Magazín

Rozhovory

Klient u nás ví, za co utrácí, říkají zakladatelé multifunkčního kreativního prostoru The Chapter

Monika AlinčováAktualizováno: 25. 3. 2022 v 15:17 • Rubrika: Rozhovory

Klient u nás ví, za co utrácí, říkají zakladatelé multifunkčního kreativního prostoru The Chapter

Navštívili jsme designově unikátní multifunkční kreativní prostor The Chapter Studio, které už využil například Forbes, ECCO obuv, magazín Elle nebo značka Sony. Zeptali jsme se jeho tvůrců, Jirky, Dominika a Báry, jak celý nápad vznikl a kdo může Chapter využívat ke své tvorbě.

Obsah

Jak se vůbec Chapter zrodil?

Chapter se rodil asi 5 let, protože jsme čekali, až tenhle prostor uvolní jeho bývalý nájemník. Takže to nějakou dobu trvalo. A nakonec to přišlo v tý nejhorší době, v době covidový, ale stejně jsme do toho šli… Samotná příprava prostor trvala asi půl roku, protože jsme téměř všechno dělali svépomocí.

Chapter recepce | Megapixel

Komu je tento prostor primárně určený?

Ta cílovka je asi hodně široká. Spouštěli jsme to primárně jako photo ateliér a eventový prostor, záhy jsme ale zjistili, že Chapter je dost zajímavý i pro produkce videí nebo podcastů… Takže cílovka je v podstatě jakýkoliv tvůrce. Ale plánujeme tady i nějaké galerijní počiny. Ono je to teď vlastně těžký říct, protože se to teprve vyvíjí a kde přesně je naše cílovka, tj. na koho se zaměřit například v marketingu, zjišťujeme trochu za pochodu.

Díky těm eventům je to hodně rozmanitý. Už to tady poptávali tanečníci tanga, ale budou tu taky přednášky o mentální hygieně nebo event Forbes 30 pod 30 Alumni.

Vy jste zároveň i tvůrci Fotonauta, což je originální fotobudka s netradičním designem, která už objela přes tři tisíce akcí. To je podle mě super koncept a jste s tím úspěšní. Kdy vlastně přišla ta motivace udělat něco dalšího?

No, to je takový věčný problém Jirky, který neustále vymýšlí něco nového. Zároveň máme i grafické reklamní studio, který se stará například o Fotonauta. Vždycky jsme chtěli mít k tý tvorbě ještě ateliér a prostory, takže to byl takový organický vývoj.

U nás je to vlastně tak, že Jirka je takový věčný startovač, který furt něco vymýšlí, ale už ho pak nebaví se o to starat, takže na to si vždycky někoho najde.

To máte hezky rozdělený. Jirka vymýšlí a Dominik to dotahuje? 

Jirka to i dotahuje, ale Dominik o to následně pečuje, abychom udrželi kvalitu. :) Bára se nám pak stará o marketing.

Jaké akce už tady proběhly?

Zatím jsme tu měli nahrávání nějakých podcastů pro Ecco obuv, Sony a Xiaomi natáčeli reklamní videa, bylo tu focení pro Elle, Samsung tady měl live stream. A Megapixel u nás natáčí podcast. :)

Co byla vaše inspirace při tvorbě designového konceptu celého prostoru?

Asi náš starý ateliér. Vycházeli jsme hodně z toho loga, které visí nad kuchyňskou linkou a vzniklo jako první, kdy Jirka skládal starý písmena s novýma, tím vytvořil typografii a to se promítlo do celého interiéru.

Ono to není jen o vychytání samotného prostoru do nejmenšího detailu, ale taky o webovém řešení a sociálních sítích. To spolu všechno musí souviset…

Přesně tak. My hodně komunikujeme spíš přes vizuálno než přes texty, takže pro nás je klíčovou sociální sítí Instagram. Na webovkách ještě pracujeme, sledujeme jak na ně lidi reagují a na to budeme reagovat my. Teď začínáme s reels videama, tak uvidíme, jak nám to půjde.

Hodně si ceníme sdílení od lidí, kteří sem chodí, protože to vidí zase jinýma očima a když z toho pak vyjde hezká fotka, rádi ji s pár slovy přesdílíme. My už to máme hodně okoukané, jak jsme tu pořád, takže cizí oko občas najde něco, co my už nedokážeme tolik ocenit. :)

@the_chapter_studio na Instagramu

Když se rozhlédnu, jak to tu vypadá, Chapter cílí spíš na mladší lidi, tvůrce?

To bychom úplně neřekli. Spíš cílíme na profesionální tvůrce. Je tu kvalitní technika, to zázemí má úplně jinou hodnotu než nějaká kreativní garáž. Máme tu špičkový světla a příslušenství od Profoto, profi maskérskej stůl, steamer… Prostě všechno, co může foto nebo videoprodukce potřebovat. 

Když přijde na plac klient, tak ví, za co utrácí. Je tu místo pro posezení s klientem, místo na focení a natáčení. V podstatě dostanete full service. A to jak na tvoření, tak na eventy. Máme tady fotobudku Fotonaut, dokážeme zařídit program, catering, dobrý kafe…



Co se týče té techniky, máte tady světla, pozadí, velký studiový fabion. Co třeba foťáky, kamery, mikrofony? Musí to mít klient vlastní nebo máte i u toho možnost zapůjčení?

Fototechniku máme z Megapixelu a to, co tu není, jsme schopni sehnat. Tím, že jsme sami tvořili videa, tak jsme vycházeli z reálných zkušeností a vlastních potřeb. Zároveň nám to tu pomáhali vybavovat i profesionální fotografové, kteří nám dali taky super tipy, co pořídit. Doptávali jsme se specialistů a čerpali z prvních akcí, co tu proběhly. Takže jsme si dali opravdu záležet, aby to stálo za to.

Bylo nějaké vybavení, na které se vás klient zeptal a vás to zarazilo? Něco, co vás předem vůbec nenapadlo?

Asi paravan na převlékání. To nás trochu překvapilo, když jsme tu měli focení s Elle, protože většina modelek nemá problém se před produkcí převlékat, ale vlastně je to logický. Takže jsme asi týden hledali vhodný paravan a už ho máme. :) Takže díky klientům taky doplňujeme, co chybí.

Je tady hodně uměleckých kousků. Jak jste k nim přišli?

No většina nám visela doma. Třeba jeden je z výstavy od Pasty Onera, která byla v Mánesu. Last Day in Paradise. Pak tu je Rostislav Liška, který má studio Albinus Grammar, od Škapy máme pokreslenou elektroskříň a jeden obraz. V zasedačce visí obraz od Honzy Vytisky. Ta světla jsou od Marka Šilpocha, se kterým nás propojil Honza Kasl.

My všichni máme vztah k umění, takže proto tady najdete hodně zajímavých věcí. Jediná věc, na který se neshodneme je plastovej lustr od Fatboye. Jirka usoudil, že je potřeba ten industriální styl něčím rozbíjet, tak jsme zapojili pár divných věcí.

Obraz od Jana Vytisky - Meeting room

Měli jste v merku třeba i jiný prostor, nebo tohle byla první a jasná volba?

Neměli, na tohle jsme čekali dlouho, protože moc takových prostorů v Praze není. Už jsme měli v hlavě, jak to může vypadat. Navíc jsme v přízemí a máme dva oddělené vchody, což je pro tyhle účely super. Když si klient nese techniku, má perfektní přístup. Plus je skvělá ta lokalita. Hodně to teď tady v Holešovicích ožívá, v okolí přibývají dost zajímavé podniky…

Zajímavost ještě je, že se v tomhle prostoru původně stavělo takové opláštění na vysílač na Ještědu a my tu jeden z těch plášťů máme. Chtěli bychom ho ještě zapracovat do interiéru.

Máte v plánu s některými z těch podniků spolupracovat? Protože kaváren, bister a podobně je tu opravdu dost a hodně z nich má skvělou osobitost.

My už vlastně s některými spolupracujeme. Catering nám třeba dělá Osada, kafe bereme z Doubleshotu. Chtěli bychom spolupracovat s Coca-Colou, protože tu máme jejich stylovou lednici ze 30. let. Tak už ji jen naplnit.

Oslovujete zatím aktivně všechny klienty nebo už oslovují i klienti vás? Protože jste v začátcích a rozjezd dá v tomhle ohledu většinou více práce.

Obojí, my si nějaké klienty neseme už z předchozích projektů, třeba přes Fotonauta. Jiné máme přes nějaké známosti a samozřejmě už fungují i sociální sítě, kde nás sdílelo hodně lidí s velkým dosahem. Přes Instagram jsme už získali několik zakázek.

Jak na Chapter lidé reagují? Myslím, že to je fakt příjemný místo pro tvorbu, ale i pro takový ten chill.

Máme hodně dobrý feedback, lidem se odsud nechce a schůzky se nám většinou protáhnou. Dostanou tady kvalitní kafe, náš signature domácí ledovej čaj, případně občerstvení a snažíme se, aby se tu cítili příjemně, což se zatím daří.

Jací tvůrci ze světa fotky nebo videa vás baví? Spolupracujete s některým z nich?
 
Asi nebudeme nikoho explicitně jmenovat. Kvalitních tvůrců je v ČR opravdu hodně a na někoho bychom zapomněli, což nechcem. Spousta z nich jsou navíc naši kamarádi, kteří sem chodí nejen fotit zakázky, ale třeba se za námi jen mrknout a pokecat… Chceme jmenovat snad jen Tomáše Třeštíka, který s námi na začátku intenzivně konzultoval výběr fototechniky a příslušenství pro naše studio. A za to mu tímhle ještě jednou děkujeme. :)
 
Máte nějaký vysněný event nebo projekt, který byste si přáli, aby se tu uskutečnil?
 
Super by byla nějaká velká filmová produkce, kdyby vznikla nějaká kulisová stavba přímo v našem studiu. To je asi takový největší sen, který ale snad není daleko od pravdy…

Je to tu uzavřené pro veřejnost, jak inzerujete i na webu. Znamená to, že se sem jen tak někdo nepodívá?

Sice máme na webu, že jsme closed to public, ale to neznamená, že sem za námi nemůže kdokoliv dorazit. Jestli si s námi chce kdokoliv dát kávu a prostor omrknout, stačí napsat na hello@chapter.cz nebo zavolat na číslo, které najdete na webu a dohodnout se na termínu návštěvy.


 
Díky moc za rozhovor a těším se, co si budeme povídat třeba za rok.
 
Jakou kompletní techniku a služby v Chapteru například najdete? Na to se podívejte na jejich stránkách.
Fotografie prostoru má na svědomí Radek Úlehla.

Zleva Jiří Marshal, Barbora Mrázková, Dominik Müller

Sdílet na


Komentáře k článku

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.