Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon Komentáře k Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (102 - 3)

  • 102

    Maxant

    Reaguje na (101) | Dobrý den, vyzkoušel bych mezikoroužek ke zkrácení ostřící vzdálenosti. Tím se dostanete i blíže. Doporučuji otestovat zda je to to co potřebujete. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 07.03.2016 | Reagovat

  • 101

    Avatar

    Dobrý den, mám tento objektiv a potřebuji s ním vyfotit opravdu mikro hmyz, téměř o velikosti 2 mm. Doporučíte mi nějakou makropředsádku, nebo nějaké mezikroužky? Mám Nikon 3100. Děkuji

    Josef Vaníček, 05.03.2016 | Reagovat

  • 100

    Maxant

    Reaguje na (99) | Dobrý den, ano alespoň je vidět co člověk to jiný názor. Ono toto je dost o názoru. Kolegu např. nadchl více bokeh u Sigmy než Tamronu, díky malinko delšímu ohnisku a podobně. Asi by bylo nutné vyzkoušet a vytořit si na to svůj názor. Oba jsou kresbou perfektní. Ani jeden nebude špatný. Dle testů vychází malinko lépe Tamron, ale je to zanedbatelné. Myslím že to nebude ani poznat. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 16.02.2016 | Reagovat

  • 99

    Avatar

    Dobrý den, chci si u vás koupit objektiv Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon, nebo Sigma 105mm f/2,8 EX DG OS HSM MACRO pro Nikon. Bude nasazen na Nikonu D7000 a D7100. a zájímalo by mě který je opravdu, ale opravdu kvalitnější. přečetl jsem všechny komentáře a u sigmy píšete že je o něco lepší a u komentářů u tamronu zase že tam ron je o něco lepší , tak by mě zajímalo jak to je tedy doopravdy. Byl by použit na focení macra a občas i portrétů, minimální zaostřovací vzdálenost nehraje roli je tam rpzdíl jen 2cm. předem děkuji za odpověď. Denis

    Denis Cahlík, 15.02.2016 | Reagovat

  • 98

    Maxant

    Reaguje na (97) | Dobrý den, rozhodně ano. Protože tento objektiv má perfektní kresbu, ostření a bokeh. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 19.01.2016 | Reagovat

  • 97

    Avatar

    Dobrý den. Má smysl kupovat tento objektiv k d5100, pokud již vlastním Nikon 16-85mm f/3,5-5,6? Nebo doporučíte obdobný (lepší) ve stejné cenové hladině? Šlo by o focení Makro, portréty dětí, bižuterie. Marek

    Marek, 18.01.2016 | Reagovat

  • 96

    Lukeš

    Reaguje na (95) | Dobrý den, oba objektivy patří ke špičce ve své třídě. Pokud fotíte na větší vzdálenost asi bych skutečně doporučil Sigmu kvůli delšímu ohnisku.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 29.12.2015 | Reagovat

  • 95

    Avatar

    Dobrý den, který objektiv je prosím lepší pro macro focení, především hmyzu ? tento Tamron nebo Sigma 105mm f/2,8 EX DG OS HSM vzhledem k delšímu ohnisku ? děkuji

    Macrel P, 29.12.2015 | Reagovat

  • 94

    Maxant

    Reaguje na (93) | Dobrý den, oba budou ostřit. Tamron i Tokina mají motorek v těle. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 04.08.2015 | Reagovat

  • 93

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na tento: Objektiv Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon a ještě tento: Objektiv Tokina AT-X 11-16mm f/2,8 116 Pro DX II pro Nikon, Jestli funguje i zaostřování AF na Nikonu D3100, to jest jestli má integrovaný zaostřovací motorek, když v těle není. Děkuji za odpověď.

    Petr Šmolík, 03.08.2015 | Reagovat

  • 92

    Zelinka

    Reaguje na (91) | Dobrý den,

    Clona se mění podle zaostřovacích vzdáleností, proto může být clona vyšší. 

    Hezký den

     

    Jaroslav Zelinka - Megapixel, 17.07.2015 | Reagovat

  • 91

    Avatar

    Dobrý den, slyšela jsem, že u tohoto objektivu je možné nastavit clonu až na f/64 (ve spojení s D7000). V parametrech je však uvedena max. clona 32. Na těchto vašich stránkách http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-90-mm-f-2-8-di-macro-pro-nikon/recenze#product-sec-sample jsou ukázkové fotografie, které tuto clonu měly též nastavenou. Můžete mi prosím vysvětlit, jak je to možné? Předem děkuji.

    Romana, 16.07.2015 | Reagovat

  • 90

    Zelinka

    Reaguje na (89) | Dobrý den,

    Opticky úplně identické nebudou, nový model je kvalitnější. Nicméně ostření po stránce rychlosti a tichosti je zpracované podstatně lépe. 

    Přeji hezký den

     

    Jaroslav Zelinka - Megapixel, 15.07.2015 | Reagovat

  • 89

    Gieciová

    Dobrý den, v současné době používám Tamron AF SP 90mm f/2,8 Di Macro pro Nikon a zvažuji upgrade na tento model. Pomůžu si tím? Opticky budou víceméně stejné, ale u mého staršího tamronu mi vadí hlasité vysouvání a vcelku pomalé ostření...

    Paulína Gieciová, 15.07.2015 | Reagovat

  • 88

    Maxant

    Reaguje na (87) | Dobrý den, Tamron je na tom lépe, Jak opticky, světelně a ještě má stabilizaci. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 08.06.2015 | Reagovat

  • 87

    Avatar

    Dobrý den, těžce váhám mezi Nikkor 85mm f/3,5G ED VR AF-S DX Micro a Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon. Nějak se nemohu rozhodnout i když jsem spíše nakloněn Tamronu. Není to chyba? Nebo jaký makro objektiv byste mi doporučil pro D7200? Děkuji, Pavel.

    Pavel, 08.06.2015 | Reagovat

  • 86

    Maxant

    Reaguje na (85) | Dobrý den, no ano neměl by to být problém. 90mm je dostatečné ohnisko. A tento Tamron má velice slušnou kresbu. Pořízený snímek by měl být 50mm + mezikroužek. Tím se dotyčný dostal malinko blíže, ale i tak by to mělo jít zvládnout.  

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 08.06.2015 | Reagovat

  • 85

    Avatar

    Dobrý den, lze s tímto objektivem pořídit i takovýto záběr (http://www.megapixel.cz/foto/133816, za předpokladu trpělivého modelu samozřejmě .-) ). Děkuji!

    Martinigue, 08.06.2015 | Reagovat

  • 84

    Maxant

    Reaguje na (83) | Dobrý den, ano lze ho použít i na sport, ostření je dostatečně rychlé. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 06.06.2015 | Reagovat

  • 83

    Avatar

    dobry den je vhodny tento objektív na šport ? prepočet ohniskovej vdialenosti na DX je 135 mm chcel by som nejaky pevny svetelny objektiv na fotenie športu ma rychle ostrenie tento objektív kedze ma USD ultrasonicke ostrenie ako ma napriklad tamron 70-200 USD alebo Tamron 70-300 USD ktore su vyborne na šport ?

    mišo, 06.06.2015 | Reagovat

  • 82

    Maxant

    Reaguje na (81) | Dobrý den, ano je tomu tak, je perfektní. U N D5100 bude plně kompatibilní. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 05.06.2015 | Reagovat

  • 81

    Hlavatý

    Dobrý den zvažuji u vás koupit na splátky tento objektiv proto chci vybrat pořádně s rozvahou abych pak nelitoval výběru.Bude tento tamron s mým nikonem d5100 plně spolupracovat tzn ostření..má vlastní motor?Váhám ještě mezi Nikonem 85mm f/3,5 AF-S G DX Micro VR. Ale Tamron sp 90 je jak sem se dočetl něco jako legenda,tak se spíš přikláním pro tamron.Jen se chci ujistit že po optické kvalitě a mechanicke kvalite,viz stabilizace,volím správně?

    Petr Hlavatý, 05.06.2015 | Reagovat

  • 80

    Maxant

    Reaguje na (79) | Dobrý den, je nutná registrace víze zde: 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 19.05.2015 | Reagovat

  • 79

    Avatar

    Dobrý den, zpětnou slevu při koupi tohoto objektivu získám automaticky nebo se budu muset někde registrovat? Děkuji za odpověď.

    Iva, 18.05.2015 | Reagovat

  • 78

    Maxant

    Reaguje na (77) | Dobrý den, velice dobře. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 09.05.2015 | Reagovat

  • 77

    Avatar

    Jak je na tom tento objektiv ve funkci portrétního skla?

    Radek Duban, 08.05.2015 | Reagovat

  • 76

    Avatar

    Re na 75: Rozhodně je tenhle Tamron lepší. Opticky, stabilizací, světelností. Ten 85mm Nikon je "omyl" managorů z Nikonu - je jen na DX, navíc tmavší a opticky horší. Nikoni se ho snaží vnutit uživatelům DX těl jak náhradu za makro 105mm/2.8 G AF-S VR. Nemít 85/1.8G, tak si tenhle Tamron taky pořídím - je totiž dobrý jak na makro, tak na portrétování.

    SpookY, 17.04.2015 | Reagovat

  • 75

    Avatar

    Dobrý den, prosím o radu. Mám Nikon D90 a chci fotit makro, jak kytičky, tak hmyz,motýly atd. Je vhodnější a kvalitnější tento objektiv nebo Nikkor 85mm f3,5 G ED VR AF-S DX Micro, případně nějaký jiný? Zvažuji i mezikroužky APUTURE set 12,20,36 pro Nikon. Bylo by plně funkční automat. ostření, přenos clony atd. s některým z mých objektivů (mám AF -S Nikkor35 mm1:1,8 G DX, AF-S Nikkor 18-105mm 1:3,5-5,6 G ED a AF-S Nikkor 55-300mm1:4,5-5,6 G ED) a dosáhla bych v kombinaci s mezikroužky s některým z mých objektivů zvětšení 1 : 1 a při jaké zaostřitelné vzdálenosti? Děkuji za odpověď. Jarmila

    Jarmila, 01.03.2015 | Reagovat

  • 74

    Maxant

    Reaguje na (73) | Dobrý den, ano je součástí jak clona tak krytky. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 15.01.2015 | Reagovat

  • 73

    Avatar

    Dobry den, mohu se zeptat co je soucasti baleni tohoto objektivu? Krytky, slunecni clona? Ja abych vedel co pripadne si doobjenat pri koupi ;) dekuji a hezky den.

    Tomáš, 13.01.2015 | Reagovat

  • 72

    Maxant

    Reaguje na (71) | Dobrý den, osobně bych si vybral Tamron. Příjde mi opravdu lepší. Pokud by jste měl možnost se zastavit na prodejně, lze vyzkoušet.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 13.01.2015 | Reagovat

  • 71

    Avatar

    Dobrý den, mohu Vás poprosit o srovnání tohoto objektivu s tímhle Tokina AT-X 100mm f/2,8 AF PRO D? Ohnisko mají víceméně podobné, světelnost stejnou. Jedná se mi spíše o celkovou kresbu (předpokládám, že tamron by měl kreslit i lépe do krajů, když je určený pro FF), bokeh a nakonec clonu u minimální ostřící vzdálenosti (cca 30cm). Tělo mám N D7100, takže aut. ostření u Tokiny je v pohodě. Moc děkuji. Jirka

    Jirka Z., 11.01.2015 | Reagovat

  • 70

    Bouška

    Reaguje na (69) | Dobrý den, pro Vaše potřeby je určitě lepší tento 90mm objektiv. Na portréty je 180 mm už moc.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.12.2014 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Dobrý den, uvažuji o Tamronu SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon a Tamronu AF SP 180mm f/3,5 Di LD FEC Macro pro Nikon. Bylo by to tak 50/50 focení makra a portrétů. Chtěl bych se zeptat jaký je podle vás kvalitnější co se týče ostrosti a kresby a bokehu. S jakým bych měl větší využití co se týče těchto dvou kategorii. Děkuji moc za odpověď a rady které bych mohl použít při rozhodování.Luky

    Lukyn, 22.12.2014 | Reagovat

  • 68

    Maxant

    Reaguje na (67) | Dobrý den, ano bude ostřit.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 02.12.2014 | Reagovat

  • 67

    Avatar

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda bude tento objektiv ostřit s nikonem D5100? Předem děkuji za odpověď

    Monika, 02.12.2014 | Reagovat

  • 66

    Maxant

    Reaguje na (65) | Dobrý den, oba jsou perfektní. Osobně bych ale volil delší ohnisko. Lépe se sním bude pracovat. Lze vyzkoušet na naší prodejně.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 03.09.2014 | Reagovat

  • 65

    Havlena

    Dobrý den, prosím o radu. Rozhoduji se mezi tímto objektivem nebo Sigmou 105mm f/2,8 EX DG OS HSM MACRO (http://www.megapixel.cz/sigma-105-mm-f-2-8-ex-dg-os-hsm-macro-pro-nikon-uterka-sigma-zdarma). Jde mi hlavně o detailní focení hmyzu apod... Který byste doporučili a proč? Dík

    David Havlena, 02.09.2014 | Reagovat

  • 64

    Maxant

    Reaguje na (63) | Dobrý den, osobně jsem používal starší verzi tohoto objektivu, který měl katastrofálně pomalé ostření, ale dobrou kresbu. Tento objektiv ostří opravdu rychle díky USD. Rychlost je o malinko pomalejší ale rozhodněto není nijak zásadní. Tedy pokud ne 105mm vyzkoušel bych tento objektiv. Pokud máte možnost se zastavit, rádi Vám vyzkoušení umožníme na prodejně.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 14.07.2014 | Reagovat

  • 63

    Synáč

    Dobrý den, zeptám se na již několikrát odpovězený dotaz, ale trochu jinak. Přemýšlím o makro objektivu (1:1 je tedy podmínka), zároveň bych byl rád, kdyby 1:1 bylo alespoň kolem 30cm od roviny čipu (zde je to cca asi 29cm) a poslední věc - objektiv bude používán na D7100 (tedy 24MPix čipu). Můžete mi poradit a říct svůj názor jaký makroobjektiv volit? Původně jsem přemýšlel o Nikkoru 60mm micro, ale myslím, že ohnisko by mi nevyhovovalo a zvětšení 1:1 má, když je focený předmět téměř u čočky. Poté jsem přemýšlel o Nikkoru 85mm micro, ale nejsem si jistý, jestli je dostatečně kvalitní (kresba, kvalita zpracování atd.) pro D7100. Nebráním se objektivům na FF. Sice pro mě zatím nejsou potřeba, ale co není, může být časem. Proto mě zaujal tento objektiv. Sice jsem vždy dával přednsot sklům od Nikonu, ale možná je na čase udělat změnu. Samozřejmě jsem také prohlížel Nikkor 105 mm micro, ale cenový rozdíl je celkem propastný a nejsem si jistý, jestli skutečně kvalitativní rozdíl mezi tímto skle ma Nikkorem 105 mm micro se vyrovná cca 10 000 Kč. Přecijen Nikkor už také není nejmladší. Můžete mi poradit, jaký byste mi doporučili? Fotit budu především makro (ač nevylučuji použití objektivu i na jiné "nemakro" focení, ale mám i jiné objektivy, takže tento budu chtít především na makro). Nemám vyloženě vytříbený obor focení, takže bych rád, aby byl objektiv univerzální - tedy aby s ním šel vyfotit hmyz bez vyplašení, květiny a případně jiné pokusy. Četl jsem, že tento objektiv pomaleji ostří, je to ale opravdu takový problém? Například v porovnání s Nikkorem 16-85mm? Budu rád za váš názor. Díky

    Václav Synáč, 13.07.2014 | Reagovat

  • 62

    Michalík

    Reaguje na (61) | Dobrý den, je dost pomalý v ostření takže to trochu limituje použití ale jinak je poměrně detailní a kvalitní. Na portréty jej využít lze, ale přeci jen myslím, že Nikon 85mm/f1,8 je o trochu lepší. Na koncerty bych jej příliš nedoporučil právě z důvodu pomalého ostření. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 23.06.2014 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    Chtěl bych se zeptat, jak je tento objektiv hodnocen jako portrétní sklo. Např. ve srovnání s Nikonem 85/1.8G. Ohnisko je na portréty dobré a co se týče vlastností, tak i když nejde o "světelnou f/1.8", vypadá to, že by stabilizace mohla z tohodle skla dělat špičkové sklo s univerzální použitím - makro + portrét + delší ohnisko při špatném osvětlení (sál, koncert).

    SpookY, 22.06.2014 | Reagovat

  • 60

    Michalík

    Reaguje na (59) | Dobrý den, aspoň vidíte, že co člověk to názor. Mě osobně se více libí na Sigmě bokeh. S Tamronem jsem fotil a je super ale dle mého nemá takový hezký bokej jako Sigma. Jinak ať koupíte tento Tamron, kde vidím stabilizaci jako velkou výhodu nebo zmíněnou Sigmu neuděláte chybu ani s jednim. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 01.04.2014 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Reaguje na (58) | Dobrý den, kolega Vojtěch Florián na Sigmě 105 radí tento Tamron a Vy Sigmu 105, tak jak to je a co vybrat na Nikon D7100 může to být i jiná značka.Jedná se o focení makra 1:1 podmínka.

    Pepa, 31.03.2014 | Reagovat

  • 58

    Michalík

    Reaguje na (57) | Dobrý den, volil bych Sigmu 105mm, pak tento Tamron 90mm se stabilizací a nakonec Nikon 85mm makro. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 14.03.2014 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Dobrý den. Rozhoduji se mezi tímto objektivem a Nikonem 85 a Sigmou 105. Můžete mi poradit, který z nich je nejlepší ? Fotit budu makro, detail, a sem tam nějaký portrét. Zatím Tělo D3100 do budoucna D5300. Předem díky za radu, pěkný den !

    Petr, 14.03.2014 | Reagovat

  • 56

    Michalík

    Reaguje na (55) | Dobrý den, ne, objektiv se při ostření nevysouvá, ostření probíhá uvnitř. Starší nestabilizovaná verze se vysouvá.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 11.02.2014 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli se objektiv při zaostřování vysouvá, či nikoli. Děkuji za odpověď

    Dušan, 10.02.2014 | Reagovat

  • 54

    Florian

    Reaguje na (53) | Dobrý den, ano lze to. Tento model má již ultrasonické ostření, kterému toto doostřování nijak neškodí.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 03.02.2014 | Reagovat

  • 53

    Krátký

    Dobrý den,mám v plánu tento makro objektiv a četl jsem na něj recenzi,kde se zmiňovalo,že při automatickém ostření si lze doostřovat manuálním kroužkem na objektivu.Je to pravda a jestli ano,neškodí to,Děkuji.

    David Krátký, 03.02.2014 | Reagovat

  • 52

    Florian

    Reaguje na (51) | Dobrý den, použití telekonvertorů u tohoto objektivu není možné.

    Vojtěch Florián - Megapixel, Systémový specialista, 27.01.2014 | Reagovat

  • 51

    Avatar

    Dobrý den, jdou s tímto objektivem použít telekonvektory? Popřípadě jaké, děkuji.

    Honza, 25.01.2014 | Reagovat

  • 50

    Avatar

    dobry den, tento objektiv stoji podstatne mene nez Nikon 105 2,8 , je opravdu ten Nikon o tolik lepsi nez tento Tamron?

    Martin Dudek, 24.01.2014 | Reagovat

  • 49

    Florian

    Reaguje na (48) | Dobrý den,

    ano kolega myslel zaostřenou vzdálenost. Jedná se o vlastnost většiny makroobjektivů. Na minimální zaostřitelnou vzdálenost, tedy kolem zvětšení 1:1 se zvyšuje minimální clona.

    Vojtěch Florián - Megapixel, Systémový specialista, 23.01.2014 | Reagovat

  • 48

    Avatar

    Reaguje na (47) | Přeji hezký den, děkuji za odpověď a dovolím si ještě 2 dotazy: 1. předpokládám (snad správně) že jste měl asi namysli od určité vzdálenosti zaostřeného objeku...protože ohnisková vzdálenost je u tohoto objektivu jaksi pořád stejná.(90 mm)- je tomu tak nebo to je ještě jinak? 2. a pokud je odpověď na první otázku ano, tak u objektivu nikon 105 macro je také nastavována nejnižší možná clona v závislosti na vzdálenosti zaostřeného bodu? Děkuji

    jiri parůžek, 22.01.2014 | Reagovat

  • 47

    Vacek

    Reaguje na (45) | Dobrý den, ano to je v pořádku. Některé objektivy umožnují nastavení nejnižší clony až od určité ohniskové vzdálenosti.

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 22.01.2014 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    ještě upřesním- objektiv je na nikon D7100

    jiri parůžek, 21.01.2014 | Reagovat

  • 45

    Avatar

    Koupil jsem si u vás tento objektiv. Občas se mi ale stává, že mě to nechce pustit na nižší clonu - prostě se to zasekne například na 4,5..případně 4 a i když mám režim priorita clony, tak prostě ne a ne. A pak si to "rozmyslí" a jde clona 3, někdy i těch 2,8..a pak zase ne. je to nějaká chyba objektivu nebo objektiv nějak nastavuje min clonu s ohledem na expoziční podmínky ? A pokud ano, podle čeho se řídí? paradoxně je to totiž tak, že když je dostatek světla, tak klidně to dá tu clonu2,8..a když je světla míň tak ne..

    jiri parůžek, 21.01.2014 | Reagovat

  • 44

    Avatar

    Děkuji za odpověď. Mám takovou možná pošetilou zásadu nekupovat ohledně skel či těla nic, kde je napsáno made in China. Ještě cca dvě výplaty a udělám si radost. S pozdravem S.Kolouch.

    Stanislav Kolouch, 18.01.2014 | Reagovat

  • 43

    Vacek

    Reaguje na (42) | Dobrý den, tento objektiv Tamron je vyroben v Japonsku.

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 18.01.2014 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Dobrý den, přijdu-li k vám na prodejnu koupím si tento objektiv made in Japan, nebo made in China či made in .... ? Děkuji za odpověď

    Stanislav Kolouch, 18.01.2014 | Reagovat

  • 41

    Florian

    Reaguje na (40) | Dobrý den,

    netestujeme, ale pokud by jste si to přál není problém obejktiv vyzkoušet. Ale co se týká přesnosti ostření, tak to nemusí být vůbec vypovídající, protože záleží vždy na konkrétním objektivu a těle. Může se stát, že na jednom fotoaparátu bude objektiv přesný a na jiném ne, ale jedná se o vyjímečné situace.

    Vojtěch Florián - Megapixel, Systémový specialista, 16.01.2014 | Reagovat

  • 40

    Avatar

    Dobry den, Chtel jsem se zeptat, v pripade, ze bych si objednal u vas tento (pripadne jinsi) objektiv, testujete jejich ostreni/funkcnost pred odeslanim? Pripadne kdyby to bylo me prani, otestovali byste jej jeste nez byste jej zaslali? Nemyslim nejake slozite testovani, pouze nasazeni na telo, rychle ozkouseni ostreni a funkce stabilizatoru. Moc Vam dekuji za odpoved, I.J.

    Ivan Jablonsky, 16.01.2014 | Reagovat

  • 39

    Florian

    Reaguje na (37) | Dobrý den,

    minimální zaostřovací vzdálenost je 30cm od snímače.  pokud máte podezření na nějaké špatné ostření, zkuste se s obejktivem a fotoaparátem stavit u nás na prodejně a porovnáme to s jiným kusem.

     

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 08.01.2014 | Reagovat

  • 38

    Vacek

    Reaguje na (36) | Dobrý den, objektiv Nikon 105mm je jeden z nejlepších makro objektivů na trhu. Rozdíl je rozhodně v rychlosti ostření, zpracování, aberace, kresba. Samozřejmě rozdílná je i cena objektivů...

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 07.01.2014 | Reagovat

  • 37

    Avatar

    Zdravim.mam tento objektiv a zda sa mi, ze ma nejake pomale ostrenie.a vobec mi neche zaostrit z blizka na urcity predmet.Aka je minimalna zaostrovacia vzdialenost ?Samozrejme myslim od cipu. Dakujem

    Roman Spurný, 07.01.2014 | Reagovat

  • 36

    Avatar

    Reaguje na (35) | Moc děkuji za odpověď, já hledám právě objektiv na můj Nikon D 700, který by zvládl detaily (na svatbách, při focení newborn) a zároveň portréty, abych nemusela kupovat dva s podobným ohniskem...a je rozdíl mezi tímto Tamronem a Nikonem 105mm f/2,8 G NIKKOR AF-S Micro IF-ED VR nějak výrazný? Vyplatí se mi investovat do dražšího Nikonu? U té Nikonové 105 2,8 mně malinko odrazuje ohnisko pro focení portrétů,to by mi vyhovovalo spíše těch 85mm asi, ale tím zas nejdou detaily..... Přeji krásný večer a ještě jednou děkuji za odpověď, Eva

    Eva, 05.01.2014 | Reagovat

  • 35

    Florian

    Reaguje na (34) | Dobrý den,

    pokud vám bude vyhovovat dané ohnisko dají se sním výborně fotit i portréty. Ale pokud nehledáte zároveň makro objektiv a primární jsou ty portréty volil bych spíše ten Nikon 85mm f/1,8.

     

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 04.01.2014 | Reagovat

  • 34

    Avatar

    Dobrý večer, můžu se zeptat, jak je na tom tento objektiv na focení portrétů?Nebo je pro tyto účely lepší koupit spíš Nikon 85 1, 8G nebo pak Nikon 105 2, 8 Macro? Předem moc děkuji za odpověď, Eva

    E, 04.01.2014 | Reagovat

  • 33

    Bouška

    Reaguje na (32) | Dobrý den, specializovaný makroobjektiv je NEPOROVNATELNĚ kvalitnější pokud jde o kvalitu fotek. Kromě toho umožňuje dosáhnout daleko většího zvětšení.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 30.12.2013 | Reagovat

  • 32

    Avatar

    Dobrý den. Možná se budu ptát trochu blbě, ale chci v tom mít jasno, abych následně vybral správně. Proč si pořizovat speciálně makroobjektiv, když zoomovým objektivem, např. - http://www.megapixel.cz/nikon-70-300mm-f45-56-g-af-s-zoom-nikkor-if-ed-vr, je možno při nejkratší možné zaostřitelné vzdálenosti a použitím nejdelšího ohniska možno také přiblížit objekt velmi solidně a blízko. Samozřejmě v případě tohoto objektivu (Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon) hraje svou roli také světelnost, nicméně na makro fotky se stejně cloní spíše na vyšší clonová čísla. Prosím tímto o vyjasnění, jak to v tomto ohledu je, tedy zdali se dá uvedeným zoomovým objektivem nahradit makroobjektiv či je tomu jinak a makroobjektiv má své přednosti, které prostě žádným sklem nebo čímkoliv jiným nenahradím. Děkuji moc, Filip.

    Pavel Hrubeš, 29.12.2013 | Reagovat

  • 31

    Bouška

    Reaguje na (30) | Dobrý den, rychlost AF je na cca stejné úrovni s 18-105, dokonce možná o něco lepší. Nicméně na včelu v letu to stejně nestačí. Ale pro Vaše potřeby je tento objektiv vynikající, mohu doporučit.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 23.12.2013 | Reagovat

  • 30

    Avatar

    Dobrý den, v podstatě se stále točíme okolo stejného tématu, ale rád bych si to upřesnil. Chtěl bych sklo na makro (ideálně skvělé :-)), ale také mám omezené finance. Podle odpovědí jsem usoudil, že pokud chci fotit i rychlejší hmyz je lepší delší ohnisko. Takže těch 90mm u Tamronu by mohlo stačit. Ale co zmiňovaná rychlost ostření - je citelně pomalejší než například seťák 18-105, který na své D7100 mám? Rád a často fotím například i včely a ty jsou celkem klidné, ale rychlé. Jaký typ (kompromis kvality a ceny) vidíte na podobný účel? Velice děkuji za již psané cenné odpovědi!

    Martin Nezbeda, 22.12.2013 | Reagovat

  • 29

    Krátký

    Děkuji za odpověď.Myslel jsem si to,že se nesežene,ale tak zkusil jsem se zeptat odborníka.Tak je to blízko,no,to je pravda.Ale jestli ostří min při nějakých 16 cm,tak to je v pohodě,jelikož z L820 co teď vlastním jsem zvyklý na centimetry,takže si v podstatě přilepším...

    David Krátký, 20.12.2013 | Reagovat

  • 28

    Bouška

    Reaguje na (27) | Dobrý den, do 14000 Kč bohužel univerzální makroobjektiv nepořídíte. 40mm objektiv má nevýhodu v tom, že musíte být příliš blízko, takže hmys nejspíš vyplašíte. Ale jinak to samozřejmě jde.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.12.2013 | Reagovat

  • 27

    Krátký

    A existuje nějaký objektiv pro Nikon do 14000 Kč,který by byl vhodný pro macro a byl by trochu universální na ty ostatní věci? Nebo teda asi koupim ty dva,ale zas s tou 40 mm se asi hmyz moc fotit nedá.Na rostily atd,prostě věci co neutíkají je snad dobrý,ale tak třeba pavouci atd. co moc neutíkají se s tou 40 taky dají fotit.né.Nebo jak to vydíte?

    David Krátký, 20.12.2013 | Reagovat

  • 26

    Bouška

    Reaguje na (25) | Dobrý den, obávám se, že fotit makro z ruky je velice obtížné i s objektivem, který je vybaven stabilizátorem. Ale je fakt, že stabilizátor aspoň trochu pomůže. Světelnost paradoxně nehraje moc velkou roli, protože pro dosažení alespoň nějaké hloubky ostrosti budete muset  tak jako tak víc zaclonit. Ohnisko 90mm je na focení hmyzu nejlepší z těch, co navrhujete. Jedná se o teleobjektiv, který není univerzálně použitelný, takže v každém případě budete potřebovat ještě nějaký základní objektiv se zoomem. Vámi zmíněný 18-105mm je myslím ideální.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.12.2013 | Reagovat

  • 25

    Krátký

    Dobrý den,měl bych pár dotazů.Chystám koupit zrcadlovku Nikon 5100 a teď se rozhoduji co koupit za objektiv.Chtěl bych do objektivů investovat max 14000 Kč a fotil bych hlavně makro(hmyz,květiny,houby,kapky atd.),dále zemědělské stroje v terénu při práci a pak sem tam zvířata v pohybu a přírodu.Po prvý jsem se rozmýšlel o Nikon 18-105mm f/3,5-5,6 AF-S DX G ED VR + Nikon 40mm f/2,8 AF-S G DX Micro.Ale nikon 40 mm nemá stabilizaci a na hmyz je asi horší(kratší vzdálenost na ostření).Pak jsem přemýšlel jen o samotném Tamronu 60mm f/2(má výbornou světelnost,ale také bez stabilizace) a teď přemýšlím o koupi samotného objektivu Tamron SP 90mm f/2,8(má sice trošičku horší světelnost,ale zase má stabilizaci).Tak mé otázky jestli s tamronem 90mm bych mohl fotit v pohodě,to o čem jsem se zde zmínil a pak bych se chtěl zeptat,jaké jsou snímky,když se fotí makro z ruky s objektivem bez optické stabilizace a se stabilizací(kvalita,rozmazanost atd.)? Děkuji za odpověď.

    David Krátký, 20.12.2013 | Reagovat

  • 24

    Bouška

    Reaguje na (23) | Dobrý den, na APS-C snímači se úhel záběru přepočítává koeficientem 1,5x a je vynikající.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 16.12.2013 | Reagovat

  • 23

    Avatar

    Dobrý den, chci se vás zeptat jaký je u tohoto objektivu přepočet ohniskové vzdálenosti pro snímače formátu APS-C a jak byste hodnotil vhodnost použití pro tento formát na Macro. Děkuji

    Libor Kočnar, 14.12.2013 | Reagovat

  • 22

    Bouška

    Reaguje na (21) | Dobrý den, já bych asi vybral tento Tamron, ale chybu neuděláte ani s Nikonem 60/2,8.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.12.2013 | Reagovat

  • 21

    Juřinová

    A ktery by jste mi doporucil?

    Hana Juřinová, 09.12.2013 | Reagovat

  • 20

    Bouška

    Reaguje na (19) | Dobrý den, jsou naprosto srovnatelné.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.12.2013 | Reagovat

  • 19

    Juřinová

    Dobrý den. Zvazuji koupi macro objektivu. Puvodne jsem chtela sahnout po objektivu Nikon 60mm, f/2,8, abych ho mohla pouzit i na portrety - ale ted me docela zaujal i tento objektiv. Jak si stoji tyto dva v porovnani kvality obrazu?

    Hana Juřinová, 09.12.2013 | Reagovat

  • 18

    Bouška

    Reaguje na (17) | Dobrý den, tohle je novější verze vybavená stabilizátorem obrazu a je lepší, než ta starší, kterou zmiňujete.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 09.12.2013 | Reagovat

  • 17

    Avatar

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaký je rozdíl mezi tímto objektivem Tamron SP 90mm f/2,8 Di Macro VC USD pro Nikon a objetivem Tamron SP AF f/2,8 Di Macro pro Nikon. A popřípadě který z nich je lepší na tělo Nikon D3100. Děkuji :)

    Míša, 08.12.2013 | Reagovat

  • 16

    Bouška

    Reaguje na (15) | Dobrý den, je sice o trochu dražší, ale doporučil bych stativ Triopo GT-3128, je velmi dobrý.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.12.2013 | Reagovat

  • 15

    Avatar

    Dobrý den, můžete mi doporučit vhodný stativ s otočnou středovou tyčí na focení makra s tímto objektivem do 3500kč? Mám Nikon d5100. Děkuji.

    Jan, 30.11.2013 | Reagovat

  • 14

    Maxant

    Reaguje na (13) | Dobrý den, ano bude.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 12.10.2013 | Reagovat

  • 13

    Avatar

    Dobrý den chtěl jsme se zeptat jestli tento objektiv bude automaticky ostřit na Nikonu D60. Děkuji

    Drahoslav Peka, 11.10.2013 | Reagovat

  • 12

    Korč

    Reaguje na (11) | Dobrý den, makroobjektivy obecně podávají technicky nejkvalitnější obraz než extrémně světelná skla. Tamron 90 ale poměrně pomalu zaostřuje. Doporučil bych Nikoňáckou verzi, která je velmi rychlá a na portrét ji lze použít více než dobře.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 24.08.2013 | Reagovat

  • 11

    Avatar

    Dobrý den. Objektiv je dobře hodnocen i jako portrétní. Jak je na tom dle vás ve srovnání s 85mm 1.8G od Nikonu, vyplatí se více ten či onen za předpokladu, že budeme hodnotit objektiv bez ohledu na makro? Jde mi o srovnání celkové kvality. Je makro příjemný bonus u tohoto kousku (předpokládám poměr běžné/makro využití 80/20), nebo stojí za to mít lepší světelnost a jít do "značky" od Nikonu? A ve srovnání s Nikon 105mm 2,8 Micro vzhledem k téměř poloviční ceně? Děkuji.

    Pavel, 24.08.2013 | Reagovat

  • 10

    Svoboda

    Reaguje na (9) | Dobrý den, nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 30 cm od roviny snímače, záleží tedy na tom, na jakém těle bude objektiv nasazen, ale můžete počítat se vzdáleností okolo 14-15cm.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 16.08.2013 | Reagovat

  • 9

    Avatar

    Dobrý den, jaká je nejkratší zaostřitelná vzdálenost u tohoto objektivu? Myslím vzdálenost od přední čočky při zvětšení 1:1. Děkuji.

    Honza, 13.08.2013 | Reagovat

  • 8

    Svoboda

    Reaguje na (7) | Dobrý den, Tamron má trochu lepší rozlišovací schopnost, ale např. rychlost ostření a stabilizátor má lepší Nikon. Pokud fotíte pohybující se brouky, tak doporučuji Nikon, ale jestliže fotíte např. tištěné spoje, tak bude lepší pořídit Tamron a ušetřený peníz investovat do světel, makrokolejnic, nebo stativu.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 03.07.2013 | Reagovat

  • 7

    Avatar

    Dobrý den, plánuji nákup makroobjektivu a byl jsem rozhodnut pro výborný a vychvalovaný Nikon 105mm f/2,8 G NIKKOR AF-S Micro IF-ED VR i z toho hlediska, že tento Tamron, také údajně velmi dobrý, byl cenově Nikonu 105 velmi podobný. Teď ale, když jste tento Tamron takto zlevnili, tak mám opravdu dilema co vzít. Jsou na tom v porovnání kvality fotografií tento Tamron 90 f/2.8 a zmíněný Nikon 105 f/2.8 podobně nebo má jeden z nich navrch. Který by byl více vhodný pro Nikon D7100? Cenu v tuto chvíli neřeším. Děkuji J.Š.

    Jiří Švec, 02.07.2013 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Test tohoto nového Tamronu včetně porovnání se starší verzí na Nikonu D800 jsem zveřejnil na http://www.makofoto.cz . Najdete tam jak klady, tak zápory tohoto objektivu. Ačkoliv nemá konstrukčně se starší verzí objektivu nic společného, má vyšší ostrost než jeho předchůdce.

    makofoto, 10.04.2013 | Reagovat

  • 5

    Svoboda

    Reaguje na (4) | Dobrý den, na Tamron 90mm jsme zatím zaznamenali snad jen pozitivní ohlasy. Vzhledem k množství spokojených uživatelů bych šel spíše do Tamronu.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 03.04.2013 | Reagovat

  • 4

    Avatar

    Dobrý den, koukám, že cena šla trochu dolů. No, pokukuji buďto po sigmě 105 OS nebo po tomto Tamronu. Sigma dlouhodobě není skladem. Jaký je prosím názor odborníka ohledně srovnání těchto dvou objektivů. Je mi jasné, že jste jej asi ještě nezkoušeli, ale k čemu se přikláníte? Budu fotit kytičky a portréty. Že budu blíže objektu mi zase tak nevadí. Děkuji Jirka

    Jirka, 02.04.2013 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Reaguje na 1 | Souhlasím s tím, že vzhledem k tomu, že to není systémový objektiv ale objektiv tzv.třetího výrobce, je jeho cena opravdu zbytečně vysoko. Já mám původní, nestabilizovanou verzi, opticky je to vynikající mašinka, ale pokud bude nový model konstrukčně podobný tomu staršímu, tak bych za něj 22 litrů nikdy nedal. Sice jsem četl, že jeho konstrukce byla vylepšena, ale bůhví jak to bude. Navíc pouhý pohled na vnitřní uspořádání čoček mi osobně jasně říká, že tento objektiv s tím starým má společný jen základní název, protože původní má 10 čoček v 9 skupinách, zatímco nový 14 v 11. Takže to, že starý byl opticky delikatesní, neznamená, že takový bude i nový. Ale jsem na něj zvědav. To jo.

    Taffey, 27.12.2012 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím