Recenze Canon IXUS 75 stříbrný

Stylový ultrakompaktní digitální fotoaparát s kovovým tělem je dalším pokračovatelem velmi úspěšné řady Ixus. Nabízí spoustu novinek jako funkci Face Detection, nový procesor, nový displej a spoustu dalších. Rozlišení 7,1 Mpx, 3x optický zoom (35-105 mm), režimy Auto, Program AE, ISO až 1600, LCD 3,0 palce.

Digital IXUS 75 a Digital IXUS 70, oba s rozlišením 7,1 megapixelu. Ultrakompaktní Digital IXUS 75 v kovovém provedení přichází s velkým 3,0" LCD displejem a výrazným kruhovým akcentem okolo objektivu. Dotykový kruhový volič poskytuje snadný přístup k hlavním nastavením fotoaparátu. Model Digital IXUS 70, doposud nejštíhlejší fotoaparát Canon s optickým zoomem, charakterizuje čistý, minimalistický design inspirovaný původním fotoaparátem IXUS. Tento model, jehož tloušťka je pouhých 19,4 mm, je dodáván v černém a stříbrném provedení. Oba fotoaparáty disponují novou inteligentní funkcí korekce červených očí v režimu přehrávání.
Digital IXUS 75 a Digital IXUS 70 nabízejí vynikající čas odezvy a díky obrazovému procesoru Canon DIGIC III vysokou kvalitu obrazu. Procesor DIGIC III také pohání technologie detekce obličeje a redukce šumu, které umožňují snadné pořizování ostrých, správně exponovaných snímků v klubech, restauracích a při jiných společenských příležitostech.

Přehled funkcí a vlastností:

• 7,1 megapixelu
  • Objektiv s 3x optickým zoomem, 35-105 mm (ekvivalent 35mm filmu), s optickými členy UA
  • Procesor DIGIC III s technologií Face Detection AF/AE/FE (detekce obličeje s automatickým zaostřením, automatickou expozicí a expozicí blesku) a Noise Reduction (redukce šumu)
  • Korekce červených očí v režimu přehrávání
  • 3,0" LCD displej PureColor (Digital IXUS 75); 2,5" LCD displej PureColor (Digital IXUS 70)
  • ISO 1600 a Auto ISO Shift
  • 17 režimů snímání a fotografické efekty Mé barvy (My Colors)
  • VGA videosekvence rychlostí 30 sním./s a funkce intervalového snímání videosekvencí

„Svou rozšířenou funkčností a odvážným designem překračují tyto nové modely hranice konvencí," řekl Mogens Jensen, Head of Canon Consumer Imaging, Europe. „Jsou výrazem neměnné snahy přicházet s novými technologiemi a novým estetickým pojetím, jimiž se modely řady Digital IXUS zcela vymykají konkurenci."

Procesor DIGIC III: Lepší fotografie - snadno
Procesor Canon DIGIC III přichází s několika vylepšeními, které snižují riziko pořízení rozmazaných nebo nesprávně exponovaných fotografií. Funkce detekce obličeje Face Detection AF/AE/FE ve snímané scéně automaticky detekuje až devět obličejů a optimalizuje pro ně zaostření a expozici. Tento rychlý a vysoce přesný systém byl na těchto modelech rozšířen o ovládání expozice blesku (FE) a dokáže nyní detekovat obličeje na větší vzdálenost. Technologie detekce obličeje umožňuje také provádět korekci červených očí v režimu přehrávání. Uživatelé tedy mohou rychle detekovat a odstraňovat nevzhledné červené oči na snímcích přímo ve fotoaparátu a tak zajistit zachyceným osobám přirozený vzhled. Technologie redukce šumu Noise Reduction zajišťuje kvalitní snímky při nastavení až ISO 1600 a dovoluje fotografovat bez blesku v prostředích s tlumeným osvětlením, např. na večírcích a v nočních klubech. Nová funkce Auto ISO Shift zamezuje rozmazání. Poskytuje uživatelům možnost zvýšit nastavení ISO - a tím rychlost závěrky - jediným stisknutím tlačítka, kdykoli fotoaparát předvídá roztřesení snímku.

Dokonalejší LCD displej
Na základě názorů uživatelů na celém světě jsme provedli četná vylepšení. Oba fotoaparáty jsou vybaveny novým LCD displejem PureColor s vysokým rozlišení (230 tis. pixelů), který se může pochlubit celou řadou předností. Škála barevných odstínů rozšířená až o 30 % umožňuje reprodukci obrazu v živých a realistických barvách. Široký pozorovací úhel displeje a antireflexní vrstva dovoluje fotografování a prohlížení obrázků i za intenzivního světla. Vrstva odolná proti poškrábání pak displeji poskytuje lepší ochranu před poškozením úderem a poškrábáním.

Během fotografování se na displeji zobrazují nastavení rychlosti závěrky a clony. Při použití režimů Auto ISO a High ISO Auto se na LCD také zobrazí citlivost ISO. Tato nastavení fotoaparátu se nyní nahrávají jako EXIF data a slouží pro kontrolu při přehrávání. Uživatelé fotoaparátu Digital IXUS 75 mohou okamžitě zkontrolovat pořízené snímky stisknutím vyčleněného tlačítka Přehrát, kterým přepínají mezi režimy snímání a přehrání. Tlačítko Tisk/Sdílet na obou fotoaparátech nyní slouží také jako nastavitelné tlačítko přímého přístupu (Shortcut button), které po jediném dotyku zajišťuje přístup k často používaným funkcím, např. natáčení videosekvencí či nastavení vyvážení bílé.

Široký prostor pro vaši kreativitu
K dispozici je celkem 17 režimů snímání, včetně širokého výběru režimů speciálních scén, jako jsou například Portrét, Interiér a Noční momentka. Uživatelé fotoaparátu Digital IXUS 75 mají k režimům přístup prostřednictvím dotykového kruhového voliče. Oba fotoaparáty nabízejí fotografické efekty Mé barvy umožňující kreativní experimentování před i po fotografování.

Nová funkce intervalového snímání uživatelům umožňuje snímat pomalu se měnící scény - například plovoucí oblaka, kvetoucí rostlinu nebo rušnou městskou ulici - a poté je zrychleně přehrávat v podobě kvalitních videozáznamů s rozlišením VGA. Dvouhodinovou scénu, snímanou v jedno nebo dvousekundových intervalech, lze zhustit do osmiminutového nebo čtyřminutového videosouboru. Uživatelé také mohou rychlostí 30 sním./s nahrávat standardní videosekvence se zvukem a rozlišením VGA a videosekvence se zvukem s rozlišením QVGA rychlostí 60 sním./s.

Formát snímače 1/2,5
Rozlišení snímače 7,1 Mpx
Rozlišení fotografií 2048x1536, 640x480, 1600x1200, 3072x2304, 2592x1944, 3072x1728