Magazín

Fotoporadna

Vlastní koncept je základ aneb Jak na Instagram

KubajszVydáno: 14. 4. 2019 v 18:07 • Rubrika: Fotoporadna

Vlastní koncept je základ aneb Jak na Instagram

Instagram je určitě jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí v dnešní době. A právě u slova sociální síť bych se rád hned na začátku zastavil. Ještě než se do čehokoliv v článku pustíme, je potřeba si uvědomit, že Instagram není platforma pro vytváření portfolia, není to e-shop není to seznamka … je to sociální síť a měla by se jako sociální síť užívat.

Obsah

Ono to zní jako naprostá banalita, ale za mě osobně je to alfa a omega celého úspěchu na Instagramu. Viděl jsem už nespočet fotografů, velmi kvalitních, se skvělými fotkami, kteří by dle mého měli mít přes statisíce sledujících. Ale bohužel nepochopili to, že na Instagram nestačí pouze vyvěsit své nejlepší fotografie, ale je potřeba ho používat jako sociální síť. A v čem tkví podstata sociální sítě? V komunikaci.

Je potřeba komunikovat, povídat si se svými sledujícími, nechat je reagovat na vaše příspěvky, vytvářet si vlastní komunitu lidí, kterou bude zajímat, co děláte. V případě, že chcete používat Instagram jako byznysovou platformu, je potřeba počítat s tím, že vás to bude stát až 2 hodiny denně. Musíte totiž nabídnout něco víc, než ti ostatní. A profilů s označením “fotograf” je na IG opravdu hodně.

Mějte vlastní koncept

A jak tedy začít? Zkuste si vymyslet nějaký svůj koncept, kterého se budete držet. Může to být cestování propojené s tipy na výlety, tipy na focení nebo třeba recenzování techniky či restaurací, různé vlastní projekty atd. Pokud budete střílet páté přes deváté, váš profil bude působit chaoticky a lidé nebudou mít důvod vám dát follow. S tím souvisí i originalita. Nesnažte se okopírovat váš vzor, vezměte si z něj klidně inspiraci, ale přetvořte ji k obrazu svému. 

Foto: Kubajsz

Budujte komunitu

Je také potřeba vytvářet aktivitu směrem od vás. Tím myslím, že je vhodné si najít podobné profily a s nimi komunikovat, psát jim komentáře apod. Oni vám to pak rádi oplatí a tím si začnete vytvářet výše zmíněnou komunitu, se kterou pak váš profil poroste. Tahle část zabere ze začátku asi nejvíce času. 

Foto: Kubajsz

Nezapomínejte na stories

Nedílnou součástí budování svého profilu jsou také Instastories. Ty jsou dle mého názoru momentálně nejsilnějším nástrojem celého Instagramu a je potřeba je správně uchopit a používat. Bohužel jen o Instastories se dá mluvit hodiny. Nejdůležitější ale je informace: Používejte je! :)

Foto: Kubajsz

Buďte kreativní

Další věc je kreativita. Aplikace Instagram má svá omezení, pokud ale pustíte trochu fantazii na špacír, zjistíte, že si lze připravovat spoustu materiálu externě v různých jiných aplikacích. A tím zapracujete na té originalitě. Je vždy dobré se vžít do role sledujícího a položit si otázku: Bavilo by mě tohle sledovat?

Foto: Kubajsz

Zvažte to

Teď si možná říkáte, jestli vůbec má smysl se tomu Instagramu věnovat. Na to si každý musí odpovědět sám. Za mě osobně to rozhodně smysl má. Díky Instagramu jsem se dostal k zajímavým spolupracím, procestoval jsem spoustu zemí a nic mě to nestálo a hlavně mi to pomáhá vytvářet si online vizitku, na základě které oslovuji nové klienty. Pokud v tom najdete zálibu, spojíte užitečné se zábavou. A to je třeba pro mě to nejdůležitější. :)

Přijďte se poradit na kurz

No myslím si, že pro začátek by to stačilo. Pokud se chcete dozvědět něco víc o Instagramu a jít trochu více do hloubky, můžete se stavit na mém kurzu Instagram pro fotografy a influencery, který pořádám v pražské pobočce Megapixelu 15. května. Tam bude prostor vše řádně probrat. Naučíte se, jak si vytvořit správně portfolio, jakým způsobem oslovit zákazníky, případně značky, se kterými byste chtěli spolupracovat. V neposlední řadě se dozvíte, jak pracovat efektivně na zvýšení základny followerů. Samozřejmostí jsou tipy na správné vkládání fotografií, bez snížení kvality, používání Instagram stories apod. Budu se na vás těšit!

Sdílet na


Komentáře k článku

Chráněno pomocí reCAPTCHA Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajůsmluvní podmínky společnosti Google.