Tokina AT-X 11-16mm f/2,8 116 Pro DX II pro Nikon Komentáře k Tokina AT-X 11-16mm f/2,8 116 Pro DX II pro Nikon

Zpět na detail

Zobrazeny komentáře (91 - 1)

  • 91

    Křížek

    Reaguje na (90) | Dobrý den, kolega používal tu Tokinu 11-16mm f/2,8 na záběry krajiny a byl sní poměrně spokojen. Proto bych ji asi volil i já. Celkově myslím, že bude hodně záležet na technice focení a následném post procesu. Děkuji

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 17.01.2017 | Reagovat

  • 90

    Šlosarová

    Dobrý den, sháním širší objektiv na krajinu, popř. architekturu. Ve výběru mám starší Sigmu 10-20 4-5.6, novější Sigmu 10-20 3.5, Tokinu 11-16 2.8 a Tokinu 11-20 2.8. Aktuálně mám D3100, ale v plánu mám přechod na D7100. Který z objektivů byste mi doporučil? Slyšela jsem, že Tokiny jsou vhodnější spíše na reportáž, zatímco Sigmy se hodí více právě na tu krajinu (s tím, že ta starší Sigma by měla mít lepší kresbu). Děkuji za radu.

    Diana Šlosarová, 17.01.2017 | Reagovat

  • 89

    Lukeš

    Dobrý den, doporučil bych spíše zmniňovanou Tokinu. Ta má širší úhel záběru. Interiéry se stejně fotí ze stativu, takže světlo nehraje zas tak velkou roli.

    Martin Lukeš - Megapixel, Šéfeditor galerie, Lektor fotografických kurzů, 12.12.2016 | Reagovat

  • 88

    Šivic

    Dobrý den, tento objekktiv se celkem hodně doporučuje na krajinky, architekturu ap. , ale doporučil by jste ho i na focení a případné video na rodinné oslavy do restaurací, salónků kde je umělé osvětlení a kdy je světla někdy více, někdy méně? Co se týče těla tak zvažuji D5500/5600 případně D7100 . Nebo je lepší alternativa Sigma 17-50 f/2,8 která se dodáva v setu se jmenovanými těly ? U té Sigmy mě trošku odrazuje, že se stále hovoří o problémech s kompaktibilitou s novými těly...Jedná se mi o "univerzál" - krajinky, architektura a zmiňované oslavy a akce ap. Děkuji.

    Milan Šivic, 11.12.2016 | Reagovat

  • 87

    Avatar

    Reaguje na (86) | Děkuji :-)

    Libor, 01.11.2016 | Reagovat

  • 86

    Křížek

    Dobrý den, osobně mám dobré reference na ten Samyang. Volil bych ho. 

    Václav Křížek - Megapixel, Komunitní specialista, 01.11.2016 | Reagovat

  • 85

    Avatar

    Dobrý den, mám Nikon D7100 a hledám objektiv na krajinu zamlouvá se mi tento - Samyang 14mm f/2,8 pro Nikon AE a Tokina 11-16.Poprosím o radu který z těchto dvou je lepší anebo potažmo který byste mi doporučil. Děkuji L.

    Libor, 01.11.2016 | Reagovat

  • 84

    Avatar

    Daný objektív vlastním už rok......a musim buď som natrafil na vadný kus alebo maju tieto objektivy silne problemy z ostrením a preostruju do dialky .....z 10 fotiek je pouzitelnych asi 4, uvazujem o vymene. Pri kupe si ho poriadne vyskusajtie aj ostrenie v horsom svetle. Drzim palce

    Pavol, 03.07.2016 | Reagovat

  • 83

    Avatar

    Reaguje na (82) | Děkuji ;-)

    Radim Zeman, 31.03.2016 | Reagovat

  • 82

    Avatar

    Reaguje na (81) | Dobrý den, neotáčí. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 31.03.2016 | Reagovat

  • 81

    Avatar

    Dobrý den, otáčí se při AF ostřící kroužek? Předem děkuji za odpověď.

    Radim Zeman, 30.03.2016 | Reagovat

  • 80

    Bouška

    Reaguje na (79) | Dobrý den,ano, je vhodný. Nicméně novější Tokina 11-20mm je ještě o trochu lepší.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.11.2015 | Reagovat

  • 79

    Vodičková

    A nebo novejsi 11-20? Je lepsi krom ohniska nez 11-16? Dekuji

    Jana, 25.11.2015 | Reagovat

  • 78

    Vodičková

    Dobry den, chtela bych se zeptat zdali bude tento objektiv vhodny k nikonu D7200 hlavne po strance kvality. Dekuji

    Jana, 25.11.2015 | Reagovat

  • 77

    Avatar

    Reaguje na (76) | Dobrý den, no CPL aby nevinětoval tak B+W s nízkou obroučkou a dobrými vlastnostmi. Možná na ochranu UV a pak by se vidělo co dále budete potřebovat. Přechodový, ND na ztmavení scény atd. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 25.05.2015 | Reagovat

  • 76

    Avatar

    Reaguje na (75) | Tak ja do toho jdu. Jeste bych se chtel zeptat jaky polarizacni filtr by jste mi doporucil. A treba i nejake jine filtry.Dekuji.

    Jan Cech, 24.05.2015 | Reagovat

  • 75

    Avatar

    Reaguje na (74) | Dobrý den, bude lepší jak setový objektiv. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 22.05.2015 | Reagovat

  • 74

    Avatar

    Dobry den. Chtel bych se zeptat ktery objektiv je na foceni krajin lepsi. Jestli investovat do tokiny nebo zustat pri setovem nikon 18-55 ? Dekuji.

    Jan Cech, 22.05.2015 | Reagovat

  • 73

    Hanko

    Reaguje na (72) | Ďakujem za odpoveď. Objektív na makro už mám ( Nikon 105mm f/2,8 G NIKKOR AF-S Micro IF-ED VR ) a chcel som ešte niečo na krajiny. Ale s Nikon 18-105mm f/3,5-5,6 AF-S DX G ED VR som nebol moc spokojný. Preto som sa rozhodol pre nejaký širokouhlý objektív. Tak snáď s ním budem spokojný.

    Milan Hanko, 06.05.2015 | Reagovat

  • 72

    Avatar

    Reaguje na (71) | Dobrý den, no vhodný a dobrý je, ale je to širokoúhlý objektiv. Pokud si toto uvědomujete neviděl bych problém. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 05.05.2015 | Reagovat

  • 71

    Hanko

    Dobrý deň. Mám Nikon D3300 a rozmýšlam nad kúpou tohto objektívu.Chcem to ako náhradu setového objektívu 18 - 105mm . Chcel by som sa opýtať či existuje aj nejaká iná alternatíva v podobnej cenovej skupine.Hlavne čo sa týka obrazovej a technickej kvality. Lebo som prečítal dosť recenzii na rôzne objektívy ale každý si chváli to svoje... nik nenapíše,že "náš" objektív je zlý - nekupujte si ho :) Prosím o radu, oplatí sa to kupovať ? Za odpoveď vopred ďakujem. S pozdravom Milan.

    Milan Hanko, 04.05.2015 | Reagovat

  • 70

    Avatar

    Reaguje na (69) | Dobrý den, prosím o čísla komentářů. Půjde dost o kontext dotazu a porovnání s konkrétním objektivem. Protože ne vždy je to dobrá volba pro dané situace. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 18.02.2015 | Reagovat

  • 69

    Avatar

    Je fajn ze jeden z Megapixelu hodnotí Tokinu nejhůře a hned nad nim druhy pan ze je nejlepší... Rada nad zlato :)))

    Tokina, 17.02.2015 | Reagovat

  • 68

    Vacek

    Reaguje na (67) | Dobrý den,
    jestli myslíte tento: http://www.megapixel.cz/tamron-sp-af-70-300mm-f4-56-di-vc-usd-pro-nikon Určitě sním chybu neuděláte. vyšel v testech podobně jako Nikon akorát je o 6000,- levnější:)

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 11.02.2015 | Reagovat

  • 67

    Avatar

    Reaguje na (66) | Fajn,popremyslim...a co tamron 70-300(usd)???

    Rak Honza, 10.02.2015 | Reagovat

  • 66

    Vacek

    Reaguje na (65) | Dobrý den,
    souhlasím s Vašim rozhodnutím, osobně bych si vybral také Tokinu 11-16 f/2,8. Výhodou oproti ostatním značkám je světelnost objektivu, kresba až do rohů a kvalitní zpracování objektivu. Jestli chcete delší rozsah teleobjektivu doporučuji http://www.megapixel.cz/nikon-70-300mm-f45-56-g-af-s-zoom-nikkor-if-ed-vr , kdyby Vám šlo o světelnost a kresbu, doporučuji tento: http://www.megapixel.cz/tamron-af-sp-70-200-mm-f28-di-ld-if-macro-pro-nikon

    Jiří Vacek - Megapixel, Specialista na fototechniku, 10.02.2015 | Reagovat

  • 65

    Avatar

    Dobrý den Vlastním nikon d5100... Chci si pořídit sirokouhly objektiv...hodně přemýšlím prave o tokině 11-16....chci fotit hlavně reportáž,různé akce,někdy krajinu...je Tokina 11-16 vhodná???alternativni objektivy jako sigma-tamron jsem měl možnost vyzkoušet ...a ty se me moc nezamlouvaly...Tokinu jsem bohužel šanci vyzkoušet neměl...možná se milim a Tokina není ta pravá...proto prosim o radu... Dále bych chtěl poradit s nějakým teleobjektivem do cca 18 000,- Dekuji mnohokrát

    Rak Honza, 10.02.2015 | Reagovat

  • 64

    Avatar

    Reaguje na (63) | Dobrý den, seřadil bych asi následovně. Nikon, z důvodu rychlosti a nehlučnosti a přesnosti ostření, kresbě. Pak Sigma z důvodu světelnosti, ostření HSM(které je také poměrně rychlé), kresbě a vlastnostem v protisvětle. Pak Tokina, která má sice perfektní světelnost, ale měkčí kresbu v rozích. 

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 24.11.2014 | Reagovat

  • 63

    Avatar

    Dobrý den. Fotím s D90, nikon16-85, tamron 70-300. Rád bych doplnil sestavu o něco ještě širokého. Bude především na krajiny a nějaké město, ulice, architektura. Světelnost neřeším-téměř vždy stativ. Jedná se mě hlavně o co nejlepší kresbu v rozích. Nemohu se rozhodnout mezi tímto sklem a nikkor 10-24, nebo popř sigma 10-20. Přední filtrový závit je nutný (CPL a ND pro delší expozice). Předem děkuji za Váš čas a odpověď. S pozdravem Petr.

    Petr, 22.11.2014 | Reagovat

  • 62

    Michalík

    Reaguje na (61) | Dobrý den, ano jde o objektiv s automatickým ostřením. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 19.05.2014 | Reagovat

  • 61

    Avatar

    Dobrý den , rozumím tomu správně že tento objektiv má AF ? Fotím na nikon D7000 a hledám vhodnou alternativu na focení koncertů - děkuji za odpověd .

    Ent Petr, 19.05.2014 | Reagovat

  • 60

    Korč

    Reaguje na (59) | Dobrý den, z Vámi vybraných je nejlepší Sigma 10-20, poměrem cena/výkon/ohniskový rozsah. Objektivy z tohoto yýběru jsou ale spíše reportážní.

    Nejdoporučitelnějším krajinářský širokáč je bezesporu Sigma 8-16

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 22.04.2014 | Reagovat

  • 59

    Avatar

    Dobrý den, sobota je na dohled a já se nemohu stále rozhodnout pro jeden s těchto široko objektivů, poradí te mi prosím. Mám Nikon D 7000 a fotím převážně krajinu a podobné, tak že Nikon 10-24mm f-3,5-4,5 AF-S DX G ED, další je Sigma 10-20mm f-3,5 EX DC HSM a asi poslední Tokina 11-16mm f -2,8 DX II každý má své pro a proti a proto je ta praávě tak složité, děkuji za radu a budu se těšit, zatím na shledanou.

    Hucsko Miroslav, 22.04.2014 | Reagovat

  • 58

    Korč

    Reaguje na (57) | Dobrý den, mezi 11-12mm ano, od 13mm dále ne

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 22.04.2014 | Reagovat

  • 57

    Avatar

    Reaguje na (56) | Aniž by adaptér zasahoval do snímku?

    Jakub Lukášek, 21.04.2014 | Reagovat

  • 56

    Korč

    Reaguje na (55) | Dobrý den, ano, je to možné.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 21.04.2014 | Reagovat

  • 55

    Avatar

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli je možné s tím to objektivem použít Cokin řady P, když použiji Wide Angle adaptor.

    Jakub Lukášek, 20.04.2014 | Reagovat

  • 54

    Michalík

    Reaguje na (53) | Dobrý den, když si přečtete naše odpovědi zjistíte, že vždy odpovídáme jako fotografové, nikoliv jako obchodníci a nezřídka kdy doporučíme i levnější model před dražším. I o tomto objektivu jsem již mnohkrát psali viz má recenze, kterou jsem měl tu čest dělat. Psal jsem, že je to objektiv, střední třídy, který svým výstupem neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchne. Mírná soudkovitost na nejširším ohnisku a lehká aberace na cloně f2,8. co se týká posouzení kresby je to hodně individuální záležitost, protože pro každého je kvalita dost subjektivní záležitostí, takže doporučuji prohlédnout snímky, zhodnotit kvalitu posoudit jeho klady a zápory a pak se rozhodnout. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 18.04.2014 | Reagovat

  • 53

    Avatar

    Reaguje na (52) | Dobrý den teď bych se Vás rád zeptal né jako obchodníků ale profesionálních odborníků jak tento objektiv hodnotíte po všech stránkách, děkuji za Váš komentář. Tokina 11-16mm f-2.8 Pro DX ll zřejmě se musela vyrábět i jedničková řada když u tohoto je označení ll .

    Hucsko Miroslav, 18.04.2014 | Reagovat

  • 52

    Michalík

    Reaguje na (51) | Dobrý den, rezervaci je platná 2 dny, takže si ji prosím proveďte prosím nejdéle dva dny před vašim příjezdem do Prahy aby vám nepropadla. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 15.04.2014 | Reagovat

  • 51

    Avatar

    Reaguje na (50) | Dobře tak bych si na 26.4. rád jeden ale nezávazně rezervoval, nemám osobní skušenosti s tímto objektivem ale kamarád vlastní Tokinu 12 - 24mm f-4 DX I a zdá se že je zatím spokojen, koupit v této kategorii od Nikona by byla podstatně drahá zíležitost. Předem děkuji.

    Hucsko Miroslav, 14.04.2014 | Reagovat

  • 50

    Michalík

    Reaguje na (49) | Dobrý den, dnes na prodejně je, ale nemohu vám slíbit, že zde bude i 26.4.2014. Doporučuji třeba den před odjezdem udělat si na něj rezervaci abyste měl jistotu, že zde jeden kus budete mít. Vyzkoušet si jej samozřejmě můžete. 

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 14.04.2014 | Reagovat

  • 49

    Avatar

    Dobrý den, chci se jen zeptat budu projíždět Prahou 26.4. sobota a chtěl bych navštívit Váš obchod , vemu si sebou tělo Nikon D 7000 mám potenciální zájem o obj. Tokina 11 - 16 mm AT-X f¨.2.8 PRO II bude tento obj. na prodejně a možnos skusit na mém těle ,? Předem děkuji a bude se těšit.

    Hucsko Miroslav, 14.04.2014 | Reagovat

  • 48

    Michalík

    Reaguje na (47) | Dobrý den, když přepnete do DX formátu změní se i ohnisko na 16-25mm. V podstatě mě nenapadá, jak byste mohl ohniska 11-16mm dosáhnout. Tedy krom toho že nepřepnete na DX formát a budete mít na snímku vinětaci poměrně velkou a ošklivou.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 24.03.2014 | Reagovat

  • 47

    Avatar

    Dobrý den, mohu se zeptat, jak by tento objektiv fungoval na těle D610? Jelikož je objektiv DX, zda by se muselo přepnout do DX režimu, čili by přes crop faktor fotografie odpovídala skutečnému ohnisku 16-24? nebo zda lze nějak dosáhnout fotografie se skutečným ohniskem 11mm?

    Jarek Hrnčíř, 22.03.2014 | Reagovat

  • 46

    Avatar

    Reaguje na (44) | Dekuji za odpoved, jen nevim zda tato druha verze objektivu je z roku 2008? Mela by byt z roku 2012, ale nejsem si jisty... Kazdopadne dekuji za radu s vyberem tela. S pozdraevm xg.

    xg, 22.03.2014 | Reagovat

  • 45

    Michalík

    Reaguje na (43) | Dobrý den, objektiv sice má ohnisko 11mm ale po nasazení na fotoaaparát s APS-C snímačem bude nejširší ohnisko 16,5mm a zde si vystačíte s klasickými filtry jen verze SLIM, které vám nebudou působit vinětaci.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 22.03.2014 | Reagovat

  • 44

    Michalík

    Reaguje na (42) | Dobrý den, pokud se nepletu objektiv je z roku 2008, takže taková D90 jej určitě degradovat nebude. Řekl bych, že Nikon D7100 bude pro tento starší objektiv zbytečný. Maximálně pokud byste uvažoval o novějším přístroji může být rozumná volba D7000, cena je přibližně stejná jako u D90, ale s lepším výkonem, který rozhodně tomuto objektivu neublíží. Volil bych tedy mezi D90 a D7000. Směrem ku starším přístrojům bych se nevydával a stejně tak ani novějším.

    David Michalík - Megapixel, Specialista na fototechniku, 22.03.2014 | Reagovat

  • 43

    Avatar

    Dobrý den. Vzhledem k tomu, že se jedná o širokoúhlý objektiv, bude jistě potřeba i k tomu upravený držák slide-in filtrů. 1. Lze tento uzpůsobený držák použít i u ,,klasických,, objektivů nebo hrozí obrazové vady?? 2. Pokud ano jaký držák a filtry by jste doporučily (typ, značku). Děkuji.

    Jan Melichar, 21.03.2014 | Reagovat

  • 42

    Avatar

    Dobry den, rad bych zakoupil objektiv Tokina AT-X 11-16mm f/2,8 116 Pro DX II pro Nikon na foceni krajiny. Muzete mi poradit s vyberem tela, aby nebyl degradovan obrazovy vykon objektivu? Ma smysl jit jeste do starsich bazarovych Nikonu D80, D90, D300 nebo bude lepsi se posunout smerem k novejsim modelum D3100 az D7100. Prosim o uvedeni, ktere telo bude k vykonu objektivu jeste dostacujici (radeji bych usetril na tele a zakoupil kvalitnejsi stativ). Predem dekuji za odpoved. S pozdravem xg.

    xg, 21.03.2014 | Reagovat

  • 41

    Florian

    Reaguje na (40) | Dobrý den, to záleží v podstatě jen na tom jakým způsobem fotografujete a jaké záběry chcete. Pokud vám chybí ještě širší ohnisko než je 16mm tak určitě má cenu se po ultraširokém objektivu podívat. A tato Tokina patří mezi ty nejlepší na trhu.

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 28.01.2014 | Reagovat

  • 40

    Vaněk

    Dobrý den,mám Nikon D90 +objektiv Nikon 16-85mm. Fotím hodně přírodu a s objektivem naprostá spokojenost. Más mysl uvažovat o této Tokině ? Bude přínos odpovídat ceně nebo je to zbytečnost? Děkuji Marek Vaněk

    Marek Vaněk, 28.01.2014 | Reagovat

  • 39

    Florian

    Reaguje na (38) | Dobrý den,

    aberaci trpí většina širokoúhlých objektivů, ale to je zrovna vada, která se dá velmi snadno automaticky odstranit v postprocesu.

    Doporučil bych vám asi Sigmu 10-20mm f/3,5 HSM, která je jak velmi dobrá opticky tak má konstantní clonu f/3,5, takže se sní dá fotit i v horších podmínkách.

    Vojtěch Florián - Megapixel, Systémový specialista, 24.01.2014 | Reagovat

  • 38

    Avatar

    Dobrý den, jsem ted trochu zmaten z těch nabídek širokoúhlých objektivů, mám Nikon 5100 + setový objektiv 18-105, chtěl bych na krajinu koupit širokoúhlý, prošel jsem recenze všech dostupných (Tolkina, Nikon, Sigma, Tamron), u vsech je negativní hodnocení chromat. aberace + další věci, no výsledek je, že mi to nijak nepomohlo a nevím, potřebuji fotit 10-11 mm na vyšší cloně (8-12) krajinu, možnost nasazení alespon ND filtru pro prodloužení expoz. času, určitě bych s tim fotil i občas momentky z měst širokoúhle, z ruky, ale to není priorita, nebudu to využívat samostatně na focení lidí v interieru za horších podmínek, resp. budu, ale používám exter. blesk, který z dostupných objektivů byste mi doporučili - priorita je ta krajina, děkuji

    Martin Dudek, 24.01.2014 | Reagovat

  • 37

    Florian

    Reaguje na (36) | Dobrý den,

    použít lze, ale nevyužijete celý snímač. Fotoaparát se přepne do DX režimu, což znamená, že použije jen svojí část (APS-C) na 10Mpx. Na 15-16mm dokáže tento objektiv sice vykreslit většinu celého FX formátu, ale kvalita rohů je velmi špatná.

     

    Vojtěch Florian - Megapixel, Systémový specialista, 08.01.2014 | Reagovat

  • 36

    Avatar

    Dobrý den, lze použít i na Nikonu D610? Teda jakože vím, že je to hlavně na DX, ale pokud jsem dobře pochopil, tak FX Nikony jdou přepnout na DX, ne? Tak co to s kvalitou atd. udělá? Díky moc za odpovědi

    Vašek, 07.01.2014 | Reagovat

  • 35

    Jelínek

    Reaguje na (34) | Ano, děkuji. Uvědomil jsem si to včera, až když jsem Vám to napsal. Byl jsem už asi unavený a moc mi to nemyslelo. Je to celkem logické. Omlouvám se za hloupý dotaz. Děkuji, Jelínek.

    Ivo Jelínek, 20.12.2013 | Reagovat

  • 34

    Bouška

    Reaguje na (33) | Dobrý den, aby to fungovalo, nemůžete na širokoúhlý objektiv použít filtry s menším průměrem, výrazně by zasahovaly do plochy snímku.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.12.2013 | Reagovat

  • 33

    Jelínek

    Dobry den. Chtel bych se zeptat. Mam dostat k Vanocum tento objektiv a koukal jsem ze na filtry ma prumer 77 mm. Mam uz doma polarizacni a ND filtr na objektiv 18/105 mm a nebyly levne a rad bych je pouzil i na tento objektiv, jenze maji prumer 67 mm, existuje nejaka redukce? Dekuji

    Ivo Jelínek, 20.12.2013 | Reagovat

  • 32

    Avatar

    Reaguje na (31) | děkuji

    Lukáš Kadrnožka, 13.12.2013 | Reagovat

  • 30

    Bouška

    Reaguje na (29) | Dobrý den, ano, na skupinové fotografie je bez problémů použitelný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.12.2013 | Reagovat

  • 31

    Bouška

    Reaguje na (28) | Dobrý den, ano, bude fungovat.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 11.12.2013 | Reagovat

  • 29

    Avatar

    Dobry den, rad by som sa informoval ci je tento objektiv vhodny aj na fotenie vacsej skupiny ludi ako su napr. svadobne fotografie, pripadne ktory by ste mi doporucil ? Dakujem

    Tomas Trybula, 10.12.2013 | Reagovat

  • 28

    Avatar

    Dobrý den, vím že po přečtení všech recenzí by tento objektiv měl na těle D 5100 ostřit i v automatickém režimu. Raději se ale ptám jestli tomu tak opravdu je. Předem děkuji za odpověď.

    Lukáš Kadrnožka, 10.12.2013 | Reagovat

  • 27

    Avatar

    Reaguje na (26) | Dobrý den, osobně bych doporučil objektiv 10-20 SigMA F 3,5. Objektiv je velice dobře zpracovaný. Kresbou je také velice slunšý. Tokina není také vůbec špatná, ale řekl bych, že je trochu měkčí v krajích snímku. Při zaclonění se to lepší.

    Dan Maxant - Megapixel, Zástupce vedoucího prodejny, 07.10.2013 | Reagovat

  • 26

    Avatar

    Dobrý den, mám Nikon D7000+Sigma 17-70 F2.8-4 Contemporary. V nedávné době jsem byl v zahrnaničí a velmi mi chyběl širokoúhlý objektiv, o kterém jsem proto začal velmi uvažovat. Mezi možnosti v rozumné cenové hladině považuji Sigmu 10-20 F4-5.6, Sigmu 10-20 F3.5 a tuto Tokinu. Měl jsem možnost si objektivy osahat a Tokina mi svojí konstrukcí přišla zdaleka nejkvalitnější. Líbí se mi samozřejmě světelnost a také fakt, že se při zoomování nevysouvá. Nevím, zda je přímo zatěsněná proti prachu a vodě, ale vnitřní zoom určitě tuto odolnost zvyšuje i když by přímo zatěsněno sklo nebylo. Mrzí mě jen nižší rozsah a ten milimetřík na začátku (11-...). Tokinu však neznám a tak nevím, co od toho ve výsledku očekávat. Které sklo by jste doporučili pro focení především krajin a případně ve městě (tj. předpoklad focení v interiérech není velký, ale snížené svetelné podmínky venku ano). Existují i jiné alternativy za podobnou cenu? Děkuji

    Tomáš, 04.10.2013 | Reagovat

  • 25

    Svoboda

    Reaguje na (24) | Dobrý den, můžete použít téměř jakoukoli krytku o průměru 77mm. LC-77 má i dírku pro šňůrku.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 26.08.2013 | Reagovat

  • 24

    Avatar

    Dobrý den, dnes mi u tohoto objektivu vypadla do suti krytka, jake vsechny nahradni mohu na tento objektiv poridit? Diky coc

    Tomáš Adam, 25.08.2013 | Reagovat

  • 23

    Korč

    Reaguje na (22) | Dobrý den, podle testů v terénu je na tom nová verze co do rozlišení stejně a má lepší antireflexní povrstvení. Velmi solidní širokáč na krajinu je Sigma 8-16. Sice také bez možnosti nasazení filtru, ale s velmi rovným podáním a vynikající rozlišovací schopností.

    Kryštof Korč - Megapixel, Zástupce vedoucího a specialista na foto a studio techniku, 24.08.2013 | Reagovat

  • 22

    Avatar

    Má někdo zkušenosti s porovnáním nové a staré verze? Nová verze by měla být kromě motůrku také opticky lepší (prý dali nějaké kouzelné vrstvy na skla). Ale jen tak ze zvědavosti jsem zkoukl testy na DxOMark. A to co jsem viděl se mi vůbec nelíbí - test provedený na stejných Nikoňáckých tělech ukázal u nové verze horší výsledek než měla stará. Tak jsem si řekl, že asi dostali špatný kus. Jenže pak jsem ze zvědavosti koukl i na test na tělech Canon. No a výsledek stejný - i u verze pro Canon byla kvalita obrazu u nového modelu horší než u starého. To má Tokina tak mizernou kvalitu mezi jednotlivými kusy, že se sešel na testy špatný kus pro Nikon i pro Canon, nebo je nové verze opravdu horší. Dokonce i jinak haněná Tokina 12-24 f/4 byla lepší než nový model 11-16. Samotného mě to zajímá, protože tenhle objektiv je na mém seznamu co do budoucna pořídit. Pokud se nová Tokina 11-16 opravdu zhoršila, tak je to špatné zvláště proto, že v tomhle segmentu není moc z čeho vybírat. Sigmy 10-20 jsou slabota, Tamron 12-24 je bez pořádného zaclonění opticky hrůza (zacloněný "jen" bída), Nikony jsou předražené. Pevný Samyang/Rokinon/Bower/ProOptic 14/2.8 je sice opticky skvělý, ale děsivě zkresluje, navíc způsobem, který je softwarově špatně zvládnutelný (a těch 14mm není na DX velká výhra). Ještě by mohl být záchranou připravovaný "malý" Samyang 10/2.8. Ale i ten (pokud se nezmění ohlášený design) je hendikepovaný přední čočkou - nejdou nasadit filtry a tudíž na krajinovku to není úplně ono.

    SpookY, 24.08.2013 | Reagovat

  • 21

    Svoboda

    Reaguje na (20) | Dobrý den, tato Tokina je velmi povedená. Vzhledem k tomu, že hledáte objektiv i na reportáž, přimluvil bych se za 11-16mm f/2,8. Sigma mě při porovnání s Tokinou příliš neoslovila, ale mezi krajináři jsou Sigmy 10-20mm poměrně oblíbené. Tokina 12-28mm f/4 má lepší rozsah a kvalitu kresby má také solidní. Rozhodoval bych se způsobem ROZSAH VS. SVĚTELNOST.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 22.07.2013 | Reagovat

  • 20

    Avatar

    Dobrý den, hledám širokoúhlý na krajinu a na reportáž, proto mě láká hlavně tento objektiv kvůli vysoké světelnosti. Můžete porovnat se Sigmou 10-20mm příp novou tokinou 12-28 f4 (tam mě zase láká velký rozsah zoomu)

    Michal, 22.07.2013 | Reagovat

  • 19

    Svoboda

    Reaguje na (18) | Dobrý den, Slim verze je vhodnější, nebo můžete použít filtr od B+W s obroučkami XS-PRO digital, které jsou nižší, ale stále mají přední závit pro nacvaknutí krytky. Jaký je pro Vás vhodný filtr, to Vám asi poví jedině nějaká vědma. Jsou lidé, kteří bez polarizačního filtru nevytáhnou paty z domu a jsou i vyznavači šedých celých, popřípadě půlených filtrů, dále někdo preferuje ostrý přechod a někdo zase plynulejší. Podívejte se na nabídku systémů Cokin, 84,5mm a Lee.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 18.06.2013 | Reagovat

  • 18

    Avatar

    Dobry den, chtel bych se zeptat jaky filtr je pro tento objektiv vhodny pri pouziti foceni hor. Zda pouzit pouze "ochranny UV" nebo jiny typ. Druhy dotaz, zda v rozich nebude bezny filtr vinetovat a tak nepouzit radeji slim verzi. Dekuji

    Petr Janecek, 14.06.2013 | Reagovat

  • 17

    Svoboda

    Reaguje na (16) | Dobrý den, dle mého je to nejlepší alternativa, můžete jít ještě do Nikonu, ale to jsme v docela jiné cenové kategorii, nebo do Sigmy 10-20mm f/3,5, ale ta svou světelností pro focení v klubech není žádná velká výhra, ovšem krajináři si ji obvykle pochvalují. Na problém s bleskem můžete narazit prakticky jen při použití integrovaného blesku těla, kdy se může na spodní straně snímku objevit stín. S externím bleskem nebude problém.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 24.05.2013 | Reagovat

  • 16

    Avatar

    Dobry den, jedna se mi zejmena o foceni krajiny, ale pouziti vidim take pro klubovou fotografii ruzne party, koncerty a interiery (zde se mi prave hodne libi vyborna svetelnost). Rozsah ohnisek mirne pokulhava za konkurenci, coz me trochu mrzi, zejmena proto, ze hlavni pouziti (cca 90%) bude pro foceni krajiny. Nicmene pro tech 10% bude hrat svetelnost dulezitou roli. Zatim fotim v klubech prevazne s pevnou 35mm f1.8, ktera je naprosto vynikajici, nicmene tech 35mm je obrovsky limit a 18-105mm take neni nejvhodnejsi. Fotim s Nikon D7000. Zajimaji me dve veci: 1) Jake by byly nejvhodnejsi alternativy? 2) Narazim na nejaky problem v pripade pouziti blesku v klubech na takto sirokem ohnisku? Diky za odpoved Tony

    Tony, 22.05.2013 | Reagovat

  • 15

    Svoboda

    Reaguje na (14) | Dobrý den, právě tuto Tokinu Vám vřele doporučím, verze II. je oproti předchozí lepší v podání kontrastu a clonu f/2,8 jistě oceníte. Dokonce se mi zdá, že příliš nedeformuje obraz v krajích, ale na to bude mít asi každý uživatel trochu jiný názor. Lepší je z mého pohledu Nikkor 10-24mm, ale cena už je vyšší.

    Vojtěch Svoboda - Megapixel, Zástupce vedoucího, 05.04.2013 | Reagovat

  • 14

    Avatar

    Dobrý den, mohl by jste mi doporučit nějaký širokoúhlý objektiv (Nikon D5100) na focení sportů?

    Štěpán Záliš, 04.04.2013 | Reagovat

  • 13

    Bouška

    Reaguje na 12 | Dobrý den, to bohužel nedovedu odhadnout, doporučuji to vyzkoušet.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.02.2013 | Reagovat

  • 12

    Avatar

    Dobrý den. Mám (tuším tak z roku 2007) Tokinu 12-24/4. Nyní plánuji tělo D5200. Myslíte, že bude stará Tokina 12-24 stačit na rozlišení čipu 24 Mpix? Nebo bude výrazně lepší tato Tokina 11-16/2,8? Jde mi především o snímky krajiny, tudíž o vyšší clonová čísla řekněme 8-11. Děkuji.

    RadekW, 20.02.2013 | Reagovat

  • 11

    Bouška

    Reaguje na 10 | Dobrý den, pevný širokoúhlý objektiv pro DX formát bohužel neexistuje, ale tento zoom je pro D7000 vhodný.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 27.12.2012 | Reagovat

  • 10

    Avatar

    Dobrý den, zvažuji nákup širokoúhlého objektivu k Nikonu D7000. Myslíte, že tento objektiv je vhodný pro focení krajiny? Nebo by jste mi doporučil nějaký vhodnější? Chtěl jsem nějaké pevné sklo, ale pro DX snímač jsem žádné nenašel. Mohl by jste mi doporučit nějaké pevné sklo, teda jestli nějaké je, a popřípadě jiný, pokud by tato Tokina nebyla vhodná co se týče širokého záběru a kvality fotografií.Děkuji za odpověď Luky.

    Lukyn, 27.12.2012 | Reagovat

  • 9

    Bouška

    Reaguje na 8 | To bohužel nevím, také jsem takové porovnání nenašel a neměl jsem možnost to vyzkoušet přímo.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2012 | Reagovat

  • 8

    Avatar

    Reaguje na 7 | Ano, podle těch porovnaní je opravu aberace u původní verze tohoto objektivu problém (a ten je i použit v případě toho odkazu co jsem změnil). Nicméně toto je nová verze s vlastním motorem, která by mimo jiné měla řešit i tento problém s aberací. Proto by mě spíše zajímalo, jak si v porovnání stojí verze I a tato II, neboť porovnání tohoto nového se Sigmou jsem nikde nenašel.

    Hozna, 22.11.2012 | Reagovat

  • 7

    Bouška

    Reaguje na 6 | Dobrý den, podívejte se na porovnání, Sigma má daleko menší aberaci, kresba je srovnatelná.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 22.11.2012 | Reagovat

  • 6

    Avatar

    Dobrý den pane Bouška, zvažuji nákup tohoto objektivu, nicméně stále ještě přemýšlím nad koupí "Sigma 10-20mm f/4,0-5,6 EX DC HSM" akorát se obávám, že má pro moji potřebu (spíše focení v interiéru a reportážní foto + pohyb) příliš malou světelnost. Chtěl bych se proto zeptat, jak je na tom tento objektiv z hlediska obrazové kvality s porovnáním se zmiňovanou Sigmou. Mám tělo je Nikon D5100. Děkuji

    Honza, 21.11.2012 | Reagovat

  • 5

    tomar, 08.11.2012 | Reagovat

  • 4

    Bouška

    Reaguje na 3 | Dobrý den, to bohužel netuším.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 21.09.2012 | Reagovat

  • 3

    Avatar

    Dobrý den, mohu se zeptat, kdy bude objektiv ve verzi II k dispozici také s bajonetem pro Canon ?

    Pavel, 20.09.2012 | Reagovat

  • 2

    Bouška

    Reaguje na 1 | Dobrý den, jak je uvedeno v popisu: Novinkou je Silent Drive Motor (SD-M), díky kterému je možno využít autofokus i na nejlevnějších zrcadlovkách Nikonu. GMR magnetický AF senzor urychluje ostření díky přesnému zjišťování pozice ostřících elementů. Vylepšena byla i povrchová úprava čoček snižující různé odlesky a jiné optické vady.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 10.09.2012 | Reagovat

  • 1

    Avatar

    Dobrý den, jaký je rozdíl mezi verzí 1 a verzí 2? Děkuji

    Michal Virt, 09.09.2012 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Používáme cookies, abychom Vám mohli nabídnout nejlepší možné služby na našich webových stránkách. Dozvědět se víc.
Souhlasím