Jak fotit koncerty
Fotografování koncertů se většinou vyznačuje tím, že se odehrává v obtížných světelných podmínkách. Na pódiu bývá mnoho různobarevných světelných efektů, zatímco mimo hlavní scénu bývá tma. Můžeme využívat právě velmi efektního nasvícení, které bývá i dostatečně intenzivní, takže okolní potemnělá atmosféra - pro fotografování jinak poměrně obtížná – nás nemusí nijak trápit.
Nejlepší fotky z galerie
Radíme s výběrem
Jak vybrat digitální fotoaparát
Důležité parametry pro výběr digitálního fotoaparátu
Jak se vyznat v názvech a zkratkách u objektivů
Vysvětlivky zkratek u objektivů Nikon
Vysvětlivky zkratek u objektivů Canon
Vysvětlivky zkratek u objektivů Sony
Vysvětlivky zkratek u objektivů Sigma
Vysvětlivky zkratek u objektivů Tamron
Vysvětlivky zkratek u objektivů Tokina
Jak vybrat objektiv
Jak vybrat pouzdro, brašnu nebo batoh pro fotoaparát
Jak pečovat o akumulátory
Užitečné nástroje
Poraďte se s experty
Poraďte se s experty
Fotografování koncertů se většinou vyznačuje tím, že se odehrává v obtížných světelných podmínkách. Na pódiu bývá mnoho různobarevných světelných efektů, zatímco mimo hlavní scénu bývá tma. Můžeme využívat právě velmi efektního nasvícení, které bývá i dostatečně intenzivní, takže okolní potemnělá atmosféra - pro fotografování jinak poměrně obtížná – nás nemusí nijak trápit.
Zeptejte se našich expertů v poradně
V pracovní dny odpovíme do několika hodin
Volejte
775 229 973
Jsme tady pro vás v po–pá 9–18 hod.
Něco vás pálí?
Poradíme vám hned
Jsme tady pro vás v po–pá 9–18 hod.
Doporučené články
Vyhlášení výsledků FOTO / VIDEO soutěže RESTART KULTURY
Podle fotografií a videí, které jste přihlásili do soutěže, jsme usoudili, že jste v létě vzali kulturní akce útokem. Samozřejmě v rámci možností. Tak doufáme, že to vydrží a bude se to měnit už jen…
MARTIN LUKEŠ • 24. 8. 2020 v 22:20 • RUBRIKA: BLOG
S bezzrcadlovkou fotím přes displej. Vždycky jsem se tomu smál a teď to dělám taky, říká Tony Košař
Červencové kolo naší velké FOTO / VIDEO soutěže ROK S MEGAPIXELEM se točí kolem kultury a jejího pozvolného restartu. Garantem soutěže je mladý kreativec Tony Košař, koncertní fotograf a videomaker,…
MARTIN LUKEŠ • 22. 7. 2020 v 10:45 • RUBRIKA: ROZHOVORY
Červencová foto/video soutěž na téma RESTART KULTURY právě odstartovala
Někomu začaly prázdniny a vlastně se dá říci, že někomu pokračují. Jednou z oblastí, která si prošla téměř čtvrtletními prázdninami, byla kultura. Déle než tři měsíce byla zavřená kina, divadla,…
MARTIN LUKEŠ • 2. 7. 2020 v 12:48 • RUBRIKA: BLOG
Vyhlášení výsledků foto/video soutěže - S důrazem na barvy
I přesto, že ne každý pochopil správně zadání, se nám v březnové soutěži sešlo opravdu hodně krásných fotografií. Inu bylo vidět, že to nedobrovolné domácí vězení, které na nás vláda uvalila, v…
MARTIN LUKEŠ • 23. 4. 2020 v 14:45 • RUBRIKA: BLOG
Komentáře
Reaguje na (6) | Dobrý den, osobně bych na koncerty volil zrcadlovku. Focení přes optický hledáček mi v tomto případě přijde lepší.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 09. 11. 2015 |Reagovat
S
Dobrý den,
je fotoaparát Olympus E-PL7 vhodný na focení koncertů? Nevím, jestli si vzít na focení koncertu Olympus E-PL7 s objektivy Sigma 60 mm f2.8 a Tamron AF 14-150mm f/3.5-5.8 Di nebo raději Canon EOS700D s objektivem Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC??
Sabina, 30. 09. 2015 |Reagovat
M
Reaguje na (3) | Ahojky, jako amatér, který má už něco nafoceno, mám vyzkoušen objektiv Sigma Sigma 17-50mm f/2,8
a vynikající !!! Tamron SP 70-200mm f/2,8 Di VC USD , kterým fotím v hale hlavně sport. Koncert fotím na režim M - manuál a vyvážení bílé nechávám na automat, nikdy to "nebouchej" s bleskem, zkazíš celé foto (světelnou atmošku) :-) ať se Ti daří ! Martin
M.Tobiška, 04. 06. 2015 |Reagovat
Reaguje na (3) | Dobrý den, přiznám se, že fotografování koncerů jsem se věnoval poměrně hodně a vzhledem ke světelným podmínkám je tento žánr skutečně o světelných objektivech. Ten objektiv 50mm f/1,8 je určitě dobrý, ale není zoommovací, takže se musíte pohybovat Vy, aby fotky nebyly pořád ze stejného místa. Osobně používám na koncerty 20mm, 35mm. 50mm a zoomový 70-200mm. U takových objektivů je tp ale hodně o pěnězích. Začal bych tedy asi tou padesátkou.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 06. 11. 2014 |Reagovat
M
Dobrý den,
chtěla bych se Vás zeptat na názor mého fotografického vybavení, které používám k fotografování koncertů. Mám: Canon 400D, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM. Popřípadě, co byste mi doporučil (vzhledem k cenové dostupnosti). Byl by vhodnější např. tento Canon EF 50mm f/1.8 II?
Děkuji
Monika, 30. 10. 2014 |Reagovat
Reaguje na (1) | Barevný závoj je většinou tak silný, že v podsatě běžným nastavením WB, nejde odfiltrovat. Když ho tedy necháte na denní světlo, nebo i na automatiku, tak barvy na fotce zůstanou jako ve skutečnosti. Navíc jek ve formátu RAW tak i JPEG, jdou barvy pousnout jak to teplejších, nebo studenějších odstínů, tak i jejcih sytost a saturace.
Prodejce Megapixel.cz, Martin Lukeš, 11. 11. 2013 |Reagovat
Dobrý den. Děkuji za návodný článek. Chtěl bych se zeptat, jaké použít nastavení vyvážení bílé, chceme-li zachovat barevné nasvícení scény, např. interpreta. Viz titulní nebo třetí foto. Děkuji a zdravím
Petr Kulhavý, 09. 11. 2013 |Reagovat