Magazín Produktové aktuality

Zdražení fototechniky Nikon Produktové aktuality

Zdražení fototechniky Nikon

Aktualizováno: 4. 2. 2009 v 10:44 • Rubrika: Produktové aktuality

I když se snažíme přinášet především radostné zprávy, ne vždy je to možné. Na druhou stranu ale věříme, že právě touto zprávou uděláme radost všem, kteří plánují nákup nějakého Nikona v nejbližších dnech. Ke zvýšení cen dojde již velmi brzy, takže pokud ještě nejste rozhodnuti, určitě se nyní nevyplatí zbytečně otálet!

Jak jsme zmínili už v úvodu, bohužel se blíží

Zvýšení cen fototechniky Nikon

Zdražování se neděje nijak často, ale vzhledem k současné ekonomické situaci k tomuto nepopulárnímu kroku museli v nedávné minulosti sáhnout i další významní výrobci (přesněji dovozci), jako je Canon a Olympus. Ani Nikon nemohl silnému tlaku slábnoucí koruny odolávat o moc déle.

Na všem špatném se ale dá najít něco dobrého. Jsme velice rádi, že tuto zprávu můžeme zveřejnit s předstihem, protože tak můžeme naše zákazníky ochránit před velmi nepříjemným překvapením.

Neváhejte a využijte jedinečné možnosti, pořiďte si fotoaparáty a objektivy Nikon za staré ceny!

Digitální fotoaparáty a objektivy Nikon zdražíme v průměru o 8-10%, některou optiku pak až o výjimečných 20%!

České zastoupení Nikonu bohužel ještě nezná přesné datum, kdy ke zdražení dojde, ale předpokládáme, že to bude v nejbližších týdnech, pravděpodobně v polovině února. Za tuto informaci se však nijak nezaručujeme.



Zobrazeny komentáře (130 - 1)

  • 130

    Bouška
    Reaguje na 129 | Dobrý den, hned, jak vydá dovozce nový ceník.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 02.07.2009 | Reagovat

  • 129

    Avatar
    dolar klesá - kdy se bude slevňovat?

    Pavel , 01.07.2009 | Reagovat

  • 128

    Avatar
    Jsem také jeden z deseti milionů, které válcuje kolo světové ekonomiky. Nic s tím nenadělám. Pracuji pro jednu fotofirmu a musím dát za pravdu prodejcům, ale více všem co to tu kritizují. Uvedu příklad. Když byla koruna dobrá, byla cena macroobjektivu kolem 12.100 Kč. Nyní je cena 13.050Kč a prodává se v průměru 13.200 - 14.600Kč. Rozdíl 100-1.500Kč. Proč to uvádím? Jelikož mám přehled o distribuci, tak v mnoha případech je z jedné seriové řady objektivů a stejného data vyskladnění do ČR cena na pultech nehorázně rozdílná.Viz. až 1.500 Kč. A to nemluvím o celých sestavách. Potom mají pisatelé pravdu o nenažranosti prodejců. Jedno je ale pravda- nechci tak nekupuji.

    Toník, 18.03.2009 | Reagovat

  • 127

    Avatar
    Také jsem si - bohužel až nyní- všiml nějak zvýšených cen - např. u Nikonu D90 je to rovný 1 tis. Kč. Škoda. Budu se chovat ekonomicky obdobně jako někteří mí předřečníci. Jelikož mám plat stejný, tak výrobek prostě za zvýšenou cenu nekoupím. Chystal jsem se na něj na jaře, ale prostě ne. Jak říkal klasik "kdybychom to udělali všichni tak uvidíme, kdo ten ´hlad´ (zde vyšší ceny) déle vydrží". Přeji krásný den a s ohledem na prognózu kurzu ČNB v roce 2009 opět jednou nižší ceny.

    Tom-1, 10.03.2009 | Reagovat

  • 126

    Avatar
    Preji Megapixelu hodne stesti a trpelivosti. K jizlive a zavistive povaze velke casti prispivajicich uzivatelu to urcite budete potrebovat. Osobne jsem si z Megapixelu nic nekoupil (vybavu uz nejaky ten patek mam), obdivuji presto Vasi slusnost a serioznost. Takovych obchodniku se na ceskem trhu moc nevidi.

    Jirka, 28.02.2009 | Reagovat

  • 125

    Avatar
    No paráda, jak kdyby už Nikon nebyl moc drahej.

    Laďa, 26.02.2009 | Reagovat

  • 124

    Avatar
    Reaguje na 44 | sorry ale vôbec sa mi nepáči tvoj názor, že ja mám d300 tak som profi a ty máš dxxx tak si cvakálek. Napr. tebou zaradená d90 do kategórie "výcvaky z dovolené" o.k. asi fotím výcvaky z dovolené to už posúdia iní.. www.vargicfoto.ic.cz

    majo, 25.02.2009 | Reagovat

  • 123

    Matějček
    Reaguje na 121 | Dobrý den, zatím se jedná pouze o neověřené informace. Reaguje na 122 | Bohužel je to tak. Koncem minulého týdne došlo ke zdražení objektivů Sigma a Tamron a to samozřejmě nejen v Megapixelu! Ke zdražení došlo na základě nových ceníků dovozců tohoto zboží do ČR a postupně tedy zdražují všichni maloobchodní prodejci.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 25.02.2009 | Reagovat

  • 122

    Avatar
    Zdá se, že podražily i objektivy sigma. Set Canon 1000d + sigma 17-70, na který jsem měl skoro přesně, zdražil o 1500 Kč, chvíli jsem se začal otáčet zpět k seťáku, ale nakonec zůstanu u sigmy, stejně bych si ji chtěl časem koupit. No, jedno zaváhání a je to tu. Nechystá se ještě další zdražování, které by ovlivnilo cenu tohoto setu?

    hans, 25.02.2009 | Reagovat

  • 121

    Avatar
    Dobrý den, je pravda, že Nikon bude nadále zdražovat a že se na nás chystá další vlna zdražení především objektivů? Pokud ano, chlel bych se zeptat v jakém časovém horizontu se zdražení očekáva a zda-li o této skutečnosti budete také informovat. Dekuji Vam za odpoved.

    Luis, 25.02.2009 | Reagovat

  • 120

    Avatar
    Už jsem se rozhoupal:-) Včera jsem koupil v akci dva značkové kinofilmy, tedy 72 celuloidových políček, to vše za rovnou padesátku. Předpokládám totiž, že i tyto cenové struktury budou nadále revidovány:-)A pak jsem si početl například tady o privátních značkách a speciálních marketingových aktivitách: http://www.tiscali.cz/mone/mone_center_000000.0011473.html

    Eduard, 25.02.2009 | Reagovat

  • 119

    Avatar
    Tak Vážení, jestli Vám nestačilo první nakopnutí, tak vězte, že se proslýchá o další vlně zdražování NIKONU. nevím jestli se to dotkne i ČR, ale NIKON UK už vydal ofiko prohlášení: Tisková zpráva Nikonu UK “Nikon UK přistoupí od 1. března 2009 k druhému zvýšení cen, jež se bude týkat fotografických a optických výrobků. Toto zdražení je důsledkem relativně slabé britské libry a stále posilujícího jenu. Dotkne se celé řady výrobků, avšak kompaktní fotoaparáty Coolpix a vybrané digitální zrcadlovky zdraženy nebudou. Aktuální ceník bude od 1.3. k dispozici na webových stránkách Nikonu. Nikon bude své cenové struktury revidovat i nadále.” tak jenom, abyste se Ti, co pořád váháte, mohli rozhoupat:)

    HoP, 24.02.2009 | Reagovat

  • 118

    Avatar
    Ano, Nechci slevu zadarmo, aneb Kdo není s námi, je proti nám!:-) Je celkem logické, že v tak vřelé atmosféře se podstata věci lehce a ochotně vypaří... Na druhou stranu je však nesmírně poučné sledovat v reálu nejen marketingové tahy (které marketingovými tahy přirozeně nejsou), ale hlavně jejich praktickou účinnost. A ta je fascinující! Takže díky! :-)

    Eduard, 23.02.2009 | Reagovat

  • 117

    Avatar
    Vážení, tímto VELICE DĚKUJI MEGAPIXELU za PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP KE SVÉ PRÁCI! Čekal jsem na dnešní den, až dojde ke zdražení na tomto e-shopu (podotýkám pro rejpaly, že na ofiko shopu nikonu ke zdražení již došlo a různí dodavatelé fototechniky zdražovali mnohem dříve!), abych zde veřejně poděkoval na nemalý ušetřený peníz. Kupoval jsem zrovna ne malou výbavu (D90 18-105, 70-300, 50mm1,8) a dohromady jsem ušetřil 5500Kč. Kdo Vám je dneska dá, že? Takže Kolektivu megapixel.cz velice děkuji a i nadále se těším na další spolupráci, ať už ve formě nákupů, či "pouhé" diskuze nad jednotlivými produkty s profi diskutérem, panem Bouškou! Díky!

    HoP, 23.02.2009 | Reagovat

  • 116

    Matějček
    Reaguje na 115 | Dobrý den, není pochyb, že ke zdražení nedošlo. Právě jsme přecenili přes 200 položek od Nikonu, které se zdražili o avizovaná procenta v aktualitě výše. Podívejte se na všechny zrcadlovky, zbylé objektivy a příslušenství. Podle vyjádření kolegy Višňovského, který má cenotvorbu na starosti, je toto snad jediná položka, která se naopak při přecenění zlevnila.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 23.02.2009 | Reagovat

  • 115

    Avatar
    Tak kde je to ocekavane zdrazeni? Zatim vidim ze Nikkor 17-55 2,8 o 2000 zlevnil.

    cab, 23.02.2009 | Reagovat

  • 114

    Avatar
    Tož Pavlíku,Megapixel má tyto stránky(mimochodem vynikající) proto,aby se dozvěděl něco o názorech kupujících(i potencionálních).Proto je možná můj názor,že si koupím raději z netu D60+18-55VR za 10899(i s případným zdražením o 10%),než u nich před zdražením za 12490,pro ně přínosnější,než Tvoje pochlebování")))))))))))

    pavel 51, 22.02.2009 | Reagovat

  • 113

    Avatar
    Reaguje na 112 | Díky za radu. Potvrzuje se, že mám přece jenom v něčem pravdu.Nejsem zaměstnancem ani velkým příznivcem Megapixelu, ale obdivuji je za to, že tyto příspěvky čtou a ještě na ně slušně musejí nodpovídat.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 111

    Avatar
    Reaguje na 104 | Já poprvé také.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 110

    Avatar
    Reaguje na 98 | Úspěch se v Čechách neodpouští.Jde ruku v ruce s naší národní vlastností...závistí. No a z toho vznikají takovéto příspěvky, kterých tady není málo.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 109

    Avatar
    Reaguje na 84 | Tak ho nekupuj a neotravuj nás s tím.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 108

    Avatar
    Reaguje na 40 | Nejen to, ale uz se zase jiste uci strilet z Aurory.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 106

    Avatar
    Reaguje na 28 | Už jsem se lekl, že napíšete, že jediným lékem je další světová revoluce.

    Pavel, 22.02.2009 | Reagovat

  • 105

    Avatar
    Reaguje na 103 | Pane Matejcku, odpovedel jsem samozrejme presne tak, jak pise pan Bouska v komentari bezprostredne pred nami. Nemyslel jsem muj komentar jako stiznost, mail od obchodnika me nerozcilil, spise pobavil. Myslim si ale, ze toto je dukaz zcela nesmyslne praxe, kterou zde obhajujete a pani Marketa dle meho nazoru zcela spravne kritizuje. A neni to problem jenom Megapixelu. Nabizite na webu zbozi, ktere fyzicky nemate a uvadite u nej cenu, za kterou jej zcela zrejme nebudete moci prodat. Logicky pokud nejake zbozi nemam a do zmeny ceny jej nejsem schopen obstarat, tezko jej mohu v obchode korektne nabizet. V mem pripade jde o novy Nikkor 35mm AF-S. Tento objektiv ma na trh prijit az v polovine brezna. Vy jej nabizite na webu a pokud jsem jej objednal, temer obratem jsem dostal e-mail, ze cena nebude za nekolik dnu zrejme platit. Korektni by bylo napsat na webu, ze neni mozne zatim objednavat, protoze neni jasna cena. U zbozi, ktere prave nemate na sklade, ale jeho cenu muzete rozumne ocekavat, ze se nezmeni, je tento pristup zcela legitimni a nic proti nemu nemam. V tomto konkretnim pripade je ovsem nabizeni neceho, co nemam, za cenu, kterou neznam, dle meho soudu nesolidni. Nicmene presto vas obchod v zadnem pripade nezavrhuji a doufam, ze se stanu spokojenym zakaznikem.

    Lukas Hron, 21.02.2009 | Reagovat

  • 104

    Avatar
    Reaguje na 99 | Pane Siriski, tak tentokrat s vami souhlasim ;-)

    Tomas, 20.02.2009 | Reagovat

  • 103

    Matějček
    Reaguje na 101 | Dobrý den,věta: "Prosim potvrdte objednavku." je opravdu hodně velká hloupost a problém některého z kolegů, který samozřejmě obratem vyřeším. Omlouvám se, je to samozřejmě nesmysl a osobní zklamání jednoho ze členů našeho týmu.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 20.02.2009 | Reagovat

  • 102

    Bouška
    Reaguje na 101 | Dobrý den, v odpovědi požádejte kolegy z obchodního oddělení, aby Vám nejdříve sdělili cenu, za jakou jsme schopni Vám požadované zboží dodat s tím, že objednávku jste z pochopitelných důvodů schopen potvrdit až pak.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 20.02.2009 | Reagovat

  • 101

    Avatar
    Reaguje na 81 | Je to zajimave, ale prave jsem dostal z obchodniho oddeleni prave takovy mail. Dobry den, zbozi za tuto cenu nemame a az bude, tak bude drazsi. Prosim potvrdte objednavku. :-D Jak muzu potvrdit objednavku s neznamou cenou?

    L, 20.02.2009 | Reagovat

  • 100

    Avatar
    Kupní síla klesá. Je otázka času, kdy výrobci fototechniky nejen budou prodávat pouze s minimálním ziskem. DF budou zastarávat morálně pomaleji, protože vývoj noých DSLR a objektivů se téměř zastavil.Co avizují výrobci?? Nikon, Canon z DSLR??? Téměř nic!! Zato kompakty, které si koupí laici se prodávat budou i nadále a výrobci (i NIKON) neustále přináší novinky. Nebudou se vyvíjet DSLR do šuplíků a vyrábět na sklady.Krize jednou skončí a co s tím potom??? Ještě předtím, ale někteří prodejci fototechniky zkrachují. Mám D40, s original sklem + koupil jsem si 2 skla 18-105VR a 55-200VR a nic jiného zatím nepotřebuji.Rezervy a možnosti spíš hledám u sebe! Doporučuji si vyměnit krytku hledáčku DK16 za typ DK20 z D60. (je masivnější a nepropuští okolní světlo) Updatoval jsem FW do 1.11 Až někdy půjdu pro nové tělo tak D90 nebo jeho nástupce.

    Larry, 20.02.2009 | Reagovat

  • 99

    Avatar
    Reaguje na 98 | Nechápu o čem a proč mluví p. Antonín Š. Chcete aby na prodějne Megapixel lidí pobírali 3.000 Kč měsíčně nebo co? Chcete snížit počet "psů" na prodějně? Vážený pane, pokud se Vám něco v tom nelíbí, otevřete si svůj obchod s fototechnikom a prodávejte bez zisku - budete levnější než Megapixel a uvítáme to všichni.

    Siriški, 20.02.2009 | Reagovat

  • 98

    Avatar
    Pane Matějíčku,VELKÝ ŠEFE MEGAPIXELU, JDE VÁM JEN O ZISKY TAKTO NEKALOU CESTOU VYVOLÁNÍM ZDRAŽENÍ NIKONU. VŽDYŤ ZDRAŽUJI VŠICHNI A VŠECHNO. Kdyby zákazník otevřel oči,tak ho napadne VÁŠ TAH na ceny,Já se nedivím,vždyt je Vás na prodejně jak psů,každý požadujete 30000.-Kč mzdy a navíc jste v PRAZE. Tak čemu se divit. Ale vy jse s otudou jedna ruka a ohled na zákazníka jako štvanou žádný. Už reagovat nebudu,nebod vidím Vaší snahu jen a jen dostat toho zákazníka do prodejny. Já si počkám na to zdražení,pak se ozvu. Mějte se krásně.

    Antonín Š, 19.02.2009 | Reagovat

  • 97

    Avatar
    Pane Matějíčku, velmi vřele souhlasím, smyslem obchodu je opravdu vydělávat. Tedy výhodně prodávat. Bez toho obchod skutečně nemůže existovat! Není to jen otázka ceny. Obchod však prodává někomu. Ten někdo je zákazník. Smyslem zákazníka je výhodně nakoupit. Bez toho nemůže zákazník existovat! Není to jen otázka ceny. Obchodník rozhoduje o tom, co je výhodné pro obchod, to je naprosto přirozené! Dovolil jsem si rozhodnout, co je výhodné pro mě, jako pro zákazníka. Omlouvám se!:-)

    Eduard, 19.02.2009 | Reagovat

  • 96

    Avatar
    Reaguje na 95 | Vážený pane Matějíčku, chápu vaše důvody pro opakovaný pokus vysvětlit celou tu nešťastnou záležitost se zvýšením cen Nikonu. Mám však obavy, že se pokoušíte bojovat s větrnými mlýny. Evidentně jde o lidi, kteří mají pocit, že každý podnikatel je lump, jenž má na úkor zákazníků nehorázné zisky. Taková ta typická představitele kapitalisty potměšile se chechtajícího své "oběti", zákazníkovi, jehož krev mu kape z vyceněných zubů. Již jsem zde jednou poděkoval za slušnost s jakou vaše firma zveřejnila upozornění na chystané zdražení, ale rád to udělám ještě jednou. Jistě vám neuniklo, že konkurence sídlící "kousek" od vás tuto informaci na svém webu nemá. Škoda, že si místní škarohlídi nevzali na paškál právě je. Možná proto, že jezdí v 30 let starých vozech značky podobající se názvem oné prodejně ;) a sní svůj nikdy nekončící sen o koupi Nikonu.

    Nephilim, 19.02.2009 | Reagovat

  • 95

    Matějček
    Reaguje na 92 | Věnujte, prosím, ještě jednou pozornost mému komentáři č. Reaguje na 65 | . Pokud Vám a ani dalším čtenářům není situace dostatečně srozumitelná, pokusím se jí vysvětlit ještě jednou :-(

    Pan Tom si objednal Nikon D700 a objektiv 70-200 před očekávaným zdražením. Ceny, které máme na internetu, jsou SAMOZŘEJMĚ AKTUÁLNÍ A V TEN DEN PLATNÉ. D700 za 54990 jsme skladem měli, objektiv za 51 990 nikoliv. Máme vyinzerované očekávané zdražení zboží Nikon a nejen proto zákazníka upozorníme, že pokud si bude přát objektiv ponechat na dodatečné vydání, nebudeme schopni cenu 51990 do budoucna nabídnout, neboť objektiv pořídíme sami dráž, protože dojde ke změně prodejní ceny objednaného zboží, změnou v ceníku vydaného dovozcem.
    A jelikož je smyslem obchodu vydělávat, jsou různými zákony a vyhláškami chránění i prodejci (podnikatelé) a my POCHOPITELNĚ práva dodatečné změny ceny v objednávce, v tomto případě, využijeme. Nikoliv zneužijeme!
    Nejsme firma, která by ve svých obchodních podmínkách měla to nejdůležitější na jejich samotném konci a navíc zcela drobným písmem, tak jak to znáte z oblíbených pořadů v televizi. Jsme solidní obchodníci, kteří jen využijí svého práva chránit se před naprosto zbytečnými finančními ztrátami, které nejsou nutné a navíc jsou nesmyslné.

    Pokud Vám pane Cvakálku, Eduarde a dalším, nepřijde naše chování logické, oprávněné a správné, nezdržujte se prosím dalšími zbytečnými komentáři. Již se k tomu nehodlám vícekrát vracet.

    [93 Dobrý den, děkuji za Váš příspěvek. Vidím výzvu k reakci, ale bohužel si nejsem jistý, nač reagovat.
    Vaše sestřenice, se vší úctou, nebude mít pravděpodobně dostatečný přehled. Jak by jej také mohla získat, že?
    Výsledky ze zmíněného vyhledavače nejdříve lépe zanalyzujte, rozdíly jsou dané různými sadami fotoaparátu s objektivem. Nevím, kam touto poznámkou míříte, považuji ji za zbytečnou. Prosím o případné vysvětlení.

    Reaguje na 94 | Milý jmenovče, mám pocit že jste minimálně na ještě jednoho přispěvatele, s rozumnými názory, zapomněl. ;-)

    V závěru bych se rád pokusil stručně shrnout události posledních dnů, spojené se zdražením Nikonu.

    Návštěvníci našeho webu (necelých 200.000 unikátních návštěvníků za leden) vidělo náš vstřícný krok a ocenilo jej. Díky tomuto oznámení jsme umožnili několika stovkám návštěvníků ušetřit spoustu peněz tím, že se stali našimi zákazníky. Tito lidé jsou nám pravděpodobně vděční a jsou za tuto zprávu rozhodně rádi.

    A v čem to bylo dobré pro Megapixel?
    Samozřejmě jsme v tomto období prodali více zboží Nikon, než by tomu bez inzerce zdražení, bylo. Navíc jsme mnoho návštěvníků (zákazníků) potěšili, což nám také dělá radost ;-)

    A tato diskuse?
    Děkujeme všem za Vaše příspěvky. Jsme velmi rádi, že jste si na ně udělali čas. Za anonymní, uštěpačné a jízlivé komentáře jsme rádi méně, přesto vše DĚKUJEME!!! ;-)

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 19.02.2009 | Reagovat

  • 94

    Avatar
    Reaguje na 72 | Marketo, zdravim vas, jste jedna z nemnoha, ktera ma tady rozumne nazory. A pokud ma pan Siriski znalosti z ekonomie, tak myslim, ze leda z te politicke... :-) Reaguje na 64 | Pane Siriski, ano, uz vam tady misto pro ekonomickou osvetu zabirat nebudu. A s chuti si zase nejaky vas osvetovy prispevek prectu. Praci cest!

    Tomas, 18.02.2009 | Reagovat

  • 93

    Avatar
    Dobrý den všem, nedalo mi to a tak jsem si zavolal do Německa sestřenici,kde jsem ji dal úkol zjistit ceny Nikonu zrcadlovek. Budete se divit,ale je to úplně někde jinde jak u nás v ČR. Žádný humbuk,že se bude zdražovat,atd,atd. . A k těm cenám? Tak jako u nás,více najdete na odkaze: www.heureka.cz .Nikon D80 pořídíte nyní v ČR od 12.690.Kč až po 42.112 Kč. Tak co na to v Megapixelu říkáte???????????????????????????????????????

    Antonín Š, 18.02.2009 | Reagovat

  • 92

    Avatar
    Dochází-li v Magapixelu k rozdílům v prodejních cenách, myslím, že by stačilo upozornit na to výrazným nápisem buď u každé ceny, nebo alespoň u příslušného druhu zboží. Možná je vše popsáno v obchodních podmínkách obchodu, nečetl jsem je takže nevím. Pak by to ale bylo podobné, jako kdyby v obchodním domě prodávali zboží za jiné ceny než uvedené a odvolávali se na nějaký interní předpis. Několikrát tu zaznělo jak je focení na kinofilm nákladné oproti digitálu. Často a možná schválně se však zapomíná na pořizovací náklady fototechniky. Chceme-li dělat kvalitativně srovnatelné fotografie, pak nákup DF je odhadem 10x dražší oproti filmu. Započítáme-li ještě drahé počítačové vybavení a spoustu času u PC pak porovnání vychází poněkud jinak. A to nemluvím o spotřebované el. energii a neustálými starostmi se zálohováním dat.

    Cvakálek, 18.02.2009 | Reagovat

  • 91

    Matějček
    Dobrý den,
    ke zdražení fototechniky Nikon, dojde v Megapixelu následující pondělí, brzy ráno. Aktuální ceny budou tedy platit do neděle 22.2.2009.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 18.02.2009 | Reagovat

  • 90

    Avatar
    Reaguje na 84 | Opravdu hodnotný příspěvek. Reaguje na 85 | To je ale obvykle parketa někoho jiného než obchodníků. Reaguje na 89 | Já bych řekl, že pokud má obchodník něco skladem, tak to musí prodat za inzerovanou cenu. Pokud to skladem nemá a pak chce cenu zvýšit, tak může zákazník od koupě odstoupit. Proč by měl obchodník odahadovat cenu, která bude platná za 2 týdny? Aktuální cena je taková, jakou uvádí a nese riziko, že mu výrobek zůstane na skladě. Třeba bude cena stejná i po naskladnění.

    Petr, 18.02.2009 | Reagovat

  • 89

    Avatar
    Reaguje na 86 | Ceny ktere jsou uvede maji byt platne. Pokud neznam prodejni cenu zbozi, ktere nabizim nemohu jej prodavat....!

    D300vader, 18.02.2009 | Reagovat

  • 88

    Avatar
    Reaguje na 85 | Markéta není obchodnice,ale ...Jsem zvědav na kolik vyskočí D40:)))))))))))))

    Pavel51, 18.02.2009 | Reagovat

  • 87

    Avatar
    Reaguje na 84 | Problem je, ze se zdrazovani dotke vsech (Nikon, Canon, Sigma, Olym., Sony).

    D300vader, 18.02.2009 | Reagovat

  • 86

    Avatar
    Reaguje na 83 | a jak by se tak asi měli obchodníci chovat? Nebo jinak, jak by jste se choval vy?

    Markéta, 18.02.2009 | Reagovat

  • 85

    Avatar
    Existují bankovní produkty, které dokáží zafixovat kurzy. A cca před rokem zafixovat kurz na 24 nestálo skoro nic. Kdo to udělal má dnes neskutečné zisky.

    jiprok, 18.02.2009 | Reagovat

  • 84

    Avatar
    I kdyby byl Nikon zdarma ( a musel jsem s tím fotit ) tak ho nevezmu. Klidně + 500%.

    jirka, 18.02.2009 | Reagovat

  • 83

    Avatar
    Reaguje na 81 | No jestli takhle zacnou premyslet vsichni tak se mame na co tesit. Marketa je asi velka obchodnice:-)

    D300vader, 18.02.2009 | Reagovat

  • 82

    Avatar
    Zajímavé čtení :o) Jen malá poznámka k těm autům. Automobilky vyprodávají skladové zásoby a je otázka, jak dlouo by slevy vydržely, pokud automobilky nedotlačí vlády k podporám svého podnikání. A trochu ke kurzu koruny. Kurz JPY byl na začátku roku 2008 16 Kč, v létě 13,50 (tedy -15%) a teď je 25 Kč. Tedy o víc jak 50% výš než na začátku roku 2008 a o 85% výš oproti loňskému létu. Reaguje na 70 | Já v létě kupoval naftu za cca 33 a teď za cca 24. Nevybíráte jen částky, které se vám hodí?

    Petr, 18.02.2009 | Reagovat

  • 81

    Avatar
    Reaguje na 77 | pokud zboží nemám a koupím ho vyšší cenu, kterou teď ani neznám, tak ho přece nemůžu prodat za starou.. to by každej obchodník hodně rychle skončil. Ale to vy asi nepochopíte...

    Markéta, 18.02.2009 | Reagovat

  • 80

    Avatar
    No, myslím, že tady nejde o nějaké nářky nad zdražováním, ale jde o to, že ono zdražování je přece úplně jasné- při současném kurzu koruny se člověk nemůže divit, takže Megapixel toho jen využil a staví se do pozice hodného obchodníka, který dopředu své zákazníky informuje o zdražování:-)...

    Sarka, 18.02.2009 | Reagovat

  • 79

    Avatar
    Reaguje na 77 | ja zas hluboce smekam pred lidmi z Megapixelu. Cist takovy bludy a slusne na ne odpovidat musi byt dost narocny.

    Koch, 17.02.2009 | Reagovat

  • 78

    Avatar
    Odkazy v hranatých závorkách nefungují, ale nepřekvapuje mě to:-) První dvojtečka ke komentáři č. 65, druhá dvojtečka ke komentáři č. 60.

    Eduard, 17.02.2009 | Reagovat

  • 77

    Avatar
    Reaguje na 65 | : Tohle je mistrovský kousek, profesionální práce, hluboce smekám! Prodávat zboží, které nemám, za cenu, která neplatí:-)A navíc nařknout oponenta ze lži. Perfektní!:-) Reaguje na 60 | : Fakta. Ano, je pravda, že z DF mám několik tisíc fotek na CD. Nepřežijí mě, životnost dat na CD je myslím obecně známa.:-) Druhá část pravdy - z těch několika tisíc mám něco kolem stovky fotek papírových! Zbytek jsem zřejmě jenom mechanicky mačkal spoušť a ukládal na CD. Ano, je pravda, že z klasického foťáku mám něco kolem tisíce papírových fotek. Musel jsem přemýšlet už při focení, ne až potom! Přežijí mě a nepotřebuji k jejich prohlížení další elektronické zařízení. Stále ještě hodně lidí fotí klasikou a tohle je jeden z jejich logických argumentů. Osvěžím podstatu věci. Pokud je DF pouhé spotřební zboží, pak tomuto charakteru musí odpovídat i cena. Pokud DF není pouhé spotřební zboží, pak tomuto charakteru musí odpovídat kvalita. Upřímně - nedovedu si představit jakýkoliv dnes prodávaný DF za 25-30 roků, zatímco s takovou klasikou se setkám ještě poměrně běžně. A když už jsme u těch aut:-) Za komunistů bylo symbolem úspěchu drahé lesklé auto. Za kapitalistů je symbolem úspěchu dražší a lesklejší auto. Faktem je, že auto je neekonomické za každého režimu a žádná ideologie na tom nic nezmění. Proto jsem si nikdy nekoupil a nekoupím auto, proto nebudu podporovat zdražování DF. Jak jednoduché:-)

    Eduard, 17.02.2009 | Reagovat

  • 76

    Avatar
    Reaguje na 15 | Nikonu stejne neholduji, ale vesmes v CZ je veskere spotrebni zbozi drazsi nez treba v Nemecku, takze v obdobi silne koruny bylo evidentne vyhodne kupovat jinde, nyni bude Nikon oproti Canonu zrejme neprodejny..

    jan, 17.02.2009 | Reagovat

  • 75

    Avatar
    Reaguje na 73 | "´KLuizek" je nejekej nedockavej :-)

    D300vader, 17.02.2009 | Reagovat

  • 74

    Avatar
    Reaguje na 73 | Kopiruju z aktuality megapixelu: České zastoupení Nikonu bohužel ještě nezná přesné datum, kdy ke zdražení dojde, ale předpokládáme, že to bude v nejbližších týdnech, pravděpodobně v polovině února. Za tuto informaci se však nijak nezaručujeme. Nez neco napises, premejslej... Nikdo te k nakupu nenuti, to ze se jeste nezdrazilo, je snad jenom dobre, ne?

    Koch, 17.02.2009 | Reagovat

  • 73

    Avatar
    Dobrá finta prodejce : Kupujte - rychle - jinak budete kupovat dráž - už pozítří.... no, jak vida , zdražení se nekoná a odkládá se na konec února - dobrý tah - dozajista!

    ´KLuizek, 16.02.2009 | Reagovat

  • 72

    Avatar
    Reaguje na 64 | s těma mozkovýma buňkama máte pravdu.. ovšem se to týká především vás, nevím čím se živíte, ale jelikož se neustále oháníte pojmem ekonomie, tak bych to typovala na nějaké vědecké prostředí.. ona ekonomie je většinou jiná než realita. A když už se tu oháníte tím pojmem.. ekonomie je věda a ekonomika je její využití v praxi...

    Markéta, 16.02.2009 | Reagovat

  • 71

    Avatar
    Reaguje na 70 | ok, ale nejde srovnávat jenom jedno číslo.. Jaká byla tehdy průměrná mzda? apod.

    agatas, 16.02.2009 | Reagovat

  • 70

    Avatar
    Příteli, Agatas .69 reaguji: máte pravdu,ale já zažil zdražování od r.1965 do dnešních dnů,a nikde se nikdy nic už neslevnilo,např. benzin stál 2,40.-Kč /lt, dnes je za 24,50,Kč. Všechno ostatní zboží se už automaticky už veze. Berme to jak to je.Kdo bede chtít koupit,tak koupí i za cenu zlata.

    Antonín Š, 16.02.2009 | Reagovat

  • 69

    Avatar
    Přátelé, kamarádi :-) Shodou okolností dělám v obchodní firmě a můžu vám říct, že od začátku roku chodí nové ceníky, přecenění apod. a slevy se nějak nekonají - všechno se odražuje o cca 5-20%. To samé když jsem vybíral kolo, ve 3 různých firmách, nezávisle na sobě, jsem byl upozorněn, ať si raději koupím co nejdříve, že ceny půjdou také nahoru... Takže díky Megapixelu, je jeden z mála co na to upozornil nejen své obchodní partnery, ale i budoucí potenciální zákazníky. Mimochodem Yamaha ČR už zdražila o cca 40% a další zdražení je na obzoru :-((

    agatas, 16.02.2009 | Reagovat

  • 68

    Avatar
    p.Matějíček,taky jsem reagoval na těchto stránkách ohledně cen u Nikonu. Je Vám to za potřebí takovou reklamu zpouštět. Ja si myslím,že ne. Doporučuji to inhed z internetu stáhnout a bude klid. Až to dojde,tak to dojde. Zvýšení nebo snížení. Tak co Vy na to ? Jinak vidím odliv zákazníku a to určitě. Něco jsem už zažil,a vždy to bala pravda a na věc došlo.

    Antonín Š, 16.02.2009 | Reagovat

  • 67

    Avatar
    musim rict ze oznameni o drazeni je ferove a ocenuji ho i kdyz by bylo naivni si myslet ze je to z duvodu setrit nase penezenky. je snadne si spocitat ze lide utrati vic pred zdrazenim nez po:-) nicmene druha stranka veci jest samotne zdrazeni ktere skutecne povazuji za drzost u kohokoliv. obzvlast kdyz vezmeme v uvahu predrazenost v CR poloprofi a profi techniky. castecne se jeste da akcpetovat zdrazeni u levnych kompaktu kde asi marze pro prodejce i vyrobce nebude moc vysoka. ale nechapu jaka krize nuti nikon zdrazit D3x o 8-10 procent coz je narozdil od fotacku za 3000 nekolikanasobne vyssi castka. v kontrastu s nikonem jako priklad uvedu sony ktera zacne davat k A900 blesk HVL58 zdarma.

    karaya1, 16.02.2009 | Reagovat

  • 66

    Matějček
    Původně mělo dojít ke zdražení fototechniky Nikon dnes, ale není tomu tak. Dojde k němu pravděpodobně až koncem tohoto týdne.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 16.02.2009 | Reagovat

  • 65

    Matějček
    Reaguje na 63 | Není pravda co píšete. Ceny na našem e-shopu jsou samozřejmě aktuální. Současná cena objektivu je 51 990 Kč s DPH a pokud bysme jej měli skladem, za tuto cenu bysme Vám ho i prodali. Vzhledem k tomu, že jej skladem nemáme, byl jste kolegyní upozorněn, že pokud ponecháte objednávku k pozdějšímu vyřízení, nebudeme Vám schopni cenu 51 990 Kč s DPH za objektiv nabídnout, viz. Platnost cen v obchodních podmínkách, ale učiníme tak za podmínek v době naskladnění aktuálních.
    P.S. Jsem rád, že jste díky nám ušetřil ;-)

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 16.02.2009 | Reagovat

  • 64

    Avatar
    Reaguje na 29 | Tomasi, nepochopil jste, o čem jsem psal. Majitelům kapitálu je jedno, zda je krize nebo ne - oni chtejí pořád (za každou cenu i když je za to zapotřebí vyvolat válku) vyšší a vyšší zisky (podstata kapitalizmu) a ceny snižovat NECHTĚJÍ i když je snižování cen pro normální ekonomii jediná cesta jak z krize ven - o tom snad nikdo nepochybuje. Navíc, jejich zisky za posledních 10-15 let (viz globální trhy) byly tak enormní, že vůbec nemají za potřebu ceny snižovat. Pokud náhodou zkrachují, přesunou prachy jinde a tečka. Někdo tady napsal, že automobilky jdou s cenami dolu - není-li to dostatečný důkaz, že s tim snižováním cen jsem měl pravdu? Proč to dělají automobilky - toto odvětví vč. subdodavatelů zaměstnává nejvíce lidí - dokonce i státy pomáhají automobilkám ("státní zájmy), jelikož jejich krach by vážně a nenávratně poškodil ekonomii a vyvolal další negativní věci (totální krize, vysoká nezaměstnanost, hrozba války a pod.). To znamená, že zatím POUZE AUTOMOBILKY se rozhodly jít správným směrem snižování cen a tak doufám, že i mnoho dalších mega-firem půjde stejnou cestou a krize bude do konce roku zažehnána a věci (vč. cen foťáků) půjdou po starem. Nakonec, pane Tomasi, když s rozhodnete napsat příspěvek do diskuse, zapojte trochu více šedé mozkové buňky nebo Vaše mišlenky prokonzultujte s okolím, aby jste zbytečně nezabíral prostor na webu, zdravím.

    Siriški, 16.02.2009 | Reagovat

  • 63

    Avatar
    Reaguje na 62 | Dekuji vam za odpoved, objektiv jsem jiz poridil jinde (tam kde byla cena uvedena spravne). Pokud vas vase jednani "nabada k tomu, abyste napříště podobnou informaci nepustili... " ztratite tak jiste mnoho potencionalnich zakazniku... Za vasi informaci jsem byl vdecen (a take jsem rychle reagoval) Zadny jiny e-shop ji nezverejnil, ale pro mne byla bezpredmetna. Zbozi, ktere mate v nabidce se neshoduje s uvedenou cenou, tim padem je pro mne informace tohotu typu naprosto zbytecna. Tomas K.

    Tom, 16.02.2009 | Reagovat

  • 62

    Matějček
    Reaguje na 61 | Dobrý den, přeji hodně štěstí! ;-)

    Jinak souhlasím, a to asi každý, s výpočty "výhodnosti" focení na film. Přestože to není finančně výhodné, několik z mých kolegů a kamarádů kinofilm stále používá. Zasvěcení vědí proč ;-) Focení je krásný koníček a stojí peníze. Pro každého z nás, je pak "hodně", něco jiného.

    Reaguje na 59 | Dobrý den, na tento příspěvek budeme v budoucnu jistě odkazovat a proto Tomáši patří nejen Vám, ale všem, kteří si fototechniku Nikon před zdražením objednají a my jí naskladníme až po něm. Domníváte se, že je "fér", abysme Vám objektiv prodali poté, co jej od Nikonu koupíme o 20% dráž, za cenu platnou před zdražením? To je přeci hrozný paradox! Proč myslíte, že jsme na zdražení upozornili? Podobný přístup od zákazníka nás velmi mrzí a naopak nabádá k tomu, abysme napříště podobnou informaci nepustili...

    Závěrem cituji z našich obchodních podmínek:

    Platnost cen
    Ceny zboží jsou denně aktualizovány, lze si je ověřit u jednotlivých položek a platné jsou v momentu objednání. Ceny u vybraného zboží, zejména značky Canon, jsou závislé na vývoji finančního trhu, nezávisle na naší vůli a z tohoto důvodu si vyhrazujeme právo na jejich změnu, vč. změny dodatečné, po přijetí objednávky. Ke změně ceny v již přijaté objednávce může dojít i v případě, kdy nezávisle na naší vůli dojde ke změně prodejní ceny objednaného zboží, zejména změnou v ceníku vydaného dovozcem.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 16.02.2009 | Reagovat

  • 61

    Avatar
    no jestli se můžu taky zkusit vyjádřit... nejdříve bych se rád zastal prodejců z megapixelu... myslím, že zveřejnění zdražení byla dobrá věc... sice jim to ted trošku možná zvedlo prodej... který bude během týdne zase o to nižší... ale hlavně nám to mohlo ušetřit celkem podstatné kačky... já budu kupovat D700 s 24-70 2,8 takže jsou to kačky opravdu podstatné... bohužel ted nemám peníze tak s tím budu muset ještě pár týdnů počkat... mít je ale, tak mám ušetřený blesk Sb900... no z pohledu zákazníka me prostě těší to, že mi byli ochotni dát vědět o tom, že v budoucnu bude cena vyšší... (jinak kdosi od zdroje tady psal že nikon o zdražování nic neví... no jsem taky u zdroje a nikon mi řekl, že tento nebo příští týden půjdou některé fotáky nahoru o cca 10procent...) trošku méně sympatický je postup nikonu v globálu jak tady kdosi psal... ceny aut padají a človek by čekal totéž i u fota... bohužel hoši nikono canonoví... vždycky jdou tak trošku proti proudu:(... potom bych se rád vyjádřil k ziskovosti a neziskovosti prodeje fotoaparátu... samozřejmě, že je prodej ziskový jinak by to nikdo nedelal... ale většina populace si myslí že prodejci fota mají na každém fotáku zisk tak 20 30 procent... což je celkem velký omyl!!!... fotoaparáty jsem nějakou dobu prodával... no a když jsem začal tak jsem nějak nemohl pochopit proč mám z fotáku v cene napříkla 30 000 jen 1500... úplně jiné zisky pak přicházeji ve chvili, kdy tento foták mám na prodejne třeba déle než půl roku... no prostě jako prodejce fototechniky jsem žil hodně z příslušenství... brašny, levné filtry, stativy, ... atd... příklad prodal jsem fotoaparát v cene 160000 zisk byl asi 3000... k tomu příslušenství za cca 18000 zisk byl asi 5000... tož tolik asi k těm obrovským maržím megapixelu...:) v tom množství se zisk nazbírá... ale konkrétně jednomu zákazníku prostě není až tak moc co slevit... dále krátké vyjádření k přechodu k filmu... hodně štěstí ... je to určitě ten správný krok k tomu jak ušetřit:)... slušný film stovka, vyvolání stovka, za papírovou fotku 3kč kus... z výsledných 36 snímků je cena cca 300 kolik z nich je dobrých?... nebo si to chcete jak za mlada vyvolávat doma?... no určitě to výjde ještě levněji:)... celkem me baví focení na film... ale nikdy by me nenapadlo vracet se k tomu z důvodů úspor...:) na závěr omluva za rozšafnost:).... pochvala megapixelu.. neb je to na poměry u nás velmi slušný internetový i kamenný obchod, který si zatím drží i lidi kteří fotákum rozumí... což je velmi milé:)... (méně pak pro me, člověka který v nejbližších dnech chce otevřít obchod kamenný...... v té chvíli bych chtěl poprosit šéfy megapixelu aby přehodnotilo prodejní politiku tak jako třeba canon a nikon... a nechalo odborníky jít, zvedli ceny,... atd. to by mi do začátku celkem bodlo:)... s pozdravem a přáním krásných fotek Jirka:)

    Jiřík, 16.02.2009 | Reagovat

  • 60

    Avatar
    53-57....Všem fundovaným ekonomům, kteří chtějí oprášit kinofilmový přístroj přeji opravdu hodně štěstí. Hrozně jsem se pobavil nad tím, jak se zde počítají tzv.pronájmy, životnost fotoaparátů, ceny za posledních X. let, každý kalkuluje kolik ho přístroj stál a kolik "vyhodil peněz", zajímavé ale je, že například pan Eduard a jemu podobní nemluví o tom kolik svým fotoaparátem, který stál 15.000,- (což mi v roce 2005 nepříjde zas tak moc) udělal ve skutečnosti snímků. Já jsem dal ve stejné době za svůj fotoaparát 30.000,- za dva roky jsem na něj nafotil víc než 12.000 fotek a ještě jsem ho za 10.000 prodal do bazaru. Samozřejmě mohu také vykřikovat jak jsem zaplatil výrobci 27Kč "pronájem" přístroje za den (20.000Kč / 730 dnů) raději si ale řeknu že každý snímek mě v podstatě stál 1,60 Kč což je přece krásná cena!!! A naopak jsem šťastný že fotoaparáty tak strašně rychle zastarávají. Dnes si mohu koupit 5x kvalitnější přístroj za poloviční cenu a vím že mě tak každý snímek nevyjde víc než na pomyslných 80 haléřů. Vaše výpočty jsou proto směšné. Koho fotit nebaví, nebo kdo fotit nechce, ať si koupí v tescu za 15 korun pastelky a s dětmi si maluje. Pokud je někomu líto vyhodit 6.000 za moderní a velice kvalitní digitální fotoaparát, pak nechápu co dělá na těchto stránkách a na této diskuzi!!! Touhle matematikou by jsme se mohli dostat k tomu že pokud si někdo koupí automobil za 250.000 tak v podstatě platí výrobci 1.415,52 Kč měsíčně, protože za 15 let má automobil téměř nulovou hodnotu a to nemluvím o nákladech které jsou další desetitisíce ročně za pohonné hmoty, povinné ručení, pojištění atd. Touhle vaší logikou by jsme si mohli říct, nebudeme kupovat auta oprášíme kola a nebo budeme chodit pěšky. Navíc k těm oprašovaným kinofilmům. Když už je tady každý odborník na slovo vzatý tak by se taky mělo začít mluvit o tom že výrobu analogových fotoaparátu většina renomovaných výrobců v podstatě ukončila a náklady na jejich používání jsou mnohonásobně dražší než u digitálu. Běžný kinofilm stojí cca 80,- Kč to je 2,2Kč na snímek. Pokud k tomu ale připočtu vyvolání filmu a vytištění fotografií dostanu se cca na 210Kč za 36 snímků to je 5,80 Kč náklad na jeden snímek. Nemluvě o tom že nemám možnost zkontrolovat zda jsem snímek vyfotil dobře nebo ne. Nezlobte se na mě, ale já zůstanu u svého digitálu kde jsou náklady o 2/3 levnější. S fotkami navíc mohu pracovat, archivovat je v PC, upravovat je, posílat emailem, sdílet je na webu atd. Proto myslím, že diskuze ohledně nějakého zdražení je zcela bezpředmětná. Navíc já si svého Nikona stihl koupit před zdražením, zatím, co vy jste zde diskutovali a plakali nad zdražením a jsem velice vděčný Megapixelu za to, že tuto informaci zveřejnil a ušetřil mi tak hezkých pár tisíc. Kéž by se takhle slušně choval každý prodejce. PS: celá diskuze mi připomíná dobu (naštěstí) dávno minulou kdy si pamatuji podobné čecháčkovské výkřiky že až se zdraží pivo přes 3 koruny nebudeme chodit do hospody, až se zdraží Sparty nad 10 korun nebudeme kouřit, až se zdraží benzín budeme jezdit na chatu vlakem. Do dnes jsou narvané hospody a každý je ochotný dát za benzín, cigarety a pivo desetkrát víc než před dvaceti lety. Nemluvě o tom že nákup těchto produktů vám v podstatě nepřinese žádnou užitnou hodnotu na rozdíl od fotoaparátu, který dokáže zachytit okamžiky, které vám už nikdo nikdy nevrátí.

    Martin, 16.02.2009 | Reagovat

  • 59

    Avatar
    Informace o zdrazeni nektere fototechniky na Megapixelu vitam jen mne mrzi, ze i kdyz jsem se rozhodl pro zakoupeni objektivu jeste pred zdrazenim skladem jej jiz nemate a i kdyz je uvedena cena "stara" po mem telefonatu jsem se dozvedel, ze mi bude uctovana cena "nova"-tedy, v mem pripade asi 10000kc rozdil ( na objektivu N 70-200 F4)...Mel jsem za to, ze vase uvedene ceny v e-shopu jsou platne! Tomas K.

    Tom, 16.02.2009 | Reagovat

  • 58

    Avatar
    add.56 Mám stejnou strategii. Chtěl jsem koupit C 50D jen tělo. Za nabízenou cenu však zůstanu v přízemí.Pokles prodeje se dostaví a dostaví se i rozum.

    Karel, 16.02.2009 | Reagovat

  • 57

    Avatar
    ............ přátelé 53 až 56 a jiní, PLNĚ JSEM ZA JEDNO A SOUHLASÍM. Pokud by takto a tímto způsobem šlo zdražování a hlavně upozornování na nákup Nikonu dále, asi taky opráším klasiku. Nakonec proč ne, je to zajímavější a nepotřebuji žádné megapixeli.Děkuji za podporu myšlenky.

    Antonín Š, 15.02.2009 | Reagovat

  • 56

    Avatar
    Rád bych pana Matějíčka jen doplnil:-) V r. 2004 jsem si koupil značkový DF celkem za 18.000. Po půl roce jsem poprvé reklamoval, ale už v té době byl morálně zastaralý. Po dvou letech byl prakticky bezcenný, mimoto se projevily další dvě vady funkčnosti, posléze skonal definitivně. Servis mi nabídl opravu za cenu, za kterou bych si koupil asi o dvě třídy lepší foťák. Kamarád si v r. 2005 koupil foťák za pouhých 15.000, odešel mu za 26 měsíců! Vychází mi, že MĚSÍČNĚ jsem v podstatě platil 750,- Kč snad PRONÁJEM foťáku či jak to mám nazvat? Navíc foťáku, který bleskurychle ztrácel hodnotu. Kamarád dopadl o nějakou tu korunu lépe. Děsivé! Podstatou problému je, že spotřebnímu "rychloobrátkovému" zboží musí odpovídat i cena! Pokud bych totiž měl podle tohoto vzoru měsíc co měsíc odkládat patřičný obolus na nákup pračky, ledničky, hodinek, bot, televize atd. atd., tak zcela bezpečně zemřu hladem, nestačil bych prostě vydělávat! Čili měl bych si teď připlatit "pouhých" 10% na zboží, které už ve své podstatě bylo předražené. Řeším to jednoduše - v současné době se rozmýšlím, jestli vůbec mám vydat 6.000 na nákup DF. Přiznám se, že po zažité zkušenosti je tato částka pro mě stále příliš, příliš vysoká! A hlavně od výrobce nemravná! Koupím si tedy kinofilm a opráším klasiku. K tomu tu chromou neviditelnou ruku trhu nebudu potřebovat:-)

    Eduard, 15.02.2009 | Reagovat

  • 55

    Avatar
    Tato zpráva mě nepotěšila, neboť jsem již byl rozhodnut koupit set D90 za 27 490Kč a k němu si pořídit nějaké velmi světelné pevné sklíčko na focení baletních představení mé dcery. Jestliže výrobci elektroniky a aut dramaticky zlevňují, očekával bych, že se Nikon bude snažit ceny buď udržet nebo i zlevňovat, aby si firma udržela obrat. Zdražování, vzhledem k rozdílu cen mezi tou když DF opouští výrobní závod a tou za jakou se dostane na pulty obchodů, je neodpodstatněné. Pokud si chce někdo v dnešní době udržet obrat tím, že zdražuje, pak nezbývá než mu udělat pá pá. Já zůstanu u své Sony F828 do té doby, než se Nikon umoudří. Klidně s ním budu fotit další 4 roky, protože zde zcela určitě platí, že kdo si počká, ten se dočká. Megapixelu děkuji za solidní přístup k zákazníkovi tím, že zveřejnili toto upozornění na potenciální zdražení.

    ToShi, 14.02.2009 | Reagovat

  • 54

    Avatar
    Já si naopak myslím, že zveřejnění takové informace byla jen dobrá vůle prodávajícího. Pokud bych plánoval koupi Nikonu, tak bych byl za takovou informaci rád a pokud bych koupi Nikonu neplánoval, tak by pro mě byla naprosto bezpředmětná.

    Vašek N, 14.02.2009 | Reagovat

  • 53

    Avatar
    Reaguje na 5 | No , mirne bych oponovala - kdyz se neco zdrazi,tak prodejce reaguje temer okamzite, v opacnem pripade pri poklesu cen, uz takove rychlosti nedosahuji,takze...Muj osobni postreh,ale nechci se hadat...

    Sarka, 14.02.2009 | Reagovat

  • 52

    Avatar
    ...REAGUJI... p. Matějíček,v žádném případě nechci zde rozvíjet různé ekonomické názory,na které máme každý jiný pohled. Veňme si jen jeden příklad za všechny,osobně jsem si zakoupil ve Vaší prodejně ofukovací balonek .za 399.-Kč, avšak u u Fomei,který Vám jej zřejmě dodává je za 199.-Kč. Jak už někdo psal na těchto stránkách je vás na prodejně asi hodně,každý chce vydělat a proto to navýšení.Nezdá se Vám to tak trochu nefér vůči nám zákazníkům? Proto si každý bezrozmyšlení vezmu TU půjčku a jde si za svým cílem na nákup. To je za první. UMĚLE,ale vyvolávat na internetu a pobízet zákazníky k nákupu,že podražíte NIKON je od VÁS NEFÉROVÉ. Doporučuji abyste včetně vedení trochu pouvažovali,pokud si chcete udržet kredit zákazníka a nepsli takové věci na web stránce. Věřte mi,že to taky zabere. Pokud přijde zvýšení cen,tak je zvyšte a není třeba to dávat na web. Kdo bude mít zájem nakoupit,tak nakoupí,tak jako já,protože zn. Nikon je moje srdeční záležitost,tak jako mého kamaráda je motocykl Honda na který koupí ND za vysoké ceny a neohlídá se. V žádném případě Vám nechci nic rozmlouvat,atd. ale není mi jedno jak to prezentujete ZDE !!! Vážím si Vaších služeb,ale tohle mi vadí. Zkuste změnu nabídky??? Já osobně podnikám ve stavebnictví a taky nenabízíme ,že se zdražuje at si všichni včas zajistí služby, atd,atd. . Přeji hodně zdaru v podnikání. Antonín Š.Rád budu reagovat.

    Antonín Š, 14.02.2009 | Reagovat

  • 51

    Avatar
    Reaguje na 32 | Tak nechci tady otevirat ekonomickou polemiku, tyhle stranky jsou urceny preci jen jinemu tematu, ale presto (zjednodusene) zareaguji. To ze za krizi stoji dosti nezodpovedny pristup bank (a predevsim americkych) je fakt, problem ale nebyl ve zvysovani uroku hypotek, nybrz v tom, ze banky davaly (da se rici az vnutily) hypoteky nesmyslne kazdemu, kdo si o ni rekl, aniz by dostatecne proverovaly schopnost splacet ci uroven zastavy. Tyto hypoteky smichaly, zabalily do uhlednych balicku a jako "diverzifikovane" riziko prodavaly dal. Pravdou je, ze se ony balicky sice skladaly z velkeho mnozstvi vzajemne nepropojenych dluzniku, ale byla to proste spousta vajicek v jednom kosiku... Takze o uroky primarne neslo. Predstava, ze se nekdo globalne zajisti jakesi celosvetove snizeni cen je proste naivni. Kazda firma bude reagovat po svem, tak jak muze/musi. Koruna oslabila, Nikon reaguje. Fakt, ze jsou u nas ceny (temer veskereho zbozi tradicne vyssi nez temer vsude je ovsem pravda. Pokud jsou ale lide ochotni na tyto ceny obecne pristupovat, tak vyrobce toho proste vyuzije. A Nikon na to reaguje restrikcemi typu: pokud si nekoupite nas vyrobek u nas (presneji od oficialniho dovozce v EU), tudiz za vyssi ceny nez jinde, tak vas potrestame - nedame vam zaruku ani vam (nas vlastni) vyrobek nevezmeme do opravi i kdyz si to budete chtit zaplatit. To se mi po pravde nelibi. To prve bych snad akceptoval, tu druhe je dost drsne a vymlouvat se na nejake mozne rozdilne specifikace jednoho vyrobku pro ruzne trhy je trochu nedustojne. Ale kazdy ma na vyber... Howg :-)

    Tomas, 13.02.2009 | Reagovat

  • 50

    Avatar
    Vážení přátelé,prodejci fototechniky, jak už to zde někdo psal,nejsem žádný ekonom či inženýr,ale v jednom mám určitě jasno a o tom jsem přesvědčen.Fotografuji již 40.let,začínal jsem Pionýrem,Praktikou,Exou,Flaksaretem,atd, fotečky jsme dělali ve vývojce a ustalovači a byla z toho ohromná radost a potěšení. Dnes fotografuji Nikonem D80 jsem velice spokojen a značku bych neměnil. Prověřil jsem si před koupi Nikonu Canon i Olympus.Přecházet z Nikonu na jinou značku nic nevyřešíme. Jedo je jisté a to se s Váma všema podělím o trpkou zkušenost s prodejci/ nebudu nyní jmenovat,ale více u nich nebudu nakupovat/ . Jedo ponděli letošního roku jsem přišel do prodejny FOTO,kde jsem se informoval na ceny Nikkor objektivu s VR.Byla mi sdělena cena a nezbývalo mi nic jiného než ji respektovat. Zálohu na zboži jsem neskládal,poněvadž nebyla požadovaná.Večer jsem si otevřel zmíněné f. wem,kde nabízeli tento samý VR Nikon objektiv o 580.-Kč méně.Logicky je jasné,že jsem šel po něm,avšak mi bylo zděleno,že mě jej prodají za cenu,kterou mi sdělili v pondělí. No to jsem byl k nevydržení a tady chci říci,že je vidět jak nejde některým prodejcům foto o ZÁKAZNÍKA,ale vyvolávají neprávem ZDRAŽOVÁNÍ výrobků a tím větrání skladů. Všechno kolem od elektroniky až po hodinky se slevnuje. Tady jen dodám jedno,at si zdraží i o 80%,kdo to bude kupovat??? Dle osobní zprávy od kolegy z Nikonu o ničem takovém neví a to je u pramene. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,???????????????? .. ROZUM MI Z TOHO ZAMRZL. dOBRÉ SVĚTLO PŘEJI VŠEM. Antonín.

    Antonín Š, 13.02.2009 | Reagovat

  • 49

    Matějček
    Díky moc za všechny příspěvky. Vaše názory nás zajímají a v rámci možností si z nich bereme ponaučení. Jsou ale věci, které změnit bohužel nemůžeme, není to v našich možnostech.
    Rád bych v tomto příspěvku okomentoval aktuální zdražování zboží napříč téměř všemi značkami. Nejedná se o žádný marketingový tah, ani jinou "fintu" na spotřebitele, je to důsledek vývoje hodnoty koruny a yenu, který svým posilováním, v důsledku zdražuje zboží při jeho nákupu evropskými zastoupeními jednotlivých značek.

    Megapixel prodává fototechniku od roku 2001. V tu dobu jste mohli pořídit digitální fotoaparát s rozlišením 2 mpx za cenu přes 30 000 Kč. Dnes má takový foťák hodnotu téměř nulovou ;-(. Během těchto let prošel vývoj techniky a cen obrovskými změnami a aktuální ceny, za které prodáváme nyní, jsou v porovnání s předchozími lety velmi nízké. Pokud by v roce 2003 existoval fotoaparát vlastnostmi podobný např. Nikonu D90, jeho cena by se pohybovala na mnohonásobku aktuální ceny a jistě by to bylo číslo šestimístné.
    Touto větou asi mnoho čtenářů nepotěším, ale osobně se domnívám, že aktuální zdražení v řádu 10%, je sice nepopulární, ale zanedbatelné oproti dramatickému poklesu cen v posledních letech. Pokud ceny pravidelně nesledujete a podívali byste na náš web naposledy koncem minulého roku a pak až např. v následujícím měsíci roku tohoto, pravděpodobně by Vám na cenách nepřišlo nic neobvyklého.
    Informace o zdražení, kterou jsme v této aktualitě poskytli, byla určená primárně všem, kteří v krátkodobém horizontu plánují nákup zboží této značky. Je dost možné, že v létě bude již zmíněný Nikon D90 stát méně než aktuálních 22 490 a nadcházející zdražení upadne rychle do zapomnění.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 13.02.2009 | Reagovat

  • 48

    Avatar
    Zvláštní, že neviditelná ruka trhu se poláme vždy, když má něco dát! To skuhrá a běduje, že Harpagon by jí almužnu dal. Ale jakmile má něco dostat - a nejlépe ve formě státních dotací (tedy z daní nás všech), třeba na zlaté padáky soukromým bankéřům či na zisky soukromých automobilek - tak zázračně pookřeje a nastaví svoji širokou teplou lidskou dlaň... Ale budu spravedlivý. Řekl mi před lety majitel velkoobchodu elektro: "Nejlepší způsob, jak se zbavit neprodejného zboží je ZDRAŽIT ho!" Rozumím tomu, je to především psychologie davu. Velká část lidí totiž věří tomu, že měřítkem kvality je především cena...:-)

    Eduard, 12.02.2009 | Reagovat

  • 47

    Avatar
    Reaguje na 2 | To je možná chyba. Kdyby tato informace byla zveřejněna, tak by si jistě hodně lidí zakoupilo Canon včas. Takhle po zdražení Canonu již nezbývá nic jiného, než koupit Nikon. Já jsem to tak udělal. A stejně-co si budeme říkat: Nikon má v základních setových objektivech kvalitnější optiku, než Canon :)

    Michal, 12.02.2009 | Reagovat

  • 46

    Avatar
    Canon si asi dělá přípravu na Cash back a ostatní si připravují půdu pro následné úžasné slevy. Snad

    Petr, 12.02.2009 | Reagovat

  • 44

    Avatar
    Mám D300 a jsem maximálně spokojena a koupila bych ho znovu i kdyby stálo přes 40tis. Kvůli sklům zatím nehodlám jít na FX formát (třeba D700). I když přiznávám, že Canon 5D mně "straší" v hlavě čím dál víc, když vidím primární ostrost a kresbu z 5D u kolegů, mám chuť D300 i se všemi Nikkory zahodit.. A to bez ohledu na cenu. Kdo chce dělat super snímky, ať si připlatí, ať už Nikon nebo Canon. Pro rodinná alba a výcvaky z dovolené jistě každému postačí Nikon D40-90 nebo Canon 20-50D nebo 300-450D za pár korun :-)) Tisícovka víc nebo míň..

    Iva, 11.02.2009 | Reagovat

  • 43

    Avatar
    Ceny fotaku sleduju dlouhodobe a da se rict, ze stale klesaji. Pokud se nyni vymecne zdrazi, nedelal bych z toho ukvapene zavery, zase se to brzo zlevni. A treba to nebude trvat tak dlouho...

    Koch, 11.02.2009 | Reagovat

  • 42

    Avatar
    Reaguje na 41 | :-)

    Tom, 10.02.2009 | Reagovat

  • 41

    Avatar
    Jako "nikonistu"mě to štve,tak nekoupím a vystačím si s tím co mám.Nazdar bazar!!

    Bobr, 10.02.2009 | Reagovat

  • 40

    Avatar
    Reaguje na 28 | A stranický známky už máte zaplacený?

    Majkkl, 10.02.2009 | Reagovat

  • 39

    Avatar
    Možná je to celé finta na lidi, nebo jak říkají odborníci marketingový tah. Výrobci dobře vědí, že se jim krize nevyhne, zanedlouho se jim znatelně sníží zisky protože budou muset jít s cenami hodně dolů a tak dají zprávu, že se bude zdražovat a spousta lidí spěchá honem nakoupit ještě za starou cenu. Také si chci pořídit Nikona ale nespěchám, nepotřebuji ho hned a počkám třeba rok. Bude-li se krize prohlubovat, jako že si myslím že ano (viz můj příspěvek výše), pak půjdou ceny hodně dolů.

    Cvakálek, 10.02.2009 | Reagovat

  • 38

    Avatar
    Vážení kolegové, fotografové... to že se zdražuje, pociťujeme snad na každém kroku, to že někdo má marže velké či malé, je jen jeho um a nikdo to tu nezměníme. Když jdete pro benzín, taky se naserete v létě za benzín v ceně 35 Kč na litr a přesto si jej natankujete, když máslo stojí 25 a stálo 11, taky jej kupujete, neplačte a zkuste si myšlenkově vyměnit post vaší profese za post majitele např. Megapixelu, budete stejní a možná si tam jedno % ještě dáte, aby jste mohl letos ne do Chorvatska ale třeba za klokany. Je jen na nás, jestli máme zájem a ochotu si to či ono koupit a nyní např. s Nikonem ušetřit, nebo vyčkat, až bude dolar zase 15 Kč, jen pro upřesnění, nevěřme tomu. Přeji nám všem, aby se to dalo koupit za pár korun, ale nedá a nepůjde to, máme drahý koníček, je to prostě úděl za krásný pocit, kterým nám fotografům, výsledná fotografie dělá.

    Mirek, 10.02.2009 | Reagovat

  • 37

    Avatar
    Reaguje na 35 | Pane Matějčku,děkuji za férovou odpověď.

    Dan, 09.02.2009 | Reagovat

  • 36

    Avatar
    Reaguje na 34 | Koukám, že řešení na problém světové krize tu má každý alespoň jedno, proto je zajímavé že ta krize už dávno není vyřešená. S cenou zboží u nás a v zahraničí máte samozřejmě pravdu, ale dá se říct že v tomto směru je to hlavně věcí výrobce a dodavatele, ono je totiž rozdíl dodávat zboží do zemí typu Německo, která má několikanásobně větší trh a tím pádem i větší odběr a to se rovná větším ziskům při menší marži. Je to taky otázka zdravého rozumu. Jinak to co tu mnoho z vás řeší se týká spíš marketingu než ekonomie.

    Markéta, 09.02.2009 | Reagovat

  • 35

    Matějček
    Reaguje na 34 | Dobrý den, nechci zde zdlouhavě rozepisovat, jak to v obchodě funguje, ale Vaše domněnka je mylná. Ceny stanovuje Nikon ceníkem, který vychází každé 2-3 měsíce a my se jím řídíme. Naše marže je v průběhu životnosti produktu stále stejná (až na drobné odchylky) a ztrátu si vytváříme tím, že zboží co máme skladem se novým ceníkem zlevní. Na zásoby, které máme skladem "krátkou dobu" dostaneme od Nikonu kompenzaci, zbytek je na nás. K takto hromadnému zdražení dochází od roku 2001 skutečně poprvé.
    Druhý dotaz je na Nikon, ne na nás. Jak jsem již uvedl v příspěvku Reaguje na 15 | , Nikon vydává ceník v Kč. V době kdy byla Koruna silná, Nikon opravdu zlevňoval, viz. můj předchozí příspěvek. Pokud se Vám to zdálo málo, znamená to nejspíš, že Nikon CZ a nebo jeho dodavatel v tu dobu nadstandardně vydělávali. To je ale jen můj osobní názor, tohle Vám nikdo nepotvrdí ;-)

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 09.02.2009 | Reagovat

  • 34

    Avatar
    Reaguje na 15 | Pane Matějčku,namalujte nám pod nosem.Přesto,že jsem Vaším spokojeným zákazníkem,ono to s tím zdražováním poprvé od roku 2001 bude asi trochu jinak.Fototechnika se obměňuje velmi raychlým tempem a zaváděcí ceny rozhodně nejsou nijak lidumilné.Je to pár měsíců zpět,kdy jste prodávali tělo D80 za 25 000.-Kč.Po uvedení na trh nového modelu D90 cena D80 rázem spadne na 15 000.-Kč a nesnažte se mi namluvit,že tato cena je pro Vás ztrátová.Výprodejová a proto málo zisková,to ano. Jinak by mne zajímalo,proč jste nezlevňovali v době silné koruny - nebylo normální,když se např.objektiv Nikon 70- 200/2,8 dal dovézt ze zahraničí za ani ne poloviční cenu....Ale když se tam zdraží o pár %,musí se pochopitelnš i u nás !

    Dan, 09.02.2009 | Reagovat

  • 33

    Avatar
    Dobry den, nejsem zadny odbornik na ekonomiku, ale pripada mi to jako naprosto nepochopitelny paradox. Ekonomicka krize snizuje schopnost lidi nakupovat, vsechny ostatni odvetvi zlevnuji aby prodaly alespon neco. Ted napriklad koupe auta vyjde radove o 30% levneji nez drive. Ale NIKON, CANON apod. jdou presne opacnym smerem. Vubec to nechapu. Podle meho skromneho nazoru to bude mit presne opacny efekt nez si zrejme slibuji. Spousta lidi si ted koupi drazsiho vybaveni rozmysli a pocka s tim na lepsi casy..Chtel jsem si letos koupit objektivy radove za 100tis. Ale tim, ze se ohlasi zdrazeni ted urcite nepobezim vykoupit co se da. Uprimne, 100tis nemam doma pod polstarem ke kazdodennimu pouziti a po zdrazeni uz si to rozmyslim. Myslim, ze na tom nakonec mozna vydela SIGMA apod, ktera zacne byt opet cenove zajimava. Pokud tedy take nezdrazi.;-)

    David, 09.02.2009 | Reagovat

  • 32

    Avatar
    Reaguje na 29 | Že tato krize vznikla z nenažranosti amerických bank,to jako weltman jistě nepopřete.Podle mnoha na sobě nezávislých analýz různých ekonomů banky tak dlouho zvedaly úrok na hypotéky,až se staly nesplatitelnými...(jednoduše řečeno) Nikdo nesplatí hypotéku s 12% úrokem,leda tak ten,kdo ji nepotřebuje,neboť má peněz dost.... Takže kolega má s tou "nenažraností" částečně pravdu !

    Dan, 09.02.2009 | Reagovat

  • 31

    Avatar
    Myslím, že Sirišky není daleko od pravdy. Trh je přesycen různými výrobky a představa výrobců, že lidé budou do nekonečna a hlavně hodně často jejich výrobky nakupovat, je mylná. Jednou se musí kolotoč nakupování výrazně zpomalit a řek bych, že už je to tady. Není přece možné aby většina běžných občanů nakupovala každý rok nové auto, po půl roce televizi, DVD přehrávače, foťáky, mobily atd. Ekonomové na to mají jiný názor, ale selský rozum to vidí takhle. Asi bude muset dojít k většímu snížení výroby, tím pádem k nezaměstnanosti a krize se bude prohlubovat. Ekonomika holt není tak geniální jak se nám stále vtlouká do hlavy.

    Cvakálek, 08.02.2009 | Reagovat

  • 30

    Avatar
    pokud se budem bavit o tom, že něco skutečně slevní, tak české ceny obecně jsou i po slevách vždy značně nadsazené je to opravdu velký kontrast např. k USA. Vzhedem ke krizi si myslím, že např. takový megapixel(nic proti němu) spíše než slevy propustí zaměstnance a zruší nějakou tu kamennou prodejnu a ceny nechá třeba i zvednuté, je to jednoduchý způsob jak se ke krizi postavit a dělají to všichi a přežijí jenom ti nejsilnější

    jeff, 07.02.2009 | Reagovat

  • 29

    Avatar
    Reaguje na 28 | Vazeny pane, vy jste tedy komik: "globální zdražování (technika a všechno ostatní) se koná z důvodu nenažranosti majitelů kapitálu". Takovy skvely recept mate: "veškeré světové ceny veškerého zboží snížit o tolik (20-30-40%, metodou trial-and-error), dokud lidí nezačnou nakupovat" a on vas nikdo neposloucha, ze? Jen by mne zajimalo, cim se zivite. S vasimi znalostmi jiste vydelavate tolik, ze se o pohyby cen spotrebniho zbozi urcite nemusite az tak zajimat :-))

    Tomas, 07.02.2009 | Reagovat

  • 28

    Avatar
    Můj názor je (zjednodušeně řečeno), že globální zdražování (technika a všechno ostatní) se koná z důvodu nenažranosti majitelů kapitálu, kterí nechtějí upustit od vysokých-obrovských zisků. Teď zjišťují, že kvůli krizi (kterou vyvolali oni samí) prodej jde dolu a aby udrželi obvyklou výši zisku zvyšují ceny (plus propouštějí zaměstnance, škrtají investice a pod.). Lék na krizi je, podle mého, jednoduchý - veškeré světové ceny veškerého zboží snížit o tolik (20-30-40%, metodou trial-and-error), dokud lidí nezačnou nakupovat. Kapitalistům stejně část zisku zůstává, pouze by měli dobrovolně a přechodně přistoupit na vydělávání menších peněz než obvykle a do čtvrt roku je po krizi. Osobně jsem byl velmi blízko nákupu Nikon D90 + 16/85 + 70/300 - téď zůstanu u svého Sony H9.

    Siriški, 07.02.2009 | Reagovat

  • 27

    Avatar
    Ja myslím, že prd rozumíte podnikání...silné slova to jo, to dokaze kazdy. Budte radi, že zdrazeni Nikonu vam Megapixel ohlasil. Myslim, že jen tak pro radost vlastní kasičky to nedelá. Staci trošičku sledovat svetovou ekonomiku a hned vam bude par veci jasnejsich.

    MIloš, 06.02.2009 | Reagovat

  • 26

    Avatar
    klidně nikon zdražujte, budeme kupovat Sony

    venca, 06.02.2009 | Reagovat

  • 25

    Avatar
    Pánové, chce to zachovat chladnou hlavu. Je celosvětová krize a krok výrobců automobilů, znatelné slevy, budou následovat i další firmy. Cesta z krize je v obnovení výroby a ne v jejím útlumu, bez ohledu na to, zda se jedná o auto, televizi nebo foťák. Pokud někdo foťák nepotřebuje na tento víkend, za dva, tři měsíce budou levnější než dnes. Jak jsem napsal, rozum do hrsti.

    Karel, 06.02.2009 | Reagovat

  • 24

    Matějček
    Reaguje na 21 | Dobrý den, těžko odhadnout kdy, ale jsem přesvědčen, že ke zlevnění opět dojde. Pár měsíců to určitě potrvá. Je to ale jen moje domněnka, nikdo neví, co se s Yenem a Korunou v budoucnu stane.
    Reaguje na 23 | Záminka k útěku ke Canonu to jistě není dobrá. Kdyby jsme nyní neměli starší zásoby Canonu 1Ds, museli bysme ho vzhledem ke kurzu Koruny vůči Euru, zdražit o necelých 13 000 Kč. Jakmile skladové kusy prodáme, zdražíme jej také.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 06.02.2009 | Reagovat

  • 23

    Avatar
    zdražení o 9% je poměrně velké zdražení. jestliže zvažuji koupi d3x za 169.890,- tak by za par dni mohla stat i 185.180,- . 15.290,- je už rošku přez příliš. Ještě jenou mě malinko nikon naštve a půjdu do canonu.

    Petr Pechman, 06.02.2009 | Reagovat

  • 22

    Avatar
    Jojo jsem rád, že jsem v září koupil 450D se setakem za 14 tis ;-) Mno aspon mi to tak rychle neztrati na hodnote... :-)

    kanec, 06.02.2009 | Reagovat

  • 21

    Avatar
    A dá se očekávat i nějé zlevnění v brzké době? V Březnu se koná velerh PMA v LA, kde se mají představit nějaké novinky tak by snad staré modely mohly jít s cenou dolů, co myslíte?

    Luke, 05.02.2009 | Reagovat

  • 20

    Avatar
    Hm, individuální dovozy se už pomalu přestávaly vyplácet. Zdražení v Čechách jim ovšem dá nový impulz...

    Marek, 05.02.2009 | Reagovat

  • 19

    Avatar
    Se zdrazenim Nikonu se pocitalo a bylo jen otazkou casu kdy se zvysovani cen projevi i u nas. Australie a Japonsko uz sve oficialni ceniky zverejnily.. http://www.f-mount.cz/news/ceny-vyrobku-nikon-ve-svete-porostou/ Je dobre, ze Megapixel ohlasil zdrazeni Nikon (protoze smi) a ne jako u Canonu (kdy zdrazeni bylo "potaji") a k nasemu nemilemu prekvapeni. Jen mne zajima od jakeho data ke zvyseni cen dojde. Lze povazovat avizovane datum 16.2.2009 za spravne a uplne? A jake budou ceny po zdrazeni u objektivu nad 30000kc? (vetsina profi skel Nikon) Uvadi se 8-20% tj. ovsem dost velike rozmezi....

    silverVR, 05.02.2009 | Reagovat

  • 18

    Avatar
    trošku laciný marketingový tah jak provětrat sklady, nevím jestli si to vůbec prodejci mohou dovolit možná jen na chvilku, jinak by se jim tak propadly prodeje, že by museli okamžitě přijít s nějakými akcemi či slevami, takže jako na houpačce nahoru a dolu myslím, že čas mi dá za pravdu

    jeff, 05.02.2009 | Reagovat

  • 17

    Avatar
    Kazdy si jen stezuje, ja rikam diky. Me tohle info par tisic usetri. Diky megapixeli!

    Zak, 05.02.2009 | Reagovat

  • 16

    Avatar
    Čtu a žasnu - někomu se stýská po centrální cenové vyhlášce? Trh funguje velice dobře - je snad Megapixel jediným obchodníkem na světě, který by měl současně pravomoc nařizovat Nikonu, jakou má mít cenovou politiku? Vždy je něco za něco - solidní kamenný obchod se zárukou kvality a odbornosti nebo internetové nákupy na americké inzeráty. Vyberte si! P.S. Nejsem zaměstnancem ani majitelem Megapixelu

    martin TT, 05.02.2009 | Reagovat

  • 15

    Matějček
    Reaguje na 3 | Dobrý den, ano je to tak. Na prodeji zboží, které jsme nakoupili v prosinci, jsme profitovali nadstandardně. Na změnu ceny totiž reagujeme vždy okamžitě. Při zdražení je to v náš prospěch, při zlevnění naopak. A víte kolikrát se od roku 2001 zboží zdražovalo? Letos poprvé! Nadstandardně jsme tedy vydělali zanedbatelnou částku oproti velkým ztrátám, kterými trpíme při zlevnění zboží pravidelně a dlouhodobě.
    Reaguje na 6 | Za 1) Nikon v ČR prodává za CZK. Není v moci Megapixelu na kurz Eura reagovat, narozdíl např. od Canonu, který za Eura nakupujeme. Za 2) Ke zlevnění v této době došlo. Např. D700 stála původně 63990, pak 59990 a nakonec 54990. Myslím si, že tyto úpravy cen proběhly právě z důvodu vývoje kurzu, ale je to neověřená - nezávazná informace.
    Reaguje na 9 | Ke zdražení dojde pravděpodobně (opravdu bez záruky) v pondělí 16.2.
    Reaguje na 12 | Trefa do černého, díky ;-) Myslím, že je ale zbytečné zacházet do dalších detailů.

    Tomáš Matějček - Megapixel, Ředitel, 04.02.2009 | Reagovat

  • 14

    Avatar
    Reaguje na 5 | Nj. Jednou se cena zvedne, jednou spadne, ale když spadne tak se vyprodají sklady ještě za vyšší cenu a když se zvedne tak se vyprodají sklady ase za vyšší cenu. Paradox!

    MP, 04.02.2009 | Reagovat

  • 12

    Avatar
    Zdražuje se globálně kvůli silnému japonskému yenu, který citelně posílil vůči USD. To, že navíc CZK oslabila vůči USD ceny ještě zhoršilo. Na celosvětové zdražování kurz koruny samozřejmě vliv nemá.

    PiNa.cz, 04.02.2009 | Reagovat

  • 11

    Avatar
    Reaguje na 10 | tak tato logiga mi uniká...Kvůli slabé koruně se zdražuje, ale když byla silná, tak se nic nezlevnilo, a je to v pořádku? O tom pochybuji, jen prostě zlevnění není tak výhodné jako zdražení...

    Julie, 04.02.2009 | Reagovat

  • 10

    Avatar
    (6) díky dřívějšímu silnému kurzu koruny doško ke zdražení až ted a ne před půl rokem.

    tom, 04.02.2009 | Reagovat

  • 9

    Avatar
    Kdy se to zdrazeni asi tak planuje? A cim je to zpusobeno? Pochybuju, ze jen spatnym kurzem dolaru...

    Cab, 04.02.2009 | Reagovat

  • 8

    Avatar
    Reaguje na 7 | tomu nerozumim. Prave ze v trzni ekonomice jsme a tohle to potvrzuje. Navic je to dost neprijemny dusledek svetove globalizace.

    Koch, 04.02.2009 | Reagovat

  • 7

    Avatar
    ještě stále máte ten dojem, že jsme v tržní ekonomice?... já již delší dobu ne...jink -. dobré světlo - ale jen někomu...

    max, 04.02.2009 | Reagovat

  • 6

    Avatar
    Zvláštní že když byl dolar 15 korun, tak k žádnému zlevnění nedošlo...

    Julie, 04.02.2009 | Reagovat

  • 5

    Avatar
    Tak to prostě je, jednou se cena zvedne, jindy klesne. Taky se přece každý den neusmíváte :) ...jsou důležitější věci ;) Myslím, že až se zlevní, určitě Ti co tady píší, že se jim zdražení nelíbí hned nepoběží kupovat foťák či příslušenství :)

    Honza, 03.02.2009 | Reagovat

  • 4

    Avatar
    No jo, jenže oni přece jako obchod nemůžou prodávat tentýž výrobek za různé ceny. Respektive nemohou inzerovat nějakou cenu, která platí jen u tří kusů, které jsou skladem.

    Tom, 03.02.2009 | Reagovat

  • 3

    Avatar
    Reaguje na 2 | je ale velmi zajímavé, že došlo i k okamžitému zdražení zboží které jste měli na prodejnách..tzn: nákup byl jistě za ceny před novým rokem..co dotat GOOD MARŽE PRO VÁS ŽE?

    Tomas, 03.02.2009 | Reagovat

  • 2

    Bouška
    Reaguje na 1 | Dobrý den, i když jsme o zdražení Canonu věděli o několik dní dříve, informace nesměla být zveřejněna.

    Luděk Bouška - Megapixel, Šéfredaktor magazínu, Lektor fotografických kurzů, 03.02.2009 | Reagovat

  • 1

    Avatar
    Škoda, že zdražení Canony ohlášeno nebylo a navíc bylo rovnou zdraženo i zboží na regálech v prodejnách.

    Jakub, 03.02.2009 | Reagovat

Vložit nový komentář

: *

:

: *


Tip: odkaz na konkrétní komentář vytvoříte tak, že napíšete jeho číslo do hranatých závorek. Příklad: [1] na webu zobrazí odkaz na komentář číslo 1

Komentáře slouží ke zveřejnění vašeho názoru, děkujeme za vaše příspěvky. Jako provozovatelé této diskuse si vyhrazujeme právo na odstranění nevhodných komentářů.


Související články

Fotografie z galerie

Přejít do galerie

Související články

Nové recenze

Přihlásit

Přihlásit pomocí Facebooku

nebo e-mailem


Košík

Způsoby doručení

Doprava zdarma od 10 000 Kč

Nahrát fotku

Do fotosběrny Do galerie

Do fotosběrnyDo galerie

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Souhlasím