodou nových fotoaparátů jsou daleko výkonnější snímače a procesory, takže můžete fotit za špatného světla s využitím vysokých citlivostí a dosáhnete stále velice dobré kvality obrazu. Takže horší světelnost není zase tak velký problém.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.11.2015 | Reagovat

  • 160

    Avatar

    Dobrý den,chtěla bych si pořídit nový kompakt...zaujal mě Nikon coolpix s 7000..trošku mě odrazuje světelnost objektivu./3.4-6.5/..doma máme 12 let starý olympus c 765.../podle vyhledání na netu má světelnost 2.8-3.7/ co myslíte,kromě vyššího počtu pixelů,není tento starý olympus lepší,Děkuji

    jana k, 17.11.2015 | Reagovat

  • 159

    Bouška

    Reaguje na (158) | Dobrý den, pokud budou mít oba stejnou ohniskovou vzdálenost a stejnou světelnost, dosáhnete při stejné zaostřovací vzdálenosti stejné hloubky ostrosti. Ale s objektivem Olympus pro Micro 4/3 snímače dosáhnete při stejném ohnisku zhruba polovičního úhlu záběru oproti "stejnému" objektivu nasazenému na fullframe snímač.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.08.2015 | Reagovat

  • 158

    Šereda

    Dobrý den, přepočítává se světelnost objektivu pomocí crop factoru, stejně jako ohnisková vzdálenost, na kinofilm? Například, pokud opomenu veškeré další parametry, které ovlivňují hloubku ostrosti, dosáhnu s objektivem Olympus a Canon stejné hloubky ostrosti, když oba maji světelnost například f/4,0?

    Pavel, 24.08.2015 | Reagovat

  • 157

    Avatar

    musím řící, že jste jedni z mála co mají objektivy s vysokou světelností, a ne otrocký překlad rychlou clonu....... chválím

    Jan Křepelka, 27.07.2015 | Reagovat

  • 156

    Bouška

    Reaguje na (155) | Dobrý den, obávám se, že to může být vlastnost fotoaparátu, ale to se takhle na dálku nedá posoudit. Můžete se zastavit na některé z našich prodejen, kolegové Váš foťák prověří.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.05.2015 | Reagovat

  • 155

    Avatar

    Dobry den, prosim Vas o radu. Zakoupila jsem pro naseho 7ti-leteho syna fotak "na nauceni" se fotit, protoze ma velky zajem o kompozici a nechtela jsem zadny uplne detsky, jen s jednoduchym ovladanim. Vybrala jsem si Nikon Coolpix L29, nicmene se mi zda, ze pokud to neni typova vada objektivu (objektiv NIKKOR), foti neuspokojive neostre sminky. Nemaji ostre vykresmene kontury a jsou takove celkove zamlzene i pri dostatku svetka a na fotkach v interieru. Myslite, ze by to mohla byt zavada k reklamaci? Myslite si, ze by bylo nekde mozne nechat proverit, zda tento kus nema nejake potize se zaostrovanim? Pokud ano, tak dekuji predem za tip kde.

    Marketa Rybova, 21.05.2015 | Reagovat

  • 154

    Avatar

    Reaguje na (153) | Reaguje na (153) | Dík za odpověď.

    Vojtěch, 30.04.2015 | Reagovat

  • 153

    Bouška

    Reaguje na (152) | Dobrý den, pokud máte na mysli přepočet kvůli hloubce ostrosti, tak to asi přepočítat jde, ale nikdy jsem se tím nezabýval. Počítejte ale s tím, že i na otevřenou clonu bude hloubka ostrosti stále velká.

    Jinak pro Vaše potřeby je Sony RX1400 III vynikající, v těchto rozměrech nic výkonnějšího neexistuje.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.04.2015 | Reagovat

  • 152

    Avatar

    Dobrý den.Fotím většinou ve zhoršených podmínkách(hudební kluby).Nechce se mi tahat zrcadlovka a tak uvažuji o koupi SonyCyberShot DSC-RXIII.Jde přepočítat velikost tohoto snímače (1") v závislosti na světelnost f 1.8 - 2.8 s objektivem Sigma 17-50mm f2.8+ Nikon řady D 5100 a výše? Děkuji za odpověď. Ještě malá podotázka,byl by na to tenhle "mrňous" vhodný? Jde mi hlavně o šum.

    Vojtěch Radkovič, 29.04.2015 | Reagovat

  • 151

    Bouška

    Reaguje na (150) | Dobrý den, ano, je to tak. Nejmenší clonové číslo f/3,5 jde nastavit na nejširším ohnisku, na nejdelším (tedy na 80 mm) to je pouze f/4,5.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.11.2014 | Reagovat

  • 150

    Avatar

    Dobrý dne, pochopil jsem dobře že u tohoto objektivu - http://www.megapixel.cz/sony-dt-16-80mm-f35-45-vario-sonnar-t - na Sony A330 je možno nastavit nejmenší clonu v manuálním nastaveni clona pouze 3.5, menší není možné, větší číslo je možné nastavit třeba až 22?

    petr, 04.11.2014 | Reagovat

  • 149

    Bouška

    Reaguje na (148) | Dobrý den, nevím, jestli si dobře rozumíme, hloubka ostrosti je něco jiného, než zaostřovací vzdálenost, tedy rovina ostrosti. Hloubka ostrosti je prostor před a za rovinou ostrosti, který se na snímku ještě zobrazí ostře. Hloubka ostrosti je pak závislá na nastavené cloně, ohniskové vzdálenosti objektivu a také na zaostřovací vzdálenosti. 

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.10.2014 | Reagovat

  • 148

    Braunová

    Dobrý den, asi mám divný foťák, nebo hlavu, ale nechápu toto: mám Sony Cyber-Shot dsc hx 300. Píšete, že clonové číslo je závislé na hloubce ostrosti, jenomže, když změním hloubku ostrosti, clona zůstane stejná. Nevíte proč se mi to tak zobrazuje?

    Adam Braun, 29.10.2014 | Reagovat

  • 147

    Avatar

    Reaguje na (146) | Děkuji za odpověď, budu se muset hodně učit zacházet se Samsungem WB600. V návodu vlastně nic není uvedeno a pokud jsem se pokoušel o nastavení fotoaparátu, tak se mi zatím nedaří. V režimu ASM je možné nastavit prioritu clony,závěrky nebo ručně, ale už se mi nedaří zadat jakékoliv hodnoty. Ještě jednou děkuji a budu se i dále pídit a učit.

    Petr, 26.03.2014 | Reagovat

  • 146

    Bouška

    Reaguje na (145) | Dobrý den, automatika bohužel nemůže nikdy pracovat úplně správně. Ale WB600 má možnost nastavit expozici ručně. Pro dosažení ostrých fotek pohybujících se objektů potřebujete použít krátký expoziční čas - čím rychlejší pohyb, tím kratší čas. Daleko víc se o tom dočtete v článcích Jak fotit sport a nebo Fotografujeme pohyb - krátké expoziční časy.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 26.03.2014 | Reagovat

  • 145

    Avatar

    Zdravím, chtěl jsem se poraditt. Dostal jsem Samsung WB600, který by měl být na běžné fotografování dostačující, ale bohužel fotky z oblasti sportu jsou máznuté a to i za požití Smart auto, kdy by si fotoaparát měl vyxbrat sám ideální nastavení. Často fotím zvíéřata v pohybu. Děkuji.

    Petr, 26.03.2014 | Reagovat

  • 144

    Bouška

    Reaguje na (142) | Dobrý den, kompakty Casio už bohužel nemáme, Casio přestalo v ČR prodávat digitální fotoaparáty. Dobrý poměr výkonu a ceny nabízí Sony HX50 i přes relativně horší světelnost.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.03.2014 | Reagovat

  • 143

    Avatar

    Ještě jsem se chtěla zeptat, jaký je Váš názor na Casio Exilim zs200? Děkuji

    Jitka, 23.03.2014 | Reagovat

  • 142

    Avatar

    Dobrý den,chtěla bych požádat o nějaký typ na malý foťáček (tzv.do kapsy), který by byl rychlý,dlouhá výdrž baterie,ostré fotky bez ztráty "vykreslení" při zoomu. Měla jsem Casio Exilim EX H15, který měl vyšší světelnost objektivu, což bylo znatelné při horších světelných podmínkách. Fotím hodně zvířata v přírodě a v pohybu. Zvažovala jsem nejdříve Casio Exilim EX H30, ale i ten má světlost 3,5 a vysoký zoom, takže ztráty,šum....Na závody...fotím zrcadlovkou,ale potřebuji něco malého,co mám v kapse v pohotovosti. Děkuji

    Jitka, 23.03.2014 | Reagovat

  • 141

    Bouška

    Reaguje na (140) | Dobrý den, W znamená WIDE, tedy nejširší úhel záběru objektivu. T znamená TELE, tedy nejužší úhel záběru. V obou případech by měly být hodnoty co nejnižší, nicméně T bude většinou vyšší, než W.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.02.2014 | Reagovat

  • 140

    Avatar

    Dobrý den, vybírám si videokameru, ale zarazil jsem se u světelnosti objektivu kde jsou dvě hodnoty (W a T). příklad na odkazu: http://www.mall.cz/videokamery/jvc-gz-ex315?param1=SILVER Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl v těchto parametrech? A jaký bývají nejlepší hodnoty v obou parametrech. Děkuji za odpověď.

    Míra, 13.02.2014 | Reagovat

  • 139

    Avatar

    Reaguje na (138) | Děkuju za odpověď.

    Petr Tůma, 01.02.2014 | Reagovat

  • 138

    Bouška

    Reaguje na (137) | Dobrý den, Váš dotaz sem sice nepatří, ale nejlépe z nich vychází asi Panasonic DMC-SZ3.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 29.01.2014 | Reagovat

  • 137

    Avatar

    Dobrý den, pro dceru vybírám mezi Samsung WB30, Lumix DMC-SZ3 a Nikon L27/Nikon 3500. Můžete mi poradit, případně i jinou značku. Děkuji.Petr T.

    Petr Tůma, 28.01.2014 | Reagovat

  • 136

    Bouška

    Reaguje na (135) | Dobrý den, protože světelnost setového objektivu není ideální, tak na sport tento set úplně vhodný není, ale za dobrého světla to nebude problém. Na historické památky ale vhodný je.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.01.2014 | Reagovat

  • 135

    Avatar

    Můžete mi poradit jestli je fotoaparát Panasonic DMC-G5X s objektivem LUMIX G X VARIO PZ 14-42mm/F3.5-5.6 ASPH/POWER O.I.S dobra volba pro foceni sportovních aktivit a historických památek? a jestli je objektiv kvalitní? Děkuji.

    Pavol Kopčík, 04.01.2014 | Reagovat

  • 134

    Bouška

    Reaguje na (132) | Dobrý den, SX40 se už neprodává, ale i tak je lepší Sony CyberShot DSC-HX300.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.01.2014 | Reagovat

  • 132

    Avatar

    Reaguje na (131) | Dobrý den, váhám mezi fotoaparáty Sony DSC-HX300 a Canon POWERSHOT SX40 HS. Mohl byste mi prosím poradit, který je lepší a proč? Chci fotit brouky, krajinu i lidi, ale na zrcadlovku jsem zatím ještě krátká. Děkuji Vám za odpověď. Prima večer, Pavla S.

    Pavla Suková, 02.01.2014 | Reagovat

  • 131

    Bouška

    Reaguje na (130) | Dobrý den, je mi líto, ale jinou variantu, než zmíněný 30-110mm objektiv pro Vás bohužel nemám.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.12.2013 | Reagovat

  • 130

    Avatar

    Chci prosím poradit. Mám Nikon 1 J1 se základním objektivem 10mm. Uvažuji o teleobjektivu 30-110 kde je sice nejkratší f3,8. ale potřebovala bych přiblížení při focení v přírodě, ve městě, focení portrétů, dětí. Máte jej v nabídce za cca 5.800. Hledám nějaký za nižší cenu, může být i bazarový. Poradíte mi? Jsem fotograf začátečník, začala jsem trošku lépe fotit v létě po přechodu z digitálního fotoaparátu. Protože jsem už investovala do koupi tohoto kompaktu, tak nechci investovat velké peníze do objektivu, protože jsem začátečník a chci na všechno jít postupně, zkusit jej, fotit s ním a případně jej prodat a pořídit si něco profesionálnějšího. Nevím jak bude dlouho trvat, abych mohla dát fotografie třeba na nějaký web a nechat si fotku hodnotit.

    jarmila, 04.12.2013 | Reagovat

  • 129

    Avatar

    Dobrý den, rozhoduji se mezi Samsung WB250F a Nikon Coolpix S6500, který z nich byste doporučili, nebo jaký v této cenové kategorii by jste mi doporučil vy na běžné focení - dovolená (moře, hory) a v bytě

    Radim, 22.08.2013 | Reagovat

  • 128

    Avatar

    Dobrý den, chci koupit fotoaparát v ceně cca 2000 Kč a zaujaly mne informace o světelnostech. Měl jsem na vyzkoušení Nikon S3300 - f3,5 - fotky z něj se mi zdály tmavší, zvláště obličej zanikal. Teď zkouším Canon Powershot A2400 - f2,8 a fotky z něj jsou asi lepší, ale tam mi vadí způsob nabíjení mimo fotoaparát (resp. ta titěrná páčka, co drží baterii). No a dnes jsme se dívali v obchodě na Nikon A2700, který, jak jsem zjistil, je hodně podobný S3300, resp. má stejný objetiv. Tak nevím, co vybrat. Myslíte, že bude mít stejně tmavé fotky, jako S3300? Jaký byste mi doporučili? Je takový rozdíl f2,8 a f3,5? Existuje od canonu nějaký fotoaparát, který se nabíjí bezdemontážně?

    Kamil Burda, 17.06.2013 | Reagovat

  • 127

    Avatar

    Dobrý den, prosím o radu ohledně výběru fotoaparátu - kompaktu profi třídy. Vůbec ovšem nevim, zda je pro mne jako naprostého amatéra doposud fotícího plnou automatikou a toužícího po kvalitě vhodný. Chtěl bych opravdu kvalitní, univerzální, do špatných světelných podmínek. V této kategorii mám vybrán Nikon P7700, Canon G15, Olympus XZ -2, Pentax MX-1, Fuji Finepix X10 a Sony Cybershot DSC RX-100. Fotoaparáty jsem prozatím neměl možnost osahat a ani nemám doposud žádné zkušenosti s manuál. nastavováním, které bych ovšem chtěl do budoucna se naučit. V případě, že vybírám dobře, bylo by možné nějak ohodnotit jednotlivé aparáty při focení v autom. režimu i za špatných světelných podmínek? Vzhledem i k ceně a většímu zoomu se tak trochu přikláním k Nikonu. Všeobecně, dostanu z tohoto fotoaparátu slušný výstup bez šumu a rozmazání při focení v extrémních špatně světelných podmínkách i bez stativu a s automatikou ? Má tento fotoaparát funkci D lichting, případně jaké jiné doporučení bych od Vás dostal. Předem moc děkuji. Pavel

    Pavel Nežádal, 26.05.2013 | Reagovat

  • 126

    Avatar

    Dobrý deň, hľadám lacný fotoaparát na fotenie hlavne v interiéri, občas za horších podmienok (fotenie proti svetlu, alebo v tmavšej miestnosti). Rozhodujem sa medzi Canon PowerShot A810 a Nikon COOLPIX L27. Viete mi poradiť ktorý je lepší?

    Vlado, 07.05.2013 | Reagovat

  • 124

    Bouška

    Reaguje na 123 | Dobrý den, myslím, že s E-PM1 chybu určitě neuděláte, kvalita fotek je velmi dobrá i při nastavení vysokých citlivostí, čímž se dá kompenzovat horší světelnost objektivu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.01.2013 | Reagovat

  • 125

    Bouška

    Reaguje na 122 | Dobrý den, ano, přesně tak.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.01.2013 | Reagovat

  • 123

    Avatar

    Přemýšlím o koupi Olympus E-PM1 s objektivy 14-42 a 40-150. Právě světelnost však je f 3.5 respektive 4.0 - 5.6 Je to problém? Kamarád radil spíše Panasonic Lumix DMC-LX5 , ten však,tuším,nemá výměnný objektiv. Případně nemáte nějakou jinou alternativu v této cenové relaci? Děkuji.

    Jirka, 17.01.2013 | Reagovat

  • 122

    Avatar

    Je možné považovat světelnější objektiv za důvod pro absenci stabilizace? Tzn. Mužů hledat souvislosti např. Tamron 2.8 s a bez stabilizace.?

    Radek, 14.01.2013 | Reagovat

  • 121

    Bouška
    Reaguje na 120 | Dobrý den, vhodný je například Samsung NX 18-55mm f/3,5-5,6 O.I.S. http://www.megapixel.cz/samsung-nx-18-55-mm-f-3-5-5-6-o-i-s.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.01.2013 | Reagovat

  • 120

    Avatar

    Dobrý den, děkuji Vám a za odpověd a chtěla bych Vás ještě poprosit,o doporučení nějakého objektivu s tímto označením za rozumnou cenu, Děkuji Vám moc

    Lenka Hlaváčová, 09.01.2013 | Reagovat

  • 119

    Bouška

    Reaguje na 117 | Dobrý den, NX1000 je každopádně o mnoho výkonnější, určitě bych mu dal přednost. Stabilizátor záleží na použitém objektivu. Pokud je označen O.I.S., tak je stabilizátorem vybaven.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.01.2013 | Reagovat

  • 118

    Avatar

    popřípadě mi doporučte i jiný vhodnější, děkuji moc

    Lenka Hlaváčová, 08.01.2013 | Reagovat

  • 117

    Avatar

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc při výběru foťáku. Chtěla bych fotit hlavně děti, zvířata v pohybu, portréty s rozmazaným pozadím a také focení ve zhoršených světelných podmínkách. Který foťák by byl z hlediska parametrů nejvhodnější Canon powershot G15 anebo samsung NX1000 u tohoto se mi líbí, jak se v něm můžou fotky upravit, (různé rámečky, filtry),ale zase nevím, zda ta světelnost objektivu není špatná a píšou, že nemá obrazový stabilizátor, při čem to bude vadit? Děkuji Vám moc za odpověď

    Lenka Hlaváčová , 08.01.2013 | Reagovat

  • 116

    Bouška

    Reaguje na 115 | Dobrý den, určitě ho mohu doporučit, je vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.12.2012 | Reagovat

  • 115

    Avatar

    Dobry den , mam v uvahe kupit olympus xz-1 , aky je vas nazor ? Svetelnost a kvalita fotiek je lepsia ako u konkurencie?dakujem

    Macik, 17.12.2012 | Reagovat

  • 114

    Bouška

    Reaguje na 113 | Dobrý den, o troch víc možností nabízí Samsung WB850F černý + fotokniha zdarma!.  

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.11.2012 | Reagovat

  • 113

    Avatar

    Dobry den, zvazuji koupit jeden z techto modelu kompaktu: Nikon S9300 nebo Samsung WB850F. Prosim o radu, ktery smerem se vydat, nebo doporucit jiny kompakt v cenove relaci do 10 000,-Kc. Dekuji za odpoved Zdenek

    Zdenek, 18.11.2012 | Reagovat

  • 112

    Bouška

    Reaguje na 111 | Dobrý den, nemusíte mít obavy, světelnost f/3,5-5,6 sice není nijak vysoká, ale u běžných objektivů je to naprosto běžná hodnota. Rozdíl mezi f/3,2 a f/3,5 je naprosto zanedbatelný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.11.2012 | Reagovat

  • 111

    Avatar

    Dobrý den, prosím Vás, světelnost f/3.5 - f/6.5 při rozsahu zoomu 26–156 mm je už špatná (jedná se o jeden z modelů Nicon)? Jakou volit nejlépe světelnost? U u většiny levnějších fotoaparátů začíná na 3.2 (Je 3.2 a 3.5 velký rozdíl?)Prostě potřebuji "slušný" foťák kolem 2 tis. na běžné každodenní použití. Děkuji.

    Hana, 14.11.2012 | Reagovat

  • 110

    Bouška

    Reaguje na 109 | Dobrý den, chybu neuděláte ani s jedním z nich, osobně bych asi vybral Canon A2400IS.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.11.2012 | Reagovat

  • 109

    Avatar

    Dobrý den, rada bych si koupila novy fotoaparat k foceni deti a rodiny, hodne cestujeme, takze za ruznych podminek a v pohybu. predchozi fotak spatne foti v seru (vecer, pripadne pri umelem osvetleni), coz je hlavni duvod pro koupi noveho. kdyby zvladal i foceni proti slunci, bylo by to super :) zoom moc nevyuzivame. vybiram mezi temito: Olympus VR-360, Canon PowerShot A2400 IS, Panasonic Lumix DMC-FS45, Panasonic Lumix DMC-FS40. muzete mi prosim poradit, ktery vybrat? i z jinych hledisek, nejen co se svetelnosti tyce. dekuji za odpoved.

    Vanda, 31.10.2012 | Reagovat

  • 108

    Avatar

    Zdravím, uvažuji o koupi fotoaparátu Panasonic Lumix SZ1 nebo SZ7, jsou si hodně podobné, nevím který má jakou výhodu, podle které bych se rozhodla. Světelnost 3.1 - 5.9 je dostačující pro běžné focení v interiéru? Co znamená vysoký šum? Děkuji za odpověď.

    Eva, 24.09.2012 | Reagovat

  • 107

    Bouška

    Reaguje na 106 | Dobrý den, nemusíte mít žádné obavy, chybu neuděláte ani s jedním z uvedených, oba jsou ve své třídě vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.08.2012 | Reagovat

  • 106

    Avatar

    Vedel by mi prosim niekto poradit s vyberom fotoaparatu? Potrebujem ho predovsetkym na bezne fotenie: rodina, deti, zvierata, ale aj priroda a detaily nejakych produktov.Velmi sa mi pacia tiez portrety, zabery s rozmazanym pozadim. Canon SX40 sa mi zda ako dost multifunkcne riesenie, rovnako zvazujem Panasonic Lumix FZ150. Parametrom vobec nerozumiem, som amater, preto sa mi tazko porovnava ta neskutocne velka ponuka na trhu, a vobec neviem posudit moznosti a kvalitu vystupov jednotlivych fotoaparatov. Vopred dakujem za akekolvek rady.

    mini, 08.08.2012 | Reagovat

  • 105

    Bouška

    Reaguje na 104 | Dobrý den, i s levnou zrcadlovkou pořídíte především za horšího světla daleko kvalitnější fotky

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.07.2012 | Reagovat

  • 104

    Avatar

    Dobrý den, rozhoduji se mezi koupí Panasonic Lumix DMC-LX5 a Nikon D3100 s 18-55mm VR. Ve fotografování jsem prakticky laik a jde mi především o univerzálnost použití fotoaparátu, tzn. aby byl schopen dělat pěkné obrázky jak za zhoršených tak dobrých světelných podmínek, a samozřejmě o kvalitu fotografií. Fotoaparát budu používat při cestování tedy v nejrůznějších podmínkách. Dopuručil byste mi tedy spíše tento (troufám si říci špičkový) kompakt od Lumixu nebo "levnou" zrcadlovku od Nikonu? Jinak řečeno, je výsledná obrazová kvalita pro laika markantní? Děkuji za odpověď.

    Milan M., 26.07.2012 | Reagovat

  • 103

    Avatar

    Reaguje na 98 | Vámi uváděná světelnost je vynikajicí

    Milan__XY, 10.06.2012 | Reagovat

  • 102

    Avatar

    Můžu jenom potvrdit.Kompaktní fotoaparát s horší základní světelností než je f2,8 bych nechtěl.Minimálně tedy do té doby než bude vyřešený šum u malých čipů.Toto se netýka zrcadlovek.Mám UZ FZ28 a jsem spokojený stejně jako u stařičkého LZ7.Na oba fotoaparáty nenechám dopustit.Měl jsem v rukou několik Olympusu jejichž světelnost začínala na f3,0 nebo snad 3,1 a hrůza, stejně jako jsem byl nedávno nemile překvapený u kompaktu od Canonu se světelností f od 3,0.V automatu to hnalo nahoru ISO a degradovalo to snímky.Fotit se dalo jen na "péčko" se zafixovaným ISO a pomáhat si v interieru bleskem. Nevím, mám za to, že tyto foťáčky jako by byly vyrobeny pro jiné destinace, někde do středomoří například kde jsou úplně jiné světelné podmínky.Toto by ale měli vzít v úvahu dovozci nebo zastoupení značek.

    Milan__XY, 10.06.2012 | Reagovat

  • 100

    Bouška

    Reaguje na 99 | Dobrý den, myslím, že technikou to být rozhodně nemusí, zákeží především na tom, jakým způsobem přístroj nastavíte, tedy jak fotíte.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.05.2012 | Reagovat

  • 101

    Bouška

    Reaguje na 97 | Dobrý den, ano, to je poměrně dobrá hoidnota. Rozsah zoomu se ale takhle  hodnotit nedá, zde záleží na preferencích fotografa.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 28.05.2012 | Reagovat

  • 99

    Avatar

    Dobrý den, mám fotoaparát Panasonic DMC-TZ1.Asi má slušné parametry a dělá i pěkné fotky venku (u moře, v přírodě apod.). Ale mnohokrát nevyšla fotka v místnosti při malém osvětlení a proti oknu - nezaostřená, rozmazaná, tmavá atd. prostě na nic i když se používal blesk. Hlavně když chci aby fotky určitě vyšli (promoce, narozeniny, koncerty, konference, oslavy atd.) a ono je vše na vyhození, tak přemýšlím kde se stala chyba.Prosím poraďte, asi je to rukama že? Nebo i fotoaparátem? Případně poraďte jestli můžete dát nějaké tipy na kompakty pro focení venku ale i ve vnitř místností proti oknu apod. s cenou do 10 tis. Kč. Děkuji za odpověď. Luděk

    Luděk, 28.05.2012 | Reagovat

  • 98

    Avatar

    OPRAVA: Dobrý den je světelnost objektivu F 2,8-3,3 a rozsahu zoomu 36–432 mm dobrá nebo špatná? Dekuji za odpověd

    RPD, 26.05.2012 | Reagovat

  • 97

    Avatar

    Dobrý den je světelnost objektivu F 2,8-3,3 dobrá nebo špatná? Dekuji za odpověd

    RPD, 26.05.2012 | Reagovat

  • 96

    Bouška

    Reaguje na 95 | Dobrý den, pokud jde o kvalitu fotek, nejlépe je na tom Canon D10, ale osobně bych asi vybral Nikon AW100, v této kategorii se mi líbí asi nejvíc.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 25.05.2012 | Reagovat

  • 95

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych si pořídit vodotěsný fotoaparát, který chci využívat hlavně na focení a natáčení dětí pod vodou,ale také jako foťák do kapsy na sporty (hlavně lyžování), abych s sebou nemusela tahat svoji zrcadlovku. Rozhoduji se mezi těmito 3: http://www.megapixel.cz/canon-powershot-d10 http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-ft20-oranzovy http://www.megapixel.cz/olympus-mju-tough-3005-stribrny Nejvíce se mi zamlouval panasonic,ale ten zas má špatnou světelnost? Světelnost bude asi dost podstatná při focení pod vodou, kdy chci fotit nejen v létě u moře nebo v bazenu, ale také po celý rok v krytém, kde je světlo horší :-( Moc děkuji za radu.Renata

    Renata, 24.05.2012 | Reagovat

  • 94

    Avatar

    Děkuji vám moc:)

    Barbora, 09.05.2012 | Reagovat

  • 93

    Bouška

    Reaguje na 92 | Dobrý den, v této ceně je asi nejlepší volbou Nikon D3100 + 18-105 mm VR, ale i tak byste potřeboval daleko světelnější objektiv - v ideálním případě. To je ale daleko nákladnější záležitost.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.05.2012 | Reagovat

  • 92

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych poradit, jaký fotoaparát je vhodný k focení sportu v hale, kde je horší osvětlení, ale i k focení sportu venku. Ale ráda také fotím krajinu, západ slunce, ale také makro... Nejprve jsem uvažovala nad Canon EOS 550D, ale na dokupování objektivů, není dost peněz a jsem začátečník... Chtěla bych se vejít do 15000 korun.

    Barbora, 06.05.2012 | Reagovat

  • 91

    Avatar

    Reaguje na 90 | Už jsem to zjistil - nemají :)

    Filip, 05.04.2012 | Reagovat

  • 90

    Avatar

    Dobrý den, mám obecný a možná pitomý laický dotaz je světelným objektivům: Znamená údaj o ohniskové vzdálenosti (např. min. 85, max 85) to, že světelné objektivy nemají zoom?

    Filip, 05.04.2012 | Reagovat

  • 89

    Bouška

    Reaguje na 88 | Dobrý den, já bych v této kategorii vybral určitě Nikon Coolpix P300 + 8GB karta.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.12.2011 | Reagovat

  • 88

    Avatar

    Dobrý den, potřebuji poradit co koupit, je to opravdu kompaktová džungle.Po hodinách strávených u recenzí fotoaparátů kompakt střední třídy případně kapesní ultrazoom jsem už tak unaven že bych byl moc vděčný za radu.Jedná se mi o kompakt nebo kapesní ultrazoom.Zrcadlovka je velká a drahá.Cena do 6000kč. Potřebuji foto v rozumné kvalitě i při nižších světelných podmínkách, žádná honba za Mpx ani za extrazoomem,focení pohybu(např.požární utok), videosekvence Full HD s možností optického zoomování cca5x, stabilizace a aby to nebylo tak nudné uvítal bych i plný manuální nastavení. Rozhoduji se mezi Samsung WB2000 a nikon coolpix P300 případně uvítám i jiné návrhy konkurenčních značek adekvátních k porovnání s těmito dvěma typy.Děkuji moc za pomoc

    Martin, 12.12.2011 | Reagovat

  • 86

    Bouška

    Reaguje na 85 | Dobrý den, uvedená světelnost je řekněme průměrná. Při focení za horšího světla budete potřebovat stativ, nebo nějakou oporu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.12.2011 | Reagovat

  • 87

    Bouška

    Reaguje na 84 | Dobrý den, o trošku lépe na tom bude SZ-10, ale rozdíl je naprosto minimální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 08.12.2011 | Reagovat

  • 85

    Avatar

    Dobrý deň, chcel by som sa spýtať aká je to svetlosť objektívu F 3,1-4,4. Za akých podmienok sa dá ešte dobre fotiť, resp. kedy to už bude robiť problémy. Je to OLYMPUS SZ-10.

    Ján, 07.12.2011 | Reagovat

  • 84

    Avatar

    Dobrý den, jaký fotoaparát bude pořizovat lepší fotografie ve vztahu ke světelnosti objektivu - Olympus SZ-10 či Olympus SZ-11 ? Děkuji.

    Tomáš, 07.12.2011 | Reagovat

  • 83

    Bouška

    Reaguje na 82 | Dobrý den, bohužl netuším, kolik byste do něj chtěl investovat a jestli máte nějaké další požadavky, takže nemohu poradit úplně přesně. Já bych vybral například Nikon Coolpix P300.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.09.2011 | Reagovat

  • 82

    Avatar

    Ahoj, jsem laik a potřebuji poradit. Dosloužil Olympus Mju 820 a hledám za něj náhradu hlavně ve velikosti a obsluze, když budou výkonější parametry budu jedině rád. Děkuji za radu

    milan, 10.09.2011 | Reagovat

  • 81

    Bouška
    Reaguje na 80 | Dobrý den, s Canonem Ixus 115 HS mám v tomto ohledu naprosto vynikající zkušenosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.07.2011 | Reagovat

  • 80

    Avatar
    Cau. Mam dilema mezi SONY DSC-W570 *f/2.6-6.3* a CANON IXUS-115 HS *f/2.8-5.9* Ktery bude lepsi fotit i za sera v lese? Moc dekuji

    Edita, 21.07.2011 | Reagovat

  • 79

    Bouška
    Reaguje na 78 | Dobrý den, asi bych vybral Olympus.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.07.2011 | Reagovat

  • 78

    Avatar
    Dobrý den, prosím o radu jaký fotoaparát vybrat rozhoduji se mezi OLYMPUS VG-120, nebo CASIO EX-Z800 a nebo ještě SAMSUNG ST65. Moc děkuji

    Lenka, 16.07.2011 | Reagovat

  • 77

    Bouška
    Reaguje na 76 | Dobrý den, kvalita kresby je u objektivu 70-200/2,8 o mnoho lepší, než u 28-200/3,5-5,6, ale není to dáno světelností, nýbrž rozdílnou konstrukcí.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.06.2011 | Reagovat

  • 76

    Avatar
    Dobry den. Kdyz se bavime o svetelnosti objektivu. Znamena to i treba, ze objektiv 70-200/f2,8 dela i lepsi fotky co se tyce ostrosti, prokresleni stinu apod., nez treba objektiv 28-200/f3,5-5,6? Nebo to opravdu pouze znamena, ze mam zlepseny komfort pri pouzivani kratsich casu, takze kdyz vyfotim s objektivem s horsi svetgelnosti za pouziti stativu, tak vyasledny snimek bude stejne kvality? Mam na mysli foceni na kinofilmovou zrcadlovku. Dekuji za odpoved

    Martin, 22.06.2011 | Reagovat

  • 75

    Avatar
    Reaguje na 72 | no nevím jestli se ta stránka otevře.. kdyžtak si porovnejte panasonic dmc tz10 s leica v- lux20

    Víta, 20.05.2011 | Reagovat

  • 74

    Avatar
    Reaguje na 71 | oprava.. http://www.megapixel.cz/porovnani?produktReaguje na 0 | =32614&produktReaguje na 1 | =33256

    Víťa, 20.05.2011 | Reagovat

  • 73

    Avatar
    Reaguje na 71 | http://www.megapixel.cz/svetelnost-objektivu?stranka=komentare&page=50

    , 20.05.2011 | Reagovat

  • 72

    Avatar
    Reaguje na 71 | dobrý den, mohu doporučit panasonic.. již jeden mám a ted jsem zakoupil právě ten tz10. jde tam něco málo nastavit ručně což je výhoda, je to taková hračka... koukněte na srovnání těchdle dvou... a udělejte si obrázek sám... http://www.megapixel.cz/porovnani?produktReaguje na 0 | =32614&produktReaguje na 1 | =33256

    Víťa, 20.05.2011 | Reagovat

  • 71

    Avatar
    Zdravím všechny! Chci koupit ženě na focení kytiček, přírody, domů, památek, lidiček atd. nějaký dobrý fotoaparát dle hesla - za málo peněz hodně muziky - ne tak docela. Asi tak do 6000 Kč to nejlepší, co je v této době v nabídce - nějaký kompakt. Mám doporučeno např. Samsung WB 2000, pak nějaký Panasonic. Prošvihl jsem test v časopisu d-test, neznáte výsledky, bylo to v dubnovém čísle. Co mi kdo doporučíte, s čím máte dobré zkušenosti? Všem předem děkuji za odpověď. (kabek@tiscali.cz)

    Milan Kabek, 19.05.2011 | Reagovat

  • 70

    Bouška
    Reaguje na 69 | Dobrý den, pro Vaše potřeby je určitě vhodnější http://www.megapixel.cz/samsung-wb600, má i manuální a poloautomatické režimy. Světelnost f/3,2 je také vynikající, je to jen o 1/3 expozičního stupně nad f/2,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.02.2011 | Reagovat

  • 69

    Avatar
    Ještě bych dodal, že bych byl rád, kdyby byla možnost vlastního nastavení fotoaparátu a ne pouze automatika.

    Martin, 13.02.2011 | Reagovat

  • 68

    Avatar
    Dobrý den, přemýšlím o koupi fotoaparátu. Mám vyhlídlé Samsung PL150 a Samsung WB600. Chtěl bych fotit krajinu, portrét, macro (alespoň od 5cm), fotky večer i ve dne. U modelů co jsem psal je ale světelnost od 3,5/3,2 tak se chci zeptat jestli to není málo? Četl jsem, že optimální je kolem 2,8, rád bych aby expozice nebyla nějak moc dlouhá při běžném focení, ale na druhou stranu bych uvítal abych si mohl expozici nastavit na delší dobu například při focení blesků apod. Vřele uvítám i doporučení na jiné fotoaparáty splňující požadavky a v podobné cenové relaci. Děkuji

    Martin, 12.02.2011 | Reagovat

  • 67

    Avatar
    Reaguje na 66 | Děkuji Vám za odpověď a vysvětlení, moc mi to pomohlo v rozhodování.

    Standa, 20.01.2011 | Reagovat

  • 66

    Bouška
    Reaguje na 65 | Dobrý den, je to dáno konstrukcí objektivu a velikostí snímače. Díky tomu, že Micro 4/3 systém má o hodně větší snímač než kompakty, je daleko složitější a dražší vyrobit světelný objektiv, který dokáže ve vynikající kvalitě vykreslit celou plochu velkého snímače. Proto jsou světelné objektivy tak drahé. Výhodou velkých snímačů je ale to, že dokážou podávat slušné výsledky i při špatném světle, touto schopností se dá do určité míry potřeba vysoké světelnosti celkem dobře nahradit. Já bych vybral asi http://www.megapixel.cz/olympus-e-pl2.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.01.2011 | Reagovat

  • 65

    Avatar
    Vysvětlíte mi tu proč má většina zoom objektivů systému mikro 4/3 o tolik horší světelnost než TOP kompakty typu G12, LX5, S95, EX1 když fyzicky jsou přitom přibližně stejně velké? Předpokládám že zoomové objektivy 18-55, 14-45 apod. u m4/3 jsou dělané hlavně pro perfektní kresbu a za perfektní světelností se nemusí honit kvůli tomu že to se zase vyváží větším čipem oproti běžnému kompaktu. A totéž jen ve větším platí u zrcadlovky? Pokud 95% fotek které dělám je za „špatných“ světelných podmínek – buď někde uvnitř v budově a nebo venku když je slunko pryč, tak váhám jaký malý stroj je výhodnější pořídit – zda nějaký m4/3 a nebo kompakty typu LX5, EX1 apod. které mají lepší světelnost objektivu (při stejně nastaveném ohnisku).

    Standa, 19.01.2011 | Reagovat

  • 64

    Bouška
    Reaguje na 62 | Dobrý den, s vyšší světelností by to samozřejmě bylo lepší, ale i takhle to celkem jde.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 13.12.2010 | Reagovat

  • 63

    Avatar
    Reaguje na 61 | Děkuji moc za schválení meého výběru :-) Nakonec vybrán model fs10 za krásnou cenu 2550,- (20% slevový poukaz :-) ), protože osobně si myslím že čím víc Mpx tím hůř, fotím stejně max na 5Mpx. Neduh fs10 je prý ale ve světelnosti 6,9, tak jsem zvědavý jak se foťák osvědčí. 60s čas to přítelkyni určitě potěší.. Takže ještě jednou díky

    Pavel K., 12.12.2010 | Reagovat

  • 62

    Avatar
    Dobrý den, Velice se mně líbí poměr mezi cenou a funkcemi FUJIFILM FinePix AX200. Nemáte zkušenosti s touto značkou? Jediná nevýhoda se mně zdá právě ta světelnosti 3,6 - 5,9, ale dočetl jsem se tady, že se s tím dají dělat fotky i za horších světelných podmínek. Takže toto podstatná nevýhoda není? Díky za odpověď

    Zdeněk N., 11.12.2010 | Reagovat

  • 61

    Bouška
    Reaguje na 60 | Dobrý den, máte pravdu, liší se jen objektivem a ještě rozlišením. Pro běžné focení je FS10 http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-fs10 naprosto vyhovující a na focení blesků je možnost nastavení času až 60s velkou výhodou. Určitě tedy mohu doporučit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.12.2010 | Reagovat

  • 60

    Avatar
    Dobrý den, plánuji koupi fotoaparátu a rozhoduji se mezi panasonicem fs10 ( nebo fs30, ale nenašel jsem krom většího rozsahu ohnisek a jiné světelnosti objektivu rozdíl) nebo sony w350. Byl by to foťák pro přítelkyni, která ráda fotí makra v přírodě a také by ráda měla možnost zachytit např. blesky na noční obloze ( takže aby to mělo dlouhou spoušť nebo jak se tomu říká). řekl bych že spíš tíhne k panasonicu, protože si občas od otce pujčuje ls80. Předem díky za rady

    Pavel K., 09.12.2010 | Reagovat

  • 59

    Avatar
    ďakujem

    Ivetka, 07.12.2010 | Reagovat

  • 58

    Bouška
    Reaguje na 57 | Dobrý den, světelnost objektivu na to nemá žádný vliv. Barevnost fotek ale můžete zlepšit vhodným nastavením foťáku. K tomu slouží položka v menu s označení Optimize image. Zde si můžete vybrat z několika možností "výraznosti" barev.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 07.12.2010 | Reagovat

  • 57

    Avatar
    Dobry den, chcela by som sa Vas spytat, ci ma svetelnost objektivu vplyv na intenzitu farieb na fotografiach. mam nikon D60, objektivy so svetelnostou 3.5 a 4. fotky sú krásne, ale chcela by som ich nejak zvyraznit. o filtroch som uz citala, ale skor by som stavila na nejaky prirodzenejsi sposob. ma cenu za tymto ucelom kupovat objektivy, ktore uvadzaju svetelnost 1.8 - 2? dakujem vopred za odpoved.

    Ivetka, 07.12.2010 | Reagovat

  • 56

    Bouška
    Reaguje na 55 | Dobrý den, výhodou 50D je rychlejší sériové snímání, takže se na pohyb nebo sport hodí o trochu víc. Ale objektiv 17-85 není na tak dobré úrovni, jako 18-105 VR od Nikonu.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.10.2010 | Reagovat

  • 55

    Avatar
    Na pohyb lidí, venku i uvnitř, bude lepší Nikon D90 /18-105 VR nebo Canon EOS 50 D /17-85 IS ? Kdo poznal rozdíly, prosím, poraďte. Děkuji, Karel39

    Karel39, 22.10.2010 | Reagovat

  • 53

    Bouška
    Reaguje na 52 | Dobrý den, ano, v této kategorii zoomů s velkým rozsahem je to velmi dobrá světelnost.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.09.2010 | Reagovat

  • 54

    Bouška
    Reaguje na 51 | Dobrý den, Nikon D90 určitě mohu doporučit, je vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.09.2010 | Reagovat

  • 52

    Avatar
    Dobrý den, zajímalo by mě světelnost u panasonic lumix fz100 má 2,8 - 5,2 je to dobré?

    Lameft, 09.09.2010 | Reagovat

  • 51

    Avatar
    (51) Dobrý den, chtěl bych začít fotit se zrcadlovkou s kterou bych mohl fotit cokoliv. Uvažoval jsem o Canonu EOS 550D, nebo o Nikonu D90. ale nevím jáky set by byl vhodnější, nebo koupit jen tělo a objěktiv zvlášť. Doposud jsem fotil s Lumixem DMC-FZ50, ale rád bych se dostal ve focení o něco dál. Mohl by ste mi poradit jaký z těchto dvou by byl vhodnější, popřípadě navrhnout někaký jiný kolem 20 000,- Děkuji za odpověď.

    Lukáš **, 09.09.2010 | Reagovat

  • 49

    Bouška
    Reaguje na 48 | Dobrý den, bohužel ne, české menu nemá.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.08.2010 | Reagovat

  • 50

    Bouška
    Reaguje na 47 | Dobrý den, světelnost je u W230 lepší jen o trochu, ale osobně bych raději vybral W290, protože má širokoúhlý objektiv, což je velmi výhodné nejen pro focení v interierech, ale také při záběrech krajiny.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 12.08.2010 | Reagovat

  • 48

    Avatar
    Děkuji za nabídku, chtěl bych se jěště zeptat jestli Nikon D5000 má také menu v češtině?

    David, 06.08.2010 | Reagovat

  • 47

    Avatar
    Dobrý den, rozhoduji se mezi Sony W230 a Sony W290. U 230 je lepší světelnost, u 290 zase zoom. Který z nich byste doporučili na běžné focení - dovolená (moře, hory) a v bytě a proč? Prosím, neberte v úvahu cenu. Děkuji.

    Roman, 06.08.2010 | Reagovat

  • 46

    Bouška
    Reaguje na 45 | Dobrý den, já bych na Vašem místě vybral http://www.megapixel.cz/nikon-d5000-18-105-vr-kit. Má sice relativně horší video ("pouze" HD rozlišení), ale dodávaný objektiv je vynikající kvality a je velmi univerzální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.08.2010 | Reagovat

  • 45

    Avatar
    Dobrý den, jsem začínající fotograf a rád bych si koupil zrcadlovku se kterou bych mohl vyfotit "cokoliv" jako např.krajinu,focení při tmě,sport atd.,v nejlepším případě i natočit video v dobré kvalitě do max. 20.tis. i s objektivem. Pro tento účel jsem si vybral http://www.megapixel.cz/canon-eos-500d-ef-s-18-55-mm-is nebo eos 550D, jde mi hlavně o cenu :) Popř. mi navrhněte, prosím alternativní řešení. Děkuji

    David , 04.08.2010 | Reagovat

  • 44

    Bouška
    Reaguje na 43 | Dobrý den, ano, jde to, ovšem za cenu zvýšení šumu vlivem vyšší citlivosti.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.08.2010 | Reagovat

  • 43

    Avatar
    Dobrý den, je prosím, možné horší světelnost vylepšit vyšším nastavením ISO?

    Jaroslav, 31.07.2010 | Reagovat

  • 42

    Avatar
    ožné horší světelnost ,,dohnat" vyším nastavením ISO?

    Jaroslav, 31.07.2010 | Reagovat

  • 41

    Bouška
    Reaguje na 40 | Dobrý den, tak to není, čas bude stejný. Světelnější objektiv jen umožňuje větší odclonění.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 14.06.2010 | Reagovat

  • 40

    Avatar
    Dobrý den, moc děkuji za odpověď, chtěl bych se ještě na něco zeptat, je jasný, že na nižší clonové číslo bude možno použít kratší čas, podle toho co jste řekl (S lepší světelností je také spojena možnost použití kratších expozičních časů), pokud rozumím dobře tak třeba u dvou objektivů, které se liší jenom ve světelnosti tak třeba nastavím na clonu 32 tak aby fotka byla expozičně správně tak u toho prvního objektivu ( světelnější) musím mít kratší čas, je to pravda? Děkuji moc za odpověď.

    Tom, 09.06.2010 | Reagovat

  • 39

    Bouška
    Reaguje na 38 | Dobrý den, jednou z největších výhod světelných objektivů je právě možnost dosáhnout minimální hloubky ostrosti, což je v některých případech žádoucí. Například při focení portrétů, nebo v situacích, kdy potřebujeme dosáhnout co nejvíce rozostřeného pozadí. S lepší světelností je také spojena možnost použití kratších expozičních časů.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.06.2010 | Reagovat

  • 38

    Avatar
    Dobrý den, jsem začátečník a chtěl bych se zeptat, světelnější objektivy mají jenom výhodu že se dá nastavit na nižší clonové číslo anebo mají jiné výhody, mám kamaráda který používá objektiv Canon 50mm 1.4(je velmi světelný) ale skoro nikdy nefotí na nejnižší clonu, kvůli hloubce ostrosti. Teď chystám koupit objektiv 70-200mm f/4 a rozhoduji mezi světelnější verzí(f/2.8,je zas mnohem dražší). Použil bych k focení portrétů, a clonu 2.8 asi moc používat nebudu. Děkuji za odpověď.

    Tom, 08.06.2010 | Reagovat

  • 37

    Bouška
    Reaguje na 36 | Dobrý den, světelnost u LZ7 je slušná. U kamer je to stejné, SDR-S50 je pro běžné použití určitě vhodná.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 06.06.2010 | Reagovat

  • 36

    Avatar
    dobry den mam fotak Panasonic DMC-LZ7 2.8-4.5/6.1-36.6 muzete mi nekdo rict jak je na tom tenhle fotak se svetelnosti?jinak potrebuji poradit jestli se tato svetelnost urcuje i u videokamer stejne?videokamera kterou chci uvadi svetelnost 1.9-5.7 jedna se taky o model Panasonic SDR s 50,byla by to dobra volba teto kamery pro nataceni krajiny?dik za odpovedi

    Roman Brindza, 04.06.2010 | Reagovat

  • 35

    Bouška
    Reaguje na 34 | Dobrý den, pro běžné focení bohatě dostačují parametry naprosté většiny fotoaparátů. Z uvedených modelů je velmi dobrý například W380.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 24.05.2010 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Dobrý den, jsem trochu bezradná. Vybírám si svůj první foťák (fotky: dovolená, rodina..., i špatné světelné podmínky) a podle toho, co jsem na megapixelu pročetla, je u foťáku důležitá tedy asi světelnost, zoom a ohniskové vzdálenosti? Jen si už ale nejsem jistá jaké hodnoty by byly dostačující - s tím, že už bych chtěla "lepší" fotoaparát (+HD video) :o)) Nevím, zda tedy hledat v základních f.: OLYMPUS Mju 5010,Sony CyberShot DSC-W380, CASIO Exilim ZOOM EX-Z2000,OLYMPUS Mju 7040 nebo zda mám sáhnout po ultrazoomu: Fujifilm FinePix JZ300 EXR, Casio EXILIM H10, Fujifilm FinePix F80 EXR,Samsung WB600. Můžete mi prosím poradit, případně navrhnout lepší varianty. Moc děkuji

    Lucka, 19.05.2010 | Reagovat

  • 33

    Bouška
    Reaguje na 33 | Dobrý den Martine, Váš dotaz jsem musel odstranit, protože obsahoval odkaz na konkurenci, díky za pochopení. Já bych vybral http://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-fz38.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.05.2010 | Reagovat

  • 32

    Bouška
    Reaguje na 31 | Dobrý den, světelnost je F 3,5-5,4, což není nijak špatná hodnota vzhledem k rozsahu zoomu. Pokud chcete univerzální foťák s jednoduchým ovládáním, je to určitě dobrá volba.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 19.04.2010 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    Dobrý den, mám zájem o koupi fotoaparátu NIKON COOLPIX L110. Jak je na tom se světelností tento fotoaparát. Doporučejete tento fotoaparát? Děkuji

    Antonín Ferus, 17.04.2010 | Reagovat

  • 30

    Bouška
    Reaguje na 29 | Dobrý den, na běžné focení je určitě velmi dobrý. Vynikající je třeba také http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-tz6 nebo http://www.megapixel.cz/nikon-coolpix-s640-stribrn y.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.03.2010 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Dobrý den, chtěl bych si koupit fotoaparát na běžné focení (na dovolené apod.). Dle mé investice okol 6000kč jsem vybral Canon PowerShot SX200 IS. Můžete mi prosím poradit zda je to vhodný výběr, popřípadě poradit lepší variantu. Předem děkuji

    Petr, 10.03.2010 | Reagovat

  • 28

    Avatar
    Tak bych chtel jenom rict, ze neni pravda, ze se jedna o prumer predniho skla ;-))) ano cim vetsi prumer, tim vetsi sance, udelat svtelny objektiv, ale taky na to ma vliv opticky odpor ;-))) viz porovnani skla: nikkor 50/1.4G a Sigma 50/1.4 ... obe jsou pro FF akorat sigma ma prumer mnohem vetsi ;-))) Svetelnost 0,8 je nesmysl a je vyplod chorych hlav u Zeissu, kteri to proste blbe spocitali, jinak by dostali nobelovku ... taky to sklo pak skoncilo a uz se nevyrabelo ... proc asi ;-))) perpetum mobile jeste nikdo neudelal ... to ze vzorekcek, kde figuruje ohnisko, prumer venjsi cocky a odpor skla svadi k uvaze, ze plati, tak to neni pravda, stacilo by udelat cocku o nekonecneho prumeru a bylo by to .... ne nebylo, svetlenost by byla porad jedna ;-))) .... takze zvetsovani vazeni funguje jen do nejake meze a uz svetelnost 1 znamena, ze je bez ztraty ... ha ha ha ... to taky nejde .... a nejde jenom o prumer vnejsi coscky, ale i vystupni ... az se s ni nepocita, tak ma vliv taky na ten odpor, ktery je kladen svetlu .... Je to stejne, jako Ohmuv zakon, kdy zarputili amater zacne tvrdit, ze kdyz zvysi odpor, dostane vetsi proud ... jako ze ho vyrobi .... ale zapomina ze to plati uplne jinak, ze max proud je dan zdrojem a vic nez zdroj proste nedostane, i kdyz vzorec k tomu svadi ... vzdy prece muze dostat proud 20A ... ale nevi, ze ne ze dostane, ale potrebuje takovy zdroj pri danem napeti ;-)))

    Izak, 26.01.2010 | Reagovat

  • 27

    Bouška
    Reaguje na 26 | Dobrý den, já bych vybral asi TZ7, ale na velpi špatné světelné podmínky je daleko lepší třeba http://www.megapixel.cz/canon-powershot-s90.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 17.11.2009 | Reagovat

  • 26

    Avatar
    Dobrý den, v podstatě už mám skoro vybráno - rozhoduji se mezi Panasonic Lumix DMC-TZ7 a Lumix DMC-FT1. Potřebuju foťák do kapsy. Fotím především děti při procházkách, hraní apotřebuju foťák, který udělá hezké fotky i bez blesku třeba při lampionovém průvodu, v šeru atd. Takže moooc prosím o radu (klidně i jinou značku ačkoliv Panasonic mi doporučil známý, který fotí) Děkuju

    Jana, 14.11.2009 | Reagovat

  • 25

    Bouška
    Reaguje na 24 | Dobrý den, pro tyto účely mi přijde nejvhodnější http://www.megapixel.cz/olympus-e-420-power-double -zoom-kit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 05.11.2009 | Reagovat

  • 24

    Avatar
    Reaguje na 23 | Chtěla bych fotoaparát, který má dobrou světelnost, aby zvládl nepřiznivé podmínky při koncertech a zoom, abych neměla jen podium a siluety bez obličeje. Investice je tak kolem 10ti tisíc.

    Hanka, 04.11.2009 | Reagovat

  • 23

    Bouška
    Reaguje na 22 | Dobrý den, všechno záleží na Vašich nárocích a také na tom, kolik hodláte investovat. Vhodných přístrojů je celá řada.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 04.11.2009 | Reagovat

  • 22

    Avatar
    dobrý den,i já bych chtěla poprosit o radu při koupi nového aparátu, jsem vášnivý návštěvník koncertů a ráda bych měla i kvalitní fotky z těchto akcí...Jaký fotoaparát toto zvládne a jaký zvládnu já jako běžný uživatel? Moc děkuji za odpověď

    Hanka, 03.11.2009 | Reagovat

  • 21

    Bouška
    Reaguje na 20 | Dobrý den, nepotřebujete ani tak zoom s velkým rozsahem, jako spíš s dlouhým ohniskem a samozřejmě co nejlepší světelností. Vhodný by byl například http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-70-200-mm-f28 -di-ld-if-macro-pro-pentax.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 18.08.2009 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    Chcem si kupit Pentax-K7.Som polovnik.Potebujem objektiv min s 10 x opt.zoomom (idealne viac)s dobrou svetelnostou tak aby som ho mohol pouzit na fotenie zvierat za sera pri zhorsenych svetelnych podmienkach. Nie su to staticke obrazky teda s predlzovanim expozicnych casov sa moc pocitat neda. Ake paramete doporucujete? Napiste mi prosim vas podla moznosti aj na mail.

    jozo, 17.08.2009 | Reagovat

  • 19

    Bouška
    Reaguje na 18 | Dobrý den, horší světelnost jen donutí přístroj nastavit o něco delší expoziční časy, takže se dá fotit i za horšího světla, ale je třeba nějakým způsobem zajistit přístroj, aby se během expozice nepohnul.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.07.2009 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    (18)Ahoj.Zajímala by mě jedna věc ohledně světelnosti:3,5-5,0 (olympus 1050 sw)konkrétně...daj se jím fotit běžné věci jako jsou venku za šera,zatažena,v místnosti při rozvíceném lustru.atd?Už jsem hodně slyšel o tom že čím menší číslo tím líp,ale....co tohle udělá to dobré fotky?než třeba 2,8-5,2?dík za odpověď

    Petr , 08.07.2009 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Reaguje na 13 | Ano parametry toho prvního objektivu jsou lepší

    Milan, 12.06.2009 | Reagovat

  • 16

    Bouška
    Reaguje na 15 | Dobrý den, samozřejmě ano, bez obav.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.06.2009 | Reagovat

  • 15

    Avatar
    A když je světelnost 3,5 tak je to použitelné, když je venku zataženo?

    Zuzka, 10.06.2009 | Reagovat

  • 14

    Bouška
    Reaguje na 13 | Dobrý den, ano, ta první varianta je trošku světelnější.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.03.2009 | Reagovat

  • 13

    Avatar
    Tak teď jsem z toho úplně vedle , takže po lopatě což se týče světelnosti je lepší : http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-ls80#parameters Pan.. DMC-LS80 F2,8-5,1 nebo: http://www.megapixel.cz/panasonic-dmc-lz8#parameters Panasonic DMC-LZ8 F 3,3-5,9 Podle toho co jsem přečetl tak je to asi ten první ???

    Karel, 11.02.2009 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    mám první zrcadlovku Sony alfa 200, jaký teleobjektiv by byl vhodný? poraďte, prosím, dík.

    Katka, 01.02.2009 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Dobrý den. Jsem naprostý laik. Chtěl jsem se jen zeptat na co mám koukat při porovnání? Co je například lepší a proč při porovnání F 3,3-4,9 a F 3,3-5,8 ? Děkuji za odpověď.

    Adam Michl, 30.01.2009 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    Dobrý den, je pravda, že u kompaktních ultrazoomů klesá světelnost přímo úměrně s rostoucí ohn. vzdáleností? Tedy např. u obj. 27-486mm a f 2,8-4,4 bude odpovídat ohn. vzdálenosti 257mm světelnost 3,6 ?

    Cyril, 06.12.2008 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Pokukujem po nejakej zrkadlovke.Neviem sa moc v tom zorientovat. Poradí mi niekto? Zvazujem kupit len telo(ake?-nie profi-zaujal ma napr. Canon450D) a samostatne dva objektivy sirokouhly (aky?-na fotenie krajiny a v miestnosti-s pevnou oh.vzd. a dobrou svetelnostou)a telkac(aky?-fotenie v prirode -zvierata v dialke za šera).

    jozo, 22.08.2008 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Ono to jde spocitat. Jestlize mam objektiv s ohniskovou vzdalenosti 200mm a svetelnost objektivu ma byt 2,8 pak to znamena ze musi vstupni pupila musi mit prumer 200mm/2,8 coz je 71,5mm. Tim je dany minimalni prumer objektivu. Prumer napr objektivu Sigma 70-200mm/2,8 je 77 mm, tedy nejaky presah dany konstrukci.

    Pavel, 25.06.2008 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    Reaguje na 6 | f/0,8 neznamená, že objektiv propustí více světla než na něj dopadne, ale že průměr vstupní pupily objektivu je větší, než jeho ohnisková vzdálenost

    Hanýsek, 19.06.2008 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Reaguje na 5 | Rozumim tomu dobře, že existuje objektiv s f/0,8? To jako propouští více světla, než na něj dopadá? Jsem laik a začínám teprve pomalu fotit, ale tohle mě docela zaskočilo. Proto se ptám jak je to možné. Předem děkuji za odpověď

    JohnMCC, 28.03.2008 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Klasický příklad jak zmást laika. Světelnost je definována jinak. Zde se popisuje výpočet clonového čísla. Ano, v hantýrce mluvíme o světelném objektivu (protože má nízkou hodnotu minimálního clonového čísla - například 1,4 či dokonce 0,8) Standardně "světelné" objektivy mají hodnotu min. clonového čísla 2,8 (zoomy s touto hodnotou jsou však sakra drahé)
    (mimochodem - zde bych čekal kvalitnější definici)

    zero, 19.03.2008 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    Veroniko, špatně položená otázka, Jirka ti stejně tak mohl odpovědět úplný opak. Jde o to, že čím je světelnost větší, tím je to lepší. ale clonové číslo vypadá zcela opačně: čím nižší clonové číslo, tím lepší (protože označuje větší světelnost). 2.8 = dobrý. 5.6 je prakticky tma, už při ¨středně zatažené obloze by takový fotoaparát potřeboval pomalu blesk..

    Pavla, 04.02.2008 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Jirka: Tak to jo děkuji za odpoved

    Veronika, 19.01.2008 | Reagovat

  • 2

    Avatar
    ne, čím menší tím lepší

    Jirka, 17.01.2008 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Dobrý den, A čím je vyšší tím je lepší? Děkuji

    Veronika, 20.11.2007 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím